Aktos hjemmekino - Side 54

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  8
Side 54 av 132 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 50 51 52 53 54 55 56 57 58 64 74 84 94 104 114 124 ... SisteSiste
Viser resultater 1,061 til 1,080 av 2640
    Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Pytt pytt, Akto. Jeg synes livet bare blir bedre jo eldre man blir.:-D
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Hjertelig takk for alle gratulasjoner! Dagen ble feiret med å legge glava på loftet frem til 20.00, for så å sette til livs en god Tommasi Amarone sammen med kona, mamma og snekkeren :-) Det er ingen spøk å være halvveis til 70, men siden jeg har sluttet å røyke og snuse, samt har tatt av 30 kg, bør jeg kunne leve minst i 35 år til, haha. Uansett, tusen takk alle sammen for oppmerksomheten!
    Grattis på veldig etterskudd

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Pytt pytt, Akto. Jeg synes livet bare blir bedre jo eldre man blir.:-D
    Du sier noe der! Her sitter jeg som student og misunner dere som har hus og kan bygge dedikert kinorom. Jeg skal bli en gammel, rik pansjonist med stor kino! Først da har man tid til å nyte film!

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Opprinnelig skrevet av akto
    samt har tatt av 30 kg

Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Dette synes jeg du må dokumentere med bilder:lol:

Gratulerer med vell overstått, halvveis til 70 er INGEN alder!!
    la meg se - det betyr at akto hadde en kroppsvekt på 170kg før han gikk ned 30, til 140, som jo er halvveis til 70................. hmmmmmmm

Gratulerer med dagen, unge akto !

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk alle. Bilder blir det verre med - er ikke særlig flink til å ta bilder av meg selv Men det er helt sant, jeg er i dag 30 kg lettere enn jeg var i midten av februar. Målet er å komme ned til 90 kg, da har jeg 5 kg igjen. Akademikerne kan sikkert regne seg frem til den opprinnelige tonnasjen.

Ellers går det fremover med husbygging, men det er dessverre total stillstand i kinoen. Jeg får komme sterkere tilbake når huset er ferdig om en stund.

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan bevitne at Atle ser bra ut om dagen og har tatt av betydelig med vekt siden hin hårde dager. Tror til og med jeg hadde komplimenterte ham for det sist vi så hverandre.

Newcomer Raya sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

takk ti moderator, hva lytter du til nå :-)

nice, der var det litt å velge i, takk takk
    nå får jeg å squeeze litt å gjøre i morgen8) :-D
    kanskje ikke helt rett plassert dette men men.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Raya
    nice, der var det litt å velge i, takk takk
    nå får jeg å squeeze litt å gjøre i morgen8) :-D
    kanskje ikke helt rett plassert dette men men.
    Skjønte ikke helt denne jeg??
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Går`e me kinon i kjeller`n ?

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min siste aktivitet i kinoen var tidlig i sommer. Nå er dety snart vinter, og jeg har ikke akkurat gått og sparket i beina. Huset tar form og pr nå er taket ferdig og tre av veggene er tette men mangler panel. Den siste gavlveggen skal tas så snart jeg får litt proff hjelp

Jeg skrev tidligere i sommer at jeg hadde en avtale om å støpe gulv men dette gikk litt i vasken. Dermed så fokuserte jeg på andre ting og tok beslutningen om å la kino være kino og heller gjøre mest mulig ute. Men når været har stått på som verst har jeg fått gjort litt i kinoen, og etter å ha lagt ned et dekke av singel samt isopor la jeg 0,2 mm plast. Deretter armering og varmekabler. Og i dag tok jeg en halv dag fri fra jobb for å ta i mot deler av mitt nye gulv Jeg skal flyte på et avrettingsdekke, men jeg klarer ikke finne ut hvor lang tid dette 6 cm tykke betonglaget må tørke før jeg kan flyte på den siste centimeteren. Noen som vet?

Uansett, her er noen nye bilder, og jeg skal være så ærlig å si at nå ser jeg virkelig et lite lys i enden av tunnelen! 8)

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    *Ramle av stolen*.
    Jøsses, så det er liv i deg da?
    Hyggelig å lese om litt progresjon i "furterommet" igjen!

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra det går framover etter litt "stillstand", men hvorfor gikk støpinga i vasken? Trodde det var ferdig for lengst nå...

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sa jo dette skulle bli bibelsk. Jeg mente selvfølgelig tidsperspektivet fra skapelsen til nå

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser bra ut dette Atle.

Godt å høre at noen klarer å lette på trykket mot kloden. Kan ikke skryte av det selv.

Intermediate MindWaste sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal flyte på et avrettingsdekke, men jeg klarer ikke finne ut hvor lang tid dette 6 cm tykke betonglaget må tørke før jeg kan flyte på den siste centimeteren. Noen som vet?
    I snitt er det ca 1 uke pr cm tykkelse tørketid før man "lukker" oversiden av dekke med gulvbelegg/ evt plastfolie + parkett.
    Siden du bare skal flyte over ett tynt sjikt vil jeg tro det kan gjøres relativt snart. +/- en ukes tørketid
    Prosessen kan kortes ned med noe høyere temp, men det er viktig at ikke oversiden at dekke tørker for fort, da herder det dårlig.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av homecinema
    Bra det går framover etter litt "stillstand", men hvorfor gikk støpinga i vasken? Trodde det var ferdig for lengst nå...
    Det var vanskelig å få noe godt svar på hvilket produkt som ville fungert best, så fikk jeg et nummer til en annen kar og så ringte han aldri tilbake - dermed kokte det helt bort. Ingen annen dramatikk enn det. Men nå er det i alle fall et dekke av betong, og det er nesten helt rett slik at jeg kommer til å flyte på de 350 literne med flytsparkel selv, rørt ut fra sekker. Ingen stor jobb, og jeg har ca 250 kg liggende fra vi støpte baderomsgulv, så det er ikke mye jeg trenger å handle inn før det kan iverksettes. Jeg er dog langt mer i tvil om hvor lenge det jeg støpte i dag må tørke før avrettingsmasse kan flytes på ...

Edit; MindWaste, takk for tips!

Intermediate MindWaste sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var vanskelig å få noe godt svar på hvilket produkt som ville fungert best, så fikk jeg et nummer til en annen kar og så ringte han aldri tilbake - dermed kokte det helt bort. Ingen annen dramatikk enn det. Men nå er det i alle fall et dekke av betong, og det er nesten helt rett slik at jeg kommer til å flyte på de 350 literne med flytsparkel selv, rørt ut fra sekker. Ingen stor jobb, og jeg har ca 250 kg liggende fra vi støpte baderomsgulv, så det er ikke mye jeg trenger å handle inn før det kan iverksettes. Jeg er dog langt mer i tvil om hvor lenge det jeg støpte i dag må tørke før avrettingsmasse kan flytes på ...

Edit; MindWaste, takk for tips!
    Bare husk at dekke må være tørt nok til at primer får heft før du flyter.
    Og la gulvet tørke leeeenge etter flyting før du dekker det med parkett/plast/teppe el.l.

6cm dekke med ensidig tørking tar normalt 6-8 uker med god ventilasjon og 18-20 grader C

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .., dermed rekker du nok å lese juleevangeliet for ungene dine Atle, før parketten kan legges på plass! :lol:
    Jaja. Tålmodighet er også en dyd...

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ser jo virkelig ut som fremgang Atle

dog er det nok ikke årets jule filmer som blir vist i kinoen, men det er jo godt håp for neste års.......

Apropos bibelske dimensjoner så kunne jeg godt spart meg for både den våte syndefloden vi har hatt og ikke minst årets utgave av mygginfestasjon, noe jeg tror du er skjønt enig i. Bra det har vært litt opphold innimellom.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Æsj, jeg regnet med at det ville komme noen skår i gleden. Men du skal ha takk uansett MindWaste - her skytes ingen budbringer. Da får jeg ta tiden til hjelp. Jeg skal jo uansett ha opp både vegger og tak. Teppe og gulvlister blir jo det siste som skal på plass.

For ettersom jeg har forstått er det ikke spesielt smart å tørke betong med varmekabler

Side 54 av 132 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 50 51 52 53 54 55 56 57 58 64 74 84 94 104 114 124 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •