Aktos hjemmekino - Side 42

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  8
Side 42 av 132 FørsteFørste ... 2 12 22 32 38 39 40 41 42 43 44 45 46 52 62 72 82 92 102 112 122 ... SisteSiste
Viser resultater 821 til 840 av 2640
    Newcomer OdinBerzerk sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Blir borte i måned eller to på jobb nå. Så hvis du er interessert kan du sikkert låne ørene til min lille vinyl rigg også. Skal i retning fetsund fredag. 8)

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, vi må gjøre det når kinoen er ferdig!

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Trenger hjelp og innspill!

Ok, da har jeg pigget opp en liten bit av gulvet for å se hva som befinner seg under. Det er en slags krave der, ca 5 cm under toppen av gulvstøpen. Dette gulvet er ca 5-7 cm tykt. Muren strekker seg ca 30 cm ned under dagens gulvnivå.

Aktos hjemmekino-eksisterende-gulv-jpg

Så det store spørsmålet, håper noen som har greie på det kan svare

Kan jeg pigge meg helt ned til bunnen av støpen, rette av med singel, legge styroform og deretter støpe et 5 cm armert dekke uten at konstruksjonen blir svekket eller noe annet fælt skulle skje?

Aktos hjemmekino-nytt-gulv-jpg

For hvis jeg kan gjøre det så kan jeg splitte nedre del av reisverket slik at de nederste 20 cm blir 2" mens resten av veien opp blir det 4". Da mister jeg minst mulig bredde, for det er målet.

Da blir dette resultatet. Tidligere har jeg hatt snaue 2 meter takhøyde og 3,2 meter bredde. Med denne løsningen vil det bli 2,2 meter takhøyde og 3,6 meter bredde. Jeg vet det er mye styr for så lite, men den ekstra høyden gjør at jeg kan ha spottere i taket, og den ekstra bredden gjør at jeg kan jobbe med akustikken og In-Wall på en helt annen måte.

Aktos hjemmekino-nytt-gulv-med-stender1-jpg

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En oppdatering.

I kinoen er det stillstand for tiden, men snart blir det nok litt action. Møbler er bestilt og leveres etter sigende i uke 25.

Ellers har jeg en hobby nr. 2, et perfekt kompromiss for MX som jeg alltid har savnet. Jeg har dog innsett at jeg ikke er 20 år lengre, og det er ikke sikkert min 35 år gamle kropp er like myk og tøyelig - og tåler like mye juling - som den gjorde den gang. ATV med skilter er den perfekte middelvei for en som savner å crosse men som ikke har noe på en 2-hjuling å gjøre lengre. Uansett, jeg og min kone har bestemt at mine hobbyer har et visst økonomisk tak, og at summen av lastene er konstant. Derfor ønsker jeg å holde også de økonomiske rammene konstante, inntil en viss grad

Aktos hjemmekino-atv-jpg

Dette smykket ble stjålet fra meg en dag i mai, men den kom til rette siden den som stjal den sannsynligvis var en latterlig amatør. Her om dagen fikk jeg start på den igjen, og kjørte meg en tur på våt asfalt. De som har kjørt et kjøretøy med mye motor og sperrebakaksel på våt asfalt ved at det er lett å la seg lede inn i fristelsen og la kjøretøyets bakdekk rotere en del fortere en framdekkene. Uansett lå jeg der, sidelengs, og hadde det gøy. Suzukien gikk omtrent slik; bhååååååååååååå, bhåå, bhåååååå. Med litt forestillingsevne kan man sikkert høre 4-takteren i godt driv. Men så plutselig ble den gode lyden stykket opp omtrent slik; bhååå-åå-håå-hååå, og da jeg kikket bak meg kunne jeg ikke se lange stubben, til tross for at solen hadde brutt gjennom skylaget og regnbuene lå lavt over veien mellom Fetsund og Sørumsand. For der var store mengder hvit-blå røyk, et sikkert tegn på at noe dyrt er i ferd med å åpenbare seg.

Så derfor folkens, head-fi er for min del på pause, og mens delene er på vei over atlanteren selges kanskje verdens beste lyd til en heldig kjøper.

http://avforum.no/avtorget/showprodu.../product/77893

http://avforum.no/avtorget/showprodu.../product/77894

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Huff og huff. Godt at du har økonomisk disiplin da, Atle... :-)

Trist med Stax, men det kommer vel tilbake engang....

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Huff og huff. Godt at du har økonomisk disiplin da, Atle... :-)

Trist med Stax, men det kommer vel tilbake engang....
    Det kommer nye muligheter, ingen tvil om det. Økonomisk disiplin er en sammenstilling min kjære kone nok vil flire godt av

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kult at du fikk tilbake Atv'en da :-D Selv om gromsettet på head-fi fronten ryker ut så er det jo ikke synd på deg når det gjelder lydformidlere, du har jo litt av hvert å høre på..... ;-)

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var Calyx-en solgt

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er kjedelig når det ene drar med seg det andre. Når det først er blitt slik er det jo kjekt at utstyret forsvinner fort

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan sponse deg med litt Suzukideler hvis du kommer på besøk i Drammen og tar noen bilder i den nye kinoen min...
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21
    Jeg kan sponse deg med litt Suzukideler hvis du kommer på besøk i Drammen og tar noen bilder i den nye kinoen min...
    Ok, det hørtes spennende ut

Men, jeg sliter med å finne en dato, det er derfor du ikke har hørt fra meg enda. Men jeg skal komme, bare jeg finner en anledning. Du får en melding av meg om kort tid ...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Drenering

Hei. Jeg har ingen peiling på om det er problematisk for konstruksjonen om du pigger deg ned, men jeg tror du bør passe på at du ikke kommer lavere enn dreneringen ute. Ellers kan du fort bli våt på beina i kinoen.
    Mvh Jan Tore

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dugnad ...

Siden jeg snakket om å rive kinoen første gang og inntil nå har det vært en del henvendelser fra karer som ønsker å hjelpe meg med forskjellig arbeid i forbindelse med den nye kinobyggingen min. Det har jo selvfølgelig vært veldig gøy å få slike tilbakemeldinger, og nå trenger jeg hjelp.

Jeg har tenkt å begynne å pigge og grave ut masse fra kinoen så snart som mulig, men siden dette er en veldig stor oppgave for én mann alene så vil jeg spørre pent om de som tidligere har sagt de vil hjelpe til - og selvfølgelig andre - har anledning lørdag 25.6, altså neste lørdag og ikke førstkommende.

Det som skal gjøres er å pigge opp 5 cm dekke, for deretter å grave ut 30 cm masse, noe som vil tilsvare drøye 10 m3 masse. Piggingen kommer til å gå raskt, siden det kun er snakk om 5 cm støp. Gravingen kommer til å bli et slit siden 50 % av massen som skal ut er leire. Resten er fyllmasse. Jeg kommer til å leie inn transportbånd som skal gå fra kjelleren og ut, samt en skikkelig pigger.

Hvis det blir mange nok som ønsker å hjelpe til ser jeg for meg et par stykker ute med hver sin trillebåre som frakter massen bort ca 15 meter. Resten blir å grave i kjelleren og lempe opp på transportbåndet. Det blir selvfølgelig servering hele dagen!

Jeg ville aldri lagt ut en slik forespørsel hvis det ikke hadde vært for at så mange har sagt de vil hjelpe til. De som eventuelt ønsker å gjøre det vil jeg være evig takknemlig mot. Jeg kommer til å være ytterst velvillig med motytelser i så måte

Interessert? Send meg gjerne en PM

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror du valgte den helgen med vilje slik at jeg ikke kunne få deltatt. Jeg er dessverre i 50 års dag oppe i Narvik den helga, jeg håper det kan komme flere anledninger for å hjelpe til litt med prosjektet ditt.

En ting er sikkert, de som stiller opp vil få en meget hyggelig og sosial dag hos en meget trivelig vert!

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå heter det selvsagt "vert", men trivelig; ja - utvilsomt!

Selv er jeg usikker på om jeg har anledning denne dagen (det er mye som skjer denne helgen), men oppfordrer uten forbehold andre å bidra med både krefter og godt lynne! :-)

Go, go, go!

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er klar over at dette kan bli vanskelig, siden det er ferie og alt det der. Det er dog ingen krise - jeg kan utsette og jeg kan ta det over langen

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har sagt jeg kan stille og gjør selvfølgelig det

Jeg er desverre ikke i toppform da jeg er sykemeldt med en senebetendelse nå, satser på at den er mye bedre den 25.
    Vil uansett oppfordre alle som har mulighet til å bli med. Det er er en forumtradisjon å hjelpe hverandre og dette er en jobb som blir morsom hvis vi er flere men som nok blir ganske slitsom om det bare blir Atle og jeg!

Intermediate Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pratet med Coubterpointer tidligere idag, og han nevnte dette. Jeg _tror_ jeg har mulighet den dagen, jeg har også piggmaskiner i div størrelser som jeg sikkert kan ta med fra jobben. (visstnok ålreite priser på stavdal også, igjennom jobben.)

Bare moro å være med å lære litt.
    Om det er interessant kan du sende meg en pm, så avtaler vi nærmere der.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg stiller også. Noe verktøy jeg skal ta med, eller er alt dekket?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er desverre opptatt på lørdag Skjer det noe på søndag...?

Side 42 av 132 FørsteFørste ... 2 12 22 32 38 39 40 41 42 43 44 45 46 52 62 72 82 92 102 112 122 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •