Aktos hjemmekino - Side 33

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  8
Side 33 av 132 FørsteFørste ... 3 13 23 29 30 31 32 33 34 35 36 37 43 53 63 73 83 93 103 113 123 ... SisteSiste
Viser resultater 641 til 660 av 2640
    Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Dere er klar over at det ikke er noen filtrering mellom kursene i sikringsskapet? Eneste forskjellen på å ha noe på samme kurs og på ulike kurser er strømkapasiteten. Alle kursene er en del av samme strømkrets og eneste skille er en sikring.

Man kan imidlertid få redusert støy rett og slett ved at strømmen må ferdes gjennom flere komponenter før støykilden når anlegget. Uansett er dedikerte kurser lurt å ha og det blir aldri dårligere, men det foregår ingen magisk strømfiltrering eller separering fra andre støykilder i huset.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er riktig. Man arver til og med naboens problemer ...

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble dama imponert over størrelsen på "utstyret", Akto?

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, joda - på et vis... Den står nemlig i gangen enda. Jeg var ikke hjemme før halv to på natta, og med 39,2 i feber. Siden har jeg ligget rett ut. Så hun imponeres hver gang hun må gå over den ...

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Hehe, joda - på et vis... Den står nemlig i gangen enda. Jeg var ikke hjemme før halv to på natta, og med 39,2 i feber. Siden har jeg ligget rett ut. Så hun imponeres hver gang hun må gå over den ...
    Uff da. Sånn bare for å sette punktum for en trivelig kjøretur liksom..

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så hun imponeres hver gang hun må gå over den ...
    Skreve, mener du vel...

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Dere er klar over at det ikke er noen filtrering mellom kursene i sikringsskapet? Eneste forskjellen på å ha noe på samme kurs og på ulike kurser er strømkapasiteten. Alle kursene er en del av samme strømkrets og eneste skille er en sikring.

Man kan imidlertid få redusert støy rett og slett ved at strømmen må ferdes gjennom flere komponenter før støykilden når anlegget. Uansett er dedikerte kurser lurt å ha og det blir aldri dårligere, men det foregår ingen magisk strømfiltrering eller separering fra andre støykilder i huset.
    Korrekt.

Eneste løsning for å sikre seg mot støy fra andre komponenter og støyete naboer, er å bruke en skilletrafo.

Syntes det er synd at blader som Hjemmekino og Lyd & Bilde aldri har testet dette. Hadde vært moro med en test av både skilletrafo og online UPS med skikkelig støyfilter.

Når folk bruker 100 tusner på utstyr, og flere tusen kroner på den siste 1.5 meteren fra stikk kontakten og til komponenten, så syntes jeg det er rart de ikke sjekker andre metoder også. Skilletrafo og UPS er dyrt, men gir en garantert støyfri strøm. Jo bedre arbeidsforhold til komponentene, jo bedre yter de også.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er jo komponentene konstruert for å operere med alle problemene som beskrives da. Det hele koker ned til hvor paranoid man skal være. I min "paranoide periode" testet jeg skilletrafo her hjemme. Eneste forskjellen mellom før og etter, var vanvittige ryggsmerter i "etter-fasen".Gud bedre hvor tunge disse monstrene er. Han som skulle selge meg skilletrafoen konkluderte fort med at jeg nok hadde uvanlig "ren strøm". Merkelig egentlig, nær enden på en luftspent kabel, der netteier opplyste at det kunne være spenningsvariasjoner i perioder med høy belastning på nettet.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan vel se ut som om man (ubegrunnet) år om annet hausser opp situasjonen omkring nettstøy og andre relaterte forhold?

Problemet er vel ikke særlig utbredt, ellers vill nok mange gått rundt med "hempa i fatle".

Det er likefullt et faktum at nettspenningen vil kunne variere med noen prosenter, og at den samtidig inneholder transienter (spikes) som kan se ganske stygge ut i et oscilloskop.
    Men som du (Gorm) sier, så er det hos de fleste produsenter av 230v-basert utstyr, tatt høyde for slike ting.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er vel kanskje ikke denne tråden direkte egnet til slike utbroderinger av innholdet, men det får så være.

Min enkle filosofi er:
    Dersom du hører strømstøy - gjør noe med det!
    Dersom du IKKE har støyproblemer - drit i det!

Selv har jeg ingen som helst problemer, og nettopp derfor gir jeg blaffen.

Det er opplagt mange som sliter med dette problemet, men for de som ikke gjør det; bruk krefter og penger på alt annet i lydkjeden...

Det største problemet i dag for folk flest, er nok at de har en liten latterlig eliminator til Squeezebox eller liknende tett inntil anlegget.
    DA skal jeg love deg at du hører støy!
    Det samme gjelder også dersom du har en router eller switch på samme sted.
    Da er løsningen: Flytt faenskapet!

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig enig med RoKo og Gorm!

Jeg har testet strømrensere, både svært dyre og svært billige - til og med skilletrafo, men felles for samtlige (bortsett fra skilletrafo) er at de er dynamikkbegrensende. En ren skilletrafo transformerer også støy, i ytterste konsekvens. Jordfeil blir imidlertid borte.

Man har MYE mer å hente på renslighet i kabelvirvar og omtenksomhet i.f.t. plassering

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe mer om Calyx-DACen, som fortsatt dominerer trådtittelen?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer

Jeg leste det jeg skrev i en eller annen whitepaper/artikkel(finner ikke den i farta), ble overasket av det men tenkte at det var kanskje mulig med disse nye sikringskapene med automatisk jordfeilbryter (jeg har lite kjennskap til dem).
    Mulig at det rett og slett var feil... :?

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jerome
    Jeg leste det jeg skrev i en eller annen whitepaper/artikkel(finner ikke den i farta), ble overasket av det men tenkte at det var kanskje mulig med disse nye sikringskapene med automatisk jordfeilbryter (jeg har lite kjennskap til dem).
    Mulig at det rett og slett var feil... :?
    Det er ikke så veldig mye mer spesielt med dem. De registerer bare om det er forskjell i mengden strøm som går i hver leder. Er det forskjell, så betyr det at det lekker til jord. (Eller noe i den duren).

Det er uansett kun en ren gjennomgang, slik at alle kurser i sikringskapet henger sammen.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått tilslaget på et sett sorte Stax SRS-4040 MKII og SRM-006T MKII. OVerlevering blir i Oslo i uke 9

Da ser jeg meg nødt til å selge Gradoene og KingRex-en. Det er vemodig, men jeg har ikke råd til å eie begge deler. Og siden Stax er en gammel drøm så er det bare å glede seg!

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ... og da var både Grado og KingRex solgt for prisantydning på 8500,-. Hmmm, kan hende satte jeg prisen for lavt? 8 henvendelser på en times tid, det vitner om at det rører seg i markedet når det gjelder head-fi.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis!

Det skal bli særs spennende å høre hva du synes om komboen Stax 4040 og Calyx...! 8)

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått tilslaget på et sett sorte Stax SRS-4040 MKII og SRM-006T MKII. OVerlevering blir i Oslo i uke 9
    Gratulerer

Jeg inviterer herved meg selv på en lytteseanse på disse :lol: Jeg lurer på om ikke dette er noe av det feteste som finnes av head fi.

Håper foresten at formen er bedre Atle?

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du er velkommen

Nå er jeg frisk som en fisk, etter en hel uke med feber, på det meste opp mot 40 grader. Dermed er jeg en energibunt, og har begynt å rydde ut av kjelleren. Det vil si, at nå er jeg offisielt i gang

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis. Kilde = Linn?

Side 33 av 132 FørsteFørste ... 3 13 23 29 30 31 32 33 34 35 36 37 43 53 63 73 83 93 103 113 123 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •