Aktos hjemmekino - Side 118

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  8
Side 118 av 132 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 78 88 98 108 114 115 116 117 118 119 120 121 122 128 ... SisteSiste
Viser resultater 2,341 til 2,360 av 2640
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    [QUOTE=akto]

Jeg er imidlertid ganske sikker på at jeg skal la det hele ligge litt. Jeg kjenner dette stresser meg en del, og den perioden hvor stress var en stor del av denne hobbyen ønsker jeg ingen reprise på. Jeg er jo veldig fornøyd med Adam SW383, og i lys av dette blir det for dumt å begynne å selge disse for å finansiere noe annet bare et par uker etter at kinoen ble ferdig.

QUOTE]

+1! Lene seg tilbake med en øl og kose deg heller!

Newcomer lakkalakka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av akto
    Nei, det eneste jeg egentlig har lyst på foruten Adam er MX fra Ken Kreisel
    Drømmen hadde vært det beste fra begge verdener, Adam OG Ken Kreisel, noe jeg dessverre ikke har råd til.
    Edit: Når alt dette er sagt føler jeg meg som en idiot og en Vingle-Petter ...
    Lsound burde jo ha kommet på banen her, med ett sponsing tilbud på to Ken Kreisel til en av Norges peneste kinoer 8), reklame effekten og glam faktoren med reklamefilm derfra, vil gjøre at kunder bråstopper, for å tar en titt på bilder og lyd fra den heftige kinoen. Atle du har fått laget deg en super fin kino, og du ender nok opp med to stk MX fra Ken Kreisel i tillegg til Adamene :wink: Nyt det du har fått i hus så lenge, det låter sikker ikke så aller verst . Noen vingle-petter er du ikke, du jobber bare febrilsk til finner en økonomisk løsning på hvordan få det til med Adam og MX fra Ken Kreisel :wink:, uten at du blir kasta på dør. Superfint er det blitt Atle :-D
    Full score.

--------
    Hilsen Arild

Ønskes Kjøpt: B&W 703 Cherry
    uten å bli ranet.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, noe slikt går ikke an for min del, som tross alt skriver for et magasin. Da blir det sponsing, og heldigvis er bransjen ryddige når det gjelder slikt

Som privatperson hadde det ikke bydd meg i mot

Etterrettelighet er viktig!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

crossover

Med slike høyt.,stiller du fortsatt crossover på 80 på alle høyt. når du kjører film? Sub også på 80?

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slik det er akkurat nå deler jeg på 80Hz. Jeg har ikke fått testet nok til å finne de riktige innstillingene for film enda, hittil har jeg fokusert på å få det til å sitte på musikk. Tidligere delte jeg på 50Hz, med samme fronthøyttalere som nå.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er på sin plass å skrive et lite innlegg siden jeg har kost meg i sweetspot, eller paradis :wink:

Og. Tannlegen kan melde at Akto har pusset og pusset og nå er konklusjonen "null hull"

Egentlig skulle jeg være superkritisk og finlytte slik at Atle kunne få en konkret tilbakemelding, men ble jo bare sittende å nyte deilig musikk av alle slag. Det tyder på at ingenting mangler.

Det er høyt under taket og jeg fikk et inntrykk av at "scenen" musikerne står på er litt høyere enn tidligere. Dette tenkte jeg over i etterkant og vet ikke om det er tilsiktet. Muligens er det høyden på lydbildet som er blitt høyere og at plassering ellers er lik. Lyden strekker seg også tilnærmet 360 grader i tokanal.

Ekstremt interessant å høre samme spor i mp3 (320), cd kvalitet og studio master på Adam. Ble akkurat som 4/3 (mp3) 16/9 (cd) og fantastisk 2.35:1 (studio master).
    Tenkte også over at sweetspot er bred, en kan bevege seg ganske mye uten at lydbildet forandrer seg. Dette er veldig behagelig.

Ot/on Sofaen er også utrolig behagelig, her er det bare å slappe av i deilig microfiber. Veldig godt valg. Ot/off

Kinolyden er meget bra med et "twomp" som virkelig sparker, dog kan nok subbene integreres bedre.
    Bildet er skarpt og ekstremt mye bedre enn forrige kino, og vil bli enda bedre etter kalibrering. Oddo hadde litt hikke og ville ikke spille plater som jeg eide, håper hikken går over.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for sist, hyggelig å ha deg på besøk - som alltid

Det skjer så mye når man får god kontroll på akustikken, og en av de tingene som blir bedre er størrelsen på lydbildet. Det jeg setter mest pris på er som du også er inne på nettopp størrelsen på lydbildet. Jeg tror både rom og anlegg nå er ganske alt-etende.

Jeg har jobbet en god del med å få til lyden på musikk, men jeg har ikke ofret film-lyden mange minuttene. En autokorrigering og det er omtrent alt. JEg har igjen å justere mye, deriblant subwooferne. Det er godt drag i dem og de sparker godt i fra, men de lever sitt eget liv et par knepp over alt det andre Jeg gleder meg til jeg får anledning til å få til en sømløs integrering og til projektoren er kalibrert. Da tror jeg dette kan fungere veldig bra

Intermediate Per Christian sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres ut som at dette spiller utrolig bra! på musikk så høres dette ut som noe jeg kan like Gleder meg til og få en lytt

Active kellex sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Lillehammer
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen Akto Tenkte jeg skulle høre om du er fornøyd med komboen Yamaha RX-A3010 & Sherbourn PA 5-200? Har RX-A3010 selv og vurderer Sherbourn etter anbefalinger fra L-sound.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig fornøyd! Til mine Adam spiller de overraskende detaljert og med stor troverdighet. Til prisen er de veldig gode

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulere med nytt flott rom til hjemmekino. Du har jobbet mye for å skape dette...

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper disse Kreisel-subbene er så bra som de skal ha det til da, Atle. Bestilte 2 x Ken Kreisel MX-5000mk3 i kveld

Det blir interessant, ikke ofte jeg bestiller noe slikt uhørt!

Intermediate thohaug sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    699
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Håper disse Kreisel-subbene er så bra som de skal ha det til da, Atle. Bestilte 2 x Ken Kreisel MX-5000mk3 i kveld

man klarer ikke alltid å dy seg nei.. sånn er det med denne hobbyen :wink: jakten på bedre lyd er evigvarende.
    Akustikk, [SIZE=4]Akustikk, [SIZE=6]Akustikk!
    [SIZE=2]
    Min tråd: http://avforum.no/forum/hvilket-utst...ml#post2045901

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti

Er kinoen din ferdig nå da, Kent?

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Er kinoen din ferdig nå da, Kent?
    Nei, ikke påstartet. Den er i samme tilstand som tidligere, dvs operativ men ikke modernisert. Men må jo ha litt bass i mellomtiden, så da valgte jeg å gå for disse. Har tidligere testet en liten M&K-sub, og det låt veldig bra.

Kinorommet blir det neste som står på planen her dog, når vi blir ferdig med kjøkkenet som vi nå holder på med.

Nå skal jeg ikke hijacke tråden til Atle mer

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe for deg?
    http://avforum.no/avtorget/showprodu.../product/89945

Jeg vet at du allerede har en Sony CDP-XA 55 ES men Linn til den prisen....

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her går det tregt for tiden ... Jobb og ferie tar all tid, og det er ungene som bruker kinoen mest for tiden

Hadde jeg bare hatt pengene til det skulle jeg slått til. Men den Sony-spilleren jeg har nå er helt meningsløst bra. Allikevel har det til nå kun blitt spilt et par CD-er fra den. Alt spilles fra Linn og harddisk over nettverk. Så en slik spiller ville vært mer for hjertet enn for hjernen - men akkurat det er vel ikke noe nytt i disse kretser

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    ...men akkurat det er vel ikke noe nytt i disse kretser
    True dat! :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ferie og tid med barna er viktige for å få slappet av og samle overskudd til de neste prosjektene. Kinoen blir ikke borte den :wink:

Jeg har et spm: hva brukte du for å spraymale hjemme hos deg? Som de fleste trenger jeg å male inngangsdøra mi (+karmen) og jeg tror ikke at det flir fint med pensel eller rull.
    Takk!

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg brukte spraylakk, Quick hvis jeg ikke husker feil. Sort matt. Den sitter som et skudd selv uten mer grunnarbeid enn vask med bremserens (eller annet litt etsende vaskemiddel)

Side 118 av 132 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 78 88 98 108 114 115 116 117 118 119 120 121 122 128 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •