Aktos hjemmekino - Side 25

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  8
Side 25 av 132 FørsteFørste ... 5 15 21 22 23 24 25 26 27 28 29 35 45 55 65 75 85 95 105 115 125 ... SisteSiste
Viser resultater 481 til 500 av 2640
    Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Salon Anfield - med lave skuldre...-_mg_6527-jpg
    Veldig velkomponert bilde som nok kunne brukes som Apple reklame om man editerer bort Head-fi amp'en og Grado'ene og "rotet" i vinduskarmen

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den tråden er bare tull og tøys fra ende til annen. Trådstarter har nok ledd mye i skjegget siden den gang tråden ble startet, og jeg er helt sikker på at det ikke var vondt ment :-D
    Jøss, har han anlagt skjegg? Det ville jeg aldri trodd! :-D
    Tipper jeg ser ham uten dette neste gang jeg besøker ham!

Det skal dog sies at han har blitt vesentlig mer fortrolig med bruken av oddO etter disse årene! ;-)

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis jeg husker riktig så var det vel pigging som sto på første post i oppussingen av nytt kinorom. Bare send meg en melding, så trekker jeg i arbeidsklær og svinger innom.

Apple oppsettet ser jo helt supert ut :-D

Newcomer Cerwinlover sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ambiance
    Du har iallefall kommet deg godt til rette bak PCèn
    Det er IKKE en PC, Det er en MAC. ;-)
    Rettelse: Mac.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke for å være ekkel, men det er ikke MAC (som er noe helt annet), men det er en Mac. Og en Mac faller innenfor kategorien "personal computer", så det er også en PC, men av typen Mac, og ikke av typen HP, Lenovo e.l.

En Mac er som alle andre maskiner, bare penere og kjører et annet operativsystem. Nå er jeg klar over at du kanskje var litt sarkastisk, men blir så frustrert av å høre alt for mange folk rette på det der. Skal man rette på folk som sier "PCen" til en Lenovo/HP også f.eks?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er fristet til å linke til et innlegg fra et annet forum, selv om det er i strid med reglene

mac eller bærbar pc?

Sitat Opprinnelig postet av affa på spørsmålet om mac eller PC

Fin farge-morsom/fin å bruke- søt-kraftig. Dere høres ut som fnisende kvinnfolk på dildomesse.

Mac er et leketøy. For kvinnfolk og menn med kvinnehjerne.
    :wink:

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Apple er vel databransjens svar på Toyota.... driftsikkert :P. It aint much, but it works!

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av espenc
    en Mac faller innenfor kategorien "personal computer", så det er også en PC, men av typen Mac, og ikke av typen HP, Lenovo e.l.
    Betegnelsen "PC" brukes av de aller fleste, over hele verden, om en datamaskin med Windows som operativsystem. En datamaskin med Mac OS som operativsystem, kalles en Mac. Det er snakk om faktisk språkbruk her; ikke om filosofiske prinsipper.

En Mac er som alle andre maskiner, bare penere og kjører et annet operativsystem.
    Nei. Det er en datamaskin som kjører et operativsystem som er laget spesielt for denne typen maskin, og som ikke sløser bort ressurser for at systemet skal virke også med andre typer datamaskiner.

Det er maskiner med høy byggekvalitet som sjelden går i stykker, og som kan brukes til profesjonelle oppgaver uten at brukeren behøver å modifisere system eller maskinvare.

Det er er operativsystem som har alle grunnleggende funksjoner innebygget, og ikke trenger ekstra programvare for å virke optimalt. Og det er, ikke minst, et operativsystem som kombinerer et svært stabilt grunnlag (UNIX) med ekstrem "brukervennlighet".

Tilsammen er det IT-ekspertens mareritt, fordi det virker helt uten hans medvirkning...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fahnsen
    Betegnelsen "PC" brukes av de aller fleste, over hele verden, om en datamaskin med Windows som operativsystem. En datamaskin med Mac OS som operativsystem, kalles en Mac. Det er snakk om faktisk språkbruk her; ikke om filosofiske prinsipper.

Nei. Det er en datamaskin som kjører et operativsystem som er laget spesielt for denne typen maskin, og som ikke sløser bort ressurser for at systemet skal virke også med andre typer datamaskiner.

Det er maskiner med høy byggekvalitet som sjelden går i stykker, og som kan brukes til profesjonelle oppgaver uten at brukeren behøver å modifisere system eller maskinvare.

Det er er operativsystem som har alle grunnleggende funksjoner innebygget, og ikke trenger ekstra programvare for å virke optimalt. Og det er, ikke minst, et operativsystem som kombinerer et svært stabilt grunnlag (UNIX) med ekstrem "brukervennlighet".

Tilsammen er det IT-ekspertens mareritt, fordi det virker helt uten hans medvirkning...
    Please! La ikke denne tråden bli en dikusjon rundt PC og Mac. Skal vi ikke heller være voksne og si at begge har sine fordeler. Smak og behag mener jeg. Jeg har meget sterke meninger om Mac og PC, men kan vi ikke la dem ligge i denne tråden?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Plasmaboy
    Please! La ikke denne tråden bli en dikusjon rundt PC og Mac.?
    Det var ikke jeg som begynte...

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg savner Affa. Når jeg trenger en god latter søker jeg opp hans innlegg

Ellers må jeg si at Mac ikke er så galt. Skorob er i alle fall på viddene. Å redigere tungt bildemateriale på Mac er en sann fryd. Si heller; it's much and it works. Det er mer enn bare driftsikkerhet som gjør Mac egnet for mitt bruk. Dyrt, ok. Men også verdt pengene

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg savner Affa. Når jeg trenger en god latter søker jeg opp hans innlegg
    Her mimres det også i ny å ne med en tanke i retning Affa. Den som tror at man har blitt fornærmet burde ta seg en titt på hva den karen kunne lire av seg.

Jeg skal annonsere at jeg er en av de tusen som synes det er helt greit at Microsoft og Apple sameksisterer, på samme måte som rør og transistor, analogt og digitalt osv. Livet er for kort til å være kategorisk, det er så lite å hente på å ikke være åpen for å eksperimentere. ”Reis billig, dø billig”.

Nå er det vel nok off topic?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv bruker jeg både Windows og OSX, og de lever i perfekt harmoni. Ja takk, begge deler. Klarer man seg med bare en av delene har man inngått opptil flere kompromisser. ;-)

Har prøvd å ringe deg Atle. Bare å ta kontakt, hvis du fortsatt trenger litt assistanse med det nye vidunderet da?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Apple er vel databransjens svar på Toyota.... driftsikkert :P. It aint much, but it works!
    Heller databransjens/telecombransjens svar på Mercedes spør du meg.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av espenc
    Ikke for å være ekkel, men det er ikke MAC (som er noe helt annet), men det er en Mac. Og en Mac faller innenfor kategorien "personal computer", så det er også en PC, men av typen Mac, og ikke av typen HP, Lenovo e.l.

En Mac er som alle andre maskiner, bare penere og kjører et annet operativsystem. Nå er jeg klar over at du kanskje var litt sarkastisk, men blir så frustrert av å høre alt for mange folk rette på det der. Skal man rette på folk som sier "PCen" til en Lenovo/HP også f.eks?
    Fint å se at endelig noen her har forstått hva en PC er....

Ja, hardwaren på de fleste PCene (Mac, HP, Lenovo, Dell, ...) har alltid vært mer eller mindre lik. Noen har brukt Intel/AMD prosessorer, andre PowerPC før. Nå bruker alle Intel or AMD som er veldig like. Og de andre delene er skremmende like også (PCB kortene er selvfølgelig forskjellige på de bærbare pga fysiske krav). Det er bare å åpne maskinene for å se det.

Det som gjør at en Mac er sett av mange som bedre er design og MacOS.

Nei, jeg vil ikke starte en ny krangel, bare prøve å dele 'fact' fra 'hype'...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jerome
    Fint å se at endelig noen her har forstått hva en PC er....

Ja, hardwaren på de fleste PCene (Mac, HP, Lenovo, Dell, ...) har alltid vært mer eller mindre lik. Noen har brukt Intel/AMD prosessorer, andre PowerPC før. Nå bruker alle Intel or AMD som er veldig like. Og de andre delene er skremmende like også (PCB kortene er selvfølgelig forskjellige på de bærbare pga fysiske krav). Det er bare å åpne maskinene for å se det.

Det som gjør at en Mac er sett av mange som bedre er design og MacOS.

Nei, jeg vil ikke starte en ny krangel, bare prøve å dele 'fact' fra 'hype'...
    Spørs hva du mener med design. Jeg mener at alle laptoper på over 15" burde ha numeriske taster, men ingen av Apple sine maskiner har det. Jeg syntes det er dårlig designet av den grunn. Utseendemessig har de jo glatte overflater og slanke linjer. Det er det ingen tvil om, men at OSX er bedre enn Windows er jeg ikke med på. Begrenser du tilgangen på systemet, programmene og maskinvaren så minsker sjangsen for problemer. Windows oppleves som akkurat like stabilt for meg om jeg tar en maskin, formaterer den, legger inn driverne og de programmene jeg trenger. Problemet i dag er at alle maskiner som leveres i dag er så proppa fulle av bloatware at nesten uansett maskin så vil du få en dårlig brukeropplevelse. Dette opplever du ikke med Apple sine maskiner. Når du starter den opp så er alt på plass så og si med en gang. Starter du en Acer maskin fra skratch så tar det 20 minutter så ser du skrivebordet, og 1 time senere så har den installert 44 programmer som legger seg pent og pyntelig i oppstarten hvorpå neste gang du starter opp maskina så har like mange spørsmål om programmer som må oppgraderes til en god pris. Jeg er rimelig sikker på at hadde feks de store PC merkene sagt nei til de ekstra kronene de tjener på å distributere denne softwaren og samtidig hadde levert maskinene med et rent oppsett så hadde brukerne vært mye mer positive. Det som er sikkert er at om du bygger en PC til samme prisen som en Mac så får du mye mer for pengene. Og prøv og se hva slags laptop du får fra Apple til 4000,-. Det er ikke rare greiene.

Jeg mener at du ikke ingår et kompromiss når du kjøper en PC. Men det gjør du når du kjøper en Mac. Da ingår du optil flere. Men bevares, det er fint å se på til tider. Men jeg syntes denne banker hvilken som helst av Mac Bookene ASUSTeK Computer Inc. - Notebooks - ASUS NX90Jq

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når dere først er inne på dette (for tråden kanskje ikke mest relevante) temaet og nevner slagord: Apple sitt er "It just works"! Og det er slik jeg opplever det.

Mitt syn: En tradisjonell PC (og da mener jeg PC med Microsoft-varianten) er en maskin for individualisten, gameren og tweakeren som ønsker "friheten" sin, og ikke er redd for å ta i et tak med ditto små og større vedlikeholdsoppgaver.

En Apple-maskin passer for de som ønsker pålitelighet, funksjonalitet og en totalpakke som fungerer uten de store vedlikeholds- og tweakeoppgavene og som setter pris på at maskinen er rask og funker hver gang den er i bruk.

Min erfaring i hvertfall etter 6 mnd som eier av begge deler.

Men Akto ønsker nok kanskje at vi dropper dette i tråden hans nå. Om ikke, "take it away, Akto..." :-)

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uff, og nå som jeg skulle begynne å filosofere rundt operativsystemer fra Solaris og OpenBSD via Linux og Windows til OS X

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Når dere først er inne på dette (for tråden kanskje ikke mest relevante) temaet og nevner slagord: Apple sitt er "It just works"! Og det er slik jeg opplever det.

Mitt syn: En tradisjonell PC (og da mener jeg PC med Microsoft-varianten) er en maskin for individualisten, gameren og tweakeren som ønsker "friheten" sin, og ikke er redd for å ta i et tak med ditto små og større vedlikeholdsoppgaver.

En Apple-maskin passer for de som ønsker pålitelighet, funksjonalitet og en totalpakke som fungerer uten de store vedlikeholds- og tweakeoppgavene og som setter pris på at maskinen er rask og funker hver gang den er i bruk.

Min erfaring i hvertfall etter 6 mnd som eier av begge deler.

Men Akto ønsker nok kanskje at vi dropper dette i tråden hans nå. Om ikke, "take it away, Akto..." :-)
    Enig i dette Rune, men en PC får du også som en totalpakke som er pålitelig, rask og funker hver gang den er i bruk. MEN! ikke ut av boksen. Det mener jeg hovedsaklig er problemet med en PC. Dvs, det er hovedsaklig et problem som ligger hos produsentene som vil tjene penger på Bloatware. Når en gjør det så gjør alle det. Om de ikke gjør det så vil maskinene koste mer og da blir det mindre salg

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Da prøver jeg å styre tråden mot Akto igjen

Atle, du som har brukt både Windows og MacOS maskiner: hva er din erfaring når det gjelder ditt bruk? Jeg tenker mest om støtte for kameraer, import/eksport av enorme bilder til/fra minnekort, Adobe produkter, lyd&bilde behandling (musikk, videoer, USB lydkort støtte, ...), etc.

Og hva synes du er mest barnevennlig og barnesikker av de to?

Takk!

EDIT: jeg har lest det du skrev i går men tenkte at du kunne utvidet svaret ditt litt (hvis det er greit).

Side 25 av 132 FørsteFørste ... 5 15 21 22 23 24 25 26 27 28 29 35 45 55 65 75 85 95 105 115 125 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •