Aktos hjemmekino - Side 19

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  8
Side 19 av 132 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 29 39 49 59 69 79 89 99 109 119 129 ... SisteSiste
Viser resultater 361 til 380 av 2640
    Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av homecinema
    40 kinoer er da fort gjort...
    Ja, men merkelig nok har jeg ikke fått en eneste henvendelse på mitt umaskerte og freidige reklamestunt, så jeg må nok skaffe finanser på andre måter

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Har du foresten noen tanker om RX-V3067 opp mot Z11? Selv om den er nyere så tenker jeg at det skal mye til at den når "storebror" til knærne.
    Dette er jeg svært nysgjerrig på selv også. Tenk om "gamle" Z11 fikk juling av sin lillebror! Hvis noen skal arrangere noe slikt vil jeg være med. Jeg kan stille med Z11, men ingen kino for øyeblikket ...

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Dette er jeg svært nysgjerrig på selv også. Tenk om "gamle" Z11 fikk juling av sin lillebror! Hvis noen skal arrangere noe slikt vil jeg være med. Jeg kan stille med Z11, men ingen kino for øyeblikket ...
    Send meg en pm eller sms om dette blir aktuelt. Hvis jeg får/kan snike meg med da :grin:

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ang, projektor valg. Hva med: Sim2 C3X Lumis
    Grand Cinema C3X Lumis Line | SIM2 Multimedia | Home Theater Display Systems

Har en venn som driver med noe hjemmekino salg i England, eller driver siden. Husker ikke hva, men han anbefalte den ihvertfall.
    Min tråd

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har byttet fra Z11 til 3067, men har ikke noe grunnlag for å si om den er bedre eller dårligere. Vi kan ta sammenligningstest hos meg når den nye kinoen min er ferdig.
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b3nd1k
    Ang, projektor valg. Hva med: Sim2 C3X Lumis
    Grand Cinema C3X Lumis Line | SIM2 Multimedia | Home Theater Display Systems

Har en venn som driver med noe hjemmekino salg i England, eller driver siden. Husker ikke hva, men han anbefalte den ihvertfall.
    Tror den er alt for dyr og ikke noe spesielt bedre enn f.eks VW90...8)
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så ikke prisen, var litt dyr ja Her er siden dems ihvertfall,
    AV Discovery | Home Cinema Professionals.

Ang styring så er det noe som heter Control4, det systemet der virka jo veldig nice ihvertfall!
    Min tråd

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, men merkelig nok har jeg ikke fått en eneste henvendelse på mitt umaskerte og freidige reklamestunt, så jeg må nok skaffe finanser på andre måter
    Du kan få jobb her, for det virker som om jeg har glemt både bildetaking og bearbeiding i Photoshop.....

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Du kan få jobb her, for det virker som om jeg har glemt både bildetaking og bearbeiding i Photoshop.....
    Du har fått e-posten min?

Intermediate Millmaker sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan få jobb hos meg også, men det er litt frem i tid! Overtar hus i morgen og har planer så det holder. Men som sagt frem i tid. Dog så er det et ønske når den er ferdig.

Innen den tid så er det nok ikke finanser du trenger siden du antakelig er ferdig, men kanskje litt lommepenger isteden!

Uansett, jeg setter meg gjerne på en liste for fremtidig fotoshoot!

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har fått e-posten min?
    ** Løper og sjekker... **

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan stille med kino, men ingen Z11... ;-)

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b3nd1k
    Så ikke prisen, var litt dyr ja Her er siden dems ihvertfall,
    AV Discovery | Home Cinema Professionals.

Ang styring så er det noe som heter Control4, det systemet der virka jo veldig nice ihvertfall!
    Control4 er ikke helt nytt her på berget heller. HifiCenterkjeden introduserte det i alle fall i sine butikker, og jeg mener å ha sett det etter at de ble hetende soundgarden også, selv om det ligger lite info om det på nett. Tipper det er kun butikker som har lokal tilgang på programmerere som tilbyr det?

Ellers så har jeg minst like stor tro på (vel, mer da) en løsning bestående av en rimelig serie2 kontroller med ethernet fra Crestron (MP2e, CP2e, DIN-AP2), en iPad, Crestron Mobile App. Hiv på en Crestron CEN-NVS100 for trådløs preview av videokilder (eller "hvem ringer på og forstyrrer midt i filmen") så begynner det å bli smooth

Jeg trykker i alle fall "liker" på den knappen. Hvor er knappen?

Dette blir jo bare mere aktuelt ettersom Crestron har begynt å snakke om serie3 av prosessorene sine, og at dette forhåpentligvis ytterligere senker ny/bruktpriser på serie2 (som gjør jobben). Ebay...

DrE

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter utstrakt bruk av tenkeboksen i dag er jeg rett og slett kun et tastetrykk unna å bestille komboen Linn Akurate DS og Linn Akurate Kontrol.

En god venn minnet meg på et gammelt jungelordtak som sier at "hvis du klatrer rett til topps har du ingenting igjen å strekke deg mot". Eller noe i den stilen ...

Det er jo lekkert!

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nyydelig!
    Pent sagt er jo siklefaktoren ganske høy på det oppsettet, som umiddelbart minner meg litt om NAIM?
    Uten sammenlikning forøvrig, hverken den ene eller andre veien. ;-)

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er enig i det, i alle fall størrelsen og utførelsen på de sorte boksene.

Min erfaring med de respektive produsentene går mer på at Naim nok har en litt varmere spillestil, mens Linn er mer karakterløs - i positiv forstand.

Da må jeg også tenke på å anskaffe meg en iPad. I kinoen trenger jeg kun den aller billigste varianten.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er enig i det, i alle fall størrelsen og utførelsen på de sorte boksene.

Min erfaring med de respektive produsentene går mer på at Naim nok har en litt varmere spillestil, mens Linn er mer karakterløs - uten at det betyr noe negativt.
    Hmm, interessant! Slik jeg har opplevd NAIM, er at den gjerne er mer "sprelsk" hva mellomtone / diskant angår?
    Men dette har nok helst sammenheng med høyttalerkomboen...

Da må jeg også tenke på å anskaffe meg en iPad. I kinoen trenger jeg kun den aller billigste varianten.
    En iPod kan vel duge, den også?
    Skjønt - jeg føler nok et lite stikk av misummelse mtp iPad-alternativet. :twisted:

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo åpenbart at høyttalerne har mye å si, og jeg er enig i betraktningene vedrørende mellomtonen. Min erfaring (som dog er begrenset, vel og merke!) er at den er litt laidback i toppen. Jeg har ikke hørt mye på Naim, men jeg har prøvd et par CD-spillere som ikke matchet særlig godt med det jeg hadde på det tidspunktet. Imidlertid var det høy gåsehudfaktor på oppsettet som spilte hos SoundPlanet når Anfield var AD der i gården. Som Linn tror jeg synergi, kilde og kjede er overmåtelig viktig!

Jeg kan godt bruke min iPod Touch, men den er jo langt fra så kul som en iPad

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo åpenbart at høyttalerne har mye å si, og jeg er enig i betraktningene vedrørende mellomtonen. Min erfaring (som dog er begrenset, vel og merke!) er at den er litt laidback i toppen. Jeg har ikke hørt mye på Naim, men jeg har prøvd et par CD-spillere som ikke matchet særlig godt med det jeg hadde på det tidspunktet. Imidlertid var det høy gåsehudfaktor på oppsettet som spilte hos SoundPlanet når Anfield var AD der i gården. Som Linn tror jeg synergi, kilde og kjede er overmåtelig viktig!
    Du er nok inne på et veldig riktig spor ja, hva synergi og viktigheten av dette angår! Linn´s filosofi kan vel langt på vei stå som et eksempel på dette....
    Ellers skal jeg ikke påberope meg all-verdens Naim-erfaring jeg heller.
    Har hørt oppsettet på et par gode Triangel-høyttalere, men faktisk også på mine Vistaer. Som eneste referanse. ops:

Jeg kan godt bruke min iPod Touch, men den er jo langt fra så kul som en iPad
    Hehe, sant nok.
    Men iPad er jo så diiiger, og tar jo alt for mye plass!
    Men den kan jo stappes under stolen, når den ikke er i bruk! ;-)

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde vært veldig artig om du kunne fått sammenlignet Weiss DAC202 og Linn. Kanskje du finner ut at toppen av fjellet ikke nødvendigivs er på toppen av prisstigen.

Side 19 av 132 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 29 39 49 59 69 79 89 99 109 119 129 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •