Aktos hjemmekino - Side 48

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  8
Side 48 av 132 FørsteFørste ... 8 18 28 38 44 45 46 47 48 49 50 51 52 58 68 78 88 98 108 118 128 ... SisteSiste
Viser resultater 941 til 960 av 2640
    Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Se der ja, bare og så frø og trommle over nå :-)

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, rette opp litt mer først, så trommle og så så og så trommle

Ellers har jeg ei lita tuppe hjemme som ligger og kaster opp så jeg får se hva jeg får gjort i dag ...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare hyggelig Atle Hyggelig at dere blir fornøyde med resultatet.

Det så ut som det gikk fryktelig feil på lørdag morgen når du begynte å grave deg ned på frontsiden (bokstavelig!).
    Vi 3 andre satt der og forsto ikke mye av det du drev med... Vi burde ha tatt bilder for å viser hvordan det så ut før også ;-)

Men til slutt så ble det som på bildene. Spent på hvordan det skal se ut når du komprimere, som jeg sa til deg så tror jeg at det blir mye avretting igjen.

Jeg er imponert over hvor mye du har gjort de 2 siste ukene. De fleste bruker flere måneder til å gjøre det. Stå på!

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sånn er det når man ikke har dybdesyn

Det er nok ikke så veldig mye avretting igjen, men litt blir det selvsagt. Og det hadde tatt måneder hvis jeg ikke hadde fått så mye hjelp som jeg har fått!

Skal forresten hilse fra myggen. De lurer på hvor blodbanken deres har tatt veien

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Skal forresten hilse fra myggen. De lurer på hvor blodbanken deres har tatt veien
    Du trenger IKKE å hilse tilbake. Slike pågående "venner" vil jeg helst ikke ha ... 8-)

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må bare beklage at det blir mye vissvass om hage og hus, når det egentlig skulle dreie seg om kinobygging. Men indirekte så henger det godt sammen.

Mer takhøyde = pigge gulv = fukt i kjeller = ny drenering = bytte vann inn og kloakk ut samtidig = akto med stor gravemaskin = defekt plen = ny plen

Så, folkens, så fort jeg har sådd plen (og kanskje en hekk) så skal jeg begynne med gulvet i kinoen. Inntil da er det litt hageprat for å holde liv i tråden ...

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Syns da ikke gravemaskin var så stor

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde tenkt å stikke innom en tur å ta i et tak, men sjefen sendte meg over til vestlandet på jobb så det skar seg......
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så, folkens, så fort jeg har sådd plen (og kanskje en hekk) så skal jeg begynne med gulvet i kinoen. Inntil da er det litt hageprat for å holde liv i tråden ...
    Jeg er vel en av de som gleder meg til HK-praten og -fremdriften, men frem til da så har jeg et vennlig tips til plenleggingen din: Kjør over hele flaten med en platevibrator, og deretter rak løs det øverste laget på 5-10cm. Eventuelt kjør over med gravemaskinen. Hvis ikke vil plenen din se ut som en berg-og-dalbane om 2 år. Den ser flott og jevn ut nå, men uten at den er pakket jevnt over (hardt) vil du muligens angre da. En plentrumle med vann er ikke tung nok uten at du har pakket alt jevnt og raket etter et slkt omfattende jordomarbeiding du nå har foretatt.

Er du ikke en fan av jevn / fin plen kan du se bort fra mitt tips. La om egen plen for 2 år siden og fulgte alle rådene i den store hageboka... (inkl. platevibrator, raking, lufting, toppdressing / skjellsand, gjødsling ofte og lite, klipping lite og ofte, osv). Plenen er nå som et Loneteppe.

Uansett; godt (og effektivt) jobba.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva du enn gjør, ikke sats på Kornell hekk:-( det har jeg og det er bare slit....

Kanskje det kunne vært en ide med sitron busker, mener å ha hørt at de skal bidra til å holde myggen unna :idea:

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Jeg er vel en av de som gleder meg til HK-praten og -fremdriften, men frem til da så har jeg et vennlig tips til plenleggingen din: Kjør over hele flaten med en platevibrator, og deretter rak løs det øverste laget på 5-10cm. Eventuelt kjør over med gravemaskinen. Hvis ikke vil plenen din se ut som en berg-og-dalbane om 2 år. Den ser flott og jevn ut nå, men uten at den er pakket jevnt over (hardt) vil du muligens angre da. En plentrumle med vann er ikke tung nok uten at du har pakket alt jevnt og raket etter et slkt omfattende jordomarbeiding du nå har foretatt.

Er du ikke en fan av jevn / fin plen kan du se bort fra mitt tips. La om egen plen for 2 år siden og fulgte alle rådene i den store hageboka... (inkl. platevibrator, raking, lufting, toppdressing / skjellsand, gjødsling ofte og lite, klipping lite og ofte, osv). Plenen er nå som et Loneteppe.

Uansett; godt (og effektivt) jobba.
    Gode tips Tiger. Jeg får imidlertid litt angst når jeg ser for meg å gjøre alt dette på 700-800 m2 med plen :-(

Kona har sagt at så lenge plenen er flat nok for cricket så er det bra nok. Hun er selv ikke klar over at terreng-cricket er det hotte nå for tiden ...

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Hadde tenkt å stikke innom en tur å ta i et tak, men sjefen sendte meg over til vestlandet på jobb så det skar seg......
    Jobb kommer alltid først, sjefen din høres ut som en klok fyr

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Hva du enn gjør, ikke sats på Kornell hekk:-( det har jeg og det er bare slit....

Kanskje det kunne vært en ide med sitron busker, mener å ha hørt at de skal bidra til å holde myggen unna :idea:
    Hadde tenkt Thuja Smaragd. Ja, jeg vet mange hater disse buskevekstene, men den vokser kjapt, er fin å se på så lenge den klippes riktig, og er grønn om vinteren. Det viktigste er at den er hurtigvoksende.

Sitronbusker hørtes allikevel spennende ut, så det må jeg sjekke opp

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gode tips Tiger. Jeg får imidlertid litt angst når jeg ser for meg å gjøre alt dette på 700 m2 med tomt :-(

Kona har sagt at så lenge plenen er flat nok for cricket så er det bra nok. Hun er selv ikke klar over at terreng-cricket er det hotte nå for tiden ...

Midre slitt og klippe en plen som er flatere også :-D

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjør over jorda mens du har gravemaskinen (beltene) der. Kjøp ordentlig bredbent/hjulet plenklipper, gjødsle som en helt så er du i mål. Ingen vil se humpene. Mao. kan du se brt fra de andre nerdeplentipsene. For spesielt interesserte. Plennerd. Finnes det ordet i ordboka? Sikkert ikke.

Jeg skulle kjøpe ekte (golfbane-)skjellsand. Fikk omsider tak i det. Nå har jeg imidlertid nok til jeg går i grava. :roll: Samlemani kommer i alle fomer; head-fi, stereo, flerkanal, ... plen.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Midre slitt og klippe en plen som er flatere også :-D
    Pøh

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har et par plennerder på jobben og begge sverger til denne typen...

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sett mange av de der ja. Men så langt vare en plass en selvgående sak klipper fint :-D

Er det en Honda så kansje det varer en stund vertfall.

Hilsen en som klipper med john deere traktor og john deere håndklipper daglig... (i jobbsammenheng)

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Plennerd. Finnes det ordet i ordboka? Sikkert ikke.
    Sammensatt ord, du kan sette sammen nesten hva det måtte være. Jeg har ikke perfekt språk, men jeg klør litt i fingrene når jeg ser mange orddelingsfeil i forumet. Vanligvis er det greit, men enkelte ganger kan det bli vanskelig å forstå sammenhengen og man må lese setningen to ganger.

Gress klipper i hagen.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det må jo være den perfekte vedlikeholdsfrie plenfrøblandingen: "Gress klipper i hagen". Eneste man trenger å frykte da er at ananas ringer eller biter...

Side 48 av 132 FørsteFørste ... 8 18 28 38 44 45 46 47 48 49 50 51 52 58 68 78 88 98 108 118 128 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •