Aktos hjemmekino - Side 90

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  8
Side 90 av 132 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 80 86 87 88 89 90 91 92 93 94 100 110 120 130 ... SisteSiste
Viser resultater 1,781 til 1,800 av 2640
    Intermediate AnaXyd sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jesus! Det var virkelig noen skrekkbilder! At det er fagfolk som har gjort dette er jo helt sprøtt..

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virkelig flotte bilder Atle! Du har ikke noen råd om et godt førstegangs kamera til en nybegynner?
    Min tråd

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av torsoen
    Der mye skryt i tråden, og det er vel fortjent, og siden jeg følger med fra dag til dag og får riktig så god opplæring til jeg skal bygge min kino så vil jeg bidra med litt skryt. Fantastisk håndtverk!

Er i husbransjen og ser mye rart.

Bildene under sier litt om hverdagen.

......

Gleder meg til å følge deg videre og se resultatet!
    Takk for det

Når det gjelder bildene så forundrer det meg ikke det spor. Jeg har også sett min andel av svik mot fagutdanningen. Det verste tilfellet jeg har sett var en montør i et ikke helt ukjent elverk som i mangel av riktig pressverktøy for aluminiums jordkabel benyttet seg av EX-klemmer som skjøteutstyr (for luftstrekk) og søppelsekk som isolasjon. Dette ble så gravd ned i en hage. Jeg var ikke engang ferdig med læretiden før dette kortsluttet. Og det var en kar med 40 års erfaring som gjorde dette.

De kaller seg fagfolk, men egentlig er de bare rotter og unnasluntrere som jo før jo bedre burde innsett sin åpenbare intellektuelt manglende kapasitet og funnet på noe annet.

Det er én ting mer enn noe annet som har festet seg i meg etter min egen fagutdanning, som jeg for øvrig i all beskjedenhet besto med toppkarakterer, og det er følgende sitat fra min veileder:
    "Du skal utføre ditt arbeid på en slik måte at når du kommer tilbake med en lærling om 20 år, kan du med stolthet si at, dette har jeg bygget". Det er min regel nummer 1. Dernest har jeg min avdøde far, fred være med ham, som ikke kunne sette inn en rekke spiker i veggen uten å linje dem opp med maskinvater for å få det mest mulig strøkent. Og han arbeidet så visst ikke noe langsommere enn andre jeg vet om

Så, er man nøye og har det som en rød tråd i det man driver med, så blir ting ordentlig. Og det må jo være hele målet med å drive på slik?

Ellers takker jeg ydmykt for skryt

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b3nd1k
    Virkelig flotte bilder Atle! Du har ikke noen råd om et godt førstegangs kamera til en nybegynner?
    Takk!

Jeg er håpløst utdatert på utstyrsfronten når det gjelder kamera, men siden gode bilder i all hovedsak kommer fra hodet og øyet i samspill har det lite å si om det står Canon eller Nikon eller noe annet på kameraet. Jeg tror de aller fleste kameraer i dag kan levere svært gode bilder, teknisk sett.

Newcomer torsoen sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mclaren
    Wow torsoen gjør oss en tjeneste og si viklet firma som har gjort dette de fortjener virkelig og bli hengt ut.
    Hjerte mitt hadde jeg kommet hjem til mitt hus og sett at "håndtverkere" hadde gått fra jobben sin på det viset:-)
    Nei, jeg vil ikke si det her inne, blir feil. Kan si at rørlegger er konkurs så det sier vel sitt...

Må si at vi har kjørt mange prosjekt som har vært av helt annen kvalitet. Men jeg lette frem noen stygge saker for å belyse aktos kompetanse.

Vår konklusjon er å skaffe referanser på leverandørens ansatte (rørlegger/eletriker/maler osv.) og så binde opp en navngitt resurs mot leverandør. Da går ting veldig mye greiere :-)

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AnaXyd
    Jesus! Det var virkelig noen skrekkbilder! At det er fagfolk som har gjort dette er jo helt sprøtt..
    Ohoi, til og med en dum akademiker kan se et par feil der. Glad ikke det er mitt bjelkelag det der...

Det største problemet i dag er jo at håndverkere er så dyre å ha til å jobbe at det svarer seg jo å ta fri uten lønn og heller bruke 8 x så lang tid selv. Og gjør man noe hos seg selv så er man nøye med hvordan ting skal være. (De fleste er ihvert fall det, med enkelte unntak.)

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slike bedrifter fortjener å bli lagt ned. Men i statlig og kommunal sektor skal det enormt mye til for å få fyken, selv om man er komplett udugelig. Det faglige miljøet man er en del av har etter min erfaring svært mye å si for hvordan hver enkelt utfører sitt arbeid.

Uansett, dagen i dag har ført med seg et defekt verktøy som i løpet av 25 minutter ble erstattet av noe nytt og den kjedeligste arbeidsoppgaven er snart helt ferdig. Bilder kommer i kveld

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Ohoi, til og med en dum akademiker kan se et par feil der. Glad ikke det er mitt bjelkelag det der...
    Hehe, jeg led valgets kvaler for å bore fire 18mm hull i mitt eget bjelkelag, og det var i 3"x9" (gammelt hus). Hadde jeg vært huseieren i huset på bildene ville jeg nok ikke sovet særlig godt om natten. Men hvilken premieidiot er det som får seg til å gjøre noe slikt. Hvordan kan han ha fått noe fagbrev eller i det hele tatt få lov å drive på slik. Det går ikke an å være så udugelig. Skremmende ...

Intermediate Per Christian sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter og ha jobbet 10 år I byggebransjen så ser man mye rart! Store firmaer som ikke bryr seg om store feil, som blikkenslager har jeg "dekket" over mange feil! Både etter snekkere og andre blikkenslagere.. Og være håndtverker handler litt om stolthet over yrketf sitt også!

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter her å gleder meg til fredag, for da tar jeg turen innom for å "titte" litt. Gleder meg stort!!

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dagens økt!

Først gikk min gamle og gode pussemaskin føyken. Eller, jeg trodde den var god helt til jeg fikk en ny en. Jeg brukte like lang tid på en halv vegg med den gamle som jeg gjorde med hele rommet med ny maskin Alt var visst ikke bedre før ... Dessuten har den nye åpenbart vært i vindtunnel, og ligger godt i hånden. Litt knotete av- og på-bryter, men ellers veldig ok.

Aktos hjemmekino-_mg_8799-jpg

Aktos hjemmekino-_mg_8800-jpg

Dagens økt bestod av å pusse ferdig kinoen, rydde ut alt verktøy fra kontoret og vaske og støvsuge alt sammen. Etter det begynte jeg på litt trekking av rammer. Og det var ganske motiverende. Jeg klarer ca fire stykker i timen, så det vil nok gå minst ti timer før jeg endelig er ferdig med alle sammen. Nå er jeg virkelig glad jeg tok meg tiden til å sparkle og pusse over de verste ujevnhetene, for høyttalerstoffet er såpass tynt at selv små ujevnheter synes. Om de gjør det i et helt sort tak er dog noe helt annet ... Jeg tror jeg skal kødde det til ganske bra om noen skal se eventuelle feil når alt er satt opp.

Aktos hjemmekino-_mg_8802-jpg

Aktos hjemmekino-_mg_8806-jpg

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med referanse til det siste bildet: "V" for Victory!

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har fortsatt muligheten å klargjøre for fremtiden Atle: Lyd - Lyd i 128 kanaler - ITavisen

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva slags stoff kler du rammene med? Ser ut som det er baksiden av velour, men jeg tar sikkert feil der!

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og viss en lurer på vegen til Akto så er det bare å følge skiltet...

Utrolig artig å følge med på slike til de grader gjennomførte hjemmekinobygg

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virkelig moro å følge med på.

Men har jeg oversett noe eller har du ikke malt rammene sorte? Ville nesten tro at lyse lister vil skinne gjennom stoffet?

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk alle sammen

Når det gjelder lyse lekter og gjennomskinn så er ingenting malt. Jeg var også skeptisk til at det lyse skinner gjennom, men det ble jeg lovet at ikke kom til å skje, noe som virkelig medfører riktighet. Grunnen er at når stoffet legges over det lyse så slipper ikke lys inn, ergo kan ingenting heller bli reflektert. Hvis du derimot setter lys på bak blir saken en annen ...

Stoffet er for øvrig ordinært høyttalerstoff fra Dynabel. Det er ikke hver dag de selger 70 meter stoff

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    70 meter med stoff ja, det er jo en god del! Men takk for tipset, har lest litt forskjellige steder at molton ikke er optimal å kle rammer med, spesielt ikke om man skal ha akustikkmatter bak rammene, så driver å ser på alternative stoff Hvordan fester du rammene? I spenn, eller med borrelås etc?

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kommer til å bruke borelås.

Newcomer thenuts sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil først og fremst si at jeg er utrolig imponert over kvaliteten på arbeidet ditt. Rett og slett en fryd å lese! Denne tråden er like viktig som en god frokost og en kopp kaffe! Utstyret er selvfølgelig også topp klasse!

Har et par spørsmål som jeg lurte på om du hadde tid til å svare på:

Hvordan synes du RX-A3010 måler seg mot Z11'en du hadde tidligere? Er det et midlertidig bytte kun for å få 3D i påvente av Z12?

Har du gått helt bort fra Rear Presence? Er det fordi det ikke tilfører noe postivt til lyden i det hele tatt, eller er det kun praktiske årsaker (en kombinasjon kanskje?)

Det er mange som ikke liker Presence, og snakker mye negativt om dette på diverse forum i Norge og internasjonalt. Jeg er glad for å se at jeg ikke er alene om å like denne effekten. Hvilke høyttalere skal du benytte i din nye kino til Front Presence?

Jeg lurer også på hva du mener om plassering av presence. Høyde og avstand til fronthøyttalere, vinkler til lytteposisjon, rett frem eller vendt mot lyttepos., tilt osv.

Øyvind

Side 90 av 132 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 80 86 87 88 89 90 91 92 93 94 100 110 120 130 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •