Aktos hjemmekino - Side 74

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  8
Side 74 av 132 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 70 71 72 73 74 75 76 77 78 84 94 104 114 124 ... SisteSiste
Viser resultater 1,461 til 1,480 av 2640
    Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Takk for fine ord. Jeg tror nok at dette skal bli veldig bra, for alt har falt veldig fint på plass. Sofaen, teppet, tapetet og utstyret ser jo egentlig veldig bra ut, så da er det opp til meg å være nøye og ikke ta noen snarveier. Og siden jeg er veldig motovert for tiden tipper jeg dette blir bra. Kan hende ikke helt bibelsk, men litt

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er på jakt etter USB-kontakt og jack-plugger for innfelling. Er det noen som har tips? Jeg har kikket på ELFA sine sider men finner liksom ikke noe som passer for innfelling i en sort veggboks. Finnes det noen andre sider som har slikt? Tips mottas med takk

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da jeg begynte å lurke på avforum for en del år tilbake, var faktisk den gamle kinoen din en en av de første byggetrådene jeg leste gjennom, og en, om ikke den viktigste pådriveren for at jeg selv kom på tanken å bygge kino.

Må bare si at dette ser veldig gjennomført og lekkert ut, Atle. Har ikke mye å bidra med enn virtuelle klapp på skulderen. Både veggkonstruksjonen og taket ser ut til å kunne sette nye standarder.

KUTGW

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Jeg er på jakt etter USB-kontakt og jack-plugger for innfelling. Er det noen som har tips? Jeg har kikket på ELFA sine sider men finner liksom ikke noe som passer for innfelling i en sort veggboks. Finnes det noen andre sider som har slikt? Tips mottas med takk
    Uten å sjekke nå, så har monoprice dette, i hvertfall jack plugger mener jeg å huske. De har dessverre amerikanske bokser, men disse kan lett skrus lett i veggen (frontene altså).

EDIT:

USB: Audio/Video Keystone Jacks

Her er resten av typene: Audio/Video Keystone Jacks
    Så ingen jack utganger dessverre, i hverfall ikke i første øyekast. Regner med det er 6.3mm eller 3.5mm utgang du skal ha?

Eneste minuset med Monoprice er at de er litt dyre på portoen. Men de bruker kort tid på levering.

EDIT 2: Her er en annen type: Audio/Video Wall Plates

Intermediate dwdbard sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Mysen
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott utført arbeid Akto! Virkelig gjennomført og supre oppdateringer!

Ett lite spm. Har du vaske hjelp nede i kjelleren? ting er jo dønn strøkent, Det er jo ikke trespon på gulvet en gang!! :shock:

Må også berømme deg for at du tilogmed har fått opp brannvasler! til sammenligning så tok det nesten ett år hjemme hos meg før jeg fikk det opp i hoved huset....

Laser er et genialt verktøy
    Aktos hjemmekino-_mg_8128-jpg

Stå på Akto! dette kommer til og bli helt supert!

Stian

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende å følge med, Atle, veldig bra dokumentert!

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det folkens, gøy at dere liker det! Jeg forklarte meg litt dårlig mtp USB. Jeg har en sort plate som jeg skal bore hull i og montere USB og jack i plata. Jeg har sentralplatene og trenger selve pluggene for montering

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er nøyaktig den jeg har sett på. Men den blir så stor. Jeg har en dobbel boks til rådighet og vil gjerne ha innfelt minst to USB-kontakter, en jack og RJ45. Ved å velge den serien du linker til kan det gå akkurat, men jeg kunne tenke meg et mer anonymt utseende ... Det blir så industrielt

Har noen erfaring med å lodde USB-kabler selv? Hvilken type kabel bør brukes?

Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er keystone-kontakter du bør se etter, Atle. Leviton har noen produkter kalt Quickport som passer inn i norske elbokser, her får du plass til 2 usb, en jack og en RJ45 i én boks. Fullstendig modulært, selvfølgelig.

Eksempel:

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har noen erfaring med å lodde USB-kabler selv? Hvilken type kabel bør brukes?
    Å lodde USB kabler er ikke vanskeligere enn andre kabler. Du har 4 signal + shield. Det er fint å bruke en bra loddebolt men det har du vel?

Når det gjelder kabel så er ofte det billigste å kjøpe en ferdig kabel og klippe den så lodde pluggene dine

Newcomer Hades sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Spennende å følge med på fremgangen og løsningene du kommer frem til. Kommer til å bli sykt dette!

Vet ikke helt hva du er ute etter mtp USB, men tok et par kjappe søk:

Veggplate sett med 1x USB 1x F-plugg 1x HDMI 1xRJ45 - stereovoss.no

Micro Matic Norge AS

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jerome
    Å lodde USB kabler er ikke vanskeligere enn andre kabler. Du har 4 signal + shield. Det er fint å bruke en bra loddebolt men det har du vel?

Når det gjelder kabel så er ofte det billigste å kjøpe en ferdig kabel og klippe den så lodde pluggene dine
    Glimrende, takk!

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av striky
    Det er keystone-kontakter du bør se etter, Atle. Leviton har noen produkter kalt Quickport som passer inn i norske elbokser, her får du plass til 2 usb, en jack og en RJ45 i én boks. Fullstendig modulært, selvfølgelig.

Eksempel:

Jeg har kikket på disse men det ser ut til at man må ha en slags innfestingsanordning for å få festet de skikkelig. Jeg skal bygge dette inn i Elko sitt system for å få alt likt. Derfor må jeg bore og montere inn i slike lokk (mine er sorte)

Aktos hjemmekino-web_image-blindcover-triangle-mounting-box-white-216309202-jpeg

Dette er et ufravikelig krav at alt skal være i samme system

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dwdbard
    Flott utført arbeid Akto! Virkelig gjennomført og supre oppdateringer!

Ett lite spm. Har du vaske hjelp nede i kjelleren? ting er jo dønn strøkent, Det er jo ikke trespon på gulvet en gang!! :shock:

Må også berømme deg for at du tilogmed har fått opp brannvasler! til sammenligning så tok det nesten ett år hjemme hos meg før jeg fikk det opp i hoved huset....

Stå på Akto! dette kommer til og bli helt supert!
    Hehe, jeg liker å rydde opp slik at det er strøkent før hver økt. Da blir det så mye lettere å starte på ny frisk og være mentalt innstilt på å holde en høy standard. Når det gjelder brannvarsler så er jeg veldig redd for brann, og et slikt rom med så mye stasj er jo ganske utsatt om noe skulle skje. Jeg napper også ut alle kontakter etter endt arbeidsdag.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Da jeg begynte å lurke på avforum for en del år tilbake, var faktisk den gamle kinoen din en en av de første byggetrådene jeg leste gjennom, og en, om ikke den viktigste pådriveren for at jeg selv kom på tanken å bygge kino.

Må bare si at dette ser veldig gjennomført og lekkert ut, Atle. Har ikke mye å bidra med enn virtuelle klapp på skulderen. Både veggkonstruksjonen og taket ser ut til å kunne sette nye standarder.

KUTGW
    Det var veldig gøy å lese det du skriver. At jeg kan være til inspirasjon er jo faktisk drivkraft i seg selv til å fortsette å bruke tid på å ta bilder og skrive noen få ord om det en selv holder på med. Jeg pleier jo ellers å være mer opptatt av hva andre driver med

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hades
    Hei.

Spennende å følge med på fremgangen og løsningene du kommer frem til. Kommer til å bli sykt dette!

Vet ikke helt hva du er ute etter mtp USB, men tok et par kjappe søk:

Veggplate sett med 1x USB 1x F-plugg 1x HDMI 1xRJ45 - stereovoss.no

Micro Matic Norge AS
    Nå nærmer vi oss!

Ser ut som dette kun er å få i hvit og ikke i Elko Plus-serie. Jeg tror dog sentralplata skal passe inn i Plus-serien så da kan jeg benytte riktige rammer - det er det viktigste. Da må jeg lakkere selv, men det skulle vel gå greit. Eneste det ikke ser ut til at de har er jack, men det kan sikkert ordnes.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De USBene så litt industrielle ut som du sa, men elko har en sentralplate som du får plass til begge på, i en boks: ELKO

Den er for XLR, men det ser ut til at USBen har samme oppbyggning.

Litt forskjellige typer man kan jobbe med hvis man ønsker å fikle litt:
    USB Signal Module for 86 Panel - Free Shipping - DealExtreme
    2 x USB Wall Plate Coupler Outlet Socket Panel
    (Denne kan du få 11% på hvis du kjøper 667 stk )

Dette er kanskje den beste: Lindy USB Bakplate med kabel USB A Hun Chassis - A Han - Leteng AS (Koster 30,- inkl. moms for de som er kunder der). Bare å skru av PC platen, og inn i braketten du allerede har. Dette er typen som ofte følger med hovedkort osv, da med intern plugg.

PS: Amerikanenere har det på stell: ThinkGeek :: U-Socket USB Wallplug
    Men kan dessverre ikke se at det er annet enn kun strøm.

Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå nærmer vi oss!

Ser ut som dette kun er å få i hvit og ikke i Elko Plus-serie. Jeg tror dog sentralplata skal passe inn i Plus-serien så da kan jeg benytte riktige rammer - det er det viktigste. Da må jeg lakkere selv, men det skulle vel gå greit. Eneste det ikke ser ut til at de har er jack, men det kan sikkert ordnes.
    Jepp, dette er keystone-moduler. Jack finner du på Ebay e.l.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan være jeg går for Neutrik hele veien. Da kan det blir slik:

Aktos hjemmekino-111100f-jpgAktos hjemmekino-116694f-jpg
    Aktos hjemmekino-4267782-40-jpgAktos hjemmekino-4267782-40-jpg

Alt kommer for øvrig i sort og alt bør få plass i to sentralplater.

Side 74 av 132 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 70 71 72 73 74 75 76 77 78 84 94 104 114 124 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •