Aktos hjemmekino - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  8
Side 8 av 132 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 28 38 48 58 68 78 88 98 108 118 128 ... SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 2640
    Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Dette var trivelig nytt å komme hjem til. Det blir hyggelig å følge med deg igjen Atle.
    Takk det samme. Gleder meg til vi møtes igjen, da kommer sikkert min musikkhorisont til å utvides ytterligere, som den gjør hver gang jeg har gleden av å være sammen med deg :-D

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ellers takk for alle tips om spiller. Det kan jo se ut som Oppo sitt alternativ kan være noe for min del. Med to HDMI kan jeg kanskje også tenke på 3D sammen med Z11 ...?

Intermediate bUlk sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    797
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette skal bli spennende å følge med på, selv om du i mine øyne har en helt fantastisk hjemmekino

Active 8x12_TOM sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Og velkommen tillbake men ny kinotråd. Regner ikke med at denne blir like lang som den forrige da familie og jobb er prioritert foran i nevnt rekkefølge (meget fornuftig)

Med mye jobb og litt ego prioriteringer fra min side har takprosjektet ditt blitt utsatt en del - Skammer meg.

Hvis det ikke er for sent har jeg mulighet til en kikk på dette 17 oktober da denne helgen er satt av til litt "hifitull" i område rundt Fetsund.

Gleder meg til fortsettelsen av denne byggetråden

Mvh-
    Tor Arne

Intermediate alkar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flotte greier! Morro at du tar deg tid til å følge opp en byggetråd her. Gleder meg til mange timer med underholdning og spennede lesing.

Og bare som en digresjon, så må jo du ha en ekstrem tale evne som har fått klarsignal for byggeprosjekt nummer to! Du får være snill med kona! Det er langt fra alle som ville vært med på den karusellen der. Lykke til med bygging, og igjen takk for tråden.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Sted
    Akershus
    Poster
    258
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her må jeg følge med ja. Har du gjort deg noen tanker rundt akustiske tiltak når du først bygger om rommet fra grunnen av? Utstyret du har indikerer jo at stereo ikke står noe tilbake for flerkanalsoppsettet.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Ellers takk for alle tips om spiller. Det kan jo se ut som Oppo sitt alternativ kan være noe for min del. Med to HDMI kan jeg kanskje også tenke på 3D sammen med Z11 ...?
    Ikke hvis jeg forstår systemet riktig. Z11 har ikke HDMI 1.4 og får derfor ikke tilbakemelding, noe som jeg forstår kreves for 3D avspilling. Her er jeg på veldig tynn is så korriger meg gjerne. Men jeg forstår det slik at for å kunne avspille 3D må både avspiller+reciver+projektor være 3D klare med HDMI 1.4.

Dette er jo også grunnen til at PS3 ikke klarer 3D med HD lyd btw.

Muligens kan det gå hvis pj er 3D klar, å sende direkte fra Oppo'en til pj og rute lyden via den andre hdmi, forutsatt at den gir signal på begge samtidig.

Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Ikke hvis jeg forstår systemet riktig. Z11 har ikke HDMI 1.4 og får derfor ikke tilbakemelding, noe som jeg forstår kreves for 3D avspilling. Her er jeg på veldig tynn is så korriger meg gjerne. Men jeg forstår det slik at for å kunne avspille 3D må både avspiller+reciver+projektor være 3D klare med HDMI 1.4.

Dette er jo også grunnen til at PS3 ikke klarer 3D med HD lyd btw.

Muligens kan det gå hvis pj er 3D klar, å sende direkte fra Oppo'en til pj og rute lyden via den andre hdmi, forutsatt at den gir signal på begge samtidig.
    Nja. Noen fabrikanter har tatt høyde for HDMI økning og lar seg firmware oppgradere til 1.4. Anthem er bare og laste ned oppgraderingene fra netsidene til deres. Vet ikke om Yamaha tilbyr samme tjeneste?

A.

Intermediate Bendalf sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis oppo'en har 2 hdmi kan vel den ene kjøres rett til en 3d-klar projektor og den andre til z11 for å ta seg av lyden.

Er det ikke slik de har tenkt de som lanserer 3d kompatible blurayspillere med 2 hdmi utganger?
    ...at man skal kunne nyte 3d uten å måtte kjøpe ny receiver?

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I følge siste uttalelse fra en kar på dette forumet Oppo BDP-93 Networking Universal Blu-ray Player First Look — Reviews and News from Audioholics, ser det ut til at pruduksjonen av Oppospillere har stoppet opp. Siste innlegg er nokså interessant, man hevder at det skyldes delemangel, men at andre viktigere ting ligger til grunn.

Synd hvis dette er sant, Oppo 93 hadde vært midt i blinken for meg!
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt seint ute, men velkommen tilbake.
    Endelig en vettug grunn til og titte innom litt oftere her enn før

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hunsbedt
    I følge siste uttalelse fra en kar på dette forumet Oppo BDP-93 Networking Universal Blu-ray Player First Look — Reviews and News from Audioholics, ser det ut til at pruduksjonen av Oppospillere har stoppet opp. Siste innlegg er nokså interessant, man hevder at det skyldes delemangel, men at andre viktigere ting ligger til grunn.

Synd hvis dette er sant, Oppo 93 hadde vært midt i blinken for meg!
    Jeg tror kanskje du har misforstått her, produksjonsstoppen gjelder dagens modeller, altså Oppo 83 og 83SE.

Mvh
    Sture

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av blekansikt
    Jeg tror kanskje du har misforstått her, produksjonsstoppen gjelder dagens modeller, altså Oppo 83 og 83SE.

Mvh
    Sture

Ser det nå, etter å ha finlest innlegget en gang til...ops:
    Det gjelder selvfølgelig bare de to du nevner, og ikke den kommende modellen (BDP-93)!
    Takker for rettelsen!:-D
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bendalf
    Hvis oppo'en har 2 hdmi kan vel den ene kjøres rett til en 3d-klar projektor og den andre til z11 for å ta seg av lyden.

Er det ikke slik de har tenkt de som lanserer 3d kompatible blurayspillere med 2 hdmi utganger?
    ...at man skal kunne nyte 3d uten å måtte kjøpe ny receiver?
    Det er poenget ja!

Intermediate phatbull sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velkommen tilbake Atle :-)
    ...Z11 ryker ut døra den dagen det finnes noe bedre på markedet...
    neste høst altså..... da kommer etterfølgeren ;-)

Etter det jeg kan se velger du Elko Living. Har selv vurdert alt fra clas ohlson produkter til xcomfort med Xdisplay og kompl. KNX men landet på Elko L. Er det Visual Controller m Viewer du har montert i skapet? iPhone-applikasjon til Elko L er også helt knall !

Intermediate Kolschtat sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Morsomt at du er i gang igjen Atle, alltid interessant lesning

Med tanke på 3D-problematikken klarer mange eldre receivere fortsatt å formidle 3D selvom de ikke er v1.4 godkjent. Deriblant store deler av Marantz' 09-lineup og en kamerat av meg kjører 3D til sin Panasonic VT20 gjennom sitt raskt eldrene Pio LX03 HTIB anlegg.

Uansett har du også spillere som Panasonic DMPBDT300 som har 2 HDMI og det kommer nok flere snart.

Gleder meg til å følge utviklingen videre, selvom jeg fortsatt angrer på at jeg hørte Avantgarde hos deg. Utvilsomt det råeste jeg har hørt, og det hjemme ble liksom bare helt greit etterpå

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av phatbull

Etter det jeg kan se velger du Elko Living. Har selv vurdert alt fra clas ohlson produkter til xcomfort med Xdisplay og kompl. KNX men landet på Elko L. Er det Visual Controller m Viewer du har montert i skapet? iPhone-applikasjon til Elko L er også helt knall !
    Hei du :-)

Det er flaut, men jeg visste ikke engang om iPhone-app til Elko. Jeg har dog kun Visual Controller uten Viewer. Kan du si noe mer om dette?

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk det samme. Gleder meg til vi møtes igjen, da kommer sikkert min musikkhorisont til å utvides ytterligere, som den gjør hver gang jeg har gleden av å være sammen med deg :-D
    Det var hyggelig Atle! Jeg er ikke vond å be

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snakker om musikk, så dumpet det først ned en melding på Facebook lørdag formiddag fra Bengt Egil Hanssen, hvor han lurte på om jeg hadde kjøpt den nye skiva til Kari. Det hadde jeg ikke, så han sendte meg et par eksemplarer i posten, og de ankom i dag

Aktos hjemmekino-_mg_4539-jpg

Jeg har ikke fått hørt på den enda, men låtutvalget er perfekt for en Kari Bremnes-fan som meg!

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vedrørende Z11

Sitat Opprinnelig postet av phatbull
    Velkommen tilbake Atle :-)

neste høst altså..... da kommer etterfølgeren ;-)
    Mer info?

Side 8 av 132 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 28 38 48 58 68 78 88 98 108 118 128 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •