Aktos hjemmekino - Side 41

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  8
Side 41 av 132 FørsteFørste ... 11 21 31 37 38 39 40 41 42 43 44 45 51 61 71 81 91 101 111 121 131 ... SisteSiste
Viser resultater 801 til 820 av 2640
    Intermediate MindWaste sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Er det noen som vet hva som er anbefalt avstand mellom gulv og nedre del av ringmur/grunnmur (eller hva det nå heter), altså fra A til B?

Fra underkant innvendig støpt gulv til overkant utvendig sålefundament bør det være min 5 cm.
    På drensledningens høyeste punkt må vanninntaket til røret ligge minst 200 mm lavere enn overkanten av golvkonstruksjonen,
    Vanninntaket til drensledningen på laveste punkt må ligge lavere enn fundamentets underkant

Aktos hjemmekino-dren-medium-jpg

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se der ja, tydligere kan det vel ikke skisseres Takk!

Eneste jeg er i stuss på er at på vår mur - som er fra ´62 - så er det ikke slik krave på sålefundamentet. Muren går rett ned, som på min tegning. Da må jeg kan hende plusse på 10-15 cm?

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal si rivingen går unna i dette rommet og så nakent som det ble, med denne farta her så er nok en kino oppe og går før fellesferien er ferdig. Virker som dette er et felt du har gode kompiser til å hjelpe deg med, denne kinoen må bli den råeste på hele forumet. Dæven så spent jeg er på løsningene fremover, missunner alle som har slike lekerom.

Intermediate MindWaste sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se der ja, tydligere kan det vel ikke skisseres Takk!

Eneste jeg er i stuss på er at på vår mur - som er fra ´62 - så er det ikke slik krave på sålefundamentet. Muren går rett ned, som på min tegning. Da må jeg kan hende plusse på 10-15 cm?
    At du ikke har likt sålefundament som på min tegning er ikke noe unormalt. Det er mange veier til Rom

Dybde på ringmuren pleier å være ca 30 cm under ferdig terreng.
    Hvor dypt du kan pigge er avhengig av hvor mye isolasjon du vil legge i det nye gulvet, og hvor dypt den utvendige drenering ligger.
    Du skal ha plass til drenerende masse + isolasjon + støp med laveste punkt på ringmur som utgangspunkt.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hjertelig takk for svar MindWaste.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Platespiller

I dag har jeg ikke gjort annet enn å få kjørt litt søppel, men jeg var ikke den eneste i bygda som hadde den ideen, så det ble med én tur i dag.

Counterpointer kom innom med litt software (?) til platespilleren, så nå er den koblet opp mot Stax-settet på kontoret. Du verden, vinyl gir meg mildt sagt en skikkelig "vil ha"-følelse

Aktos hjemmekino-_mg_8284-jpg

Newcomer Nimkazo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe dette prosjektet ser spennendes ut og følge med på , og angående vinyl delen så skjønner jeg hva du mener fikk min pro-ject debut III her om dagen og jeg har helt dilla, jobber med meg selv for og ikke kjøpe alt for mange vinyler de første dagene

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig fint bilde Den spilleren er vakker! En slik skulle du hatt 8) (men du får desverre bare låne min, dog kan du ha det lånet ganske så lenge....). Du er nok godt ferdig med kinoen før jeg får ferdig de prosjektene som skal til før mitt vinylrom kan realiseres.

Edit; PS har du funnet noe interesant i platebunken? Litt vanskelig å se hva du spiller på et ellers fortreffelig bilde.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg VET jeg en gang bare må få meg en vinylsnurrer. Blir alltid fascinert når jeg ser de på bilder. Har ikke hørt vinyl på ever den tid.

"Software"? Mener dere plater.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håndholdt 1/10 sekund, ISO 800. Da blir det dessverre litt uskarpt, særlig når plata snurrer Det er Pink Floyds The Final Cut btw. Det var en del interessant i den bunken, særlig likte jeg denne

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    "Software"? Mener dere plater.
    Yupp

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har forresten allerede sendt avgårde en e-post til Kontrapunkt på info om LP12, så vi får se.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uskarpt og uskarpt fru Blom. Synes bildet var bra jeg, Atle :-)

Counterpoiner er ram til å låne vekk ting, det skal du ha. En DAC/hodetelefonforsterker og klokker her, en platespiller og en platebunke der. Noen flere som ønsker langtidslån av noe....?

Hvilket RIAA-trinn bruker du, Atle? Har du fått låne et slikt også?

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pro-Ject Phono Box II heter det.

Til dere som har greie på det; hvorfor knitrer det? Er det statisk eller støv som gjør det? Og, er det mulig å få et vinyloppsett 100 % knitrefritt? For det kommer nok til å være et ufravikelig krav ...!

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til dere som har greie på det; hvorfor knitrer det? Er det statisk eller støv som gjør det? Og, er det mulig å få et vinyloppsett 100 % knitrefritt? For det kommer nok til å være et ufravikelig krav ...!
    Det er flere ting som kan skape knitringen, støv, urene spor, dårlig pressede spor, stift type. Du vil nok aldri klare å få det 100% støy fritt, da det er både platene og utstyret som spiller inn. Du vil komme veldig langt med godt utstyr som er juster bra.

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pro-Ject Phono Box II heter det.

Hmm.
    Det der må du nok finne deg i å leve med, i "vinylverdenen"!
    Selv på "sprillans nye plater", må du nok regne med ett og annet knitter innimellom.
    Bedre blir det jo ikke på litt eldre LP'er, men det er jo endel av sjarmen! 8)
    Men sitter du å hører på musikk via STAX'ene, så skjønner jeg jo at det kan bli vel mye "knask" i lyden.
    Ellers kan det jo hjelpe ganske godt å kjøre platene i en såkalt platevasker, som jeg for egen del holder på med å bygge.
    De kan selvsagt kjøpes ferdige i mange varianter og prisklasser, men det er jo noe eget med en DIY-løsning da! ;-)

Selv om lytteseansen med et par STAX elektrostater på ørene ble så altfor kort, må jeg få lov til å si: Bedre lyd har jeg aldri hørt fra et par hodetelefoner!!
    Den dagen jeg pælmer ut orgelet i stua og lager en liten lyttekrok i stedet, så vet jeg allerede hva jeg skal ha på hodet.....

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håndholdt 1/10 sekund, ISO 800. Da blir det dessverre litt uskarpt, særlig når plata snurrer Det er Pink Floyds The Final Cut btw. Det var en del interessant i den bunken, særlig likte jeg denne

En må stå for sine ungdomssynder 8) Coverbildet er foresten noe Hellnoob kunne brukt som avater Musikken er jo 80 tall så det holder. Antagelig ikke mitt beste kjøp.

Det jeg dog er stolt av er komplett samling med Thin Lizzy kjøpt for oppspart ukelønn og innsamlede tomflasker. Syntes den gangen at 45 kroner (mener bestemt det var prisen på en LP) var veldig dyrt, det var vel tett på en "månedslønn" for meg.

Pink Floy er jo et sikkert valg til alle tider, kan ikke noengang huske at det har vært sett ned på. Udødelig musikk

Newcomer OdinBerzerk sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her må d tas grep skjønner jeg... Ser ut som du trenger en liten software oppdatering!
    Kommer innom en dag med komplett Slayer samling på vinyl jeg

MVH
    BG

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OdinBerzerk
    Her må d tas grep skjønner jeg... Ser ut som du trenger en liten software oppdatering! Kommer innom deg en dag med komplett Slayer samling på vinyl jeg

MVH
    BG
    Der var du gamle ørn! Ta med litt Metallica også!

Newcomer OdinBerzerk sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Metallica er notert. Tar med Rage Against The Machine også, dynamikk så d holder!

Side 41 av 132 FørsteFørste ... 11 21 31 37 38 39 40 41 42 43 44 45 51 61 71 81 91 101 111 121 131 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •