Aktos hjemmekino - Side 123

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  8
Side 123 av 132 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 83 93 103 113 119 120 121 122 123 124 125 126 127 ... SisteSiste
Viser resultater 2,441 til 2,460 av 2640
    Active Espen000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    En litt festlig sak som jeg har glemt å nevne. Jeg laget meg jo en profil til kinoen på Facebook, inspirert av en del kule kinobygg/bilbygg. Og hvem andre enn Jeremy Robison Kipnis trykket liker på siden min! Kan hende litt barnslig men jeg syntes det var stas at mannen med verdens kanskje råeste hjemmekino har funnet frem til min kino - og tydeligvis liker det han ser

Jeremy Robison Kipnis; Jeremy Robison Kipnis | Facebook

Min: The Purple Theater | Facebook

Kuuuult
    Er det sært at jeg fikk frysninger når jeg leste dette? Kjente hårene reise seg på armene og ryggen...:roll:

Intermediate Delthral sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    1,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tapet

Hei Akto.

Prøvde å tråle tråden din etter tapetleverandøren din.

Har du en link til en nettside?

Kan du linke til teppe leverandøren også?
    | 3X Inconcert Miles | 2X Beyma 8" koax surround | 2X Beyma 18" BEF sub | 3X Crown XTI 2002 | 2X Crown I-Tech 4000 | Sony HW 30 | Sherbourn PT 7030 | Oppo 93 US | Dreamscreen DIY V4 102" 16:9 | Nvidia Shield TV Pro |

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg endelig fått en liten demo hos Akto.

For egen del var førsteinntrykket denne dagen ganske dårlig. Lyden bar preg av å være litt lukket, og den kom aldri skikkelig frem. Det var også litt mye bakgrunnstøy, noe som ble sjenerende til tider. Litt risting er jo også obligatorisk på en demo av denne typen, det skal jo testes, men her har man tefinitivt opplevd bedre tilfeller. Dog vil jeg si at Opel Insignia likevel er en god bil om man tar prisen i betrakning, for når jeg var vel fremme hos Akto følte jeg meg ganske uthvilt.

Nede i kinoen derimot var det ikke mye skuffelse. Rommet er nydelig! Og selv om fargevalget ikke er noen personlig favoritt er det definitivt smakfullt og ekstremt pent gjennomført. Her har man virkelig et eksempel til etterfølgelse.

Dette spillte rent, høyt, presist og graver seg lenger inn i detaljene enn hva man tror er mulig. ADAMs evne til å spille ufattelig detaljert uten å bli analytisk er helt fantastisk, og det virker som om komboen fra Linn ikke er noe å kimse av. På musikk hopper dette oppsettet rett inn på topp 3 listen min. Dette var veldig nære mine lyd-idealer på veldig mange punkter. Holografi og 3d-effektene var eksemplariske(dvs de klart beste jeg har hørt). Det var også brukbart med output i bunn til å være en gulvstående modell. Men dynamikken/snerten var helt himmelsk! Det var rett og slett en nytelse å høre på dette. Sax og trommer blir skikkelig autentiske, og fremførelsen av akustiske instrumenter generelt var blandt det alle beste jeg har hørt. Når jeg er på demo pleier jeg fort å finne en håndfull ankepunkter i forhold til hva jeg selv liker. Her var det eneste jeg reagerte på at kvinnevokaler ble litt mørkere enn de burde være. Såvidt jeg forstod er dette en kompromiss siden rommet også brukes mye til film.

Og på film kan jeg si det først som sist. Akto er #1! I allefall på min liste. Dette er den råeste og best sammensatte lydopplevelsen jeg noen gang har hatt. Hvordan lydbildet strekker seg til alle kanter og alle effekter får sitt fortjente fokus var rett og slett beundringsverdig. Med subene inne var også de nedre oktavene godt representert. Vi var helt på grensen for hva oppsettet tålte, men gud bedre for en følelse og nærvær! Dette var noe som rev skikkelig tak i meg.

Neste gang skal jeg definitivt holde av mer tid, for dette gav åpenbart mersmak. Som kombinertrom tror jeg neppe jeg vil komme over et bedre rom, men om noen mener de er nære så si gjerne ifra.

Takker så mye for at jeg fikk lov til å komme på besøk. Jeg hadde det utrolig morsomt.

Geir Arne

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    For egen del var førsteinntrykket denne dagen ganske dårlig. Lyden bar preg av å være litt lukket, og den kom aldri skikkelig frem. Det var også litt mye bakgrunnstøy, noe som ble sjenerende til tider. Litt risting er jo også obligatorisk på en demo av denne typen, det skal jo testes, men her har man tefinitivt opplevd bedre tilfeller. Dog vil jeg si at Opel Insignia likevel er en god bil om man tar prisen i betrakning, for når jeg var vel fremme hos Akto følte jeg meg ganske uthvilt.
    Geir Arne
    Morsom du
    Min tråd

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b3nd1k
    Morsom du
    Må jo skape litt interesse.

Geir Arne

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her var det eneste jeg reagerte på at kvinnevokaler ble litt mørkere enn de burde være.
    Jeg mener ikke å være arrogant men hvordan vet du hvordan kvinnevokaler skal låte? Har du hørt de personene synge foran deg uten noe påvirking av verken rom eller utstyr?

Personlig jeg vet ikke hvordan de burde være. Jeg har aldri møtt noen av de jeg høre på. Selv på konsert eller å ha blitt mikset i en sang så er stemmene endret så det blir, i mitt syn, umulig å vite hvordan en stemme skal låte. Musikkinstrumenter derimot....

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jerome
    Jeg mener ikke å være arrogant men hvordan vet du hvordan kvinnevokaler skal låte? Har du hørt de personene synge foran deg uten noe påvirking av verken rom eller utstyr?

Personlig jeg vet ikke hvordan de burde være. Jeg har aldri møtt noen av de jeg høre på. Selv på konsert eller å ha blitt mikset i en sang så er stemmene endret så det blir, i mitt syn, umulig å vite hvordan en stemme skal låte. Musikkinstrumenter derimot....
    Fair spørsmål det, men hadde du tatt med settningen foran den du quotet hadde den forklart det meste. Dette er i forhold til hvordan jeg liker illusjonen, og hva jeg anser som "ekte". Dette er også pirk, og jeg håper den generelle oppfattningen var at jeg syntes dette låt skikkelig bra?

Geir Arne

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [...] og jeg håper den generelle oppfattingen var at jeg syntes dette låt skikkelig bra?
    Ja, det er ikke noe tvil om det

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for god tilbakemelding ganilsen!

Jeg har tenkt en del på det vi snakket om og som også er det du skriver om det området hvor damestemmer typisk ligger, og jeg tror mye av det du savner var noe jeg hadde da høyttalerne var trukket litt lenger frem. Da ble det dårligere lengre ned i frekvens, så her er det en fin balansegang. Det kan være at når jeg får tid og stunder kan flytte litt mer rundt på høyttalerne og teste ut litt, både lengre frem og bak men også vinkelen på dem mot sweetspot. Det er nok garantert mer og hente

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for god tilbakemelding ganilsen!

Jeg har tenkt en del på det vi snakket om og som også er det du skriver om det området hvor damestemmer typisk ligger, og jeg tror mye av det du savner var noe jeg hadde da høyttalerne var trukket litt lenger frem. Da ble det dårligere lengre ned i frekvens, så her er det en fin balansegang. Det kan være at når jeg får tid og stunder kan flytte litt mer rundt på høyttalerne og teste ut litt, både lengre frem og bak men også vinkelen på dem mot sweetspot. Det er nok garantert mer og hente
    Det er det som er det store problemet. Alt blir et lite kompromiss vil jeg si. Og bassgangen hos deg virket meget god og jevn, så den ville jeg vegret meg mot å ofre. Om du ikke har gjort det, og samtidig føler det samme som meg, ville jeg prøvd å justert "mid" potmeteret en dB eller to opp. Bare en liten tanke.

Det er heller ikke sikkert alle vil være enig i det jeg skriver. Dette handler jo om egen vurdering i forhold til den illusjonen man ønsker seg.

Men godt låt det i allefall. Uten tvil.

Geir Arne

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fra en diskusjon i en annen tråd;

Jeg opplever ganske ofte problemer med styring av Linn-spilleren min, via iPad -->-- Kinsky/PlugPlayer/Songbook, og hvis det finnes noe som er stabilt kommer jeg til å endre. Jeg opplever at det å styre showet fra en PC med Kinsky installert er mye mer stabilt, og jeg var inne på tanken om å investere i en Apple MacBook Air for å bruke som remote, den er også fin å bruke til å skrive Hjemme Hos-artikler på, noe jeg som regel gjør når jeg sitter i kinoen. Men, planene kan endres, så jeg trenger tips til et godt Android nettbrett. Jeg trenger ikke oppkobling mot mobilnett/3G. Forslag?

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

BubbleDS

Klart beste og mest stabile appen for Linn DS etter det jeg har prøvd:
    https://play.google.com/store/apps/d...bubbleds&hl=en

Har prøvd de fleste som Kinsky, Songbook, PlugPlayer og Chorus DS.

Jeg bruker Samsung Galaxy Tab 8.9. Den fungerer helt fint til mitt bruk som fjernkontroll til Akurate DS, surfe litt på nettet og sjekke mail. Har sikkert kommet noe som er litt bedre etter den kom.
    BubbleDS fungerer også helt fortreffelig på Samsung Galaxy SII. Minuset er at WiFi tapper batteriet forholdsvis kjapt.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [...]så jeg trenger tips til et godt Android nettbrett.
    Alle de brukerne av Android telefoner jeg har snakket med (de som mer enn gjerne sier høyt at iPhone ikke er noe å eie...) innrømmer at de bruker ofte mer tid å administrere og konfigurere telefonen enn å faktisk bruke den. Prosesser som ikke stopper når de skal, VPN, kryptering, etc.

Jeg vet ikke hvor mye du vet om Android men jeg ville sette meg litt i disse ulempene før jeg kjøper noe om jeg var deg. Etter å ha sett hvor brukervennlige iPad, iPhone og iMac er så kan det være en liten skuffelse å gå tilbake til noe annet

PS til alle: jeg er ikke noe Apple fanboy så vi trenger ikke å starte en ny Apple vs PC her. Takk!

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det må ha vært flere år gamle android telefoner i såfall. Var både stygt, ustabilt og knotete før.. Har både galaxy s2 og iPhone 4s hjemme, og førstnevnte er like enkel i bruk, raskere og fremstår klart som et mer moderne og fremtidsrettet produkt. iPad er imidlertid fremdeles den beste nettbrettløsningen jeg har vært borti, men har ikke prøvd siste generasjon android pads.

Newcomer thenuts sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville valgt TF700 fra Asus over Ipad 3 any day...

Øyvind

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Det må ha vært flere år gamle android telefoner i såfall. Var både stygt, ustabilt og knotete før.. Har både galaxy s2 og iPhone 4s hjemme, og førstnevnte er like enkel i bruk, raskere og fremstår klart som et mer moderne og fremtidsrettet produkt. iPad er imidlertid fremdeles den beste nettbrettløsningen jeg har vært borti, men har ikke prøvd siste generasjon android pads.
    Nope, det var i fjor og det var flere Samsung Galaxy II brukere. De hadde spesielt problemer med ustabil nettverk, VPN, kryptering og grensesnitt til Outlook.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv Galaxy Tab 10.1 og iPhone 4s, og tar meg selv i å bruke iPhone til å styre musikken med iPeng. Rett og slett pga størrelsen. Nå får jeg antageligvis en Galaxy SIII snart, og kanskje den tar over styringen da.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thenuts
    Jeg ville valgt TF700 fra Asus over Ipad 3 any day...

Øyvind
    +1 til dette, testa ut ipad2 før æ bestemte mæ å valget va ganske enkelt i Asus tf700 sitt favør:-)

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av and_elli
    +1 til dette, testa ut ipad2 før æ bestemte mæ å valget va ganske enkelt i Asus tf700 sitt favør:-)
    Unnskyld, men det er latterlig å sammenligne en HD skjerm mot en uten, samt at Asus koster det dobbelte av IPad 2 :roll:

Pluss at apper til Android nettbrett er en jungel, en kan si mye om Apple men App store er strøken.

Asus tf700 høres fin ut den, men er kanskje litt overkill som fjernkontroll?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Jerome]Nope, det var i fjor og det var flere Samsung Galaxy II brukere. De hadde spesielt problemer med ustabil nettverk, VPN, kryptering og grensesnitt til Outlook.[
    /QUOTE]

Aldri hatt problemer mot exchange i android(34 brukere på jobb)... Outlook er vel en epost klient i windows??

Side 123 av 132 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 83 93 103 113 119 120 121 122 123 124 125 126 127 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •