Aktos hjemmekino - Side 27

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  8
Side 27 av 132 FørsteFørste ... 7 17 23 24 25 26 27 28 29 30 31 37 47 57 67 77 87 97 107 117 127 ... SisteSiste
Viser resultater 521 til 540 av 2640
    Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Billigere OG bedre, med andre ord. Jaja, slik er verden

Uansett, når det gjelder bilderedigering er det viktig alt alt er 100 % (i alle fall 72 % he-he). Det er ikke gøy å se graderinger på ferdig produkt når man henter utskriftene, eller fra bildedesken når man har oversendt ferdige filer ...

Jeg er ikke Apple fanboy, og jeg har heller ikke særlig greie på Apple. Jeg slår fast at til mitt bruk fungerer denne maskinen utrolig bra, den ser fantastisk lekker ut og jeg har enda ikke fått en eneste feilmelding på at jeg gjør noe galt.

På jobben jobber jeg med Windows, og jeg har tre laptoper og en stasjonær her hjemme med Windows. Så jeg har en fot i begge leirer

Intermediate Bendalf sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Det gjør det nok. Jeg har søkt, men Flac og Mac er to forskjellige størrelser ser det ut til. I alle fall har jeg ikke blitt særlig klokere.
    Gode gamle VLC fikser biffen...lett...men det ser naturligvis ikke så fancy og flott ut.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, det finnes nok av programmer som tygger Flac, og jeg har både VLC og Songbook installert

Intermediate Johnnygrandis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    656
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spille Flac i Itunes med Pure Music.

CHANNEL D - Pure Music
    CHANNEL D - Support

Songbook var utrolig buggete hos meg når jeg prøvde den, det er riktignok over 6 måneder side.

Ellers har du AyreWave også som spiller av Flac på en meget god måte, programmet blir nok enda mer intergrert mot Itunes etterhvert. Lydkvaliteten er også meget bra på begge avspillere. Begge skifter samplerate uten at du trenger gjøre det i Audio Midi oppsettet på Macen før du skal spille av High Rez filer. Pure Music kan software sample fra 16bit/44 til 24/192khz om du har en Dac og overføring som støtter dette. Og begge har memory play som gjør lyden enda mer støyfri- Anbefales !

AyreWave from sbooth.org

VLC for Mac er en utgått affære da utvikleren har sluttet å følge opp programmet.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om Windows: jeg har brukt Windows veldig mye både på jobben og privat og jeg ser at siden XP tar Microsoft mer og mer kontroll over maskinen. Jeg kjenner mange som bli frustrert av dette på jobben. Folk er nødt til å restarte PCen fordi Windows bestemmer det. Eller maskinen er ubrukelig fordi Windows har bestemt seg å indeksere filer akkurat når vi har dårlig tid og trenger å gjøre noe veldig fort.
    Jeg teller ikke lenger hvor mange ganger jeg sagt til meg selv: 'Jeg vil ha en maskin hvor JEG bestemmer, ikke Windows!!!' :???:

Prisen man må betale for en maskin betyr ikke alt. Man må ta også alle de timene og frustrasjonen som kommer seinere ved bruk. Det koster ikke direkte penger men det betyr mye for mange, spesielt for de fleste som ikke er IT nerder. Til slutt velger mange bort Windows, akkurat som Anfield eller du Akto, fordi det er slitsomt å kjempe mot Windows dag etter dag....

Intermediate phatbull sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    ...U2711 er faktisk akkuart samme skjerm som sitter i iMac, bortsett fra at den har matt overflate og har en klart rikere fargegamut (102% mot 72% på iMac). Oppløsningen på 2560x1440 piksler er også den samme.
    Hva er farge-gamut? Betyr dette at IMac kun gjenngir 72% av fargerommet?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Plasmaboy
    At den skal være lettere å bruke er vel høyst individuellt. Er det lettere å finne fram på en Mac? Er det lettere å surfe, bruke Office, bruke Photoshop
    Ja, om du lærer deg "Mac-måten" er det faktisk det. Men mange nye eller sporadiske Mac-brukere forsøker å gjøre alt slik de er vant til fra Windows, og da er kanskje ikke gevinsten særlig stor.

Jeg har for meg at de fleste som har en MAc har en PC også.
    Nei. Men så å si alle må jo bruke Windows på jobben. Og mange har Windows installert som alternativ på Mac'en; noen fordi en del spill ikke lages til Mac; andre f.eks. fordi noen nettbanktjenester har vært 100% Windows-baserte. Slike nettjenester er heldigvis i ferd med å forsvinne.

Dermed har de fleste Mac-brukere et sammenligningsgrunnlag -- noe Mac-kritikerne faktisk mangler...

Jeg er sikker på at Dere som har Mac er veldig fornøyde med det, men det er en haug av mennesker som er VELDIG fornøyde med Windows også.
    De fleste kjenner jo ikke alternativet. Og en stor del av Windows-brukerne har faktisk en IT-avdeling i ryggen.

Kan jo også påpeke Squaretrade sine lister over Laptoper som har minst feil. Her kommer Asus best ut og Apple på 4e plass over en periode på 3 år.
    Sist jeg så referanser til denne undersøkelsen, en gang i løpet av fjoråret, var Asus på topp for første gang, mens Mac hadde rykket ned fra første til andre...

Dette er ellers én av flere lignende undersøkelser. Andre har Apple på klar førsteplass, år etter år.

Det er hele tiden et spørsmål om hvem og hva som telles, og hvem som utfører undersøkelsene. Noen undersøkelser er basert på registrerte relamasjonssaker; andre på spørreundersøkelser. Noen er basert på et enkelts firmas kunder, mens andre baserer seg på mer generelle bransjetall. Noen har også inkludert iPhone og iPod i Apples "netbook"-produkter. Disse produktene har hatt et enormt salg, ofte til ungdom og til folk uten datakunnskaper, og behandles mye røffere enn en laptop.

Når det gjelder SquareTrade, er dette et firma som selger service/garanti-avtaler. Da de lanserte sin første "Apple ikke lenger best"-statistikk, var den koblet til en "også Mac-brukere trenger en service-avtale"-kampanje...

Når man snakker om hardware, må man ellers ikke glemme at Mac ikke først og fremst dreier seg om hardware, men om software som er laget for å virke med den aktuelle hardwaren. Mac kompromisser ikke; OS'et trenger ikke å forholde seg til en uendelighet av ulik maskinvare, eller til paranoide sikkerhetssystemer.

Problemet mitt er av den art at jeg syntes de fleste slike diskusjoner rundt dette emnet blir veldig lite nyansert.
    Mac-brukerne er en minoritet, og har inntil nylig opplevd at media har vært 100% negative overfor Mac. Gruppetester, f.eks., har gjerne kategorisk diskvalifisert Apple-produkter. Da en Inte-basert Mac første gang ble tatt med i en grupptest, ble den kjørt med Windows, for å få "likt vurderingsgrunnlag".

Som nevnt er nesten alle Mac-brukere også Windows-brukere, siden Windows er totalt dominerende i arbeidslivet. I enkelte bransjer opplevde folk for noen år siden at Mac-systemer som var perfekte til jobben ble byttet ut med Windows-systemer som krevde evige tilpasninger uten noen gang å levere, fordi disse systemene på papiret var billigere.

Og sist, men ikke minst: 50% av Mac-stoffet i media, og 90% av innleggene på nettforum, er rent sludder, basert på konspirasjonsteorier om Steve Jobs drømmer om Verdensherredømme...

Sånt skaper et visst behov for å "slå tilbake" mot kritikk fra folk som faktisk ikke vet hva de snakker om.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jerome
    Om Windows: jeg har brukt Windows veldig mye både på jobben og privat og jeg ser at siden XP tar Microsoft mer og mer kontroll over maskinen. Jeg kjenner mange som bli frustrert av dette på jobben. Folk er nødt til å restarte PCen fordi Windows bestemmer det. Eller maskinen er ubrukelig fordi Windows har bestemt seg å indeksere filer akkurat når vi har dårlig tid og trenger å gjøre noe veldig fort.
    Jeg teller ikke lenger hvor mange ganger jeg sagt til meg selv: 'Jeg vil ha en maskin hvor JEG bestemmer, ikke Windows!!!' :???:

Prisen man må betale for en maskin betyr ikke alt. Man må ta også alle de timene og frustrasjonen som kommer seinere ved bruk. Det koster ikke direkte penger men det betyr mye for mange, spesielt for de fleste som ikke er IT nerder. Til slutt velger mange bort Windows, akkurat som Anfield eller du Akto, fordi det er slitsomt å kjempe mot Windows dag etter dag....
    Dette er et typisk eksempel på hvorfor folk blir irritert på Windows og det har jeg full forståelse for. Spesiellt Automatiske oppdateringer, indexering, handlingssenter og brukerkontroll..

Dette er implementert i windows pga av sikkerheten. Som de fleste vet så er jo sjangsen for å gå på en smell i Windows relativt stor i forhold til OSX når det gjelder virus
    .
    MEN! Dette er jo uhyre enkelt å slå av. Det er jo bare noen enkle museklikk så er det deaktivert. Du behøver ikke å være IT Nerd for å få til dette. Hadde du brukt et par minutter på å finne ut av dette så hadde du sett at du har kontroll på Windows.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He-he, dette blir en slags ny Eple-tråd ...
    Det gjør imidlertid ingenting, det kommer lite om kino her på noen uker enda.

Uansett, det som har irritert meg mest med Windows er følgende:
    - Varsling om trådløst nettverk som kommer og går når man er i soner som ikke har god dekning
    - Oppdateringer i hytt og gevær ...
    - ... med varslinger om at maskinen må startes på nytt ...
    - ... og som kommer akkurat når du har skrevet et helt avsnitt uten å se på skjermen (og ingenting har kommet ned på papiret)
    - At ting plutselig henger seg opp på f.eks VG.no fordi en reklame eller noe slikt bruker software som ikke maskinen tåler

... og sikkert en del mer som jeg ikke kommer på i farta.

Alt dette kan sikkert fjernes og gjøres noe med, men da må man ha en del kunnskaper om selve maskinen. Det blir som om man måtte være en habil mekaniker for å kunne ha bil

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Fahnsen]Ja, om du lærer deg "Mac-måten" er det faktisk det. Men mange nye eller sporadiske Mac-brukere forsøker å gjøre alt slik de er vant til fra Windows, og da er kanskje ikke gevinsten særlig stor.

Dette har jeg aldri skjønt. Du har et ikon du klikker på og starter et program. Skjønner ikke helt hvordan dette skiller seg ut. Du skriver brev, surfer på nettet, bruker Photoshop. Kan ikke se at å starte å bruke vanlige programmer i OSX er noe lettere i Windows og motsatt.

Generellt sett så er jo Apple sine maskiner av meget god byggekvalitet. Det er vi alle enige om, men uansett hvilken tester og rapporter en viser til så vil det altid være et grunnlag for diskusjon rundt hvordan disse er blitt utført.
    Uansett så koker det ned til at Apple har gode produkter, men de er ikke på noen måte overlegne feks Asus eller Sony. Nå tenker jeg ren byggekvalitet og failrate vs maskinvare.

Jeg er helt enig i at det skrives en masse sludder på diverse nettsteder og det fra begge leirene. Det er det ingen tvil om. Det beste hadde vært om vi hadde kommet dit hen at når folk spør hva slags system du har så varer feks Fahnsen: " Jeg har en iMac" og plasmaboy svarer at han har en Asus PC. OK! sier begge og tenker ikke noe mer om det

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

- Varsling om trådløst nettverk som kommer og går når man er i soner som ikke har god dekning
    - ... og som kommer akkurat når du har skrevet et helt avsnitt uten å se på skjermen (og ingenting har kommet ned på papiret)
    - At ting plutselig henger seg opp på f.eks VG.no fordi en reklame eller noe slikt bruker software som ikke maskinen tåler

Alt dette kan sikkert fjernes og gjøres noe med, men da må man ha en del kunnskaper om selve maskinen. Det blir som om man måtte være en habil mekaniker for å kunne ha bil
    Hmmm....så om du kjøper en Ford og ikke helt vet hvordan du slår av vindusviskerne så kan jeg se at det kan plage deg . Litt tungvindt å nå knappen så da kjøper vi en Mercedes hvor spaken for viskeren ligger litt bedre til?

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, kanskje ikke vinduspusserne, det er en dårlig sammenligning. Å sammenligne det å skru av eller deaktivere systemvarslinger med å betjene viskerne blir en analogi som ikke henger på greip. Det krever systemkunnskap, mens normale operasjoner for å kjøre bil lærer man når man tar førerkort - altså noe alle skal vite.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, kanskje ikke vinduspusserne, det er en dårlig sammenligning. Å sammenligne det å skru av eller deaktivere systemvarslinger med å betjene viskerne blir en analogi som ikke henger på greip. Det krever systemkunnskap, mens normale operasjoner for å kjøre bil lærer man når man tar førerkort - altså noe alle skal vite.
    He he...Ja det er jo egentlig bare tull. Men det er egentlig litt for å beskrive at det er veldig kjipt å bruke en PC med disse ting slått på når det tar deg noen sekunder å slå dem av. Kom ikke å si at du aldri har trykket på start i venstre hjørnet og gått inn på kontrollpanelet. Der kan du velge system og sikkerhet og så har du tilgang til brukerkontroll og handlingssenter. Slå av hele dritten. Om du ikke vil bruke automatiske oppdateringer så ligger det også en knapp der hvor du kan slå av og på dette. Jeg mener at dette er en helt enkel operasjon som ikke krever noen voldsom kunnskap. Det krever kanskje et lite google søk så finner du ut av det.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg også setter ting på spissen, men så lenge tonen er morsom og hyggelig er det bare å gi gass

Jeg føler meg som relativt oppegående på PC så alt slikt finner jeg om jeg vil. Men når det gjelder Apple så kan Helene (min eldste datter, snart 5 år) finne frem og bruke både iPhone og iPad uten innblanding fra meg

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,548
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du fått nye Akurate DS og har du fått testet den slik at du kan si noen ord i forhold til den forrige utgaven?
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg også setter ting på spissen, men så lenge tonen er morsom og hyggelig er det bare å gi gass

Jeg føler meg som relativt oppegående på PC så alt slikt finner jeg om jeg vil. Men når det gjelder Apple så kan Helene (min eldste datter, snart 5 år) finne frem og bruke både iPhone og iPad uten innblanding fra meg
    Jasså! Så her indoktrineres det Apple produkter fra tidlig alder .

Har vurdert en iPad på stuebordet men nå kommer jo Asus med sin eee pad.
    Skal bli spennende å se i år hva som skjer på nettbrettfronten. Så vidt jeg har skjønt så lanserer Asus 4 forskjellige modeller. Alt fra 7 til 12". Skal bli spennende å se hvordan disse oppleves i forhold til iPaden. Tror at nettbrettet vil gjøre sitt inntog i de norske hjem for alvor i år.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trond B
    Har du fått nye Akurate DS og har du fått testet den slik at du kan si noen ord i forhold til den forrige utgaven?

Jeg har fått den, men ikke testet den. Jeg tror det kan bli vanskelig - hvis ikke umulig - å si noe om forskjellen siden a) det kommer til å bli lenge mellom lytteinntrykkene, og b) jeg bytter ut forforsterkeren samtidig og c) rommet blir helt annerledes.

Dessverre.

Men, i følge Kontrapunkt (og de har vært nesten forskammet ærlige mot meg tidligere) spiller nyeste versjon Akurate DS så å si identisk med forrige versjon Klimax, uten Dynamic-strømforsyning. Og dette fortalte de enda de var fullt klar over at jeg kanskje kom til å kjøpe Klimax Forrige versjon Klimax spillte helt idiotisk bra!

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Plasmaboy
    Dette har jeg aldri skjønt.
    Nettopp!

Rent generelt kan man si at så å si enhver operasjon krever flere tastetrykk og/eller musebevegelser i Windows enn i Mac. På Mac har du dessuten alltid flere måter å gjøre ting på, og du kan velge den som du synes er enklest, eller kombinere ulike måter etter lyst og behov -- uten å gå inn i systemet for å foreta tilpasninger.

I en diskusjon på et nettforum klaget en ny Mac-bruker over at han ikke kunne "bla" i filsystemet på den "logiske og strukturerte" måten han var vant til fra Windows. Han hadde ikke fått med seg at han på Mac har mange ulike visningsmåter for diskinnhold, både "logiske" og intuitivt/visuelle, og flere søkefunksjoner -- som gjør det mulig å finne ønskede filer på en brøkdel av den tiden det tar å bla seg gjennom en "logisk struktur".

Mange har heller ikke forstått den grunnleggende forskjellen på Windows' programfokus og Macs vindusfokus. De leter etter måter å maksimalisere programvinduer på, og oppdager aldri de store gevinstene som ligger i å kunne "stable" vinduer fra ulike programmer, og "rulle" i bakenforliggende vinduer, uten å gå ut av det aktive vinduet/programmet. (Microsoft utnytter heller ikke denne funksjonen i sine Mac-programmer.)

Mange nye brukere etterlyser også verktøy for rutineoppgaver, som de er vant til at må installeres separat i Windows. De har ikke fått med seg at Mac OS X har slikt innebygd. Ofte installerer de hjelpemidlene de er vant til (som ofte, merkelig nok, finnes i Mac-versjon), og oppnår ikke annet enn at funksjoner som ellers ville passet seg selv, nå må utføres for seg.

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det Fahnsen sier er at OS X ikke er noe annerledes enn f.eks Windows når det gjelder det at mesteparten av "problemene" folk har skyldes mangel på kunnskap om riktig bruk.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Velkommen til Steve's verden Akto! Jeg konverterte for 4 år siden, og det eneste jeg har angret på er at jeg hadde brukt så mange år i Bill's verden. Men nå har det seg slik for min del at jeg ble nødt til å kjøpe en windoze-maskin på grunn av studiene.. og kan ikke si annet enn at jeg holder på å FLIPPE på grunn av varsling om trådløse nettverk, oppdateringer av antivirus, omstart på grunn av oppdateringer osv osv..
    Men på den andre siden er det svært uvant at maskinen er kompatibelt med alt, i tillegg til at jeg får lov til å gjøre alt

Ellers må det nevnes at det finnes en stk misunnelig gutt i Bergen som kommer til å drømme om utstyret til den nye kinoen din! Gleder meg til å se det ferdige resultatet!!

Hans M.

Side 27 av 132 FørsteFørste ... 7 17 23 24 25 26 27 28 29 30 31 37 47 57 67 77 87 97 107 117 127 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •