Aktos hjemmekino - Side 62

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  8
Side 62 av 132 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 58 59 60 61 62 63 64 65 66 72 82 92 102 112 122 ... SisteSiste
Viser resultater 1,221 til 1,240 av 2640
    Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Her er det fortsatt stille ...

Vel, ikke stort som har skjedd i kinoen i det siste, men litt skjer da. Jeg har gjort ferdig gangen utenfor kinoen, så nå har jeg fått trukket alle rør inn gjennom taket i gangen og inn i kinoen.

Jeg har også begynt å sette opp veggbokser både på kontoret og i kinoen.

Har ingen bilder her jeg er nå men jeg skal legge ut noen så snart som mulig.

Ting tar tid

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir vel ingen bilder før din nye 5D mkIII er i hus ? 8)
    (eller er det 1D X som skal inn...)

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, jeg har fortsatt mitt 5D mkI enda. Det tar egentlig bra nok bilder til mitt bruk. Når det er sagt dukker det opp et 5D mkII neste uke, som jeg skal få låne på ubestemt tid.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med en flott HjemmeHos reportasje
    Godt å se at du ikke ha mistet noe som helst av hva alle likte (og forsatt liker) så godt!

Stå på!

Noe jeg lurte på: de største bildene er sterkt Photoshopet, ikke sant? Jeg tenker på lerret, blå farge (første bilde) og teppe (andre bilde).

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for det. Når det gjelder bildebehandling så er det ingen av mine publiserte bilder som ikke har vært innom PhotoShop

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LightRoom da?

Neida^^ Veldig bra bilder!
    Min tråd

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takk for kjempe reportasje i Lyd&Bilde nr.3 2012.

Æres den som æres bør!! Som jeg har skrevet i min egen tråd, Atle skal ha alt av ære for en fantastisk "hjemme hos"-reportasje. Han er en utrolig dyktig skribent som klare å fengsle sine leser på en morsom og engasjerende måte. Så gleder meg allerede til neste nummer av Lyd&Bilde for å lese om hans besøk.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for flotte ord BEF, veldig hyggelig å lese at folk liker konseptet

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var hos Teppeland tidligere i dag og de har et større og bedre utvalg enn Teppeabo. De har VELDIG mange farger. Og de har gode tilbud på en god del også.

Så du bør ta deg en tur dit hvis du ikke har kjøpt teppet ditt. Jeg så flere lila prøver

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Teppe er allerede valgt, og det ble det langhårede fra Teppeland som jeg la ut bilde av tidligere i tråden, det er teppet helt til venstre som skal inn i kinoen. Nærmest umulig å ta skikkelig bilde av da det forandrer seg fra mørkt til lyst ettersom man forandrer synsvinkel:

Ellers er spottene nå i min besittelse Jerome, resten kommer til mandag tipper jeg ...

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ellers sitter jeg her med feber og influensa og tørker snørr og tårer om hverandre. I går kveld, før dette slo inn for fullt, var jeg imidlertid hos en svært trivelig kar og fikk meg en liten smakebit av The Art of Flight.

De som har vært med en stund husker nok Ambra. Vel, The Art of Flight er som Ambra, bare ti ganger råere på alle områder! Løp og kjøp for pokker!
    (og det gjelder uansett om du liker snowboard eller ei)

Jeg har sett filmen to ganger allerede bare i dag - på stueanlegget ... Dette er ny drivkraft for å få i orden kinoen!

[YOUTUBE]kh29_SERH0Y[/YOUTUBE]

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AMBRA ja.
    Den har definitivt satt sine uforglemmelige spor! 8)
    Nå må jeg beskjemmet innrømme at det faktisk er noen måneder(!) siden jeg sist var i "kinomodus", men "The Art of Flight" ser jo definitivt ut til å være verdt en titt! Takk for tipset!

Får ellers ønske deg god bedring, og en riktig god helg!
    Slike "snufserier" gir i alle fall en god unnskyldning for å kikke litt etter "noe godt i skapet", og rettferdiggjør såmenn et inntak av febernedsettende fludium!
    Kos deg!

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Ellers sitter jeg her med feber og influensa og tørker snørr og tårer om hverandre. I går kveld, før dette slo inn for fullt, var jeg imidlertid hos en svært trivelig kar og fikk meg en liten smakebit av The Art of Flight.

De som har vært med en stund husker nok Ambra. Vel, The Art of Flight er som Ambra, bare ti ganger råere på alle områder! Løp og kjøp for pokker!
    (og det gjelder uansett om du liker snowboard eller ei)

Jeg har sett filmen to ganger allerede bare i dag - på stueanlegget ... Dette er ny drivkraft for å få i orden kinoen!

[YOUTUBE]kh29_SERH0Y[/YOUTUBE]
    God bedring! Får håpe man ikke blir smittet...
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Teppe er allerede valgt, og det ble det langhårede fra Teppeland som jeg la ut bilde av tidligere i tråden, det er teppet helt til venstre som skal inn i kinoen. Nærmest umulig å ta skikkelig bilde av da det forandrer seg fra mørkt til lyst ettersom man forandrer synsvinkel:
    Jeg noterer meg at vi har meget lik smak når det kommer til tepper, Hr. Akto.
    Knalltøft!
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Teppe er allerede valgt, og det ble det langhårede fra Teppeland som jeg la ut bilde av tidligere i tråden, det er teppet helt til venstre som skal inn i kinoen.
    Jeg hadde en følelse at du hadde gjort det

Ellers er spottene nå i min besittelse Jerome, resten kommer til mandag tipper jeg ...
    Tusen takk for det og god bedring!

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trenger tips til bra IR-extender, noen som har noe å dele? Har sett på Russound sitt og det ser bra ut. Det er samme systemet som vi hadde i referansekinoen til Hjemmekino: Norwegian Custom Media Solution AS

Intermediate Duppi dupp sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trenger tips til bra IR-extender, noen som har noe å dele? Har sett på Russound sitt og det ser bra ut. Det er samme systemet som vi hadde i referansekinoen til Hjemmekino: Norwegian Custom Media Solution AS
    Regner med du vil ha noe med litt kvalitet, men slenger ut et lite forslag likevell om du vil ha noe meget billig, netonet har til 250kr

var en på forumet som skulle handle det, men har ikke sett noe tilbakemelding enda

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke prøvd selv men disse skal etter sigende være bra

Our Products - iRule - iPhone, iPod Touch and iPad Universal Remote Control Application. Allowing you to control your home theater.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for link, men de fleste produktene lar seg allerede styre med iPad så dette er kun for å kunne bruke de originale fjernkontrollene - da går jeg for noe kjent. Tipper det blir Kramer eller Russound.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har noen tips til signalkabler for XLR? Jeg skal legge opp mellom to veggbokser hvor kabelen skal loddes på XLR-kontakter i begge ender. Jeg skal ha noe som er no-nonsense, altså ikke noe snake-oil til flere hundre kroner meteren. Jeg skal legge opp minst 60 meter så jeg er på jakt etter noe bra og fornuftig priset. Tips mottas med stor takk

Edit: Har noen erfaring med denne: https://www.elfaelektronikk.no/elfa3...item=55-787-37

Edit II: Eller rett og slett bare kjøpe 7 stykker av denne og kappe, så lodde?: Cordial XLR-XLR10m PEAK Proff Neutrikplugg - Prolyd

Side 62 av 132 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 58 59 60 61 62 63 64 65 66 72 82 92 102 112 122 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •