Aktos hjemmekino - Side 97

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  8
Side 97 av 132 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 77 87 93 94 95 96 97 98 99 100 101 107 117 127 ... SisteSiste
Viser resultater 1,921 til 1,940 av 2640
    Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Det var lys og det ble enda mere lys, vil tro du vil få en del demolystne folk på døren fremover. Dette må nesten gå ann å få sett levende live uten tvil, du imponerer stort og dette ser helt nydelig ut.

Det ser bare bedre og bedre ut. Fantastisk jobbet.

Som Roger ( ) sier det er nok mange demolystne folk rundt om. La de ta en arbeidsøkt i hagen for en tur i kinoen, så slår du to fluer i en smekk.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meeeeget god ide

Intermediate Jan Frode sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    537
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er mektig imponert over både fremdrift og utførelse
    Stue: Primare I32 - Primare DAC30 - Sonus Faber Venere 2.5 - Viablue SC-2 - HTPC - Chromecast Audio - Ipad Air - Spotify Premium

Reserveutstyr/ til salgs: Nakamichi Amplifier 2
    - Arendal Sound 1723 Tower -System Audio Saxo 30 - Onkyo A-9010 - Sennheiser Momentum

Det er bedre med en god trekant enn en ond sirkel

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som kan lage, eller kjenner til et firma som kan, frese/stanse ut små firekantede hull i plastplater etter en målsatt tegning? Størrelse ca 7x12 mm (USB-størrelse) og RJ45-størrelse.

Intermediate Brusveen sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Likte veldig godt fargevalget, ganske spenstig :-)

Newcomer ICE_84 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    214
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei

Sitat Opprinnelig postet av akto
    Er det noen som kan lage, eller kjenner til et firma som kan, frese/stanse ut små firekantede hull i plastplater etter en målsatt tegning? Størrelse ca 7x12 mm (USB-størrelse) og RJ45-størrelse.
    Her har du en mulighet på kontakter fra eBay
    Har selv 4stk av disse kontaktene med diverse konfiger, helt grei kvalitet og tror ikke de er så ulike i størrelse og design i forhold til de du har fra før... bortsett fra fargen da...
    Ellers så må jeg bare kaste meg på skrytebølgen og si at du er på lik linje med BEF når det gjelder å skape inspirasjon og åvise at drømmene til folk i hemmekino verden er mulige (også i norge)...
    Er ikke annet å gjøre enn å bøye seg i støvet og si TAKK.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får du ikke brukt Micro Matic sine, eller funket de ikke 100%?

Det høres dessverre ut som en dremmel jobb.

Men du kan høre her:

plastavdelingen - Drag Industrier as

Eller her:

http://www.skiltgravering.no/Utskare...rer/pmenu-6070

EDIT: Fant også denne: Input panel - polar white, EU size: USB polar white, EU size - Lys & Av Teknikk AS
    Skal vel passe i Elko sine. Litt lakk, og de vil passe til dine vil jeg tro.

Active Seigmann sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    frese ut ett slikt hull blir veldig vanskelig, det må stanses ut hvis du skal ha skarpe hjørner.

Hvor tykke er platene? jeg kunne lagd ett enkelt værktøy på jobben og stanset ut i en manuell presse. men da kan ikke plastikken være så tykk.

ett annent alternativ kan være og frese en firkant på 7*12mm, varme denne opp og smelte firkanten, da trer du bare hele firkanten rett igjennom slik att du får en avrundet kant på topp, blir sikkert rufsete på baksiden.
    er ikke sikkert det blir pent men værdt ett forsøk

du kan også egentlig bare sende platene til en bedrift med laser eller vannskjæring
    Kan ingenting, gjør alt!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det! Jeg klarer som regel å jobbe 4-7 timer hver dag. Det gjelder å holde et jevnt tempo og ikke surre bort tid på lure løsninger og mange pauser
    Begynner du ikke å bli ganske sliten? Med jobben din i tillegg blir det nesten som å arbeide dobbeltskift.

Pass på deg, vi har mistet nok hyggelige mennesker pga hjerteproblemer de siste dagene...

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kanskje disse kan hjelpe?

Plast: - Rett produkt til rett tid

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror vi diskuterte noe lignende i RuneW sin tråd for noen tiår siden. BTX Designer er et greit program for å lage grunnlag til en slik bestilling i alle fall. Dersom du klarer deg med aluminiumsplater av ymse slag så kan du bestille direkte fra programmet også i den størrelsen du ønsker.

Dette er proffe greier! (men du får ikke "vanlig" usb, det blir Neutrik type connector/hull, noe jeg personlig synes ser 100% fett ut)

DrE

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor mange plater / hull er det snakk om?

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dagens økt!

Først en del kobling av stikk og bokser til signalkabler. Det ble meget bra, selv om FAT 4mm2 + kabling til 24V lys til kontaktene er mer enn nok i en 1 1/2-boks. Og så fikk jeg meg en liten feilsøkingsjobb da jeg skulle sjekke om det var strøm i alle kontaktene. Jeg manglet strøm i den siste kontakten men kunne ikke finne ut av hva det var. Så plutselig så jeg at den ene kontakten var av typen styrt uttak, hvor den ene halvdelen av kontakten kan forsynes med egen kurs. Så den må byttes ut. Merkelig, men sikkert gjort en feil hos Elko. Det ble utrolig kult med lys rundt alle kontaktene, men som alt annet her må det ses IRL ... Dette lyset styres selvfølgelig som alt annet lys i rommet, og kan skrus trådløst av og på etter behov.

Aktos hjemmekino-_mg_8958-jpg

Aktos hjemmekino-_mg_8961-jpg

Så kom Counterpointer og hjalp meg ned i kjelleren med tepperullen. Jeg kunne ikke dy meg med å ta ut en meter for å se, og dette kommer til å bli bra! Det kan imidlertid bli en utfordring å støvsuge teppet, siden det skifter farge etter som hvilken retning busten ligger Jeg visste jo det fra før, men effekten ble massiv på et så stort felt. Tipper at når man får gått og tråkket litt på det og støvsugd det noen ganger så roer det seg litt.

Sånn blir det ved å dra fingrene over
    Aktos hjemmekino-_mg_8964-jpg

Kul effekt
    Aktos hjemmekino-_mg_8969-jpg

Beklager rotet.
    Aktos hjemmekino-_mg_8970-jpg

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Brusveen
    Likte veldig godt fargevalget, ganske spenstig :-)
    Takk. Det er uvanlig men jeg satser på at lilla blir det nye sort Sort er liksom sååå 2011 ...

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ICE_84
    Her har du en mulighet på kontakter fra eBay
    Har selv 4stk av disse kontaktene med diverse konfiger, helt grei kvalitet og tror ikke de er så ulike i størrelse og design i forhold til de du har fra før... bortsett fra fargen da...
    Ellers så må jeg bare kaste meg på skrytebølgen og si at du er på lik linje med BEF når det gjelder å skape inspirasjon og åvise at drømmene til folk i hemmekino verden er mulige (også i norge)...
    Er ikke annet å gjøre enn å bøye seg i støvet og si TAKK.
    Takk for skryt

Når det gjelder kontakter så er det et ufravikelig krav at det må være likt som Elko Plus-serie ...

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Får du ikke brukt Micro Matic sine, eller funket de ikke 100%?

Det høres dessverre ut som en dremmel jobb.

Men du kan høre her:

plastavdelingen - Drag Industrier as

Eller her:

http://www.skiltgravering.no/Utskare...rer/pmenu-6070

EDIT: Fant også denne: Input panel - polar white, EU size: USB polar white, EU size - Lys & Av Teknikk AS
    Skal vel passe i Elko sine. Litt lakk, og de vil passe til dine vil jeg tro.
    Skal sjekke litt rundt. Men problemet er at jeg gjerne skulle hatt 3 stykk USB, jack og nettverk i samme doble boks ...

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Seigmann
    frese ut ett slikt hull blir veldig vanskelig, det må stanses ut hvis du skal ha skarpe hjørner.

Hvor tykke er platene? jeg kunne lagd ett enkelt værktøy på jobben og stanset ut i en manuell presse. men da kan ikke plastikken være så tykk.

ett annent alternativ kan være og frese en firkant på 7*12mm, varme denne opp og smelte firkanten, da trer du bare hele firkanten rett igjennom slik att du får en avrundet kant på topp, blir sikkert rufsete på baksiden.
    er ikke sikkert det blir pent men værdt ett forsøk

du kan også egentlig bare sende platene til en bedrift med laser eller vannskjæring
    Jeg har også tenkt tanken på stansing, men godset er ganske tykt. Det er allikevel en mulighet for det er jo plast.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jerome
    Begynner du ikke å bli ganske sliten? Med jobben din i tillegg blir det nesten som å arbeide dobbeltskift.

Pass på deg, vi har mistet nok hyggelige mennesker pga hjerteproblemer de siste dagene...
    Egentlig ikke. Jeg liker å holde på med noe, og det skal mye til for at jeg blir sliten i så måte. Hjertet har jeg pr. tiden under kontroll, men det skal jeg fortelle deg om når vi møtes neste gang

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    Tror vi diskuterte noe lignende i RuneW sin tråd for noen tiår siden. BTX Designer er et greit program for å lage grunnlag til en slik bestilling i alle fall. Dersom du klarer deg med aluminiumsplater av ymse slag så kan du bestille direkte fra programmet også i den størrelsen du ønsker.

Dette er proffe greier! (men du får ikke "vanlig" usb, det blir Neutrik type connector/hull, noe jeg personlig synes ser 100% fett ut)

DrE
    Neutric-hull kan jeg få til selv, det er ikke noe problem. Problemet da er at det kan hende blir litt trangt i bakkant. Men jeg skal sjekke målene en gang til. Om jeg får 5 stykk Neutrik-plugger i en dobbel boks er mer usikkert ... Takk!

Side 97 av 132 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 77 87 93 94 95 96 97 98 99 100 101 107 117 127 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •