Aktos hjemmekino - Side 83

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  8
Side 83 av 132 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 79 80 81 82 83 84 85 86 87 93 103 113 123 ... SisteSiste
Viser resultater 1,641 til 1,660 av 2640
    Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Vanvittig flott gjennomførelse, akto. En tråd som er absolutt å følge og med gode bilder.
    Takk for det Tiger

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen

Jeg føler utifra beskrivelsen din her at vi oppfatter mye ang ADAM som likt. Stikkordet her er transientrespons. Det er utrolig snert i høyttalerne fra bunn til topp. GTC oppleves som luftige og med så god kapasitet at det aldri blir skrikende og anstrengt. Spesielt bånddiskanten har en kapasitet som tradisjonelle domer kan se langt etter. De tåler også veldig høye SPL-nivå, noe som er moromst av og til i en kino. På tross av mitt begrensede rom syntes jeg de spiller ganske bra, men jeg får ikke ut fullt potensial. På detaljeringsevne står de seg veldig bra for prisklassen, men havner noen divisjoner under dine. Tensor-serien er skikkelig no-nonsense. "Luftigheten" i disse er også fantastisk, og de går veldig dypt. Etter turen til Munchen nå snart får jeg nok dannet meg et litt bedre bilde av hele produktsorimentet deres. Jeg håper også en demo hos deg kan være mulig etter hvert.

Etter en rask titt i manualen til Z11 ser det ut som om denne har mulighet for 11.2 på film, så du hadde nok rett(mitt inspill var som nevnt basert på 3010 som jeg hadde inntrykk av brukte en veldig lik DSP). Men det var vanskelig å finne et klart svar på det store intetnettet.

Geir Arne
    Vi har sammenfallende opplevelser i mye, og særlig kapasiteten, både når det gjelder evnen til å sparke i fra og hvor villig de responderer på dynamisk krevende passasjer. Jeg syntes mine Avantgarde-horn var svært så dynamiske, men de blir jo totalt frakjørt på samtlige parametre av Tensor. Det overrasket meg den gang, men det er jo enkelt å skjønne hvorfor.

Som Counterpointer påpeker så har jeg 3010. Jeg solgte Z11 for noen uker tilbake.

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Som Counterpointer påpeker så har jeg 3010. Jeg solgte Z11 for noen uker tilbake.
    Aha. Det har jeg ikke fått med meg.

Da tror jeg det stemmer mtp rear presence, men kan se hva jeg finner ut på jobb i natt.

Geir Arne

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi har sammenfallende opplevelser i mye, og særlig kapasiteten, både når det gjelder evnen til å sparke i fra og hvor villig de responderer på dynamisk krevende passasjer. Jeg syntes mine Avantgarde-horn var svært så dynamiske, men de blir jo totalt frakjørt på samtlige parametre av Tensor. Det overrasket meg den gang, men det er jo enkelt å skjønne hvorfor.
    Egentlig ganske sprøtt at det skal gå ann å reise "såpass" fra AG-hornene mtp dynamikk. De er jo heller ikke akkurat noen sinker. Du hørte jo BEF sine InConcert Miles for en stund siden. Uten forkleinelse for den ene eller den andre, men kan du si noe om opplevde forskjeller på Tensor og disse? Grei dynamikk i BEF sin hule også, etter tilbakemeldingene å dømme

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg også fikk regelrett hakeslipp av forskjellen. Jeg kjøpte Adam etter å ha hørt de spille i en gang på IFA-messen. Jeg hadde aldri hørt maken, selv under helt elendige lytteforhold. Uansett er det ikke så rart at det er stor forskjell på AG og Tensor. Tensor bruker aktiv deling og en forsterker til hvert element. Kapasiteten blir dermed veldig bra.

BEF sitt oppsett stiller i en annen klasse og skal innfri helt andre krav. Jeg finner det svært vanskelig å sammenligne disse da det blir litt epler og pærer. Det blir som å sammenligne en Top-fuel dragster med en Ferrari - om jeg får ta meg visse friheter om hvilke sammenligningsgrunnlag vi legger nivået på . Kapasiteten og dynamikken hos BEF er ubeskrivelig og kan skremme f.a.en på flatmark. Men Tensor spiller mer sofistikert enn InConcert Miles, selv om mange nok vil mene noe annet. Som en kinohøyttaler er ikke Tensor særlig spesiell annet enn at det spiller greit høyt og veldig fint og dynamisk. BEF sitt oppsett ligger mange hakk over på alle andre parametre - særlig dynamisk kapasitet på høye nivåer hvor de er helt ulikt alt annet jeg har hørt. Som en musikkformidler synes jeg Tensor har mange andre kvaliteter som jeg personlig verdsetter høyt, men som lettest kan forklares med svevende parametre som like gjerne henspiller på følelser snarere enn harde fakta. Viss-vass og svada vil nok mange som jakter på det InConcert kan gi av opplevelser kalle det jeg opplever, men nå er vi inne på personlige preferanser og da kommer følelsene inn i bildet.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aktiv deling frister mer og mer må jeg innrømme. Forøvrig en god sammenligning. Er som du sier, epler og pærer, noe det jo kanskje er uansett hvilke to høytalere man prøver å sammenligne.
    Er nok noe i det du sier med svevende parametere. Ikke lett å forklare, de bare er der. Som kona så fint sa, da Pioneer S-3EX forsvant ut døra til fordel (ulempe?) for Klipsch RF-5: "De forrige var bedre. Stemmer var mer naturlige".(Angrer bittelitt på det salget).
    Det finnes mye viss-vass i denne hobbyen, men personlige preferanser er viktig. Det skal man ikke kimse av Jeg vurderer som deg å ha frontene synlige...ikke fordi det nødvendigvis gir noe bedre lyd, men fordi jeg liker å se frontene når jeg hører på musikk..av en eller annen merkelig grunn..sikkert følelser det også

Active Seigmann sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt spørsmål!

Som ganilsen påpeker er det her front presence kommer inn i bildet. Jeg vet det er kontroverser rundt dette med optimal lyd fra senterområdet, og her har jeg min bestemte mening, som jeg må stå inne for. Dette har med smak og behag å gjøre. Jeg er av den oppfatning at det gir meg et større lydbilde i front når man triangulerer (om det uttrykket i dette tilfellet blir korrekt?) lyden mellom senter, fronter og presence. Dette signalet - i alle fall når det gjelder hvordan Yamaha gjør det - fungerer så effektivt at jeg synes frontlyden blir minst like bra, og ofte bedre, enn å bruke senter bak lerretet. Lyden plasseres over alt på lerretet om dette gjøres korrekt. Når det er sagt er det også to elementer til som taler for at jeg i min kino velger å gjøre som jeg gjør. For det første har lydtransparente lerreter svakheter, om enn ikke så veldig store sådan. For det andre er min hjemmekino minst like mye et sted for musikk, og da ønsker jeg å se fronthøyttalerne. Og da kan jeg like gjerne ha senteren fremme også.

Aktos hjemmekino blir nok fulle av kompromisser

Høres bra ut, det er mange veier til rom!

Hehe, en høytaller i seg selv er jo ett kompromiss
    Kan ingenting, gjør alt!

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Aktiv deling frister mer og mer må jeg innrømme. Forøvrig en god sammenligning. Er som du sier, epler og pærer, noe det jo kanskje er uansett hvilke to høytalere man prøver å sammenligne.
    Er nok noe i det du sier med svevende parametere. Ikke lett å forklare, de bare er der. Som kona så fint sa, da Pioneer S-3EX forsvant ut døra til fordel (ulempe?) for Klipsch RF-5: "De forrige var bedre. Stemmer var mer naturlige".(Angrer bittelitt på det salget).
    Det finnes mye viss-vass i denne hobbyen, men personlige preferanser er viktig. Det skal man ikke kimse av Jeg vurderer som deg å ha frontene synlige...ikke fordi det nødvendigvis gir noe bedre lyd, men fordi jeg liker å se frontene når jeg hører på musikk..av en eller annen merkelig grunn..sikkert følelser det også
    Først må jeg si at det byttet, S-3EX mot RF-5, må ha vært spesielt. Jeg digger Klipsch men har full forståelse for hva kona di mener

Dernest skal jeg moderere meg litt når det gjelder Tensor mot AG Duo. Totalt frakjørt er en overdrivelse. Store forskjeller er det, men frakjøring er å ta i. Jeg er veldig glad i AG og kunne mer enn gjerne hatt disse i hus igjen

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Først må jeg si at det byttet, S-3EX mot RF-5, må ha vært spesielt. Jeg digger Klipsch men har full forståelse for hva kona di mener

Dernest skal jeg moderere meg litt når det gjelder Tensor mot AG Duo. Totalt frakjørt er en overdrivelse. Store forskjeller er det, men frakjøring er å ta i. Jeg er veldig glad i AG og kunne mer enn gjerne hatt disse i hus igjen
    Det var definitivt spesielt, og hadde det ikke vært for at vi skulle flytte, slik at Pioneerene ble for voldsomme i ny stue, ville det ikke blitt byttet. Jeg digger Klipsch på mange måter, men det var en sofistikert forskjell på de to. Med forestående ny kino har jeg vurdert de igjen.
    Tensor og AG er nok to veldig forskjellige høytalere, og det er vel det som er interessant, det kommer ned på preferanser.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har tenkt tanken, men jeg tror jeg mangler ca 8mm på den ene siden for å få plass. Jeg skal undersøke muligheten nøyere ved anledning!
    Regner med at det er flat montering du mangler 8mm for å montere Presence bak opp, hvis du vinkler de inn mot sweetspot slik som surround back, så vil du vel få plass?

Men det ødelegger kanksje litt av resten av rommet med noe byggende ned fra tak.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dagens økt.

Først skulle jeg ha projektorfestet skrudd fast i 22 mm MDF, men etter å ha gjort noen forsøk på dette i går ble jeg ikke 100 % trygg på at dette ville holde i det lange løp, skruene dro liksom ikke godt nok. Så da ble det drastiske tiltak. 12 mm betonganker! Det kommer ALDRI til å ramle ned. Dette kan man løfte en bilmotor i

Aktos hjemmekino-_mg_8708-jpg

Så en 9 mm MDF-plate med hull til ankeret i.
    Aktos hjemmekino-_mg_8709-jpg

Så litt Tech7. Min far, fred være med ham, mente Tech7 kunne brukes til alt. Det var ikke langt unna at han hadde det på brødskiva ...
    Aktos hjemmekino-_mg_8710-jpg

Skru plata fast i taket
    Aktos hjemmekino-_mg_8711-jpg

Stemple oppunder med støtter slik at plata med limet ble presset mot taket
    Aktos hjemmekino-_mg_8712-jpg

Aktos hjemmekino-_mg_8713-jpg

Så 22 mm MDF som vanger
    Aktos hjemmekino-_mg_8714-jpg

Den bakre delen skal ha hull til boksene, og da er krysslaseren genial å bruke for perfekt boring . Sett krysset midt i boksen, legg plata der den skal ligge og merk av. Det blir alltid korrekt
    Aktos hjemmekino-_mg_8715-jpg

Se så ...
    Aktos hjemmekino-_mg_8716-jpg

Så feste et spikerslag slik at plata ikke siger med tiden
    Aktos hjemmekino-_mg_8717-jpg

Der satt den på plass!
    Aktos hjemmekino-_mg_8718-jpg

Så sidevanger og så en takramme
    Aktos hjemmekino-_mg_8719-jpg

Alt dette skal trekkes med molton, så det blir svart som natten. Men boksen er snedig, og jeg får akkurat fingrene i mellom når projektoren skal løftes ned.
    Aktos hjemmekino-_mg_8720-jpg

Aktos hjemmekino-_mg_8721-jpg

Testet med PJ på plass ...
    Aktos hjemmekino-_mg_8724-jpg

Aktos hjemmekino-_mg_8726-jpg

Ikke lange kabelfremføringen fra boks til PJ
    Aktos hjemmekino-_mg_8727-jpg

Så masseproduksjon av takrammer ... ehh, nei - dette var tilpasningsarbeid så det holdt ...
    Aktos hjemmekino-_mg_8728-jpg

Når så dette trekkes med stoff blir det nok fint
    Aktos hjemmekino-_mg_8731-jpg

Aktos hjemmekino-_mg_8732-jpg

Aktos hjemmekino-_mg_8735-jpg

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et sjeldent vakkert puslespill du hadde lagt der. Tommelen opp for flott jobb!

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mangler rett og slett tomler!

Intermediate AnaXyd sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir imponert av effektiviteten og løsningene her! Stå på!

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Regner med at det er flat montering du mangler 8mm for å montere Presence bak opp, hvis du vinkler de inn mot sweetspot slik som surround back, så vil du vel få plass?

Men det ødelegger kanksje litt av resten av rommet med noe byggende ned fra tak.
    Aldeles korrekt, alt sammen

Jeg har kikket og målt en del nå i kveld og jeg har slått fra meg tanken på presence bak. Det blir for mye mikk-makk og lure løsninger, noe jeg er litt allergisk mot ...

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Du treffer spikeren på hodet som vanlig! Jeg føler meg som en av de To Gode Naboer i forhold til dette her...

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Et sjeldent vakkert puslespill du hadde lagt der. Tommelen opp for flott jobb!

Sitat Opprinnelig postet av Scrooge

Sitat Opprinnelig postet av AnaXyd
    Blir imponert av effektiviteten og løsningene her! Stå på!

Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Du treffer spikeren på hodet som vanlig! Jeg føler meg som en av de To Gode Naboene i forhold til dette her...

Takk alle sammen, det er veldig hyggelig å få slike tilbakemeldinger gang på gang, det gir masse motivasjon

Intermediate Delthral sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    1,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må bare få si at dagens høydepunkt har i det siste vært og kommer til å bli lesning av denne tråden. Veldig gøy å se at noen tenker litt "utenfor boksen" og ikke bare safer med to lag gips i taket og kliner litt molton på.

Inspirerende...motiverende...gøy...lærerikt.

Stå på, dette blir knall!
    | 3X Inconcert Miles | 2X Beyma 8" koax surround | 2X Beyma 18" BEF sub | 3X Crown XTI 2002 | 2X Crown I-Tech 4000 | Sony HW 30 | Sherbourn PT 7030 | Oppo 93 US | Dreamscreen DIY V4 102" 16:9 | Nvidia Shield TV Pro |

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir utrolig spennende å se sluttproduktet her, blir utvilsomt en spektakulær kino

Håper på demo muligheter senere :idea:

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke noe halvgjort her (som vanlig)

Side 83 av 132 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 79 80 81 82 83 84 85 86 87 93 103 113 123 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •