Aktos hjemmekino - Side 89

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  8
Side 89 av 132 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 79 85 86 87 88 89 90 91 92 93 99 109 119 129 ... SisteSiste
Viser resultater 1,761 til 1,780 av 2640
    Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Råtøft bilde Counterpointer!

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne kinoen er jo helt sykt bra!

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Råtøft bilde Counterpointer!
    Det var ikke tilfeldig valgt. Det har jo både akustikk og symetri, begge deler er du jo glad i. Samt bilde er jo slett ikke værst teknisk og kunstnerisk.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er synd du bort et lite stykke unna Moss, hadde jeg hatt bil kunne jeg malt for deg for jeg liker nemlig å male. Er ikke alle som liker slike jobber men synes det er kos å rulle på jeg da.

Ellers er den en syk fremdrift i denne kinobyggingen så jeg er snart nødt til å hente hjertestarter, lett å dåne av begeistring altså.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Sted
    Akershus
    Poster
    258
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Atle, dette blir rett og slett utrolig bra! Hvis jeg ikke hadde besøkt rommet for et par uker siden hadde jeg vært sikker på at du tok en spansk en og sparte bilder over lengre tid for å legge ut senere og imponere oss med fremdriften :-o

Her viser du en utrolig stå-på vilje som har gjort unna det "kjedelige" grunnarbeidet såpass fort! Når du nå starter med tapet, teppe og stoff på rammene gleder jeg meg til å se nye bilder men frykter også slutten på byggeprosessen og den daglige inspirasjonen denne tråden har vært i det siste :-|

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Dagens økt.

Aktos hjemmekino-_mg_8788-jpg
    Må si meg enig med "AndreWerdenskrieg" dette ser bra ut. Passe stort rom, og nå begynner det jo virkelig å ta form.

Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,
    Dette blir veldig veldig fint. :-)

Det står sikkert i tråden et sted, bare ikke funnet det i farten, men hvor stort er rommet der selve kinoen blir?

Tormod
    Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Salen har de vitale mål 3,7 x 5,3/6 meter; 5,3 til vinkelen bak og 6 til bakvegg.

Intermediate grandiS sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke ord for hvor bra det er!! Blir nesten litt irritert over hvor nøyaktig du er !! Mister jo alt mot

Hater å si det, men stå på videre, spent på resultatet!!

Hva er planen for trekking av kabler til spotterne ? Ligger det rør klart ved hvert hull ? Eller blir det fisking etter kabler fra hullet? :wink:

Mvh

Kim
    DIY - Inconcert Miles - DIY Beyma 2x 12" -TPL150 Center | Klipsch |Denon | Sony HW50ES | Ps4 pro

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Det er synd du bort et lite stykke unna Moss, hadde jeg hatt bil kunne jeg malt for deg for jeg liker nemlig å male. Er ikke alle som liker slike jobber men synes det er kos å rulle på jeg da.
    Takk for det! Malehjelp har jeg jo i min kone og det er viktig at også hun har noen oppgaver utenom matlaging og klesvask

(håper hun ikke leser dette ...)

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sorzy
    Atle, dette blir rett og slett utrolig bra! Hvis jeg ikke hadde besøkt rommet for et par uker siden hadde jeg vært sikker på at du tok en spansk en og sparte bilder over lengre tid for å legge ut senere og imponere oss med fremdriften :-o

Her viser du en utrolig stå-på vilje som har gjort unna det "kjedelige" grunnarbeidet såpass fort! Når du nå starter med tapet, teppe og stoff på rammene gleder jeg meg til å se nye bilder men frykter også slutten på byggeprosessen og den daglige inspirasjonen denne tråden har vært i det siste :-|
    Takk for det. Jeg har egentlig litt tidspress for nå hvert øyeblikk kommer snekkeren og da skal vi gjøre ferdig gjenstående arbeider ute. Det er enda mer viktig enn kinoen, sant å si ...

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av grandiS
    Hva er planen for trekking av kabler til spotterne ? Ligger det rør klart ved hvert hull ? Eller blir det fisking etter kabler fra hullet? :wink:
    Det ligger rør frem til hvert hull, men jeg må fiske for å finne dem. Men det er kun et akademisk problem, rørene finner jeg uproblematisk

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Imponerende er en underdrivelse av dimensjoner

Hei,
    For en fantastisk byggetråd, fortsett det gode arbeidet.
    Har en plan om å lage kino selv men er nå helt satt ut

mvh
    Pettersen

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Eksremsport

Det er bare en ting å si,

Lars Monsen, ta deg et stev, dette er ekstremt!

C/O

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile kino

Helt herlig Tror mange håndverkere har faktisk gjort en dåligere jobb en hva du har prestert kudos

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dagens økt!

Først og fremst vil jeg komme med litt OT. Vi kjøpte nye trapper for halvannet år siden fra Nor-Trapp AS. De ga oss fantastisk service og fine priser hele veien, alt ble levert i tide av svært dyktige snekkere. Så langt, alt bra. Men så skulle vi pusse opp resten av kjelleren og da var det en liten hylle (kjellermuren) i trapperommet som vi hadde tenkt å male hvit. Men så ombestemte vi oss og ville ha samme brunbeisede farge der. Så jeg ringer til Nor-Trapp for å få fargekoden, og fikk til svar at den kunne jeg alltids få, men det kom ikke til å bli særlig pent om jeg skulle koste denne selv. Så den kunne de sprøyte for oss. Ok, sa jeg - hvor mye skal dere ha for det? Nei for all del, det skal vi ikke ha noe for svarte mannen fra Nor-Trapp. Men i alle dager, tenkte jeg, men fikk ikke sagt noe før han sa at de gjerne plukket den opp også, hvor var det igjen? Fetsund. Ja, sier jeg, men hvis det er enklere så kan dere plukke den opp i Oslo. Det blir det samme, sa de, de hadde en bil i Oslo og omegn støtt og stadig. Så de plukket opp delen dagen etter og nå, nøyaktig en uke etterpå leverte de den til kona på jobben hennes. Ferdig beiset og lakkert, sirlig pakket inn med støttelekter og bobleplast. Og resultatet var selvfølgelig uovertruffen. Snakker om service! Jeg trodde slike ting aldri skjedde. Så hvis noen går med tanker om ny trapp, disse folka kan anbefales på det varmeste! Beklager dårlig bilde, håndholdt, lang lukker og høy iso. Og beklager alt støvet, jeg orket ikke støvsuge før jeg tok bildet. Men tro meg, det ser veldig bra ut live (De små merkene er bare hullene hvor sammenskjøtingen er, og jeg har fjernet de hvite proppene da jeg måtte løsne trappa da jeg skulle støpe i kjelleren. De skal på plass igjen.)

Aktos hjemmekino-_mg_8790-jpg

Aktos hjemmekino-_mg_8792-jpg

Ellers har jeg i dag pusset og sparklet alle rammene én gang, samt tak og vegger to ganger. I morgen skal det pusses over en gang til, og da skal det være bra. For en drittjobb, men det må gjøres. Nå er snart alt det kjedelige over

Aktos hjemmekino-_mg_8795-jpg

Aktos hjemmekino-_mg_8796-jpg

Aktos hjemmekino-_mg_8797-jpg

Aktos hjemmekino-_mg_8798-jpg

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av chiefoff
    Det er bare en ting å si,

Lars Monsen, ta deg et stev, dette er ekstremt!

C/O
    Takker og bukker

Sitat Opprinnelig postet av Pettersen
    Hei,
    For en fantastisk byggetråd, fortsett det gode arbeidet.
    Har en plan om å lage kino selv men er nå helt satt ut

mvh
    Pettersen
    Takk for det. Kjør på, og legg ut bilder underveis. Man skal ikke undervurdere effekten av motiverende tilbakemeldinger

Sitat Opprinnelig postet av vaktmestern
    Helt herlig Tror mange håndverkere har faktisk gjort en dåligere jobb en hva du har prestert kudos
    Det finnes gode og dårlige håndtverkere. For min egen del blir jeg en novise i forhold til favorittsnekkeren min, 8x12 TOM her på forumet. Men jeg setter stor pris på at du mener det, jeg forsøker å gjøre meg flid

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Imponerende presisjon og progresjon her gitt!
    Ser meget bra ut, for å si det mildt...

Morsomt med solskinnshistorier som den med NorTrapp! Noen firma har fortsatt service som jeg håper de tjener på i lengden.

Følger spent med videre både her og på 8x12 sitt rom og nye høyttalere - definitivt godt arbeid som gjøres der også...

Newcomer torsoen sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der mye skryt i tråden, og det er vel fortjent, og siden jeg følger med fra dag til dag og får riktig så god opplæring til jeg skal bygge min kino så vil jeg bidra med litt skryt. Fantastisk håndtverk!

Er i husbransjen og ser mye rart.

Bildene under sier litt om hverdagen.

Det mest fantastiske bildet er rørleggeren som perforerte hele bærelaget for å legge avløp med fall gjennom bjelkelaget:
    Aktos hjemmekino-2010-10-15-2010-10-15-p1070217-2-jpg

Aktos hjemmekino-2010-10-15-p1070219-jpg

Var også litt uheldig med gjennomføringen av overløpet:
    Aktos hjemmekino-2010-10-30-2010-10-30-p1070406-2-jpg

Aktos hjemmekino-2010-10-30-2010-10-30-p1070407-2-jpg

Aktos hjemmekino-2010-10-30-2010-10-30-p1070413-2-jpg

Var vel også noe som ikke stemte med gipsing og maling også:
    Aktos hjemmekino-2010-10-30-2010-10-30-p1070411-2-jpg

Kjøkkenmontering kan også by på stor vanskegrad for montør:
    Aktos hjemmekino-2010-10-31-p1070421-jpg

System på ting og tang i vegger og tak er ikke så nøye, skal jo bygges inn...
    Aktos hjemmekino-2010-11-03-p1070438-jpg

Aktos hjemmekino-2010-11-03-p1070439-jpg

Rørlegger sleit også litt med å få tettet rør i rør og fant da den perfekte løsningen, en tube silikon:
    Aktos hjemmekino-2010-11-11-p1070535-jpg

Gleder meg til å følge deg videre og se resultatet!

Active mclaren sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    356
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Wow torsoen gjør oss en tjeneste og si viklet firma som har gjort dette de fortjener virkelig og bli hengt ut.
    Hjerte mitt hadde jeg kommet hjem til mitt hus og sett at "håndtverkere" hadde gått fra jobben sin på det viset:-)

Side 89 av 132 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 79 85 86 87 88 89 90 91 92 93 99 109 119 129 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •