Aktos hjemmekino - Side 95

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  8
Side 95 av 132 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 85 91 92 93 94 95 96 97 98 99 105 115 125 ... SisteSiste
Viser resultater 1,881 til 1,900 av 2640
    Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Ah, der kan du se... Kult klipp var det okke som, spesielt for en enkel sjel som meg...!!

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jepp, klippet var ytterst severdig!
    Og illustrerer jo på mange måter hva mange mener om Akto's fremferd i sin kino. :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Imponerende gjennmført prosjekt og bra valg av tapet, den ble fin i kjelleren min også

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det gikk fort den siste tiden. Gratulere med flott kino, nå er det vel bare elektronikken som mangler å komme inn?

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dagens økt

Først malte jeg alle listene som skal inn i kinoen svart matt. Og akkurat det gadd jeg ikke ta bilder av, dere får ta mitt ord for det

Så gjorde jeg ferdig resten av rammene.
    Aktos hjemmekino-_mg_8928-jpg

Aktos hjemmekino-_mg_8929-jpg

Aktos hjemmekino-_mg_8933-jpg

Deretter var det døra ut til gangen, med tilhørende døråpning sin tur. Jeg hadde på forhånd laget disse rammene, men jeg var veldig spent på hvordan det ville bli. Her var det ikke mer enn 2 mm å gå på alle veier, eks. stoff. Og heldigvis gikk det akkurat. Jeg hadde forregnet meg på tykkelsen på borrelåsen, men med litt makt fikk jeg alle rammene inn i døråpningen. Litt av noen foringer

Så var turen kommet til det store panelet som skulle på selve døra. Dette panelet er fylt med 30mm akustikkplater og derfor ganske tungt. Jeg ville feste det også med borrelås så da var det bare å kle alle kanter med dette. Men på forhånd hadde jeg lagt under shims slik at når jeg satte panelet ned på disse så passet høyden slik den skulle på selve dørbladet. Dermed var det bare å sette borrelåsen sammen og ta av papiret som beskytter limet på baksiden. Så satte jeg panelet der det skulle med døra åpen, med en cm klaring. Så lukket min kjære kone døra og jeg kunne presse panelet mot dørbladet. Og det passet helt perfekt. Mer perfekt enn noe annet her inne, og det gledet meg enormt, for her var det ikke rom for feil i det hele tatt. Og jeg hadde kun ett forsøk. Men det gikk det også ... Nå gjenstår det å maskere opp og lakkere det som er hvitt og i eik sort.

Aktos hjemmekino-_mg_8936-jpg

Aktos hjemmekino-_mg_8937-jpg

Aktos hjemmekino-_mg_8932-jpg

Aktos hjemmekino-_mg_8926-jpg

Aktos hjemmekino-_mg_8924-jpg

Aktos hjemmekino-_mg_8925-jpg

Aktos hjemmekino-_mg_8940-jpg

Aktos hjemmekino-_mg_8938-jpg

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jerome
    Jøss, det var MYE!

Du bør planlegge alt utearbeid godt, det er dumt å starte med dette så fort du er ferdig med kino.
    Vent minst 1-2 måneder til det blir varmt og fuktig ute. Er du heldig så har det akkurat vært flom nede i Glomma. Da kan du gå ut lettkledd og starte!

EDIT: Dette blir kanskje litt for kryptisk for de som ikke fulgte denne tråden i fjor. Det hele handler om mygg. Og det er ikke få i Fetsund
    Jeg har mest lyst til å vente til neste år, men dessverre er det ikke slikt man kan utsette. Jeg må i alle fall begynne, tross den #&%##$* myggen ...

Sitat Opprinnelig postet av Per Christian
    Dette blir lekkert! Tilogmed hjørnene som er tapetsert kan lett få midtsiden I vi menn!

Husker da jeg bodde I fetsund, da hadde vi Vann I kjelleren nesten hvert år. Bodde I det huset rett over de nye blokkene I svingen.
    Takk! Kona bodde også nærme Glomma en gang i tiden, så jeg har hatt min andel med sandsekkbæring for å hindre vannet å renne inn. Det hjalp selvfølgelig aldri ...

Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Har du sluttet å sove, Atle?
    Jeg har bare utsatt det litt

Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Svingen er forresten det mest irriterende togstoppet av alle! Noe så bortkastet, to togstopp bare skilt av ei kort bru.
    Jeg kjører ikke kollektivt, så for meg kan toget bare passere hvor det vil

Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Dette bør du legge ut på MinHembio, Atle.
    Jeg vet neimen ikke om jeg klarer mer enn ett forum, og det er liksom her jeg tilhører

Sitat Opprinnelig postet av roeng2
    Kvaliteten og kvantitet er ikke noe man ofte ser gå hånd i hånd, men det er tydelig en kunst du mestrer. Spent på slutt resultatet her8)
    Takk

Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Jeg kan ikke ta hatten av, mer enn hva andre har gjort hittil. Noe uvanlig for meg tar vi det med film og ikke musikk.

[YOUTUBE]d6wRkzCW5qI[/YOUTUBE]

= Stå på!

PS. Et og annet musikktips skal du få ved neste korsvei
    Haha, morsomt klipp. Gleder meg til å treffe deg igjen, det er lenge siden nå

Sitat Opprinnelig postet av Elang
    Imponerende gjennmført prosjekt og bra valg av tapet, den ble fin i kjelleren min også
    Takk! Den er vanskelig å ta bilder av, ikke sant?

Sitat Opprinnelig postet av Rotja
    Det gikk fort den siste tiden. Gratulere med flott kino, nå er det vel bare elektronikken som mangler å komme inn?
    Først teppe, så podie til den bakre raden og så møbler. Dernest male teknisk rom, i alle fall lister og hyller, og deretter elektronikk.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva slags gulvskal du ha på kinoen din da? Dette var et flott stykke arbeid, er ikke lenge til The Adams spiller opp til konsert her nede gitt.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal ha teppe. Det er bilde av det et eller annet sted i tråden, men nå har jeg mistet oversikten. Teppet er i alle fall lilla

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Jeg skal ha teppe. Det er bilde av det et eller annet sted i tråden, men nå har jeg mistet oversikten. Teppet er i alle fall lilla
    Det blir nok sprekt som pokker med tanke på denne flotte tapeten, blir moro å se når du får lys på denne kinoen din. Kjenner vi deg rett så er vel innen de første ukene.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fant bildet. Det er teppet til venstre som skal inn.

Aktos hjemmekino-_mg_1672-jpg

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Friske fargevalg må jeg si.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som er kult med lilla er at med lys i rommet får man et fargespill og uten lys blir alt sort. Jeg ville aldri hatt en batcave, jeg synes det blir for dystert når jeg hører på musikk. Da er det nesten bare lilla som kan brukes, og jentene er jo storfornøyd Det er jo ikke "mitt" rom, det er familien Torp sitt rom ...

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ellers slo jeg til på en Sony XA50ES som er oppgradert med LCAudio XO-clock (siste versjon) og doble matchede AD op-amps på utgangene, som lå på bruktbørsen i går. Den blir et fint tilskudd inntil jeg finner en Linn Unidisc på brukten til en billig penge, nå som ingen lengre kjøper CD-spillere

Eller så kan den fungere som et godt drivverk sammen med en DAC i fremtiden, her er det mange alternativer ...

Edit:
    Det er for øvrig ikke spikret at jeg absolutt ønsker meg en Linn Unidisc. Andre alternativer er også veldig aktuelle, så som disse:
    - EC EMC 1-UP
    - Wadia 381
    - Marantz SA-7
    ... eller tilsvarende.

Jeg har også startet å spare til platespiller. Det blir nok kanskje en Linn LP12, men her er jeg så blankt som et ark så vi får se

Intermediate alkar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Viste nettopp fremgangen din til min bedre halvdel her, og det er bare lovord å høste. Fargevalgene dine syns jeg er heftige, og skjønner at flommbelysning ikke er helt optimalt for å vise effekten. Dette er bare helt sinnsykt gjennomført, og jeg håper vi får muligheten til å lage et like kult familierom når vi en gang setter opp garasje. At jentene dine kommer til å kose seg i mange timer her er det vel heller liten tvil om! Stå på videre, Mr. Torp!

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, nå har jeg nettopp vært skikkelig smart

I går malte jeg lister. Gulvlistene var allerede malt hvite, og jeg malte de svarte. Men jeg klarte i iveren i går faktisk å glemme å bære listene under tak, så når jeg kom på dette i dag tidlig var skaden allerede skjedd. Alle gulvlistene ser ut som de er rammet av marmorering, det ser helt forferdelig ut. Men, gjort er gjort. Jeg gidder rett og slett ikke å pusse dem ned så jeg kjøper nye. Denne gangen kjøper jeg ubehandlet, det er lettere å male ...

Active mclaren sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    356
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    au da... er tragisk nok, men liks så godt og høre at en mann som deg også glemmer ting:-D
    ellers vitner jo rommet om vel gjenom tenkt prosjet med usedvanlig høy standard

Intermediate Per Christian sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, nå har jeg nettopp vært skikkelig smart

I går malte jeg lister. Gulvlistene var allerede malt hvite, og jeg malte de svarte. Men jeg klarte i iveren i går faktisk å glemme å bære listene under tak, så når jeg kom på dette i dag tidlig var skaden allerede skjedd. Alle gulvlistene ser ut som de er rammet av marmorering, det ser helt forferdelig ut. Men, gjort er gjort. Jeg gidder rett og slett ikke å pusse dem ned så jeg kjøper nye. Denne gangen kjøper jeg ubehandlet, det er lettere å male ...
    Selv supermann kan blø ja:P hehe men det er surt ja! spes i dag som alt er stengt, men du har vel noe annet og pussle med:P den døra di så snasen ut,den ga inspirasjon!! min er hvit enda ser du:P

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også startet å spare til platespiller. Det blir nok kanskje en Linn LP12, men her er jeg så blankt som et ark så vi får se
    Jeg har vurdert platespiller i mange år, men det dukker liksom opp noe annet hele tiden.. Har aldri hatt noen grei plass å sette den heller :wink:

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den blir et fint tilskudd inntil jeg finner en Linn Unidisc på brukten til en billig penge, nå som ingen lengre kjøper CD-spillere

Det er for øvrig ikke spikret at jeg absolutt ønsker meg en Linn Unidisc

Jeg også på utkikk etter en Unidisc til en grei pris. Lånte en for noen år siden,husker dette som noe av den beste pre/cd jeg har testet.
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dagens økt!

Sortere ut alt el-materiellet som skal i kinoen.
    Aktos hjemmekino-_mg_8941-jpg

Masse snacks
    Aktos hjemmekino-_mg_8942-jpg

Kult!
    Aktos hjemmekino-_mg_8943-jpg

Aktos hjemmekino-_mg_8944-jpg

En del fisking senere hadde jeg tråden i det igjen. Sånn går det når man ikke tegner opp først
    Aktos hjemmekino-_mg_8946-jpg

Nå ser dere bedre hva riktig lys gjør med dette tapetet. Det skal bli spennende å se hva lys rundt alle kontaktene vil gjøre! Og når teppet kommer på plass vil det bli enda mer spill i lyset

Bak
    Aktos hjemmekino-_mg_8949-jpg

Høyre side bak
    Aktos hjemmekino-_mg_8950-jpg

Høyre side foran
    Aktos hjemmekino-_mg_8951-jpg

Front
    Aktos hjemmekino-_mg_8954-jpg

Venstre side foran
    Aktos hjemmekino-_mg_8955-jpg

Venstre side bak
    Aktos hjemmekino-_mg_8956-jpg

Side 95 av 132 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 85 91 92 93 94 95 96 97 98 99 105 115 125 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •