Evens "hule" - 'Alt' på plass! Se bilder

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 22
    Newcomer Cerwinlover sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Evens "hule" - 'Alt' på plass! Se bilder

Velkommen til min hjemmekinotråd! Jeg er en gutt på snart 16, som har interesse for musikk, HIFI, film, hund og håndball.

Det går for tiden mest i CV og NAD. Tyyyyyypisk tenker sikkert du da, enda en som går for den comboen. Det er forsåvidt sant, men det skal snart ( 2-3 år) byttes ut med B&W? + ??.

Musikksmaken min er vel som de fleste gutter på min alder, ROCK, techno, house, New wave og sørstatsrock.

My Homecinema:

Cerwin-Vega!
    CLSC 15s CHERRY
    CLS 12
    CLS 6
    CLS 6C

NAD
    218 THX
    T753

Toshiba
    40LVTk

Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken 10 m subwooferkabel foretrekker dere? Jeg vil selv gå for ARGON 5084S kabel | Hi-Fi Klubben , dan denne er svært billig, og jeg har god erfaring med argon. Innspill ønskes!

Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det INGEN som har noe peiling på dette?

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cerwinlover
    Er det INGEN som har noe peiling på dette?
    Som 16-åring går jeg ut fra at du kanskje ikke har all verdens god råd? Hvis du en gang er i nærheten av en Clas Ohlson-butikk kan du kjøpe denne Clas Ohlson - Videokabel/audiokabel, kabler/kontakter og spare 500,-

Ikke bry deg om at det står videokabel, den leder signalet vel så bra som Argin-kabelen. Det viktigste er at skjermingen av kabelen er god.

Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Som 16-åring går jeg ut fra at du kanskje ikke har all verdens god råd? Hvis du en gang er i nærheten av en Clas Ohlson-butikk kan du kjøpe denne Clas Ohlson - Videokabel/audiokabel, kabler/kontakter og spare 500,-

Ikke bry deg om at det står videokabel, den leder signalet vel så bra som Argin-kabelen. Det viktigste er at skjermingen av kabelen er god.
    Tusen takk for mange penger spart
    Hva med at høytalerne står oppå benken, ser noen noe galt i det?
    Suben, kan den stå slik den gjør?
    Rettelser og ideer som kan gjøre 'kinoen' bedre, mottas med takk!

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, høyttalerne oppå benken er vel ikke helt etter boka, og hvertfall ikke av den dimensjonen der. Hadde det vært noen små nusselige bokhyllehøyttalere så hadde det vært litt annerledes.

For det første blir det en del vibrasjoner som vil sette hele benken i bevegelse. Komponentene som står i benken blir utsatt for vibrasjoner noe som på sikt kan medføre at komponentne inni ustyret og loddinger løsner.

Det andre er at selve benken vil gi fra seg lyd som forstyrrer lydbildet, siden den vil blande seg med lyde fra høyttalerne og i verste fall gjøre lyden mer grøtete.

For det tredje vil du få et kunstig høyt lydbilde når du ser film. Se for deg lyden av en bil som kommer inn fra høyre høyttaler i overkant av bildet på TVen, for så å stupe ned til centeren og så klatrer bilen opp i overkant av bildet før den forsvinner ut til venstre. Jeg tror det gir en litt pussig filmopplevelse.

Med såpass smalt rom ville jeg anbefale å satse på en annen type benk, eller bare et stativ, slik at du får plassert alle komponentene rett under TVen og høyttalerne på gulvet.

Suben plassert bak ved sofaen kan fungere fint.

Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DA har det plutselig kommet en ny tv. Spontankjøp kan en si. Det var vel egentlig moren min som kjøpte den til meg. Hva skulle vi gjort uten de?

Vi reiser også snart til Ikea for å kjøpe ny tv-benk. IKEA | TV-møbler til flatskjerm større enn 37" | BESTÃ…/FRAMSTÃ…/INREDA oppbevaringssystem | BESTÃ… | Hylle/ overhylle + dører. Tror det blir megakult!

Jeg vurderer også ny Hj.receiver: Harman/Kardon AVR 255 eller AVR 260.
    Hvilken er best tro?

Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vurderer salg av NAD og CV!..
    Dynavoice Dynamite 10- 5.0-pakke 5 Kanaler | Surround.no - Høyttaler spesialisten vurderes, sammen med Harman/Kardon AVR260 Surroundreceiver | Soundgarden . Effekttrinn vet jeg ikke helt, men ingenting er bestemt enda.. Sub blir XTZ 99 W12.16 Sort Matt 12" | Surround.no - Høyttaler spesialisten , eller Epik Legend Subwoofer - 2x12" og 300W - L-Sound AS . Ingenting er bestemt enda. Noen innspill til effekttrinn til front?
    Au, 13 store, ja det er en dyr hobby.

Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag har dagen gått til full omredning. Nytt bord og en ny tvbenk kom inn. Jeg må si, dette ser meget bra ut. Alt er i sort, som høytalere. Mye f**n, og mye yess! Bilder kommer etterhvert.

Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte bare komme med noen innspill da det er litt lite liv på forumet om dagen.

Ser at du vurderer å bytte ut NAD å CV, noe jeg synes du gjør HELT rett i. Men jeg ville ikke gått for den Dyna pakken der, tror ikke du vil få noe spess. løft.

Men H/K AVR260 er et godt valg i denne prisklassen! Sammen med kanskje SVS S-Series 02 Compact Config Og den Epik suben du har sett på eller en fra SVS.

Dette vil gi deg et mye bedre løft enn forslaget du kom med selv, sikkert en bra pakke det også til prisen, men ville ikke byttet CV mot di Dynaene.

Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kekka
    Tenkte bare komme med noen innspill da det er litt lite liv på forumet om dagen.

Ser at du vurderer å bytte ut NAD å CV, noe jeg synes du gjør HELT rett i. Men jeg ville ikke gått for den Dyna pakken der, tror ikke du vil få noe spess. løft.

Men H/K AVR260 er et godt valg i denne prisklassen! Sammen med kanskje SVS S-Series 02 Compact Config Og den Epik suben du har sett på eller en fra SVS.

Dette vil gi deg et mye bedre løft enn forslaget du kom med selv, sikkert en bra pakke det også til prisen, men ville ikke byttet CV mot di Dynaene.
    Pakken så meget bra ut den. Men jeg vil ha litt personalisering, visst du skjønner hva jeg mener. Denne pakka spiller sikkert fletta av cv og dynavoice.
    Men oppgradering kommer ikke til å finne sted før minst neste jul, så jeg har god tid!

Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har forelsket meg! B&W DM683, du er min nye drøm!

on topic:
    I dag er bakht skrudd fast på veggen, med DALI Wall Bracket Lux | Hi-Fi Klubben meeget praktisk.

Har kjøpt meg Logitech MK710, wireless. Hjemmekinoen begynner og komme i boks.
    Har bare ET problem.
    Får ikke lyd i bakht, via surround terminalene. Hva må jeg gjøre?
    Bilder kommer til

Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I morgen skal jeg gå til innkjøp av dette:
    Clas Ohlson kalbe til under 1000 lappen. bilder kommer.
    Og i dag blir det innkjøp av skruer til leca for festing av senter. Bilder kommer!

Intermediate Per Christian sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Peis på med bilder

Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bilder kommer fredag. Fikk i dag hengt opp center og bak. Da jeg endelig hadde fått koblet det på, fungerte det ikke. Det ble høyt trykk i huset da. Etterhvert fant jeg ut at terminalene ikke satt godt nok inni, så når jeg tok b-pluggene inni, fungerte det ikke. But it sure does now!

Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    You want pictures? I give you pictures my friend!

Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå ble det liv i heimen! Frontht ble satt fra small til large. Du verden for en forskjell! Alltid hørt at det ikke låt helt som det skulle. Jaja, nå er nå det rettet på. Så også hele Ringenes Herre triologien i helga, med noen venner, og de er mektig imponert. Alt fungerer som det skal. Spesiell takk til tols1 som tipset meg om clas ohlson sine kabler. Jeg vedder på at det er minst like bra som argon sine kabler.

Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NAD T753 er nå fullstendig gåen.
    Valget står mellom
    DENON AVR-2311 Hjemmekinoreceiver | Hi-Fi Klubben
    NAD T747 Hjemmekinoreceiver | Hi-Fi Klubben
    og Yamaha RX-V767 receiver - Elkjøp
    Tror nok valget faller på DENON, da den virker som om den passer meg best. Innspill ønskes

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ser bra ut dette

Stakkars foreldre :P

Jeg kan anbefale yamaha, spiller veldig varmt og pent. Syns NAD ble litt for lyst, hadde det på Cerwin på en fest. Yamaha er veldig billig nå da

Denon kan jo kanskje funke også, eventuelt stikk innom hifi klubben få noen lytteinntrykk

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •