Aktos hjemmekino - Side 55

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  8
Side 55 av 132 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 51 52 53 54 55 56 57 58 59 65 75 85 95 105 115 125 ... SisteSiste
Viser resultater 1,081 til 1,100 av 2640
    Intermediate MindWaste sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Æsj, jeg regnet med at det ville komme noen skår i gleden. Men du skal ha takk uansett MindWaste - her skytes ingen budbringer. Da får jeg ta tiden til hjelp. Jeg skal jo uansett ha opp både vegger og tak. Teppe og gulvlister blir jo det siste som skal på plass.

For ettersom jeg har forstått er det ikke spesielt smart å tørke betong med varmekabler

Joda det er en kjempeide om du vil gjøre hele jobben en gang til :lol:

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He-he.

Men er det fare for at primeren kan forsegle betongen på noe vis, som igjen kan føre til uriktig tørking, eller vil det øvre laget inkludert primer være pustende?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Atle!

Hyggelig å se at du er tilbake

BEF brukte en type flytende betong hvor han kunne gå noen timer etterpå. Fra Leca tror jeg det var. Det er ikke slik at du har brukt det samme?

Veldig kjedelig hvis du må virkelig vente mange uker før du kan gå på den... :?

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det kompis

Gulvet er allerede fullt farbart (eg har danset the funky chicken der inne i pur glede ), men det er herdetiden som er viktig. Tørker det for fort vil det kanskje sprekke opp eller noe slikt, og kapsles det inn vil det vel ikke herde skikkelig i det hele tatt. Så jeg tror det bare er å la det stå åpent en god stund, jeg kommer uansett ikke til å legge teppe før helt til slutt.

Intermediate alkar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velkommen tilbake sjef! Og gratulerer med god fremgang ute også. Regner med at dere syns det er greit å få blitt ferdig med utsiden før det blir for kaldt. Funky Chicken dansen kommer vel flere ganger etterhvert som grom rommet blir ferdig, tenker jeg! Uansett så er det veldig koselig å se at det skjer noe i en av de kinoene jeg regner med at kommer til å holde vanvittig høy standard.

Newcomer OdinBerzerk sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For henge meg på... Godt å se at det skjer noe i kinoen igjen!
    Vi har jo et håp om et lite vorspiel i februar har vi ikke?
    Du får si ifra hvis du trenger litt hjelp igjen!

BG

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alkar
    Uansett så er det veldig koselig å se at det skjer noe i en av de kinoene jeg regner med at kommer til å holde vanvittig høy standard.
    Nei nei, det kommer ikke til å holde en vanvittig høy standard, det kommer til å bli BIBELSK!!! :wink:

Atle: sikkert bare jeg som ikke har forstått dette men kan du legge på et lag med avrettingsmasse og starte å bygge veggene før herdetiden har gå ut? Jeg forstår at det er nødvendig å la gulvet puste men er det mulig å jobbe videre mens den tørke ut?

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He-he.

Men er det fare for at primeren kan forsegle betongen på noe vis, som igjen kan føre til uriktig tørking, eller vil det øvre laget inkludert primer være pustende?
    Primer forsegler ikke totalt, men den og det øverste laget med flytmasse vil forlenge den totale tørkeperioden noe i.o.m. at du har ensidig tørking.
    Om du ikke har noe hastverk så ville jeg ventet noen uker.
    Flytmassen tørker uansett på 1 døgn.

Sitat Opprinnelig postet av Jerome
    Atle: sikkert bare jeg som ikke har forstått dette men kan du legge på et lag med avrettingsmasse og starte å bygge veggene før herdetiden har gå ut? Jeg forstår at det er nødvendig å la gulvet puste men er det mulig å jobbe videre mens den tørke ut?
    Han kan starte bygging av vegger under tørke/herdetiden, dvs legge ut reimer o.l. Men man bør vente lengst mulig.
    Isolering og gipsing av vegger er big no-no før inneklimaet tillater det.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OdinBerzerk
    For henge meg på... Godt å se at det skjer noe i kinoen igjen!
    Vi har jo et håp om et lite vorspiel i februar har vi ikke?
    Du får si ifra hvis du trenger litt hjelp igjen!

BG
    Hallå på deg, lenge siden sist Håper å få ferdig kinoen til Rammstein-vorspiel, men går det ikke er jeg sikker på at vi finner på noe annet kult!

Sving innom når du er forbi en gang!

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jerome
    Nei nei, det kommer ikke til å holde en vanvittig høy standard, det kommer til å bli BIBELSK!!! :wink:
    Huff og huff, jeg angrer på at jeg sa det der, sikkert mange som blir skuffet. Det eneste som blir religiøst i denne kinoen er nok musikken - Kirkelig kulturverksted og svartmetall om hverandre

La meg omformulere; kinoen skal bli så bra som mine/mine "samarbeidspartneres" ferdigheter tillater ...

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MindWaste
    Isolering og gipsing av vegger er big no-no før inneklimaet tillater det.
    Kan du utdype dette litt? Bør man ikke isolere veggene før gulvet er ferdig herdet? Mulig jeg er treig her men holder det ikke at det er lufting i rommet for øvrig?

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan du utdype dette litt? Bør man ikke isolere veggene før gulvet er ferdig herdet? Mulig jeg er treig her men holder det ikke at det er lufting i rommet for øvrig?

Det er ikke mer hokus pokus enn at den relative fuktigheten bør bestemme når man starter opp arbeidet ellers i rommet.
    Kjøp en slik og heng opp i rommet. På vinterstid skal den ligge mellom 15-40%

Du kan i teorien både stave, isolere og gipse nå siden isolasjon og gips er dampåpne materialer. I praksis fungerer det ikke alltid slik. Gipsplater har en lei tendens til å trekke til seg fuktighet for så å bli grøt.
    Jo du kan isolere vegger nå, jeg sier bare at jeg ville ventet litt

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg følger dine råd, du virker å ha kontroll på dette. Men jeg tror ikke jeg har ro til å vente mer enn maks 2-3 uker før jeg flyter på avrettingsmasse og begynner på reisverket.

Tusen takk for at du tar deg tid, det er til stor hjelp!

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ett siste råd som kan være veldig greit å ha i bakhodet:

Om du er usikker på fuktinnholdet i dekke så legg en 1-2m2 plastfolie på gulvet å la den ligge der ett døgn. Om det er fukt/damp på betongen når du tar den bort må gulvet for all del ikke lukkes med teppe el.l.
    Restfuktighet som sperres inne i dekke kan få avgasser til å oppstå fra flytmassen, noe som igjen kan skape utrivelig inneklima om du har allergikere/astmatikere i hus.

Active carradona sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Vi bruker etter at de x-antall ukene med herde/tørketid og
    Koble til kablene for en kortere periode , for og få fukt prosenten
    ytterligere ned i betongen før gulv tildekkes.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk et spørsmål om hvorfor ikke profilen min på minhjemmekino fortsatt lå der selv om kinoen var revet. Et veldig godt spørsmål, jeg har faktisk ikke tenkt noe på det - tro det eller ei. Jeg var inne på tanken den gangen jeg begynte å rive rommet, men slo det fra meg. Jeg slettet jo profilen min en gang og da ble det tomme skallet av en profil liggende på topp 5 i laaang tid, helt uten innhold. Jeg gjorde et forsøk nå og da forsvant presentasjonen.

Det blir mer riktig nå, så får jeg heller komme sterkere tilbake med ny kino

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg så spørsmålet du fikk og jeg lurer på om det blir regnet som "feil" å ha liggende bilder av sin egen hjemmekino, selv om den nå ikke ser ut som den gjorde på bildene? Da er vi vel noen stykk som bør fjerne våre presentasjoner?
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fjerne?
    De kan vel redigeres? :roll:

Active Espen000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En presentasjon er en presentasjon mener jeg. Skal jo være vel så mye til inspirasjon for andre som har denne interessen.

Synes det er en rar ting å "spørre" om du kan fjerne profilen din bare fordi du pusser opp. Jeg vil jo anta at du har før/etter bilder når du er ferdig uansett?

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, da er jeg endelig i gang
    Dette har tatt litt tid siden jeg har vært opptatt med det utvendige på huset. Nå kommer jeg dog ikke lengre på egen hånd men i januar håper jeg på profesjonell snekkerhjelp ute, og da har jeg ikke ro i ræva til å tvinne tommeltotter

Dette er meg og min kjære spikerpistol. Den er helt rå altså!

Aktos hjemmekino-_mg_1650-jpg

Verktøyet er minst halve jobben! Denne saga har jeg siklet på lenge, og i fjor tok jeg meg råd til den. Dette er noe annet enn den jalla-Dewalten jeg hadde før. Makitaen skjærer på tiendels grad og alt blir så utrolig strøkent

Aktos hjemmekino-_mg_1619-jpg

Aktos hjemmekino-_mg_1620-jpg

Her er veggen som skal skille kino og kontor/bakrom.

Aktos hjemmekino-_mg_1628-jpg

Her er fakket på kontoret hvor det meste av elektronikken skal stå.

Aktos hjemmekino-_mg_1631-jpg

Som sagt, verktøy og utstyr er viktig. Jeg måtte til slutt bite i det sure eplet og kjøpe meg en støvsuger. Det hadde ikke vært populært å brenne opp sentralstøvsugeren på dette

Aktos hjemmekino-_mg_1632-jpg

Taklektene blir i 2x2" eller 48x48 som det heter nå. Da får jeg akkurat plass til lavtbyggende spottere og får skjult det elektriske greit. Jeg trenger all den høyden jeg kan få, og dette er maks av hva jeg ønsker å avse. Lektene spennes mellom spikerslagene på hver side, så spennes rettholdten mellom med tvinger før lekta spikres til taket med betongspiker.

Aktos hjemmekino-_mg_1633-jpg

Ferdig reisverk i kinorommet. Den hitterste døra pluss vinduet skal mures igjen, begge deler fra utsiden. Derfor er reisverket/spikerslagene slik dem er.

Aktos hjemmekino-_mg_1651-jpg

Bak i kinoen/inngang til kontor. Denne veggen er satt opp i 2x8" og kommer til å være transparent for lyd, avhengig av hva det blir av demping. Til venstre ses også rommet til elektronikken. Rommet blir ca 58 cm ferdig bredde.

Aktos hjemmekino-_mg_1652-jpg

Litt oversikt sett fra frontvegg.

Aktos hjemmekino-_mg_1655-jpg

Panorama av kontoret. Det ser stort ut men ikke la dere lure. Rommet er 3,5x3m

Aktos hjemmekino-untitled_panorama1-jpg

Side 55 av 132 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 51 52 53 54 55 56 57 58 59 65 75 85 95 105 115 125 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •