Aktos hjemmekino - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  8
Side 9 av 132 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 29 39 49 59 69 79 89 99 109 119 129 ... SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 2640
    Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Overvar du jubileumskonserten med Kari Bremnes i Operaen Atle?

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 8x12_TOM
    Hei!

Og velkommen tillbake men ny kinotråd. Regner ikke med at denne blir like lang som den forrige da familie og jobb er prioritert foran i nevnt rekkefølge (meget fornuftig)

Med mye jobb og litt ego prioriteringer fra min side har takprosjektet ditt blitt utsatt en del - Skammer meg.

Hvis det ikke er for sent har jeg mulighet til en kikk på dette 17 oktober da denne helgen er satt av til litt "hifitull" i område rundt Fetsund.

Gleder meg til fortsettelsen av denne byggetråden

Mvh-
    Tor Arne
    Helt i orden :-D

Når det gjelder tak-prosjektet har dette blitt utvidet en smule ... Men jeg vil fortsatt gjerne ha deg innom for en fag-prat! (... og for å hilse på selvfølgelig!)

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Overvar du jubileumskonserten med Kari Bremnes i Operaen Atle?
    Øff kørsj! Synd at lyden var helt tragisk ...

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Snakker om musikk, så dumpet det først ned en melding på Facebook lørdag formiddag fra Bengt Egil Hanssen, hvor han lurte på om jeg hadde kjøpt den nye skiva til Kari. Det hadde jeg ikke, så han sendte meg et par eksemplarer i posten, og de ankom i dag

Jeg har ikke fått hørt på den enda, men låtutvalget er perfekt for en Kari Bremnes-fan som meg!
    Var selv innom Platekompaniet i dag (for første gang i år?) - ens ærend for å handle inn denne samt debutplata til Elin Gaustad.

Sitter nå og ripper dem inn på disk - sammen med "3-disc Special Edition Box"-utgaven av David Bowies Station To Station som i dag dumpet ned i postkassa! :-)

I tillegg handlet jeg ytterligere 11 CD-er (hvorav flere doble) på nettet tidligere i dag!

Får man noen gang FOR mye musikk?

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes du har vært flink jeg Roko, har fått noe rundt 13cder i løpet av 3 uker så jeg er ikke så ille. Sjelden det er så mye men noen ganger så går man amok, moro med masse godt i hyllene. Ta frem og sprenge lydmuren i heimen.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snakker om musikk, så dumpet det først ned en melding på Facebook lørdag formiddag fra Bengt Egil Hanssen, hvor han lurte på om jeg hadde kjøpt den nye skiva til Kari. Det hadde jeg ikke, så han sendte meg et par eksemplarer i posten, og de ankom i dag

Jeg har ikke fått hørt på den enda, men låtutvalget er perfekt for en Kari Bremnes-fan som meg!
    Heldiggris!

Denne skal selvfølgelig kjøpes inn i morgen

Intermediate phatbull sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mer info?
    Oppgradert Z11 med støtte for HDMI 1.4++ :-D (Z13?)

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir nice! Er det lov å håpe på en hardware-oppdatering for eksisterende Z11-eiere mon tro...?

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ellers gikk én av Ultraene ut døra i dag. Grusomt vemodig, nesten som å miste en nær venn ... Men jeg må frigjøre kapital for å realisere planene mine, så her finnes ingen vei utenom.

Det som er litt merkelig er at det er lite respons på Linn Akurate DS. Den er priset 2.500,- under bruktmarkedspris. Det har vært én interessent på den, men hvem vet ... Mark Levinson er det svært mange som er interessert i, men her bor de potensielle kjøperne utelukkende i dalstrøka innafor eller i oljebeltet, og siden få kjøper slikt usett blir det litt hazle

Til slutt ankom endelig Masters Handbook of Acoustics Fifth Edition i dag. Mitt forrige eksemplar forsvant sammen med Kung Fu Panda (Blu-ray) på et treff for et år siden eller så, og jeg har ikke somlet meg til å få kjøpt den før nå. Bibelen må på plass i hylla 8)

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk hjemmekino #9 i dag, og selv om det er lenge siden du skrev artikler og repotasjer der, er de savnet her hos meg.(Sikkert mange andre også) Spesielt "Hjemme hos" reportasjen.

Intermediate grumle sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    565
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Legger igjen et spor i denne tråden jeg og! Utrolig moro du er tilbake akto!!
    Husker godt den forrige byggetråden din, Og de uforglemmelige bildene som du la ut når rommet var klart. Nesten så jeg trodde du hadde photoshopa dem i starten :P
    Og det rommet har jo i ettertid blitt legendarisk inne på AVforum!!

Men har du gjort mye med det akustiske i rommet ?
    Er kanskje derfor du bygger nytt ?

Må også si meg enig i det Denonbuster skriver. Hjemme hos reportasjene er det beste med bladet hjemmekino, men ble ikke helt det samme etter at du sluttet!

Uansett.. Følger spent med videre her Regner med mye godt lesestoff og Lykke til!

Intermediate Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen grunn for at dere har gått for Elko sitt system, og ikke Moeller?

Foretrekker selv Moeller, og syns Elko sitt Wireless-system ikke helt "når opp" til kvalitetsfølelsen til X-comfort.

X-comfort har også aplikasjon for iPad og iPhone idag.

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Elko eller Xcomfort er mye smak og behag. Elko Living har et par ting som gjør det til min favoritt. Bla. design og programering.
    Elko:

Xcomfort:

Akto, jeg tror du må ha Visual Controller m Viewer for å styre anlegget med iPhone/iPad. Se requirements: LSRemote Med denne funksjonen kan du også styre alle funksjoner så lenge du har tilgang til internett eller 3G nett.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Denonbuster
    Fikk hjemmekino #9 i dag, og selv om det er lenge siden du skrev artikler og repotasjer der, er de savnet her hos meg.(Sikkert mange andre også) Spesielt "Hjemme hos" reportasjen.
    Ble noe tammere repotasjene etter at Atle sluttet å skrive i bladet ja..

Intermediate Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av phatbull
    Elko eller Xcomfort er mye smak og behag. Elko Living har et par ting som gjør det til min favoritt. Bla. design og programering.
    Elko:

Xcomfort:

Akto, jeg tror du må ha Visual Controller m Viewer for å styre anlegget med iPhone/iPad. Se requirements: LSRemote Med denne funksjonen kan du også styre alle funksjoner så lenge du har tilgang til internett eller 3G nett.
    Det er jo bare tøys, det er gamle utgaven av Xcomfort. De hadde masse designrammer til disse også, samme som Elko. (dog ikke lys i brytere.) Her er litt av Xcomfort sin designserie. Xcomfort - design

Personlig hater jeg elko sine "piller", syns aktuatorene til Moeller er mye bedre. Programmering er ikke noe vanskeligere med Moeller heller. Syns faktisk Moeller har enklere programmering enn Elko, men det kan sikkert gå på personlig preferanse og hva jeg er vant med fra før.

Noe spesielt du syntes er enklere med Elko sin programmering, forresten?

Har hatt kurs i Elko og det skuffet stort. Den kontrollen de har føles jo superbillig ut også.

Kan nevne at jeg er elektriker og har jobbet mye med dette.

Når jeg prater om Elko mener jeg Elko Wireless, altså.
    Morro å høre hva andre mener også, så avfeier ingenting. Artig å dele erfaringer med andre.

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kupper litt tråden din vi nå Akto med en kjent diskusjon ;-)

Sitat Opprinnelig postet av Joakim-G_R
    ....De hadde masse designrammer til disse også, samme som Elko. (dog ikke lys i brytere.)...
    ....Noe spesielt du syntes er enklere med Elko sin programmering....
    ....Når jeg prater om Elko mener jeg Elko Wireless....
    Er kjent med design rammene til xcomfort. Utvalget er vel stort sett det samme som til Elko. Personlig liker bryteren fra Elko bedre, men som jeg sa; smak og behag. ;-)

Ikke selve programeringen jeg henviser til, men anskaffelsen av programvaren til xcomfort er vel fortsatt litt vanskelig... (inkl. tilgang til Proff-modus) Kan det lastes ned et sted? Det hadde vært super knall.. :-D

Jeg diskuterer Elko Living med iPhone styring.

Intermediate AnaXyd sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Styre lyset med iPhone? Fytti rakkern, nå begynner vi å snakke gadget her ja!

Uansett, blir spennende å følge med på denne nye kinoen!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av phatbull
    Ikke selve programeringen jeg henviser til, men anskaffelsen av programvaren til xcomfort er vel fortsatt litt vanskelig... (inkl. tilgang til Proff-modus)
    Tilgang til proff-modus får du ved å ha programeringsgrensesnittet dems, og programmet for programering finnes på eatons sider, som moeller nå heter.

Fine med Elko sitt system er at dette passer passer inn i elkos design rammer, men syens egentlig systemet stopper opp der, iforhold til X-comforten som nå driver å blir ganske sjef etter at de startet samarbeidet sitt med sensio-gutta.
    Driver å blir en liten crestron motstander, om man ser bort fra alt det ekstra crestron har av utstyr.
    Sensio gjør også muligheten får iphonestyring av X-comforten mulig, med et bra grensesnitt som kan utvides til å styre av- og lyd også.

Men får å ikke gå for mye OT her, så gleder jeg meg til å følge med videre på denne bygginga. Lukker øya når Elko wirelessen vises også nyter jeg resten av byggeprosessen :P hehe

Newcomer balko sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal bli artig å følge med på denne tråden ja!
    Skal fange opp flere tips underveis

Håper vi får se masse fine bilder underveis!

Intermediate Brusveen sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne hjemmekinoen blir artig og følge med på

Som nevnt tidligere håper på god dokumentasjon og bilder under veis..

Kanskje me "lærlinger" kan lære noe under veis og :P

Side 9 av 132 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 29 39 49 59 69 79 89 99 109 119 129 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •