Aktos hjemmekino - Side 44

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  8
Side 44 av 132 FørsteFørste ... 4 14 24 34 40 41 42 43 44 45 46 47 48 54 64 74 84 94 104 114 124 ... SisteSiste
Viser resultater 861 til 880 av 2640
    Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg må bare si at, selv om det var tildels meget anstrengende, var det en utrolig trivelig gjeng å jobbe med! Skikkelig stå på gjeng alle sammen. Samt at vertskapet var upåklagelig, pålagte pauser med forfriskninger hjelper godt på når svetten renner i strie strømmer 8)

Intermediate alkar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns dette var et kjempehyggelig tiltak, Akto! Hyggelig å være med å hjelpe til, og ikke minst treffe noen av de andre her på forumet. Du må hilse hjem til madammen og takke så mye for vertskapet også, så håper jeg anledningen byr seg igjen.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    15m3 gjennomført på 1 dag? Imponerende. Viser hva dugnadsånd kan få til. Sikkert slitsomt, og sikkert kjekt sosialt på samme tid.

Safety (utifra bildene):

- Hørselvern = tick
    - Støvmaske til de som stod inne = fail
    - Googles til de som stod inne = fail
    - Vernesko til de som opererte "tyngre maskineri" = fail

Lærepunkter til neste gang. 8)

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    15m3 gjennomført på 1 dag? Imponerende. Viser hva dugnadsånd kan få til. Sikkert slitsomt, og sikkert kjekt sosialt på samme tid.

Safety (utifra bildene):

- Hørselvern = tick

Tydeligvis HMS ansvarlig på jobb ? :-D hehe

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag er jeg støl

Vi brukte natta på å vaske ned hele huset for støv, men etter at jeg stod opp i dag tidlig har jeg vært nede i rommet flere ganger bare for å betrakte rommets nye beskaffenhet. Jeg kan rett og slett ikke tro det er sant at vi fikk unna så mye, og dette er en sann milepæl for hjemmekinobyggingen her hos meg!

Uansett, siden dette er AV-relatert var hørselvern viktigst. Jeg gikk med vernesko, noe som viste seg å være rett mann med rett fot til rett tid; en hakke fant veien rett oppå mine tær uten at noen skade skjedde

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Eller tydeligvis en som aldri har jobbet så svette spruter (på dugnad)? ;-) Skulle like å sett den som fikk noen til frivillig å bruke maske og briller når svetten renner nedover ansiktet. Å jobbe med hakke og spade uten å kunne se, er langt mindre "trygt". Når det ble brukt vinkelsliper, ble det selvsagt også brukt briller. Når det gjelder støv, så var det ikke akkurat asbest vi jobbet med. Man tar ikke skade av litt støv, så lenge en ikke står oppe i det hver dag. Når det gjelder HMS, så er det andre som har mye lengre fartstid her.

Takker så mye for laget gutter. Kan vel trygt si at jeg aldri har sett så mye svette noen gang. Må si det overrasket meg at vi ble ferdige på en dag, for midt oppe i det virket det som en umulig oppgave. Blåleire ispedd stein er ikke akkurat lett materie å jobbe med. Tungt å få opp på spaden, og like tungt å få av spaden igjen :?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe Atle, jeg tror ikke at du er den eneste som er støl i dag Men å gjøre noe fysisk i dag også hjelper en del - stølheten blir borte når musklene blir varme.

Helt enig med de andre, dette har vært en veldig hyggelig dag. Ingen hadde orket å jobbet så hardt så lenge hvis stemningen ikke hadde vært så god!
    Maten var god, været var fint og alt gikk fint 8)

Atle: mulig at du har tenkt på dette men husk å gjøre det du sa at du skulle gjøre når vi ikke skulle bruke transportbåndet lenger...

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp

Jerome var ikke snauere enn at han syklet 3 mil hjem i går, som en av de tre siste som reiste. Iron Man?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger

Safety (utifra bildene):

- Hørselvern = tick

Vi måtte velge mellom å få jobben gjort eller å bli HMS godkjent og risikere å besvime pga luftmangel og varme (ja, jeg har prøvd maske+briller+varme+hardt arbeid før). Selv hjelmene var utrolig ubehagelige å ha på.

Teori er en ting, hva som fungerer i praksis til slutt er noe annet

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Nja. Fokuset mitt var ment konstruktivt som lærepunkter til neste gang. Mitt jobbfokus er sikkerhet, og ikke HMS. To ulike ting.

Gorms holdning til sikkerhet over er som å gå 10-15 år tilbake i tid .. i oljebransjen / offshore. Slike holdninger utvist i dag offshore ville medfulgt en advarsel, og påfølgende hjemsendelse fra en offshoreinstallasjon. Vi har bare helt ulikt ståsted og akseptnivå for risiko.

Den arena jeg jobber med daglig er opp mot dette: Petroleumstilsynet - Forside Ta 10 minutter for å se gjennom den siden. Check it out.

Vel nok om det (off-topic).

Det er godt dere utført jobben skadefritt og hadde det gøy samtidig.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Jepp

Jerome var ikke snauere enn at han syklet 3 mil hjem i går, som en av de tre siste som reiste. Iron Man?
    3mil rolig på sykkel er ikke noe, selv etter en slik dag. Alle klarer det tror jeg.
    Vi kan gjerne sykle en **rolig** tur sammen en gang hvis du vil. Lengden du orker, så fort/sakte som du ønsker det

På veien hjem møtet jeg en del av de som syklet Trondheim-Oslo og Lillehammer-Oslo. På de som kommer fra Trondheim så ser man tidelig at de VIRKELIG har hatt en mye tøffere dag enn oss! De er de store utøverne...

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, visste ikke engang at huset til Atle lå offshore jeg?

Jeg har 20 år bak meg som verneombud innen luftfart, og tror nok jeg har ballasten i orden på det området. Men jeg har heldigvis også omløp nok i topplokket til å se forskjell på kjelleren til Atle, og rutinene rundt sikkerhet på jobben. Trusselbildet er ikke helt det samme. Men vi er alle forskjellige. Noen bruker sikkert både hjelm, hørselvern, hansker og vernesko når de skal henge opp skrytebilde av poden på stueveggen. ;-)

Må si jeg tenkte på deg når jeg kjørte gjennom regnbygene på veien hjem Jerome. Du fortjente vel ikke det etter en så lang dag.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Hmm, visste ikke engang at huset til Atle lå offshore jeg?

Jeg har 20 år bak meg som verneombud innen luftfart, og tror nok jeg har ballasten i orden på det området. Men jeg har heldigvis også omløp nok i topplokket til å se forskjell på kjelleren til Atle, og rutinene rundt sikkerhet på jobben. Trusselbildet er ikke helt det samme. Men vi er alle forskjellige. Noen bruker sikkert både hjelm, hørselvern, hansker og vernesko når de skal henge opp skrytebilde av poden på stueveggen.
    - Om huset til akto ligger offshore er en dustete kommentar og har et snev av hersketeknikk og populistisk avsporing
    - Verneombud har verneområder. Dersom verneområdet man har fått tildelt ikke inneholder de risiki som er forbundet med det arbeidet som diskuteres her, så er erfaring som VO i 20 år helt irrelevant for debatten
    - Det å tro at alvorlig personskade ikke kan skje i den omtalte kjelleren under det arbeid bildene viser og referere til omløp i hodene til folk viser egentlig en gammeldags tankegang og forrakt for et vennlig tips om å tenke på sin sikkerhet når man jobber med tyngre utstyr som denne jobben krevde
    - Slik sett så er det litt rart at en slik forrakt og latterliggjøring om reelle risiki og en vennlig henstilling om å tenke sikkerhet avfeies av et verneombud

Øvrig diskusjon kan jo tas til meg på PM, som de så fint heter.

Intermediate alkar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager om du syns jeg er ufin nå Tiger, men nå er du egentlig bare årsaken til dårlig stemning i tråden her. Arbeidsstemmningen var god, og alle ble godt iveratatt. Det å lage en sånn debatt i en tråd der stemmningen nå nettopp har vært dødsbra syns jeg er litt ufint. Den første posten din var grei som en rettningslinje. Unødvendig å bli "internet politi" utover den posten, selvom du sikkert har mer enn nok å fare med til å holde denne debatten gående en god stund. Ellers får du ha en god søndag, du som alle andre. Igår hadde vi det i allefall gøy, og det gikk bra med absolutt alle mann.

Newcomer Raya sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dette blir spennende, og jeg skal følge med på denne tråden veit jeg :-)
    din gamle kino var med på å få meg i gang, er ikke i nærheten av ett sånt rom
    da det skal være stue også, i følge min bedre halvdel ikke mye å gjøre med det,hehe men har blitt ganske bra. nå skal jeg gå i gjennom de sidene som er til nå å kose meg. lykke til med ny kino den blir nok konge

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uansett sikkerhetsnivå fikk dere gjort en utrolig jobb. Det blir gøy å følge utviklingen her og forhåpentligvis komme å se denne kinoen før den skal rives og oppgraderes, fikk aldri sett den forrige.
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette prosjektet blir utrolig spennende å følge, og jeg håper det ikke er siste dugnad i så måte. Tar gjerne del i flere "step" på veien mot ferdigstillelse her Atle.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Må si jeg tenkte på deg når jeg kjørte gjennom regnbygene på veien hjem Jerome. Du fortjente vel ikke det etter en så lang dag.
    Det gjorde ikke noe, jeg var i godt humør. Og det var for seint for å feige ut og sitte på med deg

Jeg snudde og prøvde å ta en lengre rute via Sørumsand for å unngå regnet men det gikk ikke. Det er litt ubehagelig å bli våt men det går fint etterhvert - så lenge man ikke fryser.

Takk for i går, det var hyggelig å treffe alle sammen.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jerome, prøvde du å GÅ utenom regnet?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Jerome, prøvde du å GÅ utenom regnet?
    Nei nei, jeg prøvde å sykle på andre siden av elva for å unngå det. Noen ganger stopper elva regnskyene, andre ganger ikke

Side 44 av 132 FørsteFørste ... 4 14 24 34 40 41 42 43 44 45 46 47 48 54 64 74 84 94 104 114 124 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •