Aktos hjemmekino - Side 94

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  8
Side 94 av 132 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 84 90 91 92 93 94 95 96 97 98 104 114 124 ... SisteSiste
Viser resultater 1,861 til 1,880 av 2640
    Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Utrolig bra jobbet Atle!! Når du nå får lys som kommer ovenfra vil effekten bli fullkommen.

Intermediate Delthral sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    1,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er jo bare helt fantastisk flott!

De siste månedene har jeg trålet avforum, svenske forum og amerikanske forum i jakt etter måter å lage rammer på vegg som er modulbaserte og kan justere demping etter behov.

Så tar selveste Akto den helt ut, lager pinneved av en av norges flottere kinoer, og viser verden hvordan dette skal gjøres skikkelig. Custom tak med gode justeringsmuligheter, vegger med plass til hva det skal være bak høyttalerstoffet og en nydelig tapet. På vegne av resten av forumet vil jeg si: "Tusen takk for at du deler prosessen med oss!".

Sitter som fjetret og venter på neste update.
    | 3X Inconcert Miles | 2X Beyma 8" koax surround | 2X Beyma 18" BEF sub | 3X Crown XTI 2002 | 2X Crown I-Tech 4000 | Sony HW 30 | Sherbourn PT 7030 | Oppo 93 US | Dreamscreen DIY V4 102" 16:9 | Nvidia Shield TV Pro |

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Takk for det folkens. Gleder meg til fortsettelsen

Det er vi mange som gjør :wink:

Active Lolas sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du er syk mann! (positiv måte såklart)

Newcomer Hades sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lækkert!

Intermediate CareBear sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    521
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må definitivt ikke vise dette resultatet til fruen... Da blir det klaging over "batcaven" vi lager ;-) Knallflott arbeid, dette må vi komme å se på en dag!

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Når du nå får lys som kommer ovenfra vil effekten bli fullkommen.
    Tipper at Atle har tenkt på hvilket fargespekter spottene han har valgt har :wink:

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utrolig flott utført arbeid.

Å se fargekombinasjonen in real life etterhvert skal bli morsomt.

Geir Arne

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Atle,

Som alle de andre synes jeg at kinoen din ser kjempe flott ut! Det blir sikkert rart å plutselig bli ferdig en kveld og ikke ha noe som helst å gjøre...

Her er det et par ting du kunne vurdere. Ikke noe stort, du får vurdere selv

Så borelås i hjørnene, i alle fall gjør jeg det slik.
    Aktos hjemmekino-_mg_8905-jpg
    Jeg må innrømme at jeg ble litt overasket at du gikk for en slik løsning i hjørnene. Jeg snakker ikke om borelås men at du legger stoffet slik og beholder flere lag. Jeg pleier å skjære stoffet 45 grader så det ikke bli noe overlapp. Da sitter ramma helt inn til vegen hele veien og det ser mye finere ut. Selv detaljert som ikke synes er viktig :wink: Det går også raskere fant jeg ut etter hvert.

Lakkert akkurat så langt inn som nødvendig. Kontoret og teknisk rom innenfor skal jo være lyst og delikat.
    Aktos hjemmekino-_mg_8885-jpg
    Jeg leste i et blad tidligere i år (Gjør det selv tror jeg) at man skal/bør male hele kanten som døra når døra åpner seg mot rommet man står i. For deg betyr det at de anbefaler å male dørkanten svart, selv om det andre rommet er hvit. Jeg er enig med dem: siden du ikke kommer til å se kanten fra kontoret så bør den ha samme farge som hjemmekinoen. Det blir også litt rart å ha en hvitt kant når alt annet rundt er svart. Hva synes du?

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jerome
    Hei Atle,

Som alle de andre synes jeg at kinoen din ser kjempe flott ut! Det blir sikkert rart å plutselig bli ferdig en kveld og ikke ha noe som helst å gjøre...

Her er det et par ting du kunne vurdere. Ikke noe stort, du får vurdere selv

1. Jeg må innrømme at jeg ble litt overasket at du gikk for en slik løsning i hjørnene. Jeg snakker ikke om borelås men at du legger stoffet slik og beholder flere lag. Jeg pleier å skjære stoffet 45 grader så det ikke bli noe overlapp. Da sitter ramma helt inn til vegen hele veien og det ser mye finere ut. Selv detaljert som ikke synes er viktig :wink: Det går også raskere fant jeg ut etter hvert.

2. Jeg leste i et blad tidligere i år (Gjør det selv tror jeg) at man skal/bør male hele kanten som døra når døra åpner seg mot rommet man står i. For deg betyr det at de anbefaler å male dørkanten svart, selv om det andre rommet er hvit. Jeg er enig med dem: siden du ikke kommer til å se kanten fra kontoret så bør den ha samme farge som hjemmekinoen. Det blir også litt rart å ha en hvitt kant når alt annet rundt er svart. Hva synes du?

Takk Jerome. Det tar nok en stund før jeg blir 100 % ferdig, men det blir nok ikke tid til ettertanke. Vi skal panelere huset, bygge to terrasser, en lufteveranda, et lite 15 m2 anneks, opparbeide hagen (trær og belegningsstein) og bygge garasje. Og jeg nevnte vel ikke et vaskerom og et toalett i kjelleren? Nåja, alt dette skal gjøres, så det blir ingen hvil på meg før grava, det kan du ta deg f... på

1. Tanken har streifet meg flere ganger, men jeg har mine grunner. For det første er jeg redd for at stoffet skal rakne når det skjæres slik. Så kan man tenke at stiftene holder dette på plass men med en kraftig stiftemaskin vet man ikke helt om det slår i gjennom stoffet eller ikke. Og de ekstra 1,5-2mm gjør ingenting. Stoffet er mykt og ikke alle rammene er 100 % rette. Da er det greit å ha noe i bakkant som kan ta opp litt av den slakken.

2. Både det hvite og det sorte blir borte. Dessuten er fallhøyden når man sprayer lakk mot en skarp kant stor, hvis lakken trekker seg inn mot dørbladet på "hvit" side, noe det gjør så lenge dørbladet har en ørliten grad av ruhet i seg. Dessuten spiller det egentlig ingen rolle, det ser helt ok ut slik det er nå også. Og gjort er gjort

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Utrolig bra jobbet Atle!! Når du nå får lys som kommer ovenfra vil effekten bli fullkommen.
    Takk BEF. Det er jo litt sånn, at når man ser en byggeprosess fra utsiden med kun de visuelle inntrykkene, uten tankene som fullfører tematikken i bunn for det visuelle, så kan ting se litt merkelig ut før grande finale. Og slik er det også her.

Sitat Opprinnelig postet av Delthral
    Dette er jo bare helt fantastisk flott!

De siste månedene har jeg trålet avforum, svenske forum og amerikanske forum i jakt etter måter å lage rammer på vegg som er modulbaserte og kan justere demping etter behov.

Så tar selveste Akto den helt ut, lager pinneved av en av norges flottere kinoer, og viser verden hvordan dette skal gjøres skikkelig. Custom tak med gode justeringsmuligheter, vegger med plass til hva det skal være bak høyttalerstoffet og en nydelig tapet. På vegne av resten av forumet vil jeg si: "Tusen takk for at du deler prosessen med oss!".

Sitter som fjetret og venter på neste update.
    Det var gøy å høre

Sitat Opprinnelig postet av Lolas
    Du er syk mann! (positiv måte såklart)
    Ja, når du sier det så har jeg faktisk hørt det før

Sitat Opprinnelig postet av Hades
    Lækkert!
    Takk

Sitat Opprinnelig postet av CareBear
    Jeg må definitivt ikke vise dette resultatet til fruen... Da blir det klaging over "batcaven" vi lager ;-) Knallflott arbeid, dette må vi komme å se på en dag!
    Fruer er ganske ugreie sånn. Jeg har min egen som også skal ha et ord med i laget, men det pleier å bli bra det også.

Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Tipper at Atle har tenkt på hvilket fargespekter spottene han har valgt har :wink:
    Det kan du trygt hevde

Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Utrolig flott utført arbeid.

Å se fargekombinasjonen in real life etterhvert skal bli morsomt.

Geir Arne
    Takk for det! IRL skal vi få til

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk Jerome. Det tar nok en stund før jeg blir 100 % ferdig, men det blir nok ikke tid til ettertanke. Vi skal panelere huset, bygge to terrasser, en lufteveranda, et lite 15 m2 anneks, opparbeide hagen (trær og belegningsstein) og bygge garasje. Og jeg nevnte vel ikke et vaskerom og et toalett i kjelleren? Nåja, alt dette skal gjøres, så det blir ingen hvil på meg før grava, det kan du ta deg f... på
    Jøss, det var MYE!

Du bør planlegge alt utearbeid godt, det er dumt å starte med dette så fort du er ferdig med kino.
    Vent minst 1-2 måneder til det blir varmt og fuktig ute. Er du heldig så har det akkurat vært flom nede i Glomma. Da kan du gå ut lettkledd og starte!

EDIT: Dette blir kanskje litt for kryptisk for de som ikke fulgte denne tråden i fjor. Det hele handler om mygg. Og det er ikke få i Fetsund

Intermediate Per Christian sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette blir lekkert! Tilogmed hjørnene som er tapetsert kan lett få midtsiden I vi menn!

Husker da jeg bodde I fetsund, da hadde vi Vann I kjelleren nesten hvert år. Bodde I det huset rett over de nye blokkene I svingen.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det folkens. Gleder meg til fortsettelsen
    Har du sluttet å sove, Atle?

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Svingen er forresten det mest irriterende togstoppet av alle! Noe så bortkastet, to togstopp bare skilt av ei kort bru.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette bør du legge ut på MinHembio, Atle.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate roeng2 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    857
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kvaliteten og kvantitet er ikke noe man ofte ser gå hånd i hånd, men det er tydelig en kunst du mestrer. Spent på slutt resultatet her8)

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan ikke ta hatten av, mer enn hva andre har gjort hittil. Noe uvanlig for meg tar vi det med film og ikke musikk.

[YOUTUBE]d6wRkzCW5qI[/YOUTUBE]

= Stå på!

PS. Et og annet musikktips skal du få ved neste korsvei

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Fantastisk klipp du har funnet der Atle...

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Kløne".
    Det er "Gwandarion" som har funnet frem det klippet! :-P

Side 94 av 132 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 84 90 91 92 93 94 95 96 97 98 104 114 124 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •