Aktos hjemmekino - Side 31

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  8
Side 31 av 132 FørsteFørste ... 11 21 27 28 29 30 31 32 33 34 35 41 51 61 71 81 91 101 111 121 131 ... SisteSiste
Viser resultater 601 til 620 av 2640
    Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Tusen takk for tips. Dere er jo feinsmekkere begge to 8)

Har hørt at apple sitt kan bli litt slapt etterhvert og at det tiltrekker støv. Men jeg likte det godt designmessig.
    Bear motion høres veldig bra ut men jeg lurer litt på om det er litt tykt. Prisen var jo flott, men vipper jo desverre akkurat over tollgrensa på 200 (akkurat nå hvertfall, tipper den lå under når du kjøpte RoKo )

Har fått tips i Apple tråden om dette
    Ekte Skinn Yoobao iPad Case / Slim Original Design / Sort [PA-11308] - NOK*349,- : iUtstyr.no, Stort utvalg av mobil og iPod tilbehør
    Det kan muligens være en kombinasjon av de to typene.

Intermediate hokeyh sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv iLuv og må si at jeg synes den er veldig solid, dog ikke "stor" eller plagsom Etuiet er også så stivt at den kan stå i landskapsmodus om du skal se film f. eks e.l..

Grom server forresten!

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Bear motion høres veldig bra ut men jeg lurer litt på om det er litt tykt. Prisen var jo flott, men vipper jo desverre akkurat over tollgrensa på 200 (akkurat nå hvertfall, tipper den lå under når du kjøpte RoKo )
    Denne handlet jeg i statene. Gratis frakt også...;-)

Klart den er tykkere, men du verden som totalinntrykket heves!

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Havnet på den jeg linket til

Valgte denne fordi den gir et veldig bra kvalitetsinntrykk, er i skinn og har god passform samt at den har funksjonaliteten som er grei å ha. Valgte den også fordi jeg fikk den i butikken med en gang. Orket ikke bestille på nett selv om jeg kunne spart litt på det.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden denne tråden dekker ganske bredt, og det er mange fruktfans her, så bør de som ser etter et iPad-"etui" vurdere dette fra Sena (Folio from Sena). Skinn, solid, kan tiltes / plasseres i hvilken-som-helst retning og henges lett i bilen som videoskjerm.

Folio fra Sena for iPad - Apple Store (Norge)

Newcomer meridian861 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Atle
    Grattis med helt rått oppsett - å velkommen til Mac famillien.
    Har selv kun brukt Mac (Min Hoved Maskin: Mac Pro 2.93Ghz 8 Core 24GB intern minne med 4 raid SSD disker og blu-ray brenner) de siste 24 årene - eneste jeg har en bærbar PC til er Audyssey og Meridian.

Her er ett program til Mac`n for til å:
    FuzzMeasure Pro is an audio and acoustical measurement application used to create, produce, and analyze visually stunning graphs of your measurements. Using FuzzMeasure’s tools you can easily gather measurements of a home theatre system, recording studio, stage, auditorium, raw loudspeaker components, and more.

FuzzMeasure Pro 3

Ellers så funker Macmini med ChannelD inni Meridian HD621 via HDMI bedre enn 808.2i (teste a/b med Chapter 400S og Focal Alto)
    Detaljer, svart nivå for å nevne er noe ble mye bedre.
    CHANNEL D - Pure Music

Har selv nå også helDigital Kino med Sooloos som musikk server - fikk 1 av 6 svarte Control 10 av Meridian ( svart er mye penere enn sølv)

PerS

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    FuzzMeasure er veldig bra. PM fra Channel D likeså. Dersom Akto ikke bruker disse ennå så var det jaggu på tide.

Intermediate Johnnygrandis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    651
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    YouTube - The Wallee - Feature Tour

Bruker denne for oppheng på vegg, veggfester kan kjøpe i løsvekt.

Aktos hjemmekino-index-php-jpeg

Bruker selv Pure Music og er godt fornøyd med det. I tillegg kan du boote maskinen inn i 64 bit kernelen som jeg finner ytterligere lydforbedrende.

64bit Kernel i OSX

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nice festeanordning. Hvor kjøpte du det?

Intermediate Johnnygrandis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    651
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt oppdatering, selv om det ikke skjer særlig mye. Jeg har enda ikke hatt mulighet til å hente serveren hos Marsboer, men neste uke blir det vel en råd med det ...

I abstinensene etter å få anlegget opp å gå har jeg som flere her inne begitt meg ut på søken etter den perfekte head-fi. Jeg trykket nettopp "add to basket" på en Calyx DAC 24/192 fra Home | moiz.no

Fra før har jeg et sett Grado GS 1000 og en KingRex HeadQuarters. Med den nye DAC-en i hus tror jeg dette kommer til å stilne den verste tørsten etter hovedanlegget, i alle fall enn så lenge

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du og ja. Blitt en farsott dette. Og til overmål så skal du "kun" bruke denne til head-fi... Ja ja, noen som har det... ;-)

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan ligger det ann med byggestart da Atle?

Gratulerer med dac! Sort eller sølv?

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mac-hvit

Byggestart blir om ikke så altfor lenge (sett inn ønsket smiley)

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi snakkes nok på tirsdag, om ikke før...

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er merkelige tider. Jeg har egentlig aldri hatt sansen for head-fi, men etter å ha koblet ned hovedanlegget øker trangen til å høre på musikk proporsjonalt med tiden det går uten anlegg. Det er kanskje derfor jeg har fått ørene opp for head-fi. Det morsomste med dette er at det bare koster noen prosenter å få omtrent like god lyd som i hovedanlegget!

Jeg har ikke rare erfaringen når det kommer til head-fi, men har tatt noen sjanser på å kjøpe uhørt, basert på utallige tester. Dermed har jeg endt opp med det jeg sitter med pr. i dag, som er:

Calyx DAC 24/192
    KingRex HeadQuarters
    Grado GS1000

De to første produktene har jeg kjøpt fra Home | moiz.no. Mujtaba er en skikkelig entusiast, som alle gangene jeg har sendt ham e-post har svart i løpet av 10 minutter, og varene er sendt dagen etter og levert dag nummer to etter bestilling. Uansett, nok reklame

Planen var til og begynne med å ha et brukbart head-fi-anlegg frem til jeg fikk kinoen opp å gå igjen, men vi får se. Dette spiller så bra at det vil være dumt å kvitte seg med det. Det kan være bra å ha en tilleggsreferanse hvor man kan nullstille seg, hvis jeg nå skulle ha behov for det. Jeg har lest at hodetelefonutgangen på Linn Akurate Kontrol er usedvanlig god, men siden disse produktene ikke er tatt i bruk vet jeg ikke.

Så hva skal man si om lyden på de forskjellige produktene? Vel, først og fremst er Gradoene utrolig kresne på elektronikk. De er ikke akkurat tilgivende, så skal man få noe utbytte av dem må de matches riktig. Basert på selgerens uttalelser ville KingRex og Grado gi mye sprut i øvre mellomtone og diskant, samtidig som bassområdet ville bli svært tørt, noe som er helt i tråd med egne ønsker. Dette viser seg å stemme på en prikk med den opplevelsen jeg har med denne komboen etter noen ukers bruk. Dessverre har jeg ikke hatt noen skikkelig DAC, så jeg visste at flaskehalsen lå i koblingen mellom MAC og KingRex. Dette var koblet mellom lydutgangen på MACen via en Monster 3,5mm jack til 2xRCA. Nå som Calyx DAC 24/192 er på plass kan jeg bare grøsse av den forrige overføringsmetoden, og dessuten MACens lydkort. Det skal sies at helt galt går det ikke, men med en skikkelig DAC blir verden noe annerledes

Calyx DAC 24/192 sørger for at de siste bitene faller så utrolig godt på plass, med fabelaktig presisjon og gjennomsiktighet. Alt er stramt, tørt og dynamisk, og nesten på høyde med hovedanlegget.

Uansett, jeg skal ikke bruke for mye tid på å snakke om head-fi, men inntil kinoen er oppe og går har jeg et sted å døyve den verste HI-FI-tørsten

Aktos hjemmekino-_mg_6648-jpg

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slik du beskriver følesen av head-fi får man jo lyst å springe ut å få seg et eget oppsett. Er jo å noe med det å kunne leve seg så inn i musikk som du kan med bruk av hodetelefoner, ingen forstyrelser rundt og man kan sitter akkurat slik man vil uten at lyden blir foringet.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veeeldig lekkert, Atle!

Jeg er selv ingen head-fi-freak, men en skikkelig head-fi-rigg er nok undervurdert av mange som en referanse all den tid alle romproblemer forsvinner. Kanskje jeg skal gå til anskaffelse av noe slikt selv, bare så jeg henger med her på forumet

Jeg har egentlig aldri hatt sansen for head-fi, men etter å ha koblet ned hovedanlegget øker trangen til å høre på musikk proporsjonalt med tiden det går uten anlegg.
    Dette finnes det er ord for: abstinenser

En lengre pause fra anlegget er en enorm oppgradering i seg selv når en først kobler opp igjen. Det er ikke måte på hvor bra anlegget låter om en holder seg borte en ukes tid!

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er jo nesten den rene Head-fi farsotten her på forumet nå. Har selv begynt å titte på noen klokker, da det ikke alltid passer å spille med godt volum etter at ungene har lagt seg. Og med klokker, spesielt lukkede, kan jo far dra på litt selv om mor sitter ikke såå langt unna og ser TV....8)

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nesten 48.000 visninger på denne tråden allerede ...

Jeg tror jeg må få ræva i gir og gjøre noe konstruktivt snart

Side 31 av 132 FørsteFørste ... 11 21 27 28 29 30 31 32 33 34 35 41 51 61 71 81 91 101 111 121 131 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •