Aktos hjemmekino - Side 36

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  8
Side 36 av 132 FørsteFørste ... 6 16 26 32 33 34 35 36 37 38 39 40 46 56 66 76 86 96 106 116 126 ... SisteSiste
Viser resultater 701 til 720 av 2640
    Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Jeg regner med at du allerede har forsøkt deg på CDON - som har den til 59 kroner?
    Jeg har tidligere forsøkt å få tak i den, fra CDON, Platekompaniet, CD Baby, Amazon osv, men selv om det har stått 3-5 dager har den altså ikke vært tilgjengelig allikevel. Jeg burde ha sjekket om de nå kunne få tak i den, siden det må være et år eller så siden jeg forsøkte sist. Men jeg kom plutselig på det når jeg så filmen forleden, og da tenkte jeg at nå må jeg få tak i den versjonen.

Nå er den imidlertid på plass
    Hør den på Spotify, helt utrolig sjelfullt album!

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjel er vel det som først og fremst gjør at en digger Cornelis. Samt musikalitet av en annen verden. I tillegg så får en poesi og en temmelig skjev humor

Filmen er veldig bra men viser jo bare litt. De har blandt annet kuttet ut en kone :-D Veldig fortjent at Cornelis pånytt får et oppsving!

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har etterhvert fått litt kjennskap til Linn sine produkter etter hva jeg har lest.

Hva er din erfaring rundt hva som gir med for pengene av høytalerne eller forsterkerne til Linn? Fikk en full demo av Majik 109 og ymse forsterkerier fra Linn i helga og det svingte noe voldsomt i mine ører, men er litt usikker på om det er forsterkerne eller høytalerne som bidrar mest, eventuelt om det er synergien fra begge som er avgjørende.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe som skjer på hjemmekino fronten... ?

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nok dessverre begrenset kjennskap til Linns høyttalere. Allikevel tror jeg nok at det å velge Linn hele veien vil kunne gi en fin opplevelse. De har en tydelig rød tråd i alt de driver med, noe som nesten er en garanti for god synergi. Jeg tror neppe Linns forsterkere svinger voldsomt alene, i alle fall hvis jeg kjenner dem rett. De er jo relativt konservative som selskap ...

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Noe som skjer på hjemmekino fronten... ?
    Ikke mye, dessverre. Tiden strekker ikke til. Det var enklere å bygge før man fikk små barn i huset. Dessuten jobber jeg mye, så tiden jeg har til overs går mest med til familien. Men jeg tenker på den nye kinoen hver eneste dag.

Det er jo flere her inne som er til stor inspirasjon, særlig Hunsbedts kinorom. Herregud, jeg får mindreverdighetskomplekser av første klasse når jeg ser et så fantastisk prosjekt! Men det gir også inspirasjon når jeg selv setter i gang, selv om jeg nok kommer til å legge meg noen hakk under på Go-Go-Gadget-skalaen

Det er et par ting jeg funderer på:

1. Skal jeg bygge veggene og taket på en slik måte at jeg fritt kan flytte surround- og presence-høyttalerne? Det er jo ikke sikkert Z11 blir stående i all fremtid, og nå dukker det jo opp noen nye formater ...

2. Skal all elektronikk gjemmes unna i teknisk rom? Jeg har jo så lyst på platespiller, og den kan jo ikke gjemmes noe sted!

3. Skal jeg droppe 3D slik 3D er pr i dag? Jeg tror nok jeg kommer til å gjøre det, og min mentor på bildesiden mener det kan være en god ide!

4. Skal jeg bygge en flytende plattform til rumperistere? Jeg har alt jeg trenger til dette liggende å samle støv, men blir det mye styr for lite bruk, mon tro?

Uansett gleder jeg meg veldig til å komme i gang

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kul ny avatar

Til spørsmålene;
    1. Tja det er ikke godt å si, men fleksibilitet er aldri galt

2. Elektronikken bør definitivt gjemmes! Det forhindrer vel ikke å kunne ha en vinylrigg stående fremme. Platespillere har jo generelt et kult utseende om du velger litt lurt.

3. Enig med G.

4. Du MÅ vel ha en plattform siden du ikke bør skjære for mye i dyre Ekornesmøbler. For romperistere MÅ du ha selv ikke med det syke oppsettet du hadde med SVS subber kan gi det som ristere kan............
    (Faktisk kunne du hatt en rister i kontorstolen også slik at Stax'ene når ned i knoklene)

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer

2. Elektronikken bør definitivt gjemmes!
    2. NEI! Det er bedre med 10 høner i hjemmekinorommet - enn 1 på taket

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flageborg
    2. NEI! Det er bedre med 10 høner i hjemmekinorommet - enn 1 på taket
    Høne pøne du tar desverre feil!

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Jeg satt til langt på natt og bladde febrilsk i musikksamlingen min i går, et godt tegn. Dette er noe helt eget, jeg kan ikke skjønne annet enn at Stax gir enormt mye for pengene!

Ellers klarer jeg ikke å bestemme meg om jeg synes de er stygge eller pene, men jeg heller mot at de er stygge. Det spiller liten rolle, jeg skal ikke sjekke damer med dem uansett
    Lyden er meget bra ikke noe tvil om det. Personlig så synes jeg de er meget pene - jeg liker slike flate ting som lager lyd vet du...
    Ikke la damene prøve de, de kommer til å kutte av ledning og putte dem mellom beina.
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med Stax, for meg er det Kongen av hodetelefon løsninger :-D

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må si med enig med counterpointer her, i en ren kino ville jeg forsøkt å skjule anlegget, men med hifi blir det liksom litt annerledes, særlig med vinyl på menyen. Platespilleren må liksom synes

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nok dessverre begrenset kjennskap til Linns høyttalere. Allikevel tror jeg nok at det å velge Linn hele veien vil kunne gi en fin opplevelse. De har en tydelig rød tråd i alt de driver med, noe som nesten er en garanti for god synergi. Jeg tror neppe Linns forsterkere svinger voldsomt alene, i alle fall hvis jeg kjenner dem rett. De er jo relativt konservative som selskap ...
    Var det jeg tenkte, er litt nysjerrig på hvordan de fungerer med litt livlige høytalere, men det er vel bare og teste

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Kul ny avatar
    Takk, jeg har nå endret den igjen. Jeg finner liksom ikke meg selv etter at jeg kuttet ut Rammstein-avataren. Det er flere måneder siden jeg hørte på Rammstein, og det er på tide å gå videre. Bildet av meg selv svatt jeg hver gang jeg så, vekk med det!

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Jeg må si med enig med counterpointer her, i en ren kino ville jeg forsøkt å skjule anlegget, men med hifi blir det liksom litt annerledes, særlig med vinyl på menyen. Platespilleren må liksom synes
    Jepp, jeg ser den, det er gode poenger både fra deg og Counterpointer.

Nå skal jo kinoen brukes minst like mye som hi-fi-rom, og det kan jo faktisk hende jeg skal begynne å skrive litt igjen. Ikke mye, må jeg presisere, men litt Da er det jo greit å ha enkel tilgang til å bytte ut saker og ting i et eget skap med aksess fra begge sider.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, jeg ser den, det er gode poenger både fra deg og Counterpointer.

Nå skal jo kinoen brukes minst like mye som hi-fi-rom, og det kan jo faktisk hende jeg skal begynne å skrive litt igjen. Ikke mye, må jeg presisere, men litt Da er det jo greit å ha enkel tilgang til å bytte ut saker og ting i et eget skap med aksess fra begge sider.
    Veldig godt poeng ;-)

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres ut som det hadde vært fornuftig med en kombinasjon her, flyttet alt av utstyr som er kino preget ut av rommet og sette HiFi utstyret igjen inne i rommet. Da slipper du masser av lys og effekter som "lyser" opp rommet når du ser på film og når du nyter musikk kan du nyte utsikten til elektronikken

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var en god ide! Beholde Linn DS og Kontroll, samt min nye platespiller - hva det nå enn blir (Linn LP12?) - inne på et fett rack inne i selve kinoen. Hmmm, litt å tenke på dette.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som vil ha en bakprojeksjonsplate, Stewart AeroPlex? Kom og hent, gis bort snarest. Nypris 50k ... Send meg PM her på forumet. Førstemann som henter får den.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk, jeg har nå endret den igjen. Jeg finner liksom ikke meg selv etter at jeg kuttet ut Rammstein-avataren. Det er flere måneder siden jeg hørte på Rammstein, og det er på tide å gå videre. Bildet av meg selv svatt jeg hver gang jeg så, vekk med det!
    Den siste versjonen ser mer ut som OLE enn ATLE..........
    Keep searching :roll:

Side 36 av 132 FørsteFørste ... 6 16 26 32 33 34 35 36 37 38 39 40 46 56 66 76 86 96 106 116 126 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •