Aktos hjemmekino - Side 59

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  8
Side 59 av 132 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 55 56 57 58 59 60 61 62 63 69 79 89 99 109 119 129 ... SisteSiste
Viser resultater 1,161 til 1,180 av 2640
    Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Syns jeg minnes noe om varme i gulvet? Hvordan går det med teppe da?
    Man må velge teppe som kan ligge over varmekabler. De fleste tepper er merket i så måte :-)

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den mørkeste lilla av de tre du viste appellerte mest til meg, fint med struktur også. Det rufsete er allergi waiting to happen!

Selv handlet jeg teppe til min kino hos butikken (Teppeland??) som ligger i etasjen over Claes Ohlson på Alna senteret. Mener å huske det kostet rundt 400 pr kvm i god kvalitet (uten gummiert bakside for varmekabel).

Det ligger også en butikk på Jessheim som har godt utvalg. Aner dog ikke om de har noe i lilla, men fant teppe til en jeg kjenner der som hadde lett overalt i Oslo. Butikken heter Sletvol interiør og ligger på Ringveien 23 på Jessheim.

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Den mørkeste lilla av de tre du viste appellerte mest til meg, fint med struktur også.
    +1 for den!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt nytt år!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Har du fått tid til å jobbe videre med hjemmekinoen din? Det blir spennende å se hvordan rommet blir

Etter å ha isolert en del hjemme så hører jeg at å ha isolasjon rundt mesteparten av rommet gjør at det blir veldig dødt, spesielt i et så lite rom. Er du ikke redd at det blir for dempet hos deg? Jeg vet at rommet ditt blir større enn mitt men det er forsatt en del mindre enn Hjemmekino sine lokaler.

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser du er skeptisk til teppefliser Atle.. Har du sjekka Heuga? De har fluffy versjoner også.

Heuga Home Flooring
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei du, og godt nytt år

Jeg jobber i gangen utenfor. Jeg må bli ferdig der for å ha stendere å legge rørene fra gangen i, og da er det enkelst å ta den den veien.

Når det gjelder isolasjon og hvor dødt det blir så er det jo slik at ordinær byggisolasjon ikke på noe som helst måte demper lineært. Jeg kommer til å bruke dempemateriell som demper likt i stort sett hele frekvensområdet (akustikkplater fra Rockwool), med unntak av i bassområdet hvor det finnes få om noen materialer som gjør en god nok jobb. Bak og mellom stenderne i rommet kommer det til å bli isolert med ordinær byggisolasjon. I de fakkene hvor det kun er slik isolasjon vil veggen bli kledd med diffusorer utenpå - men bak panelene. I de fakkene hvor det skal være demping vil det ligge "riktige" dempeplater på yttersiden av isolasjone. Men det vil være svært kort etterklangstid i rommet uansett siden det ikke vil være tett vertikalt mellom fakkene slik at all lyd vil dø i disse "fellene", men ikke som et resultat av direktestrålt lyd. Alt dette må jo beregnes og testes ut i praksis, derfor er det fint å kunne kneppe av og på panelene på veggen. Alle tiltak i rommet vil ligge bak slike paneler, så ingenting av dette vil være synlig.

Det jeg ikke har kontroll på er selvfølgelig teppet, det vil sørge for en ulineær demping, men det får så være

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Ser du er skeptisk til teppefliser Atle.. Har du sjekka Heuga? De har fluffy versjoner også.

Heuga Home Flooring
    Spennende. Men må jeg virkelig til Danmark for å finne et teppe tror jeg at jeg velger noe lokalt. Jeg har forresten nesten bestemt meg for det lyseste lilla som jeg har lagt ut bilde av. Det er veldig vanskelig å ta et bilde som yter dette teppet noe i nærheten av rettferdighet; det må rett og slett bare oppleves

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Sitat Opprinnelig postet av akto
    Spennende. Men må jeg virkelig til Danmark for å finne et teppe tror jeg at jeg velger noe lokalt. Jeg har forresten nesten bestemt meg for det lyseste lilla som jeg har lagt ut bilde av. Det er veldig vanskelig å ta et bilde som yter dette teppet noe i nærheten av rettferdighet; det må rett og slett bare oppleves
    Akkurat som med kona, vanskelig å ta bilde av men må bare rett og slett oppleves :-)

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haha, den var bra!

Minner meg litt om da en jeg kjenner ble spurt om hvorfor ikke kona var med på festen. Han repliserte at hun ikke var noe å ta med seg ut blant folk ...

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Man må ikke til Danmark. Til og med på Nordfjordeid har de teppeprøver på disse. Flere, deriblandt meg og Lygren, har valgt teppefliser fra Heuga før. Jeg kjøpte fra interørkupp.no.

Ville bare oppklare slik at andre som leser ser at det er et alternativ.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Man må ikke til Danmark. Til og med på Nordfjordeid har de teppeprøver på disse. Flere, deriblandt meg og Lygren, har valgt teppefliser fra Heuga før. Jeg kjøpte fra interørkupp.no.

Ville bare oppklare slik at andre som leser ser at det er et alternativ.
    Ok

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En liten nyhet til de som følger tråden min og til mine venner her inne. Jeg har sagt ja til å være med på Lyd & Bildes nye bladsatsning i Norge. Jeg jobber fortsatt freelance som jeg alltid har gjort, og har i den forbindelse vært i et møte med redaksjonen til Lyd & Bilde og fått presentert et konsept jeg har veldig stor tro på – og som jeg har et ønske om å være en del av. Jeg vil fortsette å skrive for Avforum, men i hvilken grad vet jeg ikke enda. Det er uansett en svært liten mengde stoff jeg skal levere siden dette kun er en hobby for meg og må foregå på siden av min daglige jobb - som åpenbart er prioritert ;-).

Litt mye vingling frem og tilbake dette, men ønsk meg lykke til

Intermediate alkar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lykke til! Ser frem til mye god lesning. Når begynner du å jobbe med dem?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lykke til. Ser frem til et litt mer diversifisert og spisset fokus i L&B, herunder det jeg antar du skal skrive om (aka konseptet).

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Lykke til. Ser frem til et litt mer diversifisert og spisset fokus i L&B, herunder det jeg antar du skal skrive om (aka konseptet).
    Spisset diversifisering faktisk...

Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lykke til Atle!

Spennende prosjekt å følge med på, selv har jeg tro på sammenslåingen, og håper dette går riktig for seg.

A.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lykke til Atle! Du får tipse oss her når og hvor du publiserer noe :-D

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Spisset diversifisering faktisk...
    Ser den. Bredere dekning av hjemmekino og stereo, og mer detaljerte artikler kunne jeg sagt istedenfor.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal informere mer når ting er helt på plass, men:

Når det gjelder sammenslåingen så kommer jeg ikke til å spekulere i det hele tatt om hva som har skjedd og hvorfor. Denne tråden er uansett ikke rett plass for en slik diskusjon Jeg er uansett bare en enkel soldat, og lar generalene ta seg av strategien ...

Jeg mener å tro at bredere dekning med spissere artikler er nøyaktig det Lyd & Bilde ser for seg.

Jeg skal levere til mars-nummeret som første nummer.

Side 59 av 132 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 55 56 57 58 59 60 61 62 63 69 79 89 99 109 119 129 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •