Aktos hjemmekino - Side 126

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  8
Side 126 av 132 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 76 86 96 106 116 122 123 124 125 126 127 128 129 130 ... SisteSiste
Viser resultater 2,501 til 2,520 av 2640
    Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hehe, jeg dykker gjerne ned i det mørke dypet igjen om ikke lenge :twisted:

Bare for å presisere; jeg mener ikke at lyden min er bedre enn din. Laaaaaangt derifra. Jeg er grisemisunnelig på den lyden og det totale dynamikkoverskuddet som oppsettet ditt byr på. Til sammenligning er mitt en flau bris når det gjelder dynamikk.

Det jeg egentlig mente er at vi har to forskjellige oppsett som har to helt forskjellige oppdrag. Hadde jeg dradd på med de lydnivåene som oppsettet ditt kan by på, hadde det fort stått en koffert ferdigpakket til meg i gangen etterpå. Så selv om jeg gjerne skulle hatt ditt oppsett i mitt rom (snakker om tidenes overkill i så fall ), så brukes rommet mitt på en annen måte enn ditt, ergo så må jeg bare si meg fornøyd og slå meg til ro med det jeg har.

Hadde jeg derimot vært i startfasen for å bygge nytt hus med eget lytterom i kjelleren.....

Intermediate alkar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kult med slike gode omtaler! Spesielt morro at dere med såpass mye dypere kunnskap enn jeg selv besitter klarer å bli slått i bakken av hva Atle har fått til. Ikke minst at kokkekunstene faller i smak! Jeg har ingen tvil om at dette rommet er heftig, og når selv du (Anfield) sliter med oppgraderingstanker på veien hjem så er det vel realistisk å tro at vi som er litt nyere i troppene vil slite brutalt.

Kult at rommet funker, Atle! Og kult med så rå tilbakemeldinger!

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Vi brukte nok dessuten litt for mange timer i det mørke ølets tjeneste, .........

Veldig bra formulering som nok beskriver situasjonen godt!

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk dere

Jeg er litt i tenkeboksen for tiden. Nå er kontoret/teknisk rom ferdig malt og kontormøbler og hyller er kjøpt inn. Vi har dessuten bestemt oss for at det kombinerte kontoret og gjesterommet i første etasje kun skal være gjesterom og et sted hvor jentene kan ha sin egen PC for skolearbeid og lignende. Det vil si at printerne, skanneren, iMacen og alle permer og papirer skal flyttes ned i kjelleren innenfor kinoen. Jeg kommer derfor til å bygge meg en ny arbeids-PC som kun skal brukes til film og musikk, og beholde iMacen til bildebehandling og printing/skanning. Avforums ukronede data-guru har satt opp en handleliste for meg til ny PC (hva skulle man gjort uten Avforums eminente brukere??) og jeg kommer derfor til å legge serveren ut for salg ganske snart. Den er bygget som en server og fortjener kanskje å bli brukt som det ... Uansett, nå kommer vinteren med stormskritt, og jeg gleder meg til å bruke tiden til noe mer fornuftig - lyd og bilde

Intermediate Bendalf sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Jeg har enda ikke vært på et besøk hos godeste Torp der jeg har hatt oppgraderingssug på hjemreisen.

Jeg antar at det mangler en "ikke" i denne setningen... Eller var ikke oppgraderingslysten til stede etter besøket?

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det mangler et "ikke" der ja...

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ... ny arbeids-PC som kun skal brukes til film og musikk...
    Går ut fra denne kommer til å ha en ikke ubetydelig hdd kapasitet? :roll:

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aktos hjemmekino-_mg_2454-jpg

Aktos hjemmekino-_mg_2455-jpg

Fantastisk kino og tråd!

Har du ett bilde av hvordan dette skapet ser ut nå som det er ferdig? Har prøvd å lete, men har ikke funnet noe.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Atle! Tror jeg har vært gjennom 2/3 av tråden din nå, og det er jo nesten så en mister pusten av å lese dette. Satte i gang med å lese gjennom tråden din igjen for å få litt inspirasjon og tips i og med at jeg holder på selv nå, men det er jo nesten så man mister motet når man ser hvor bra det faktisk kan gjøres Brukte et par dager på å komme meg ned på jorda igjen, hehe...

Jeg driver å kikker rundt etter hvilke balanserte kabler jeg selv skal trekke, og har blant annet sett på Belden 1800F som elfa selger. Dette er en kabel med ganske lav kapasitans, og den har i tillegg god skjerming. Ulempen er prisen med tanke på at jeg må ha rundt 50m (LCR + 2x sub).

Ut fra hva jeg ser på hjemmekinoprofilen din kan det virke som du har lagt Canare-kabler, stemmer dette? Hvis ja, hvilken modell?

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    50m? :shock:
    Hva er du pønsker på nå da??

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje litt under 50m da, men det var medberegnet litt svinn
    Pønsker ikke på så veldig mye mer enn at jeg må få lagt opp kabler til frontrekke + to subber, Jan. Du får komme innom en dag på inspeksjon, jeg har fortsatt rettholten din

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ahh, så det er DER rettholten befinner seg!
    Jeg har tidvis fundert litt på hvor den ble av, men nå er jo "case closed".:-D

Ikke føl deg for trygg på at jeg ikke plutselig stikker innom en dag / kveld..8)

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hadde vært veldig hyggelig. Du skal ikke se bort fra at jeg slår på tråden i nærmeste fremtid heller. Kanskje jeg dukker opp med et par kalde på innerlomma, det skulle jeg jo gjort for lenge siden! Det hadde vært hyggelig å fått stimulert de audifile abstinensene litt nå som anlegget står i papp.

Så får vi bare satse på at Atle ikke går i spinn for denne avsporingen

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gleden vil i så fall være like mye på min side, så bare gi meg en "pling"!:-D

Ellers er jeg ganske sikker på at Atle tåler en liten utskeielse i denne tråden.
    I alle fall slik jeg kjenner ham!

Og som samtidig gir meg en liten påminnelse om at (nok) en tur til Fetsund, ganske sikkert hadde blitt en særdeles hyggelig opplevelse!

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var jo snakk om vinyltesting for ganske lenge siden Jan. Atle var veldig positiv til det. Det er han sikkert fremdeles.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm. Der ga du meg i positiv forstand, et spark bak, Knut!
    Kanskje er jeg for dårlig til å invitere, eller "blamere" omkring det temaet? :twisted:
    Jeg har jo anskaffet meg en relativt potent "vinylrigg" siden sist vi, inklusive Atle møttes, så det hadde kanskje vært noe?
    Om det frister, så står min dør alltid åpen for gode venner. Og som jeg i bunn og grunn, ser altfor sjeldent.
    Men det kan jeg vel kanskje takke meg selv for?

Samtidig kan jeg på sett og vis innrømme at min gjeninntreden i vinylverdenen har vært en litt blandet opplevelse.
    Men la nå for all del ikke denne stå i veien for en vinylkveld, så dere er begge to velkomne til en sådan seanse!

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Det var jo snakk om (...) sikkert fremdeles.
    Less talk, more action!

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei dere. Litt lite aktiv om dagen men nå kommer den kalde fine tiden, og da blir det muligheter. Utskeielser er vel det denne tråden handler mest om så her er det fritt frem

La oss finne en helg etter nyttår som passer så tar vi et lite vinylmøte, det hadde passet meg aldelses glimrende

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Atle må jo komme seg på banen selv her(edit: noe han har gjort ) Tror det som er mest aktuelt er å teste vinyl i i "bibelstua( )"

Jeg kommer gjerne en tur til Furuseth, når jeg selv får ut den berømte fingeren

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her kommer vinteren
    Her kommer den kalde fine tida
    Her kommer vinteren
    Endelig fred å få

Side 126 av 132 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 76 86 96 106 116 122 123 124 125 126 127 128 129 130 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •