Aktos hjemmekino - Side 23

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  8
Side 23 av 132 FørsteFørste ... 3 13 19 20 21 22 23 24 25 26 27 33 43 53 63 73 83 93 103 113 123 ... SisteSiste
Viser resultater 441 til 460 av 2640
    Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Etter all sannsynlighet faller valget på nettopp ditt forslag - Ekornes Space Large. 1+1+1 foran og 3-seter sofa bak. Alt i stressless og sort microfiber.
    Vær så god :-) Sikler på disse selv, men må vente til jeg selv har råd til episk/bibelsk hjemmekino

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Vær så god :-) Sikler på disse selv, men må vente til jeg selv har råd til episk/bibelsk hjemmekino
    Er det mulig å trekke tilbake dette utsagnet?

Intermediate dwdbard sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Mysen
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe..

Ekornes sofaen så ihvertfall veldig bra ut! og de er helt sikkert gode og sitte i også, Ekornes pleier jo og være det...

Stian

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det mulig å trekke tilbake dette utsagnet?
    Da havner du antagelig i hi-fi helv*** og må leve til evig tid med kun dette

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden det er mye "blogging" og lite konstruksjon og tilpasning fikk jeg admin til å flytte tråden tilbake til "Hvilket utstyr har ..."

Derfor litt mer blogging;
    Vi har pusset opp kontoret og i den forbindelse var min bedre halvdel mildt sagt lei av den gamle bilderedigeringsstasjonen min, og da særlig Eizo-skjermen. Den er stor og sort og selv om den er uslåelig på bildekorrekthet er den ikke noe estetisk smykke akkurat. Derfor har jeg bestilt meg en 27" Mac som sikkert vil pynte opp litt mer. Bestilte den samtidig med iPad til kinoen og iPhone 4 til lomma

Så herved er jeg omvendt. Eneste kjenskap jeg har til Apple fra før er en iPod og en iTouch. Jeg har dog trua på dette!

Så hvis det er noen der ute med en fotograf og fotoflikker i magen så har jeg en maskinvare-kalibrert Eizo Coloredge CE210W som har gått under 5000 timer. Den står ute til 6000,- på foto.no nå, men jeg tar i mot bud i nærheten av dette. Ny kostet den over 12.000,-. Dette er toppserien til Eizo og er det ypperste av skjermer. Man får tilsvarende på komplett.no i dag for 9995,-

Min nye

Til salgs (min er sort)

Active Stian.V.H sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Akto.

skal du ha flere enn Adam subene dine i kåken din til å ta det nedover i frekvens?
    Tenker på løsninger rundt 20-10hz området...

Mvh stian.v.h

Active
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt den i et år, det er jo et glimrende valg spesielt hvis du bare har tenkt til å ha en skjerm. Jeg er overraskende fornøyd med Magic mouse, veldig effektiv å scrolle og bla fram og tilbake i browser med. Eneste ankepunktet er at pekeren er veldig treig selv på høyeste hastighet, så må jobbe unødvendig mye med musa.

Kjøpte også Magic Trackpad (touchpad) i går, veldig flott med disse multitouch-funksjonene som å øke størrelse på skrift i nettleser, eller "fire fingre ned" for å line opp alle programmer/vinduer som du kjører (exposé), for deretter å klikke på den du vil ha. Samme funksjonen er jo også på tastaturet forsåvidt (F43). En annen nyttig funksjon når en bruker så stor skjerm er zooming, (CTRL + scrolle). Bare nevner det siden du er ny på mac. Sett deg inn i Exposé og Spaces, det effektiviserer navigering og orden på skrivebordet i stor grad, jeg fant nettopp ut av "spaces" selv. Tror jeg ble en vaskeekte Mac OS-tilhenger nå!

Til slutt, hvis du finner skjermen slitsom for øynene i lengden, prøv å skru ned lysstyrken 2-4 hakk.

Edit: Ekstase! Fant ut at det går an å laste ned MagicPrefs, kan stille opp hastighet på musa mye mer, samt en del andre innstillinger som eks multitouch. Apple - Downloads - System/Disk Utilities - MagicPrefs

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder sofa har vi vært å testet Ekornes Space og funnet ut at den passer oss perfekt! Dermed blir det fullt oppsett fra denne serien.

Det som dermed er i mål/avklart når det gjelder kinoen er følgende:
    Høyttalere:
    Adam Tensor Beta x 2
    Adam Tensor SW393 x 2
    Adam Audio Tensor Center x 1
    Adam Audio AC7 x 4
    Adam Audio AC77 x 4

Elektronikk:
    Linn Akurate DS
    Linn Akurate Kontrol
    Yamaha DSP-Z11
    Popcorn Hour C200
    Toshiba HD-XE1
    PlayStation 3 Slim
    iPad 3G/WiFi 32gb
    Yamaha YSD11 (iPod docking)

Bildeutstyr:
    DaVision IMAGE Cadre No. 1 masque lerret

Head-Fi:
    Kingrex HQ-01
    Grado GS1000
    Sony MDR-3000

Lysstyring og el-materiell:
    Elko Plus-serie

Møbler:
    Ekornes Space Large (1+1+1-seter og 3-seter)
    Ekornes Pall/Puff

Må ta en avgjørelse på følgende:
    Blu-ray Disc spiller (Oppo 93?)
    Effekttrinn for surround og presence (Adcom? Rotel? Trenger 8 x X antall watt)
    Platespiller (har lyst på det også, Linn LP12?)
    Projektor (Sony VW90?) Vil nok ha 3D

Hva har jeg glemt eller ikke tenkt på? Jeg tenker en god del på maskeringen på lerretet, som har fra 2.35:1 til 16:9 manuelt, altså blir bildet smalere i bredden, ikke i høyden. Sonyen må derfor justeres for hver gang jeg skifter mellom disse formatene. Bør jeg bytte ut lerretet med noe annet, eller må jeg ha anamorfisk linse? Det er jo viktig å ikke miste mer lys enn absolutt nødvendig hvis jeg skal ha 3D. Og så er det selvfølgelig Z11 og lipsync. Er dette akademisk eller vil det representere et problem, mon tro ...? Jeg vil rett og slett ikke kvitte meg med Z11.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stian.V.H
    Hei Akto.

skal du ha flere enn Adam subene dine i kåken din til å ta det nedover i frekvens?
    Tenker på løsninger rundt 20-10hz området...

Mvh stian.v.h
    Jeg vet ikke enda, men jeg finner det mindre sannsynlig - i alle fall når jeg tenker på det nå. Jeg vurderer plattformmonterte rumperistere til film, men jeg tror ikke det blir flere subwoofere. I så fall måtte det blitt et par SVS PC13-Ultra bak for bruk på film. Akkurat det må jeg innrømme er en besnærende tanke. Ingenting er mer moro enn bass 8)

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Morten M
    Jeg har hatt den i et år, det er jo et glimrende valg spesielt hvis du bare har tenkt til å ha en skjerm. Jeg er overraskende fornøyd med Magic mouse, veldig effektiv å scrolle og bla fram og tilbake i browser med. Eneste ankepunktet er at pekeren er veldig treig selv på høyeste hastighet, så må jobbe unødvendig mye med musa.

Kjøpte også Magic Trackpad (touchpad) i går, veldig flott med disse multitouch-funksjonene som å øke størrelse på skrift i nettleser, eller "fire fingre ned" for å line opp alle programmer/vinduer som du kjører, for deretter å klikke på den du vil ha. Samme funksjonen er jo også på tastaturet forsåvidt (F43). En annen nyttig funksjon når en bruker så stor skjerm er zooming, (CTRL + scrolle). Bare nevner det siden du er ny på mac.

Til slutt, hvis du finner skjermen slitsom for øynene i lengden, prøv å skru ned lysstyrken 2-4 hakk.
    Takk for gode tips. Jeg leser mye om Mac om dagen, for å forberede meg på alt det nye. Tipper akkurat den innkjøringen går raskt.

Active Stian.V.H sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et par 2x 12/13" ultra tuber kan da vel saktens ikke skade.hehehe
    Bass på film er meget viktig! :-)

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med ny maskin, overgangen til Mac vil nok gå fint skal du se 8)
    Jeg har ihvertfall ikke sett tilbake etter overgangen fra PC til Mac. Bare gled deg til integreringen med iPad, iPod og iPhone´en

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du er ikke den eneste som hevder at dette er en smule mer velsmurt på Apple-produkter ... Dette er noe jeg til stadighet hører fra stort sett alle som har konvertert.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gled deg til og bli omfavnet av apple verdenen.

Ville aldri i verden byttet ut min imac og macbook pro for en pc igjen

Intermediate Bendalf sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Før i tiden kunne jeg ikke fordra datautstyr! :evil:
    Jeg pleide å si at å kjøpe seg pc var det samme som å kjøpe seg problemer.

Men etter at jeg kjøpte meg en mac fikk jeg erfare noe annet
    I dag er jeg helt hekta på epler!

(Jeg kan fremdeles ikke fordra Windows... :evil: )

Gratulerer med fin mac, og ønsker deg velkommen til en ny og enklere hverdag! :-D

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet ikke enda, men jeg finner det mindre sannsynlig - i alle fall når jeg tenker på det nå. Jeg vurderer plattformmonterte rumperistere til film, men jeg tror ikke det blir flere subwoofere. I så fall måtte det blitt et par SVS PC13-Ultra bak for bruk på film. Akkurat det må jeg innrømme er en besnærende tanke. Ingenting er mer moro enn bass 8)
    To Tårn klubben ja... :-D

Men du som driter penger ;p... hva med 2 av disse stående i hvert sitt hjørne bak... ?

Newcomer countryroad sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fikk du koblet opp sub 393 og testet dem.?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Morten M
    Edit: Ekstase! Fant ut at det går an å laste ned MagicPrefs, kan stille opp hastighet på musa mye mer, samt en del andre innstillinger som eks multitouch. Apple - Downloads - System/Disk Utilities - MagicPrefs

Genialt!! Takk skal du ha!

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av countryroad
    fikk du koblet opp sub 393 og testet dem.?
    Nei, jeg har ikke fått testet dem enda. Jeg har ikke hørt dem i det hele tatt hvis designet er endret, så derfor vet jeg ikke om det er nødvendig med mer bass. Sannsynligvis er det ikke det, for de eneste gangene jeg brukte SVS-ene jeg hadde tidligere skikkelig var når jeg skulle brife eller kjøre demo (les; imponere). Og slikt blir man jo aldri ferdig med hvis man skal være helt ærlig

Intermediate JAMES HOWLET sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

bass

Nei, jeg har ikke fått testet dem enda. Jeg har ikke hørt dem i det hele tatt hvis designet er endret, så derfor vet jeg ikke om det er nødvendig med mer bass. Sannsynligvis er det ikke det, for de eneste gangene jeg brukte SVS-ene jeg hadde tidligere skikkelig var når jeg skulle brife eller kjøre demo (les; imponere). Og slikt blir man jo aldri ferdig med hvis man skal være helt ærlig

hva med å kontakte snickers is og få han til å konstruere noen lav hz monstre for deg? alle har jo svs ultra 13 virker det som.

Side 23 av 132 FørsteFørste ... 3 13 19 20 21 22 23 24 25 26 27 33 43 53 63 73 83 93 103 113 123 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •