Aktos hjemmekino - Side 71

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  8
Side 71 av 132 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 67 68 69 70 71 72 73 74 75 81 91 101 111 121 131 ... SisteSiste
Viser resultater 1,401 til 1,420 av 2640
    Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Oioi, for noen flotte bilder, av helt nydelig bygging! Dette ser helt utrolig bra ut. Og som tidligere nevnt, her er alt planlagt ned til minste detalj. Det gleder en pirk som meg.:-D
    Og må si at den FAT-kabelen var spennende. Har jo savnet noe slikt for egen del og kommer nå til å bruke denne på diverse punkter i komponentskapet mitt, da strøm og signal blir liggende nær hverandre flere steder. Skal nevne dette for min elektriker!
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det Hunsbedt! Og hvis elektrikeren din griner på nesa av noe så obskønt som en dobbeltskjermet kabel i et installasjonsmiljø så ikke bry deg noe om det

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Aktos hjemmekino-_mg_2455-jpg
    Dette gleder en ekte kabel fantast hjerte, masser av flotte kabler i vakkert mønster

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som et flott stykke arbeid du har nedlagt, liker spesielt den løsningen med skapet - ryddig og oversiktlig. Et spørsmål, hvilken dimensjoner har du brukt på K-rørene, tenker da spesielt på den for HDMI?

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    K-rørene til HDMI er 32mm. Det er også lagt opp slik at jeg kan trekke to ekstra CAT5/6 hvis det skulle bli nødvendig. HDMI-signalet kan jo transporteres via slikt også. Dette blir nok litt akademisk siden det er knapt 4 meter rør mellom takboks til HDMI og fordelingsskap

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Seriøse saker du holder på med nå Atle, ser veldig bra ut
    Må nesten komme innom og forstyrre deg for å se hvordan det ser ut underveis i prosessen. ( Lurer jo på hvor langt du har kommet ute også, det var jo like rå planer for hagen)

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fy pokker så misunnelig man kan bli, når man ser slike bilder!

Først og fremst fordi det må være ustyrtelig moro å jobbe seg såpass målrettet mot et prosjekt som garantert vil bli bra! :-D
    Dernest fordi jeg for egen del savner gleden ved å "lage" noe slikt sjøl.
    Jeg vet hvor godt det kan føles, tiltross for både vannblemmer og spiddete håndledd! Det er jo bare en nødvendig del av det hele.

Fototeknisk taler jo bildene for seg selv. Grønnere av misunnelse blir jeg ikke. :twisted:

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo nå det begynner å lukte fugl av dette! Fikk også en telefon fra Teppeland i går og nå hadde teppet mitt kommet. Jeg satser på å hente det på lørdag. Så får vi tro tapetet kommer tidlig neste uke og da er nesten alt på plass.

Det er en helt fantastisk følelse å lage ting selv, og være så nøye som ens egne kvalifikasjoner og kompetanse tillater. Man lærer dessuten noe hvert bidige minutt man holder på

Og når det gjelder bilder så er dette jeg driver med her for det aller meste totalt uredigerte snapshots. Bare vent til kinoen er ferdig og jeg skal ta de ordentlige bildene, da skal jeg gjøre meg så flid som aldri før!

Og det er bare å stikke innom, du er velkommen når som helst! (gjelder dere begge)

Intermediate bwa sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    1,475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dagens økt bestod i kabeltrekking. Følgende kabler er trukket:

Subwoofer front H
    Subwoofer front V
    Subwoofer back H
    Subwoofer back V
    Bare 4 subwoofere ?

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nja, jeg har en rekke ideer når det gjelder subløsninger, men de uttakene er kun uttak. Hvis det skal på flere så splittes signalet. Pr nå skal det kun inn to subwoofere i front; Adam Tensor SW393

SW393 - Description | ADAM Audio GmbH

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    542
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utrolig morro å følge med på prosessen Akto!
    Ser veldig gjennomtenkt og bra ut.
    Det er ikke mye som er overlatt til tilfeldighetene her tror jeg. ;-)

Kunne ikke la være å se på subbene du vurderer.
    De elementen ligner stort på Aurasound NS15.
    Elektronikk: | Onkyo TX-NR818 | Emotiva XPA-5 | 3xBehringer EPX4000 | MiniDSP | Behringer FBD2496 |
    Høyttalere : | Fusion Tempest 12 | Fusion Alchemy 8 MTM | Fusion Alchemy 8 | 2xCelestion FTR18-4080HDX | 2xAurasound NS18 |
    Bilde: | TW-5000 | Adeo Lerret |

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det! Subwooferne er allerede kjøpt inn, og det har tidligere i tråden blitt diskutert litt rundt disse elementene. Men noe klokere ble vi ikke da heller. Subwooferne har fått mye skryt, men jeg må innrømme at jeg vurderer 4 x Ken Kreisel MX 5000. Etter hva jeg har lest og sett så tror jeg de er utrolig bra. Vi får se ...

Ken Kreisel MX-5000 mk3 Subwoofer - 12" Dual Push Pull 750W - L-Sound AS

Intermediate bwa sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    1,475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nja, jeg har en rekke ideer når det gjelder subløsninger, men de uttakene er kun uttak. Hvis det skal på flere så splittes signalet. Pr nå skal det kun inn to subwoofere i front; Adam Tensor SW393

SW393 - Description | ADAM Audio GmbH
    Phju... godt å høre. Husker jeg leste en artikkel for mange år siden, og for å få maksimal jevnhet uten dipper/topper må du bruke 16 stk... Men 8 vil også funke. en i hvert hjørne både gulv og tak...

Detta blir nok bra, ville jo bare erte deg litt :twisted:

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg skjønte det

Når det gjelder stacking så finnes det mange teorier. Ken Kreisel har sin teori om at fire stacket vil være veien til mål. Min teori er at man kommer langt med en desibelmåler og viljen til å prøve og feile ... mye!

Når det er sagt så er det viktigste for meg i min nye kino lydkvaliteten, ikke kvantiteten eller høy SPL. Det var slik tidligere, men jeg innså at de eneste gangene jeg brukte kapasiteten i systemet var når jeg skulle imponere andre. Nå skal jeg imponere og glede barna (veeeeldig lett) og meg selv (ditto vanskeligere )

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men jeg må innrømme at jeg vurderer 4 x Ken Kreisel MX 5000. Etter hva jeg har lest og sett så tror jeg de er utrolig bra. Vi får se
    Her sitter du på mest kompetanse og innsikt, men hva med DT supercube eller Paradigm Reference series ?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det er sagt så er det viktigste for meg i min nye kino lydkvaliteten, ikke kvantiteten eller høy SPL. Det var slik tidligere, men jeg innså at de eneste gangene jeg brukte kapasiteten i systemet var når jeg skulle imponere andre. Nå skal jeg imponere og glede barna (veeeeldig lett) og meg selv (ditto vanskeligere )
    Noe å tenke på for enhver det der, hvis vi vi stikker fingeren i jorda! Hvor ofte spilles det på 115db egentlig. På den annen side skal det jo sies at det er ok med headroom da.
    Utrolig flott det blir i kinoen din nå! Gleder meg til å se det ferdige resultatet

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Her sitter du på mest kompetanse og innsikt, men hva med DT supercube eller Paradigm Reference series ?
    Disse er spennende, men jeg har allikevel mer tro på Ken Kreisel. Det er ikke dermed sagt jeg har rett men den mannen og hans kreasjoner er ren audio-kunst

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Noe å tenke på for enhver det der, hvis vi vi stikker fingeren i jorda! Hvor ofte spilles det på 115db egentlig. På den annen side skal det jo sies at det er ok med headroom da.
    Utrolig flott det blir i kinoen din nå! Gleder meg til å se det ferdige resultatet
    Nettopp. Denne innsikten har sakte kommet over meg omvendt proporsjonalt med alderen. Det er ikke dermed sagt at jeg ikke skal kunne spille bra høyt i min nye kino, for nå og da - og særlig på metal - må der spilles høyt!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nettopp. Denne innsikten har sakte kommet over meg omvendt proporsjonalt med alderen. Det er ikke dermed sagt at jeg ikke skal kunne spille bra høyt i min nye kino, for nå og da - og særlig på metal - må der spilles høyt!
    Høhø...ja, du begynner å dra på åra nå Atle (sier jeg som vel er jevnaldrende..) Uansett har du jo vært i gamet lenge og har hørt mye forskjellig, så man forandrer jo prioriteringer. Jeg er litt i samme leia, og klarer ikke helt å bestemme meg for retning om dagen..eneste jeg vet er at det blir membranareal.
    Nå skal det vel også sies at ADAM-parken din ikke kommer til å slite så veldig om det spilles opp til Metal
    Viste forøvrig kona det "lilla temaet", og vips så var hun plutselig mer engasjert i den nye kommende kinoen...ikke dumt det der gitt 8)

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lilla er en fantastisk farge. For oss fedre som kun har jenter i hus er lilla den mest maskuline fargen i jenters godkjente fargerom

Side 71 av 132 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 67 68 69 70 71 72 73 74 75 81 91 101 111 121 131 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •