Aktos hjemmekino - Side 17

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  8
Side 17 av 132 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 27 37 47 57 67 77 87 97 107 117 127 ... SisteSiste
Viser resultater 321 til 340 av 2640
    Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det skal vi nok få til ;-)

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men hva synes dere som har sett det om 3D fra projektorer? Jeg har kun sett det én gang, og det var på en TV på Hjemmekino-messa i fjor. Kan det sammenlignes? Inntrykk og meninger tas i mot med takk!

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Men hva synes dere som har sett det om 3D fra projektorer? Jeg har kun sett det én gang, og det var på en TV på Hjemmekino-messa i fjor. Kan det sammenlignes? Inntrykk og meninger tas i mot med takk!
    Det jeg kan si om Sony VW90 er at den funker aller best når den er satt i low brightness(nesten ikke crosstalk) i 3D menyen, men da blir den litt lyssvak for mitt 3m brede gråe lerret. Så jeg skal teste med hvitt lerret med litt gain til neste uke, og en annen ting er at brillene til Sony stjeler mye lys og jeg har hørt at Xpand X103 universal briller funker mye bedre så jeg har bestil et par for å teste. Men du skal jo ha bakprojeksjon så jeg vil tro det funker mye bedre hos deg...
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Newcomer Nobleman sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var Linn Akurate DS solgt, langt under det jeg opprinnelig forlangte for den. Jeg burde skjønt det, men sånn er det når man tror man sitter på gull, men som viser seg å være sølv på det frie marked

Uansett, jeg må fortsatt frigjøre masse penger for å komme i mål. Det er på tide å spamme Finn.no alvorlig i tiden fremover 8)
    Det er bare å bestille Klimaxen...
    Har hatt den et pår måneder og nyter hver kveld. Jeg bruke 4 måneder for å få en akseptabel pris for Akuraten og det det er egentlig synd for denne var også HIGH END.

har du vurdert Theta Casablanca som prosessor?

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21
    Det jeg kan si om Sony VW90 er at den funker aller best når den er satt i low brightness(nesten ikke crosstalk) i 3D menyen, men da blir den litt lyssvak for mitt 3m brede gråe lerret. Så jeg skal teste med hvitt lerret med litt gain til neste uke, og en annen ting er at brillene til Sony stjeler mye lys og jeg har hørt at Xpand X103 universal briller funker mye bedre så jeg har bestil et par for å teste. Men du skal jo ha bakprojeksjon så jeg vil tro det funker mye bedre hos deg...
    Jeg skal ikke ha bakprojeksjon i den nye kinoen. Det blir et 270cm bredt DaVision Masque i 2.35:1. Gleder meg for øvrig til å høre dine erfaringer med briller og slikt :-D

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nobleman
    Det er bare å bestille Klimaxen...
    Har hatt den et pår måneder og nyter hver kveld. Jeg bruke 4 måneder for å få en akseptabel pris for Akuraten og det det er egentlig synd for denne var også HIGH END.

har du vurdert Theta Casablanca som prosessor?
    Skal jeg ha Klimax DS skal jeg også ha Klimax Kontrol. Disse to henger utrolig godt sammen, naturlig nok ...

Jeg har ikke vurdert den Thetaen, jeg er Z11-fanboy # 1

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal ikke ha bakprojeksjon i den nye kinoen. Det blir et 270cm bredt DaVision Masque i 2.35:1. Gleder meg for øvrig til å høre dine erfaringer med briller og slikt :-D
    Ok, hva er gainen på denne duken da?
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lenge siden jeg har vært innom tråden min nå, men det har ikke skjedd noe av betydning. Jeg har dog tenkt en del, og det er to "problem"stillinger som må håndteres:

1. Skal jeg droppe Linn Klimax til fordel for den nye serien med Linn Akurate? Mange hevder at dette spiller svært nært Klimax, men jeg har ikke hørt dem enda. Hmmm .... Det er mye penger i mellom gitt ...

2. Projektor. Jeg har nesten bestemt meg for enten JVC DLA-X7 eller Sony VPL-VW90. Synspunkter på disse, eller andre alternativer? Jeg tenker også på Epson EH-R4000 siden den har motorisert zoom og fokus med minne, slik at jeg slipper anamorfisk linse.

Overlater til andre å kommentere bilde/projektordelen, og selv gir jeg et svar på spørsmål nr 1:

1. Gå for nye Akurate, som igjen...
    2. .... gjør det mulig å kjøpe en av disse projektorene, som da er noe dyrere enn de du vel opprinnelig vurderte?

;-)

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville ha vurdert en rimeligere kilde. Skulle ikke være så vanskelig å finne en kilde i high-end klassen til mye lavere pris. Enten DAC sammen med Squeezebox/Sonos eller DAC/lydkort koblet rett i en Macmini/HTPC. Velger du Mac kan du f.eks bruke iPad som fjernkontroll. Den kommende HRT HD (ca. 9k) tipper jeg låter omtrent like transparent som noe annet:
    Musicstreamer.no | -

En vifteløs HTPC med Solid State disk vil koste rundt 10k. Macmini er vel enda rimeligere. Trenger du en god volumkontroll, kan f.eks en passiv Placette være en løsning:
    Placette Audio - Remote Volume Control

Produsentrepresentant
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vurderer å bytte ut mitt 2.35 lerret selv, med samme mål som ditt. Dette lerretet virker interessant, men skal du ikke ha den kurvede versjonen?
    Skal du ha med motorisert maskering til 16:9? Hvor kjøper du fra? Pris?
    Vurderer selv også lerret fra Vutec.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Projektorvalget er det ingen grunn til å ta nå. Med unntak av VW90 så er det vel ingen av de nevnte modellene som enda er "produksjonsmodeller". I tillegg til nevne projektorer så må vi ikke glemme Mitsubishi Diamond, som jeg tror kan bli meget bra.

Løsningen her er nok å sitte på gjerdet en stund.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Der kan man bli sittende en stund! Det kommer jo noe nytt hele tiden.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Der kan man bli sittende en stund! Det kommer jo noe nytt hele tiden.
    Jeg tenker på at det kan være lurt å vente til alle "årets" modeller har kommet på markedet, ikke til neste generasjon kommer.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Atle

3D er vel enn så lenge en gimmick, selv svindyre oppsett på kino har store mangler og brillene er jo svært varierende etter det jeg leser........ Tenker selv at det hadde vært kult men ville ikke vektlagt det overhodet.

Når det gjelder kilden er jeg på linje med Anfield, men du er jo en hund etter high end lyd så vet ikke helt om du vil høre på dette

I forhold til valg av projektor ville jeg tatt en sammenligning av de hotteste kandidatene i egen kino, jeg har selv en forkjærlighet for JVC bassert på forrige generasjon og syntes den var vesentlig bedre enn Sony, men lurer her på om ikke det praktiske med å slippe anamorf linse peker i retning av Epson.... Skulle du ønske å låne en linse er det bare å si fra så kan du låne min FE1500, den er full hd godkjent, men desverre manuell :roll:

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21
    Ok, hva er gainen på denne duken da?
    Vel, det er relativt flaut å innrømme det, men jeg aner faktisk ikke. Bilde har aldri vært min sterke side

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Overlater til andre å kommentere bilde/projektordelen, og selv gir jeg et svar på spørsmål nr 1:

1. Gå for nye Akurate, som igjen...
    2. .... gjør det mulig å kjøpe en av disse projektorene, som da er noe dyrere enn de du vel opprinnelig vurderte?

;-)
    Ja, jeg er litt i villrede nå ... Jeg har hørt Klimax på dette oppsettet, og det spiller så utrolig bra! Men hvor mye glede vil jeg få av Akurate kontra Klimax. Vil jeg faktisk merke forskjell, og kan jeg mentalt forberede meg på at jeg kunne hatt noe som var bedre. Jeg vet det må høres fjollete og ikke minst flåsete ut (for jeg er faktisk ikke en særlig pengesterk person), men dette er ikke sort/hvitt ...

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Ville ha vurdert en rimeligere kilde. Skulle ikke være så vanskelig å finne en kilde i high-end klassen til mye lavere pris. Enten DAC sammen med Squeezebox/Sonos eller DAC/lydkort koblet rett i en Macmini/HTPC. Velger du Mac kan du f.eks bruke iPad som fjernkontroll. Den kommende HRT HD (ca. 9k) tipper jeg låter omtrent like transparent som noe annet:
    Musicstreamer.no | -

En vifteløs HTPC med Solid State disk vil koste rundt 10k. Macmini er vel enda rimeligere. Trenger du en god volumkontroll, kan f.eks en passiv Placette være en løsning:
    Placette Audio - Remote Volume Control
    Jeg har tenkt taken på hva jeg kan få for pengene hvis jeg tenker ut over det jeg egentlig hadde bestemt meg for. Squeezebox eller Sonos er utelukket, men jeg hadde nok ikke vært fremmed for en lekker Mac av noe slag. Det jeg imidlertid føler er at Linn gir meg nøyaktig det jeg ønsker meg, om det så er Akurate eller Klimax - bare (innbilt eller ei) av varierende grad av svært god lydkvalitet. Jeg har jo testet mye rart på Adamene, men Linn DS og Mark Levinson ble stående svært lenge. Jeg prøvde også en del forforsterkere uten av det gav meg noe, bortsett fra nettopp Klimax. Jeg leser om de som ikke har likt Linn sammen med Adam, og det forundrer meg - selv om det nok er en del forskjell på modellene det er snakk om.

Men for øvelsens skyld, gi meg noen innputs på dette. Jeg er nokså utdatert for tiden.

1. Kan man spille Flac med en Apple-maskin?
    2. Hvilken DAC velger man hvis man leter i High-End kretsene?

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cappuccino
    Jeg vurderer å bytte ut mitt 2.35 lerret selv, med samme mål som ditt. Dette lerretet virker interessant, men skal du ikke ha den kurvede versjonen?
    Skal du ha med motorisert maskering til 16:9? Hvor kjøper du fra? Pris?
    Vurderer selv også lerret fra Vutec.
    Ikke kurvet. Manuell maskering. Kjøpt fra Soundplanet, 21.900,- veiledende.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Projektorvalget er det ingen grunn til å ta nå. Med unntak av VW90 så er det vel ingen av de nevnte modellene som enda er "produksjonsmodeller". I tillegg til nevne projektorer så må vi ikke glemme Mitsubishi Diamond, som jeg tror kan bli meget bra.

Godt tips, jeg trenger uansett ikke forhaste meg. Kinoen blir vel ikke ferdig før på våren uansett ...

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Hei Atle

3D er vel enn så lenge en gimmick, selv svindyre oppsett på kino har store mangler og brillene er jo svært varierende etter det jeg leser........ Tenker selv at det hadde vært kult men ville ikke vektlagt det overhodet.

Når det gjelder kilden er jeg på linje med Anfield, men du er jo en hund etter high end lyd så vet ikke helt om du vil høre på dette

I forhold til valg av projektor ville jeg tatt en sammenligning av de hotteste kandidatene i egen kino, jeg har selv en forkjærlighet for JVC bassert på forrige generasjon og syntes den var vesentlig bedre enn Sony, men lurer her på om ikke det praktiske med å slippe anamorf linse peker i retning av Epson.... Skulle du ønske å låne en linse er det bare å si fra så kan du låne min FE1500, den er full hd godkjent, men desverre manuell :roll:
    Ja, jeg etterlyset erfaringer med 3D-projektorer. Jeg har aldri sett det selv, som sagt kun på en TV. Det syntes jeg imidlertid var svært kult!

Kilde, kilde og atter kilde. Jeg har jo blitt en linjemann (hvis noen tenker fotball så glem det) som har klokketro på at hele kjeden må settes sammen med samme filosofi.

Side 17 av 132 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 27 37 47 57 67 77 87 97 107 117 127 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •