Aktos hjemmekino - Side 93

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  8
Side 93 av 132 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 83 89 90 91 92 93 94 95 96 97 103 113 123 ... SisteSiste
Viser resultater 1,841 til 1,860 av 2640
    Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Bra det nesten er mulig.

Og jeg er glad det ikke er meg. Jeg er like tålmodig med tapetsering, som når jeg er tissetrengt, hører vann sildre og ikke har noe sted å gjøre fra meg.

Intermediate roeng2 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    857
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt rått, klarer nesten ikke vente på de neste bildene av fremgangen på det du/dere har gjort i helga.

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gleder meg til å se de siste bilden. Dette er bare helt rått å kvaliteten på arbeidet er likeså. Stå på!
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Men tenk på dette: Hvordan tapetserer man innvendige og utvendige hjørner som i tillegg er avrundet på alle tre kanter. Hvordan få det pent uten å liste seg over problemet etterpå. Jeg kan i alle fall si at det er nesten mulig, men det tar "litt" tid
    Oioi, her aner jeg pirkearbeide som krever masse tålmodighet og dedikasjon.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Active Kvindølen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir aldri enig med meg selv om denne tråden er mest inspirerende eller demotiverende. :roll:

Makan til fart og utførelse.

Folk som er virkelig flinke til jobben eller hobbyen sin har alltid fasinert meg nesten uansett hva det gjelder.Om det er gravemaskinfører,murer eller maler spiller liten rolle.
    Den lille håndfullen som både har talentet til det de holder på med og i tillegg legger hele sjelen i det de gjør,alltid ute etter å forbedre seg og uansett gjør det beste ut av enhver jobb er alltid inspirerende å se på.

Og når da 2 slike som Akto og BEF rotter seg sammen er det vanskelig å få gjort det man egentlig burde gjøre,veien til laptopen for å sjekke om det ligger nye bilder ute blir litt for kort.

Virkelig et stykke arbeid det står respekt av så langt.Lykke til med det "lille" som gjenstår.
    "Luck is my middle name....Mind you,my first name is Bad." -Rincewind

The man in black fled across the desert, and the gunslinger followed

Byggetråd

Intermediate Per Christian sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan vi få til, men det må nok skje raskt. Problemet med besøk når man arbeider er at man ikke får arbeidet. Det er slett ikke vondt ment for jeg er veldig glad i besøk, men med to små barn og stadig et dusin arbeidsoppgaver på mange hold så er tiden jeg får til kinobygging knapp, selv om det kan se noe annerledes ut. Men vi får holde tråden
    Null stress, man må bruke tiden godt når man har den og det er det vel ingen tvil om at du har gjort i helgen jeg er ofte i fetsund eller kjører forbi, men det går jo så ***** fort unna i kinoen din hehe men du får bare sende en pm eller noe da du sitter og har lyst til og brife litt:P jeg er som regel inne her maaange ganger om dagen hehe.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må si jeg var litt skeptisk når du nevnte fargen lilla tidligere, men dette ser ut til å bli virkelig lekkert. Det er en fryd å se bildene KUTGW!

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, her kommer det bilder. Først en serie om hvordan jeg lager rammer, det kan jo kanskje være av interesse for noen.

Først legge rammen oppå stoffet for å finne riktig lengde.
    Aktos hjemmekino-_mg_8893-jpg

Klippe, klippe ...
    Aktos hjemmekino-_mg_8894-jpg

Dra stoffet over kanten, kun slik at det ligger inntil uten å stramme. Begynn på den ene kortsiden og ta de lange sidene til slutt.
    Aktos hjemmekino-_mg_8895-jpg

Så andre siden. Slik jeg strammer opp stoffet er veldig avhengig av type stoff. Dette stoffet, ordinært høyttalergrillstoff fra Dynabel, trenger ikke mye strekk for å sitte pent. Dette må man prøve seg frem til, men jeg fant ut at vekten på rammene alene var nok til å strekke stoffet helt perfekt når jeg løftet opp rammen i stoffet. Strammer man for mye får man de merkeligste mønstre ...
    Aktos hjemmekino-_mg_8896-jpg

Stifte. Bruk heller for mange enn for få stifter.
    Aktos hjemmekino-_mg_8897-jpg

Hjørnet strammes i vifteform slik at stoffet ikke blir liggende i tykke laser.
    Aktos hjemmekino-_mg_8898-jpg

Aktos hjemmekino-_mg_8899-jpg

Aktos hjemmekino-_mg_8900-jpg

Så klipper man vekk det overflødige slik at ikke stoffet blir hengende inne i ramma eller utenfor.
    Aktos hjemmekino-_mg_8901-jpg

Ferdig ramme.
    Aktos hjemmekino-_mg_8902-jpg

Biltemas borrelås viste seg å være akkurat perfekt for mitt bruk. Dessuten var den billig!
    Aktos hjemmekino-_mg_8903-jpg

Klipp opp i passende biter.
    Aktos hjemmekino-_mg_8904-jpg

Så borelås i hjørnene, i alle fall gjør jeg det slik.
    Aktos hjemmekino-_mg_8905-jpg

Ferdig!

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helgen er brukt flittig, og jeg har fått gjort mye. Men hele lørdagen gikk med til tapetsering, det var en avsindig pirkete jobb for å få det pent.

Først tapetsere og lakkere på døra slik at ikke noe hvitt synes
    Aktos hjemmekino-_mg_8875-jpg

Så montere på døra, og nå ser den jo ikke særlig fin ut. Det skal imidlertid bli ganske bra til slutt. Det gjelder å se for seg det ferdige resultatet ...
    Aktos hjemmekino-_mg_8884-jpg

Lakkert akkurat så langt inn som nødvendig. Kontoret og teknisk rom innenfor skal jo være lyst og delikat.
    Aktos hjemmekino-_mg_8885-jpg

Så var det disse forbannede hjørnene. Som nevnt tidligere må tapetet legges rundt en rund form, noe alle skjønner er en utfordring. For utvendige hjørner er kunsten å skjære tapetet i en svak s-form over hjørnet og sette press på dette med noe slik at limet kan tørke med tapetet i spenn. Tidkrevende, men da slipper man å gjøre det mer enn én gang Jeg har brukt 22 blader til stanley-kniven til dette arbeidet. Det er viktig å ha en veldig skarp kniv, hvis ikke kan man glemme å få til noe som helst.
    Aktos hjemmekino-_mg_8878-jpg

Aktos hjemmekino-_mg_8886-jpg

Aktos hjemmekino-_mg_8887-jpg

Aktos hjemmekino-_mg_8888-jpg

Så har jeg fått lagt inn resten av dempingen i tak og vegger.
    Aktos hjemmekino-_mg_8879-jpg

Aktos hjemmekino-_mg_8880-jpg

Sideveggene har fått tre plater á 30mm. Det er ca 1 cm luft mellom platene, noe som vil øke virkningsgraden noe, og jeg tipper effektiv tykkelse nærmer seg 11-12 cm.
    Aktos hjemmekino-_mg_8881-jpg

Dørbladet som skal utenpå selve døra skal ha et lag 30mm akustikkplate for å forhindre ekko i døråpningen. Hele åpningen skal for øvrig kles, men så langt har jeg ikke kommet.
    Aktos hjemmekino-_mg_8876-jpg

Så er det på tide å sette på panelene
    Aktos hjemmekino-_mg_8891-jpg

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette blir bare så utrolig spesielt og bra!
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager den dårlige bildekvaliteten. Jeg tar nå håndholdte bilder nærmest i mørke med skyhøy ISO (3200) og laaang lukketid. Når de skikkelige bildene skal tas skal jeg selvfølgelig bruke stativ.

Jeg lar bildene tale for seg selv. Nå begynner det å smake fugl!
    Aktos hjemmekino-_mg_8892-jpg

Aktos hjemmekino-_mg_8907-jpg

Aktos hjemmekino-_mg_8910-jpg

Aktos hjemmekino-_mg_8911-jpg

Aktos hjemmekino-_mg_8914-jpg

Aktos hjemmekino-_mg_8920-jpg

Aktos hjemmekino-_mg_8916-jpg

Intermediate AnaXyd sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dødsstrøkent arbeid. Rammene dine ble jo knall! Liker den rammen som er i en litt spennende vinkel!

Må ærlig innrømme at jeg er litt usikker på tapeten, men må helt sikkert se den IRL for å forstå!

Driver selv å lager rammer og kler de om dagen, men det blir ikke i nærheten av like fint som her. Brukt baksiden på velour (som er tynt og slipper igjennom lyd bra til akustikkmattene bak) men fant nå ut at velouren bryter lyset annerledes for omtrent hvert panel jeg lager, så det ser ut som det er blitt brukt masse forskjellige sortfarger. Tabbe av meg! Ser ut som det kan friste med samme stoff som du bruker her. Er det dette stoffet du har? Høyttalerstoff Sort, metervare (Produktdetaljer) [dynaBel AS]

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror ikke bildene yter dette et snev av rettferdighet! Blir utrolig bra :-D

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder tapetet, så tenk på at jeg lyset jeg bruker har et fargespekter fra ******* og skytes rett på tapetet. Når jeg får mye varmere lyskilder fra taket og i nærmest rett vinkel på veggene så vil det fremstå som mye mørkere og ikke så glorete. Den er virkelig kul, og er veldig annerledes å se på når man står i rommet. Men dette vil dere selvfølgelig få se etter hvert

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AnaXyd
    Det er det

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fy fader og dette begynner virkelig å ta form, dette er multikunst til de grader og gjør nesten alt selv. Er bare å sette i gang applausen, når regner med du kan snurre den første filmen?

Intermediate AnaXyd sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder tapetet, så tenk på at jeg lyset jeg bruker har et fargespekter fra ******* og skytes rett på tapetet. Når jeg får mye varmere lyskilder fra taket og i nærmest rett vinkel på veggene så vil det fremstå som mye mørkere og ikke så glorete. Den er virkelig kul, og er veldig annerledes å se på når man står i rommet. Men dette vil dere selvfølgelig få se etter hvert
    Høres lovende ut! Ser ut som du har full oversikt, så tviler ikke på at dette kommer til å bli bra til slutt!

Det er det
    Knall! Da blir det en bestilling av slikt stoff snart!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Imponerende jobb du legger ned! Når teppet kommer på vil helhetsinntrykket bli formidabelt Dette er inspirasjon på høyt nivå.

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    himmel og hav, gjorde du alt det der på en helg? Utrolig imponerende. Dette blir bare mer og mer spennende

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det folkens. Gleder meg til fortsettelsen

Side 93 av 132 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 83 89 90 91 92 93 94 95 96 97 103 113 123 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •