Aktos hjemmekino - Side 58

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  8
Side 58 av 132 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 54 55 56 57 58 59 60 61 62 68 78 88 98 108 118 128 ... SisteSiste
Viser resultater 1,141 til 1,160 av 2640
    Active mclaren sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    356
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    En liten drøm det der, men for en pris :shock:

Edit; På eBay ligger de fleste modeller til under halv pris ...
    For alle med verktøy fetisj Power Tools & Cordless Drills from Bosch, Makita, Dewalt, Metabo, Ridgid

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ... og for alle oss andre (en klassiker):

* disse kunne bygget min hjemmekino anytime *

[YOUTUBE]ngYzQ3f875s[/YOUTUBE]

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sirant
    Blir spennende å følge med på denne tråden fremover. Er det bus styring på lyset?
    Jeg bruker Elko wireless. Hvis jeg skulle valgt igjen ville jeg kombinert bus og wireless, men sånn er det.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Mulig jeg har misset det; men hva er fabrikat til de lavtbyggende spottene og hva kreves for å montere dem sikkert? Er de 12V eller 240V? Ønsker noe lignende selv.
    Jeg sjekket nå og fabrikanten er SG Armaturen. Jeg kan sjekke opp EL-nummeret for deg på de jeg har, men de er ikke så lavtbyggende; ca 65mm. Man skal egentlig ha kasse på disse men hos meg kommer det ikke til å være noe isolasjon i taket så jeg kommer ikke til å bruke kasser siden det er betong over. Det går uansett akkurat siden jeg bruker 48x48 i taket, så kommer takplater som bygger ca 30mm ned. Hvis du går for Star-serien til SG så finnes det modeller som ikke trenger kasse (12V, 20W). Disse kan legges rett mot isolasjon eller dampsperre siden de har et beskyttelsesblekk som forhindrer varmgang oppover. Så sier i alle fall det databladet som følger med spottene. Hva forskriften sier om saken er jeg dog ikke sikker på, men det er uansett pussig om det ikke skulle være sammenfallende siden databladet er utformet på norsk ...

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk. Må ha stoff pga. absorberende (akustiske) egenskaper.

Sorry for OT, akto.
    Absolutt ikke OT! Ekornes fås også i lilla, men jeg velger en mer kurant farge på sofaene og går heller for teppe/tapet i kontrastfarge. Jeg også har valgt bort skinn på grunn av refleksjoner ...

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror en mørk lilla farge vil bli kjempekul. Lilla kan vel bli The new Red, i kinosammenheng 8)
    En tanke jeg får i denne sammenheng er lyset du skulle ha bak panelene, hva med lilla der også ? Blå dioder blir fort lilla med litt rødt og røde blir jo lilla med litt blått (liker du tanken så går det vel an å få diodene på Adam til å bli lilla også)................

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Absolutt ikke OT! Ekornes fås også i lilla, men jeg velger en mer kurant farge på sofaene og går heller for teppe/tapet i kontrastfarge. Jeg også har valgt bort skinn på grunn av refleksjoner ...
    (Snus)fornuftig prioritering, akto. Skjønner den og ser poenget fra lang avstand. Ekornes i stoff? Nå føler jeg meg ordentlig treig; men trodde de bare leverte i skinn. * løpe til databladene * Takk.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leveres i mikrofiber, dinamica kaller Ekornes det. Stort sett veldig likt alcantera, og stoffet består knipsetesten med glans

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ekornes i stoff? Nå føler jeg meg ordentlig treig; men trodde de bare leverte i skinn. * løpe til databladene * Takk.
    svogeren min jobber på Ekornes. Kjøpte nettop ny seng, den har de i 16 stoff/fargevarianter, tidligere leverte de den i alcantara, da hadde de 100 :shock: farger å velge i.
    De kan levere det meste på bestilling er min oppfattning, svogeren min fortalte at de nettopp hadde laget en seng som var 2,45 lang til en kunde.

Farger på møbler vil sikkert variere fra modell til modell, men ut fra det ovenstående tror jeg du kan få til mer enn det som står i katalogen.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Wow. Takk gutter. Lærer ting hver dag, inkludert en triviell aften som lille gaveaften.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette må jo bare bli helt suverent, Atle. Mulig du har skrevet det tidligere, men når satser du på å være ferdig?

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var det ikke høsten 2010 jeg satset på da? Jeg husker ikke helt ...

Slik det ser ut nå blir det forhåpentligvis i løpet av vinteren, noe annet tør jeg ikke anslå. Egentlig kunne jeg blitt ferdig i løpet av 14 dager hvis jeg hadde hatt teppe og var ferdig med å rette av gulvet. Men jeg har en god del k-rør som skal trekkes gjennom gangen utenfor kinoen, så jeg skal gjøre meg ferdig med den først. Jeg støpte gulvet der ute i sted, så det er i alle fall gjort. Bilder kommer senere.

BTW, Tiger: Den videoen burde nesten vært sticky i denne kategorien

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her kan dere se et bilde av de tre teppetypene jeg har kikket på til nå. Den til venstre er utrolig vanskelig å ta bilder av siden fargen oppfører seg helt merkelig avhengig av hvordan hårene ligger og lyset faller. Veldig kult og skyhøy kvalitetsfølelse - varmt og ekstremt mykt - men akk så dyrt; 780,-/m2. Det til høyre har den fargen jeg liker best, dette teppet er også for såvidt innenfor rimelighetens grenser både når det gjelder pris og kvalitet; 560,-/m2. Det siste teppet er langhåret og med en mer rødaktig tone - sikkert veldig bra akustisk, men med en ikke fullt så høy kvalitetsfølelse, 298,-/m2. De to første er fra Teppeland mens det siste er fra Teppeabo. Jeg er i tvil men tipper jeg kommer til å gå for det teppet som ligger til høyre. Hvis jeg da ikke skulle slumpe til å finne noe alternativ. Tips til hvor man kan kjøpe tepper av vegg-til-vegg-type i Oslo-regionen mottas derfor med stor takk!

Aktos hjemmekino-_mg_1672-jpg

Aktos hjemmekino-_mg_1674-jpg

Her er et bilde av gangen mot kinoen samt en bod som begge har fått et nystøpt avrettingslag.

Aktos hjemmekino-_mg_1675-jpg

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Jeg tror en mørk lilla farge vil bli kjempekul. Lilla kan vel bli The new Red, i kinosammenheng 8)
    En tanke jeg får i denne sammenheng er lyset du skulle ha bak panelene, hva med lilla der også ? Blå dioder blir fort lilla med litt rødt og røde blir jo lilla med litt blått (liker du tanken så går det vel an å få diodene på Adam til å bli lilla også)................
    Jeg tror ideen med lys bak panelene er skrinlagt
    Når det gjelder det blå lyset fra diodene så kommer den til å skinne mot svart kapsling og lilla tapet, og siden den type lilla jeg skal ha ligger så nært sort blir det blå lyset å skape en kul overgang fra blå til lilla - tror jeg. Kan bli ganske hårete det der ...!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Google fant noen butikker som selger tepper rundt Oslo - mulig at de har lilla?

- IKEA (Tepper)
    - Intag AS
    - Kongelf. Som de skriver selv: "Designtepper - formgi ditt eget teppe - alt er mulig". Blir helt sikkert ikke billig

Newcomer overland sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Hva med teppefliser? skulle du ha et uhell å søle noe som ikke går vekk er det bare å bytte ut en teppeflis.Ikke så lett med et teppe som er hel-limt...

Mvh
    Overland

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle gjerne det, men siden det er vanskelig å finne et kult vegg-til-vegg i rett lilla så tipper jeg det blir enda verre å finne teppeflis i rett kvalitet. Tips?

Edit: De teppeflisene jeg har vært borti har et ganske industrielt preg over seg. I kinoen er jeg på jakt etter det stikk motsatte; hygge og lun varme

Intermediate eksu sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvde å se litt etter lilla vegg til vegg teppe, men det er jaggu ikke mange av dem. Fant dette.

Fancy - vegg til vegg teppe
    Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS

Min tråd

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har kikket på det, og det kan være aktuelt. Det er veldig billig - 198,- /m2. Det er likt det teppet jeg hadde i kinoen tidligere, men det er løst vevd og man ser lett bunnen på teppet. Det er ikke så fint når bunnen er hvit ...

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns jeg minnes noe om varme i gulvet? Hvordan går det med teppe da?

Side 58 av 132 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 54 55 56 57 58 59 60 61 62 68 78 88 98 108 118 128 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •