Aktos hjemmekino - Side 130

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  8
Side 130 av 132 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 80 90 100 110 120 126 127 128 129 130 131 132 SisteSiste
Viser resultater 2,581 til 2,600 av 2640
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Grattis med "ny" Z11 !
    Blir lite nyfiken.. har du tänkt att bygga om och installera 2 bakre presence-högtalare?

Active Nabon sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg skumlest gjennom hele tråden på nytt igjen. Lest mest dine egne bildeposter for å forstå oppbyggingen og hvordan du har konstruert veggene. Det sies jo at man skal bygge to eneboliger før man får det akkurat som man vil ha det på sin tredje. Er vel dette jeg bruker min kino til nå. Vet det ikke blir den siste, men lærer på mine feil nå selv om jeg gleder meg til å bli ferdig. Har et par spørsmål dog; døren du foret ut med rammer. Er dette en vanlig innerdør med vanlige hengsler? Formpresset eller heltre? Vet du ca hvilken vektøkning døra har fått etter modifikasjoner?
    Angående ledrammene rundt hver elkokontakt. Har du snurret film med disse lysene på? Blir det glorete og forstyrrende? Kommer til å montere sort elko jeg også, men kan ikke se for meg at jeg har mulighet til å slå disse av og på ettersom jeg har trukket ferdig alt av rør. Hvordan er det denne styringen fungerer egentlig?
    På forhånd takk for svar fra en lærevillig kino-konstruksjon-fersking og beklager på forhånd hvis disse spørsmålene er besvart tidligere i tråden.

Ps: håper du kan oppdatere tråden din når utearealet skrider fremover. Du kan jo ikke skuffe dine faste lesere som allerde har sett skissen.

Fortsatt god kino-lørdag Akto

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager lovlig sent svar

Joda, dørene er ordinære men i massivt treverk. Den heter lyddør men det er ikke lyddør i den forstand vi forbinder med begrepet. Er vel heller en slik type dør som demper litt mer enn en formpresset papp-dør

Vektøkningen ble kanskje 10 kg hvis jeg skal gjette, jeg har ikke målt.

Lysene er ikke forstyrrende i det hele tatt ved bruk under filmvisning. De kan dessuten dimmes manuelt før man skrur de fast. Styringen er kun basert på en rele-aktuator som styres via wireless-systemet.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ellers har jeg hatt Z11 i hus en stund, og er meget fornøyd. Lydprosesseringen i 3D-modus (ikke 3D-bilde, men Yamahas lydsystem-3D) er av en helt annen karakter enn fra 3010, og det var akkurat det jeg hadde savnet. Samspillet mellom høyttalerne er helt utrolig, det er nesten så man skulle tro man hadde et eneste stort lydpanel som strakte seg rundt hele rommet. Da kan jeg heller leve med manglende on-screen Jeg føler heller ikke at jeg mangler noe som helst ved å bruke de innebygde forsterkerne i Z11 kontra Sherbourne. Dette var uansett mektig overkill ...

Derfor legger jeg ut begge effekttrinnene samt 3010 for salg.

http://avforum.no/avtorget/showprodu...=97006&cat=500
    http://avforum.no/avtorget/showprodu...=97007&cat=500

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har brukt to dager nå på å lese gjennom alle 130 sidene... Nå saumfarer jeg huset for å se hvilke vegger som må bort for å få plass til "en Akto" her hjemme også :-)
    Veldig inspirerende! Har også et par spørsmål...

1. Du har lagt en del arbeid i å få en fleksibel løsning på dempeplatene. Enn så lenge er ikke denne muligheten benyttet, alt står slik det opprinnelig ble montert. Tror du at du kommer du til å benytte denne muligheten? Eller var det mulig å komme nær et optimalt oppsett initielt, kun basert på erfaring og akkustisk teori?

2. Såvidt jeg kan se er alle vegger / tak parallelle med unntak av kortveggene der rear back er montert. Hvorfor er akkurat denne skråstilt?

3. Du benytter standard dør (kledd med dempeplater) ut til gangen (?) Blir det mye lyd utenfor? Benytter du pakning eller andre triks?

Mvh Thomas

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1. Faktisk så føler jeg at jeg er i mål, og dessuten tror jeg det å gjøre om på noe nå blir et så stort tiltak at jeg tror det vil ta laaaang tid før jeg gjør endringer. For jeg er tross alt meget fornøyd

2. At denne er skråstilt er kun fordi jeg ville skråstille det ene settet med bakhøyttalere. Kun derfor ...

3. Det er pakning originalt på døra. Og spiller jeg full guffe så er det ganske så mye lyd utenfor. Heldigvis har jeg en kone som ikke bryr seg om det kommer litt lyd ut til resten av huset, og barna er vant til lyd rundt seg så de sover gjennom absolutt alt vi kan finne på - forrige sommer jobbet jeg med spikerpistol utenfor soveromsvinduet deres en hel kveld uten at de våknet ... Dessuten er det svært sjeldent jeg spiller høyt, når jeg tenker meg om er det kun når jeg skal imponere en eller annen, og det er ikke så ofte at det fører til sjenanse

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Ellers har jeg hatt Z11 i hus en stund, og er meget fornøyd. Lydprosesseringen i 3D-modus (ikke 3D-bilde, men Yamahas lydsystem-3D) er av en helt annen karakter enn fra 3010, og det var akkurat det jeg hadde savnet. Samspillet mellom høyttalerne er helt utrolig, det er nesten så man skulle tro man hadde et eneste stort lydpanel som strakte seg rundt hele rommet. Da kan jeg heller leve med manglende on-screen Jeg føler heller ikke at jeg mangler noe som helst ved å bruke de innebygde forsterkerne i Z11 kontra Sherbourne. Dette var uansett mektig overkill ...

Derfor legger jeg ut begge effekttrinnene samt 3010 for salg.

http://avforum.no/avtorget/showprodu...=97006&cat=500
    http://avforum.no/avtorget/showprodu...=97007&cat=500
    hei og takk for sist
    Godt og ha deg tilbake i Z11 klubben!

Intermediate Per Christian sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har blitt imponert!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, og gratulerer med en helt fantastisk kino :-)

For en del sider siden vurderte du forskjellige løsninger på platået til andre rad, har du tenkt noe mer på hvordan du skal løse det?

Gleder meg til å se hva du finner på der ;-)

Hvordan fungerer det nå som bakre rad står på golvet, for det er slik det er nå, eller er det jeg som er blind?
    Kino: DI(by BEF) SEAS LRO4Y 10" *4 + SEAS 6,5" Koax | Hypex PSC2.700D - DSP *2 | Krell Resolution C | DefTech Supercube Reference *2 | SVS sss-01 *4 | Yamaha 1030 | Vincent S3 | 106" rammelerret | Sony vpl-vw95 | PS4 | Stue: DefTech DI 6,5LR | Denon AVR-X1200W | Squeezebox |

Min hjemmekino

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av megareksik
    hei og takk for sist
    Godt og ha deg tilbake i Z11 klubben!
    Hei du, nå var du endelig på nett

Takk for sist ja!

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vebbis
    Hei, og gratulerer med en helt fantastisk kino :-)

For en del sider siden vurderte du forskjellige løsninger på platået til andre rad, har du tenkt noe mer på hvordan du skal løse det?

Gleder meg til å se hva du finner på der ;-)

Hvordan fungerer det nå som bakre rad står på golvet, for det er slik det er nå, eller er det jeg som er blind?
    Takk for det.

Bakre rad står for tur, men jeg får ikke gjort det før snøen går. I vinter har det blitt ekstremt mye jobbing. Planen er uforandret, det blir et helt podie som følger buen fra første rad. Nå står sofaen rett på gulvet - du er med andre ord langt fra blind

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg lett i tråden, samt vært på Facebook, men finner ingen sidehøytalere. Ligger de bak noe av høytalerstoffet, eller har du ikke montert de opp?

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Nå har jeg lett i tråden, samt vært på Facebook, men finner ingen sidehøytalere. Ligger de bak noe av høytalerstoffet, eller har du ikke montert de opp?
    Du ser vel ikke høydekanalene heller?

Nå trenger ikke jeg å svare for Atle, men de er definitivt der bak stoffet som du tenker. Sannsynligvis de beste bak-/sidehøyttalerne jeg har hørt i en kino.

Morsomt når man sitter der at alt utenom frontrekken er gjemt.

Geir Arne

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, nå har Atle dokumentert så og si alt, og høydekanalene finner du på Facebook siden. Finner likevel ingen dokumentasjon/bilder av sidekanalene, kun bakkanalene, derfor spørsmålet :wink:
    Tviler ikke på at dette er noe av det grommeste som er ja, noe forøvrig hele kinoen bærer preg av. Det jeg var ute etter er hvor lang bak de er montert i rommet.

Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Du ser vel ikke høydekanalene heller?

Nå trenger ikke jeg å svare for Atle, men de er definitivt der bak stoffet som du tenker. Sannsynligvis de beste bak-/sidehøyttalerne jeg har hørt i en kino.

Morsomt når man sitter der at alt utenom frontrekken er gjemt.

Geir Arne

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, nå har Atle dokumentert så og si alt, og høydekanalene finner du på Facebook siden. Finner likevel ingen dokumentasjon/bilder av sidekanalene, kun bakkanalene, derfor spørsmålet :wink:
    Tviler ikke på at dette er noe av det grommeste som er ja, noe forøvrig hele kinoen bærer preg av. Det jeg var ute etter er hvor lang bak de er montert i rommet.
    Aha. Da var jeg med på hva du mente. Lurte litt på om det var nettopp dette når jeg svarte også.

Nå ble jeg litt usikker selv, men mener bestemt de var koblet opp sist jeg var på besøk. Avstanden har jeg dog ingen ide om, men Atle har vel prøvd å holde seg til THX-standarden om jeg ikke husker feil(noe som selvfølgelig er mulig). Dette snevrer jo inn mulighetene noe, men helt konkret blir det jo ikke.

Geir Arne

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte kanskje det Utfra plasseringen av bakkanalene, så ser det ut for meg som han benytter seg av Dolby setup, og ikke THX, pga bakkanalene's plassering, men sideplasseringen er dog ganske så lik på begge to. Han svinser sikkert innom for å oppklare det hele, kanskje til og med med et par bilder. Gjør jo ingenting å se noen bilder av ADAM flere ganger

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sant som du sier i forhold til plassering, men trodde det var THX som ble nevnt når det var en diskusjon rundt bakkanalene tidligere i tråden. Igjen er dette etter husk, men Atle kommer vel med fasiten etterhvert.

Geir Arne

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Surround er Adam AD-77 som er en ordinær passiv fireveis, og det samme gjelder for surround back.

Tok å samlet de bildene jeg fant av bakkanaler samt hva de heter. Målene fant jeg ikke i farten. Vet ikke om det var dette du ville ha, tror ikke Atle har lagt ut bilder av bakkanaler uten rammer.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Surround er Adam AD-77 som er en ordinær passiv fireveis
    Hehe, den var bra. Helt vanlig å ha 4-veis høyttaler som surround, ikke sant? :wink:

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jerome
    Hehe, den var bra. Helt vanlig å ha 4-veis høyttaler som surround, ikke sant? :wink:
    Lite som er vanlig i Atle sin kino. :wink: Det han tenkte på her er imidlertid at den ikke er aktiv slik som fronter og senter.

Side 130 av 132 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 80 90 100 110 120 126 127 128 129 130 131 132 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •