Aktos hjemmekino - Side 20

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  8
Side 20 av 132 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 30 40 50 60 70 80 90 100 110 120 130 ... SisteSiste
Viser resultater 381 til 400 av 2640
    Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Hadde vært veldig artig om du kunne fått sammenlignet Weiss DAC202 og Linn. Kanskje du finner ut at toppen av fjellet ikke nødvendigivs er på toppen av prisstigen.
    Vi kunne fått til en lytteseanse med disse på nyåret en gang, hvis noen vil ta med seg en slik. Jeg tror nok jeg uansett kjøper Linn-settet. Det er jo ikke slik at jeg følte min forrige Akurate DS ikke var verdt pengene, snarere tvert i mot.

For øvrig er jeg nok ikke en av dem som lytter til prislappen, men etter mye testing av forslkjellig utstyr finner man som regel ofte en sammenheng mellom pris og ytelse. Jeg innførte jo for mange år siden kurven som viser at man får mindre og mindre igjen jo mer penger man svir av; http://avforum.no/forum/generelt-aud...tml#post418327. Jeg mener dog at prisen på Akurate-settet kan forsvares.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Etter utstrakt bruk av tenkeboksen i dag er jeg rett og slett kun et tastetrykk unna å bestille komboen Linn Akurate DS og Linn Akurate Kontrol.
    Høres veldig smart ut. Ville definitivt gått den veien selv. Lekkert er sikkert og visst, når jeg kjenner et lite misunnelsesstikk så er du på rett vei... ;-)

Min erfaring med de respektive produsentene går mer på at Naim nok har en litt varmere spillestil, mens Linn er mer karakterløs - i positiv forstand.
    Min erfaring også. Naim trenger å "parres" med høyttalere som ikke er spesielt laidback i toppen, da har du nirvana i sikte....

Da må jeg også tenke på å anskaffe meg en iPad. I kinoen trenger jeg kun den aller billigste varianten.
    Da er vel den magiske summen 4099,- for den norske varianten i øyeblikket?

Humac - Nordens største Apple-forhandler. Leverandør av Mac, iPod og Apple software.: iPad

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ved første øyekast kunne det se ut som at du skulle bytte høyttalere ut fra bildet av Linn-komponentene ovenfor, men nerva ble fort roet etter å ha lest innlegget ditt.

Linn-settet ser utrolig bra ut, og i likhet med flere andre kan jeg nok kjenne et lite stikk av misunnelse jeg også! Når det gjelder styreenhet er iPaden helt genial. Var selv hos en kollega som kjører Mac/iPad-kombo på sitt Adyton 1.6-oppsett for et par dager siden, og jeg må ærlig talt innrømme at et liknende oppsett hva gjelder styring av musikk frister veldig! iPad kan med andre ord anbefales på det sterkeste til dette (det er vel egentlig det eneste den duger til også, sett bort fra surfing da ).

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield

Min erfaring også. Naim trenger å "parres" med høyttalere som ikke er spesielt laidback i toppen, da har du nirvana i sikte....
    Det er vi sååå enige. Jeg har dog aldri hørt Linn, men settet var ihvertfall veldig WAF-ete og det er jo aldri feil:-D

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Ved første øyekast kunne det se ut som at du skulle bytte høyttalere ut fra bildet av Linn-komponentene ovenfor, men nerva ble fort roet etter å ha lest innlegget ditt.
    Ingen fare for det. Jeg skulle nok gjerne hørt et skikkelig Linn-oppsett med høyttalere og effekt i min egen kino, men på de høyere nivåene her blir det pokker så kostbart ...! Dessuten er jeg nå 100 % Adam :!:

Newcomer Nobleman sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti

Linn-settet ser utrolig bra ut, og i likhet med flere andre kan jeg nok kjenne et lite stikk av misunnelse jeg også! Når det gjelder styreenhet er iPaden helt genial. Var selv hos en kollega som kjører Mac/iPad-kombo på sitt Adyton 1.6-oppsett for et par dager siden, og jeg må ærlig talt innrømme at et liknende oppsett hva gjelder styring av musikk frister veldig! iPad kan med andre ord anbefales på det sterkeste til dette (det er vel egentlig det eneste den duger til også, sett bort fra surfing da ).
    Det er laget en Apps til Linn sine DS spiller som heter ChorusDSHD som jeg anbefaler til de som har Linn DS og bruker Ipad. Synes den virker bedre en Songbook og plugplayer både mhp layout og stabilitet.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ellers ser det nå ut til at jeg har en avtale om salg av hele Ekornes-settet mitt til en kar fra Lillestrøm. Da er jeg et skritt nærmere mål.

Jeg tenker mye på Ekornes Jazz og E200. Jazz med tilhørende krakker i sort microfiber foran (3 stykker), og én E200 (også sort) på bakre rad. Begge stressless og i microfiber.

Jeg tror det er lite som kan konkurrere med dette når det gjelder både utseende og sittekomfort?

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nobleman
    Det er laget en Apps til Linn sine DS spiller som heter ChorusDSHD som jeg anbefaler til de som har Linn DS og bruker Ipad. Synes den virker bedre en Songbook og plugplayer både mhp layout og stabilitet.
    Jeg bruker foreløbig ChorusDS (ikke HD) og den er klart bedre enn Songbook og Plugplayer. Svært stabilt og fungerer godt.

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fortsett å tenke på Ekornes Jazz du!
    En ting er utseende og sittekomfort (eh vel to ting da), en tredje er kvalitet.
    Og ja de er nydelige.
    Lite som slår møbler fra vårt eget vestland når man summerer de tre satt opp mot pris. IMO.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kvaliteten er rett og slett utrolig bra. Vi har en svært kostbar skinnsofa i stua, og den har først nå blitt ok å sitte i, etter ca 8 års bruk. Pegasus-settet var god å sitte i fra dag én. Dessuten har det aldri vært noe som helst tull, og det er lett å holde rent.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jazz er helt konge, eneste som er synd med Ekornes er selve prisen. Skal man ha full range må man nesten belage seg på minimum 30k ++++, da begynner det virkelig å bli penger av dette. Har selv prøvd hjemmekinoløsningene deres på Møbelringen og det var rett og slett en drøm å sitte i. Nydelige møbler som oser av skikkelig kvalitet.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Jazz er helt konge, eneste som er synd med Ekornes er selve prisen. Skal man ha full range må man nesten belage seg på minimum 30k ++++, da begynner det virkelig å bli penger av dette. Har selv prøvd hjemmekinoløsningene deres på Møbelringen og det var rett og slett en drøm å sitte i. Nydelige møbler som oser av skikkelig kvalitet.
    Jazz koster 20.000,- pr stol inkl. krakk. E200 koster ca 30.000,- for den enkleste modellen. Totalt koster tre stoler og en sofa veiledende 90.000,-. Det er en latterlig pris, men akk så utrolig lekkert og digg å sitte i! Det er dog mulig å få dette på tilbud, som alt annet som koster mye penger :-D

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jazz koster 20.000,- pr stol inkl. krakk. E200 koster ca 30.000,- for den enkleste modellen. Totalt koster tre stoler og en sofa veiledende 90.000,-. Det er en latterlig pris, men akk så utrolig lekkert og digg å sitte i!
    90K ja, da snakker vi real får en si.

Lekkert er det ikke noen tvil om, om dette kommer inn på rommet ditt så er jo alt state of the art. Hadde vært nice å hatt en klype dollars til slike møbler, men det får bli med tanken som lottopremien som aldri kommer.

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man får da kjøpt mye møbler med samme prisen hvor det kun er designet som klarer å konkurrere, men som viser seg å være helt på trynet når det gjelder kvalitet; les holdbarhet.
    Jeg har 3+4 seter Ekornes Oslo (eller var det Stockholm? ) og tilhørende stressless med krakk i stua som to barn og en katt har fått håndtere fritt i oppveksten og det verken synes eller kjennes at den er brukt en gang. Synes det var altfor mye å gi nærmere 40k for (med bord) når jeg kjøpte dem, men har absolutt ikke angret.
    Har forøvrig en hjørnesofa fra Hjellegjerdet på TV stua som ingen tror på hvor gammel er. Arvet fra mine foreldre og har overlevd både deres barn og barnebarn.
    Heia Norsk møbelindustri!
    (Og nei jeg jobber ikke der selv)

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norcad
    Man får da kjøpt mye møbler med samme prisen hvor det kun er designet som klarer å konkurrere, men som viser seg å være helt på trynet når det gjelder kvalitet; les holdbarhet.
    Jeg har 3+4 seter Ekornes Oslo (eller var det Stockholm? ) og tilhørende stressless med krakk i stua som to barn og en katt har fått håndtere fritt i oppveksten og det verken synes eller kjennes at den er brukt en gang. Synes det var altfor mye å gi nærmere 40k for (med bord) når jeg kjøpte dem, men har absolutt ikke angret.
    Har forøvrig en hjørnesofa fra Hjellegjerdet på TV stua som ingen tror på hvor gammel er. Arvet fra mine foreldre og har overlevd både deres barn og barnebarn.
    Heia Norsk møbelindustri!
    (Og nei jeg jobber ikke der selv)
    Det er stor forskjell fra kina søppel og god norsk gammel kvalitet, når man kjøper noe som er rimeligere så har man god samvittighet for å pælme dem ut eller selge billig senere.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jazz koster 20.000,- pr stol inkl. krakk. E200 koster ca 30.000,- for den enkleste modellen. Totalt koster tre stoler og en sofa veiledende 90.000,-. Det er en latterlig pris, men akk så utrolig lekkert og digg å sitte i! Det er dog mulig å få dette på tilbud, som alt annet som koster mye penger :-D
    Ekornesprodukter fås med mellom 25 og 40% rabatt med jevne mellomrom gjennom året, så det er tøvete å betale veilledende pris. Spesielt ettersom du ikke har det travelt.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom du har et veldig romslig budsjett på stolene du skal ha, så kan jeg anbefale Cinemate. Jeg har en treseter fra nevnte merke, og er storfornøyd. Jeg har en rygg som ikke er helt 100%, men i disse stolene kan jeg sitte så lenge jeg vil. Ulempen er at designen er ganske standard, men kvaliteten er fantastisk, både på skinn og mekanikk + motor.

Jeg har modellen som heter Valentino.

CinemaTech, Inc. - The Finest Home Theater Seating, Acoustical Room Systems, and Custom Home Theaters

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ekornes Jazz ser meget komfortabel ut og kvaliteten de har på sine produkter er jo meget høy. Det eneste minuset med en "manuell" stol er jo at beveger du deg litt beveger stolen seg også. En løsning med styring er jo at stolen holder posisjonen vis man rører seg i stolen.

Newcomer O'bello sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lillestrømlingen

Ellers ser det nå ut til at jeg har en avtale om salg av hele Ekornes-settet mitt til en kar fra Lillestrøm. Da er jeg et skritt nærmere mål.
    Bare hyggelig å kunne hjelpe til å realisere prosjektet ditt ;-) Gleder meg stort til å plukke opp denne gigantiske sittegruppa!

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av O'bello
    Bare hyggelig å kunne hjelpe til å realisere prosjektet ditt ;-) Gleder meg stort til å plukke opp denne gigantiske sittegruppa!
    Oj, den kommer til å gjøre seg godt i Cinema O'bello! Gratulerer

Side 20 av 132 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 30 40 50 60 70 80 90 100 110 120 130 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •