Aktos hjemmekino - Side 18

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  8
Side 18 av 132 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 28 38 48 58 68 78 88 98 108 118 128 ... SisteSiste
Viser resultater 341 til 360 av 2640
    Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    1. Kan man spille Flac med en Apple-maskin?
    2. Hvilken DAC velger man hvis man leter i High-End kretsene?
    1. Det går fint. Veldig mange bruker f.eks Pure Music:
    CHANNEL D - Pure Music

2. Skal det være med volumkontroll eller forforsterker?

Du har allerede nevnte HRT og de kommer med toppmodell i desember. Tror ikke den har volumkontroll, men vet ikke sikkert. Ser ikke noe grunn til at den ikke skal konkurrer med det beste. De sparer mye når man kun har en utgang/utgang og er så liten. HRT Pro som er den dyreste i dag har jo dessuten fått rykte på seg til å være i high-end land.

De beste, dersom transparense er målestokken, regner de fleste at man finner i pro markedet. Metric Halo ULN-8 regnes som en av de grommeste og har både forforsterker og god EQ mulighet.
    ULN-8: Premier Converter, Preamp, Processor, Interface

Så har du Weiss da. Dyrt og bra.
    Weiss :: High End
    Noen av modellene selges hos Stereofil:
    Stereofil - Butikken for stereo og hjemmekinoelskere i Grensen 9!

Ayre sin USB DAC regnes også som veldig god, men har inntrykk av den ikke er like transparent som Metric Halo og Weiss. Vi snakker vel uansett om veldig små forskjeller som det er mellom de beste DACene.

Prisen på Metric Halo og Weiss er vel uansett i samme land som den rimeligste Linn saken du vurderer. HRT DACen er derimot mye rimeligere. Finnes garantert mye annet bra også.

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du tenker litt i retning av Mac, kan jeg anbefale Plex.

Det er gratis, har et nydelig brukergrensesnitt og kan styres med med iphone, ipad og ipod touch. Bruker dette sammen med en Synology DS209 NAS og er strålende fornøyd med brukervennlighet, stabilitet og hastighet.

Skulle lagringsplass være et bekymringsmoment, kan du jo alltids gå for denne modellen som kan fylles med 10 stk 2TB disker

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kilde, kilde og atter kilde. Jeg har jo blitt en linjemann (hvis noen tenker fotball så glem det) som har klokketro på at hele kjeden må settes sammen med samme filosofi.
    Kloke ord fra en klok mann..... :-)

Newcomer linebacker sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    166
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker selv Plex på min minimac og den spiller av Flac.
    Kan anbefales.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm, jeg må si at kjennskapen til de forskjellige DAC-modellene som er å få tak i blir et langt lerret å bleke for min del. Det hadde vært besnærende å gå for en løsning med en skikkelig god DAC og en Macbook Air 11".

f. eks.:

+

Problemet mitt er at med Linn vet jeg helt nøyaktig hva jeg får, hvordan det matcher resten av kjeden og hvor fornøyd jeg er med brukergrensesnittet.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle vel være mulig å ha Weiss DAC202 på hjemlån fra Stereofil ville jeg tro. En test her:
    Weiss Engineering DAC202 Review | Computer Audiophile

Og det samme med andre DACer som selges i Norge. Beste er selvsagt å prøve selv.

Produsentrepresentant
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mht kilde vil jeg anbefale Theta. Jeg har selv hatt Oppo BDP-83 SE men Theta Compli Blu er i en divisjon over denne. Mac med Pure Music og async USB dac (Ayre) er også utpøvd, langt bedre enn Squeezebox inn i samme Dac, men fortsatt et stykke bak de vasseste cd spillerne (dog til langt høyere pris). Omtrent på linje med Oppo. Theta komner til å lansere spiller også basert på Oppo BDP-93. Ellers ryktes det at Oppo kommer med en modell 95 som erstatning for 83SE, men langt mer påkostet og "highendifisert" enn forgjengeren. Vil anta det kommer modifiseringer også basert på denne, men da er vi sikkert minst et halvt år frem i tid.

Edit: om du foretrekker data-basert avspilling må jeg legge til at jeg ikke har hørt dette sammen med dCS. Personlig vil jeg evt vurdere en Theta Gen Viii som muligens vil komme med usb input etterhvert og som jeg også vil kunne utnytte Dac'ene til i kinosammenheng.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av en eller annen grunn har jeg aldri hatt sansen for Theta, selv om de etter sigende skal lage fortreffelige drivverk. Og jeg kunne nok aldri hatt en Blu-ray Disc-spiller som kilde til musikk, om den så het Goldmund.

Oppsummering på komponenter med ufravikelige krav:

Musikkavspiller: Harddiskbasert avspilling med iPad som fjernkontroll.
    Blu-ray Disc-spiller: Må kunne flytte undertekst, skal være rask. Bitstream ut.
    Prosessor/receiver: 11 kanaler, hvorav fire må være høydekanaler.

Ren CD-spiller kan det tenkes jeg skaffer meg igjen, men ingenting er fastsatt. Før det blir det nok heller en platespiller.

Produsentrepresentant
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Vet jo ikke hvor høyt du sikter. Selv benytter jeg min Theta kun til SACD utenom film. Kan ellers legge til at Compli Blu leverer vesentlig bedre bilde enn Oppo spilleren. Du kan lese min snart 1 år gamle test på Audiogon (samme nick). Ps. Den kan også flytte undertekst.

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Naim Uniti Serve og Naim DAC, styres via iPad.

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppsummering på komponenter med ufravikelige krav:

Musikkavspiller: Harddiskbasert avspilling med iPad som fjernkontroll.

MacMini + Ipad + Airdisplay
    Lagre musikk og annen media på NAS, så har du et fullverdig mediasenter med trådløs skjerm.

Blu-ray Disc-spiller: Må kunne flytte undertekst, skal være rask. Bitstream ut.

Philips BDP9600

Det eneste du bør være obs på er mekanisk støy (hvis den er som BDP 9500). Jeg returnerte min 9500 pga dette.

Prosessor/receiver: 11 kanaler, hvorav fire må være høydekanaler.

Finnes det andre alternativer enn RX-V3067, bortsett fra Z11 som du allerede har?

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå kjenner jeg ikke noe særlig til Linn sine mediaspillere, men slik jeg ser det så har en Mac/PC et større bruksområde og muligheter. Streaming løsninger som Wimp og Spotify vil virke fra dag en, men med en mediaspiller så må man vente på løsninger. Muligheten til å prøvelytte til ny musikk i hoveanlegget er enkelt. Og det samme med film trailere. I tillegg finnes mulighet til å leie/streame film, surfe, se på TV, utføre EQ med software osv. Det negative må vel være at det kan ta oppmerksomheten vekk ifra bare det å bare lytte til musikk og det er litt mer og sette seg inn i. En mediaspiller er en fiks ferdig løsning. Men nå fungerer f.eks iTunes og PureMusic svært knirkefritt det også.

Begge løsninger må veies opp i mot hverandre. Lydmessig er det nok kun D/A delen som vil skille hvis vi ser vekk ifra EQ.

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2. Hvilken DAC velger man hvis man leter i High-End kretsene?
    Jeg kan trygt anbefale en lytt på Weiss.

Jeg har Weiss DAC-2 og Weiss DAC-1 Mk-II. Jeg har kjøpt begge mine hos Prolyd i Oslo. DAC-2 koster litt over 20.000 kroner og DAC-1 Mk-II koster den nette sum av 53.000 kroner. Førstnevnte DAC er vel verdt pengene, mens sistnevnte - til tross for prisen - fremstår som et røverkjøp i mine ører. De fleste som er innom for å lytte på denne, lister seg sjokkskadet ut.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm, jeg må si at kjennskapen til de forskjellige DAC-modellene som er å få tak i blir et langt lerret å bleke for min del. Det hadde vært besnærende å gå for en løsning med en skikkelig god DAC og en Macbook Air 11".

.
    Har du sett denne?

http://avforum.no/avtorget/showprodu...1100&cat=last7

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er både for gammel og ikke særlig tiltalende.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe må det vel være til under en fjerdedel av nypris.... :-D Tror vel du havner på Linn uansett, der vet du hva du får og hvordan det både virker og låter.

Har du foresten noen tanker om RX-V3067 opp mot Z11? Selv om den er nyere så tenker jeg at det skal mye til at den når "storebror" til knærne.

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da trenger jeg bare å fotografere, la meg se ... 40 kinoer før jeg er i mål 8)
    40 kinoer er da fort gjort...

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg følger spent med på hva som kommer til å ta over for din Akurate DS. Jeg er i samme "problemstilling" selv, og det gir meg nesten hodebry. Har de siste dagene blitt veldig i tvil på hva jeg skal gjøre, selvom jeg egentlig hadde bestemt meg for en "ferdig" mediaspiller som Naim HDX eller Bladelius Embla.

De aller fleste med DS streamere fra Linn skryter de opp i skyene, så kanskje jeg burde tatt meg en tur over til Oslo å besøkt Kontrapunkt. Der har de jo både HDX og Linn sine streamere.

De andre mulighetene jeg har er jo som du selv er inne på her PC med en high end DAC, eller en ny high end cd spiller som jeg også vurderer.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slik det står nå heller jeg mot at det blir fortsatt Linn, men jeg er usikker på om jeg klarer å realisere så mye penger som må til for å komme opp på Klimax. Jeg vil så indelig gjerne, men går det ikke, nei så går det ikke. Da blir det den nye Akurate-serien som må testes ut.

Alternativet blir et Apple-produkt og en god DAC, enten med innebygget volumkontroll, eller så må jeg gå for en forforsterker i tillegg.

Dette er vanskelig, men jeg er utrolig fornøyd med Linn. Så hvorfor tulle med noe som funker, tenker jeg stadig ...

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Jeg følger spent med på hva som kommer til å ta over for din Akurate DS. Jeg er i samme "problemstilling" selv, og det gir meg nesten hodebry. Har de siste dagene blitt veldig i tvil på hva jeg skal gjøre, selvom jeg egentlig hadde bestemt meg for en "ferdig" mediaspiller som Naim HDX eller Bladelius Embla.

De aller fleste med DS streamere fra Linn skryter de opp i skyene, så kanskje jeg burde tatt meg en tur over til Oslo å besøkt Kontrapunkt. Der har de jo både HDX og Linn sine streamere.

De andre mulighetene jeg har er jo som du selv er inne på her PC med en high end DAC, eller en ny high end cd spiller som jeg også vurderer.
    Tja, jeg har ikke hørt verken Bladelius eller Naim sitt bidrag, men jeg testet jo Logitech Transporter mot Linn Sneaky DS, og det var liten tvil om at Linn sin var bedre på alle områder.

Side 18 av 132 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 28 38 48 58 68 78 88 98 108 118 128 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •