Aktos hjemmekino - Side 117

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  8
Side 117 av 132 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 77 87 97 107 113 114 115 116 117 118 119 120 121 127 ... SisteSiste
Viser resultater 2,321 til 2,340 av 2640
    Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Telefon til Tangen, så DIY og lakkeringsverksted.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jerome
    Når du sier DIY, mener du å gjøre det selv eller å bruke et DIY design (uansett hvem som gjøre det). Jeg vet, jeg tror at jeg vet, om en person som hadde mer enn gjerne hjulpet deg å få skikkelig bass i rommet ditt Og nei, det er ikke meg!

En annen mulighet kunne være å bygge en ny falsk vegg bak, nærmere sofa, slik at du kunne bruke hva som helst uansett design.
    Sitat Opprinnelig postet av partyboynr1
    Hvorfor negativ til DIY??
    Det du gjør av DIY blir jo uansett flottere enn både Adam og KK og alt annet, så skjønner ikke den negativiteten

Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Telefon til Tangen, så DIY og lakkeringsverksted.
    Tja, hvorfor ikke DIY? Vel, sånn er det bare. Jeg finner det umåtelig gøy å høre på andres selvlagde greier, i alle fall om det funker. Men for min egen del vil jeg ha det ferdiglaget.

Jeg liker konseptet med å kjøpe noe som er pakket inn, kommer med manual og en strømlakris som er buntet på en måte som er umulig å få til selv. Jeg elsker å skjære opp limbåndet som holder leppene på pappesken sammen for deretter å fjerne isoporet eller styroformen som omgir og beskytter produktet mot slag. Dernest fjerne plasten eller tøyposen produktet er pakket inn i.

DIY ligger ikke for meg, tro meg på det. Ingenting kan overtale meg til noe annet, på det punket er jeg sær og vrang som et esel.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zeke1983
    Men har du mulighet til noe Custom ala BEF med høyglans sort eller?
    Har ikke plass ...

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eksu
    Siden dette kommer til å koke ned til et spørsmål om det ser bra nok ut så synes jeg faktisk at KK ser bedre ut en de der

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Går det ikke ann å supplere ved med å bruke forskjellige suber til forskjellige frekvenser?

Har sitti med tanken før, men egentlig ikke letet etter å se om det finnes. Men det burte finnes en sub fordeler som man kunne fordele frekvensene til forskjellige suber, slik at man kunne la noen jobbe veldig lavt, og andre høyt. Dermed fått begge deler?

Hadde du dyttet inn en SVS som jobber helt nederst så får du vel det til?
    Joda, tanken har streifet meg for det er så absolutt mulig. Men jeg ønsker like bokser og portede subwoofere rundt om i rommet har jeg dårlig erfaring med. Det hele koker ned til enten to Adam slik som nå eller fire KK.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Kan du legge ut en graf med KK tilkoblet, og en med SW393 så man kan se forskjellen på avrullingen?

Usikker på hvor dypt porten på ADAMene er tunet, men det gir utgangspunkt for hvor mye EQ de tåler i bunn. Er de tunet til 18hz kan du klare å tvinge de ned til rundt 15hz. Stusselige 3hz, men det er jo nesten en halv oktav der nede i dypet.

Spennende det du sier her, for når jeg hørte forrige versjon av suben du har nå var det ikke ekstrem dypbass som var kjennetegnet. Men mye kan være gjort med den nye modellen og integrasjon fra rom til rom er jo veldig viktig så langt ned i frekvens.

Geir Arne
    Jeg skal få gjort det, kanskje i morgen kveld. Når det gjelder å bruke EQ for å tyne ut litt til i bunn så vil det ikke fungere særlig godt i dette tilfellet.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,976
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Joda, tanken har streifet meg for det er så absolutt mulig. Men jeg ønsker like bokser og portede subwoofere rundt om i rommet har jeg dårlig erfaring med. Det hele koker ned til enten to Adam slik som nå eller fire KK.
    Hvor mye dypere går KK?

Hadde jeg hatt et så lekkert rom, hadde jeg beholdt de LEKRE Adam`ene du har

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zeke1983
    Hvor mye dypere går KK?

Hadde jeg hatt et så lekkert rom, hadde jeg beholdt de LEKRE Adam`ene du har
    Jeg har ikke målt, men skal få gjort det snart.

Det er to veldig forskjellige subwoofere vi har med å gjøre her. Begge har sine styrker og svakheter. Slammet fra Adam har jeg ikke hørt fra en kommersiell subwoofer før, mens KK går noen Hz lenger ned.

Jeg må også innrømme, slik du selv er inne på, at hvis det siste gramet på vektskålen er utseendet så vinner Adam. Ytelsen er viktigst men har jeg virkelig plass til fire stykker? Og siden jeg ikke kan stable KK slik som konstruktøren selv anbefaler så mister jeg en del fordeler.

En ting som i alle fall er sikkert er at med Ken Kreisel MX5000 mkIII får man enormt mye for pengene ... Men hvis jeg må opp i fire stykker så blir jo totalsummen omtrent lik.

Her må jeg nok bruke mye tid og krefter på å teste frem og tilbake. Kanskje kan jeg som AndersT2 sier plassere KK bak og få det beste fra to verdner. Men da må jeg se an økonomien litt.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som dere kan se ut i fra alt jeg skriver så er jeg ikke rent lite forvirret. Jeg tror jeg må bruke litt tid på dette her, i fred og ro med masse musikk, film, tuning og testing.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vi på litt sånn "mye vil ha mer" bølge her nå? Du har antydet at du ikke er like opptatt av SPL lenger, men vil at opplevelsen skal være bra og at underholdning kanskje er viktigst, spesielt ift de som bruker kinoen mest...aka to små vakre jenter En kino uten små kompromisser er det vel ingen av oss som klarer å oppnå? Hvor skal det ende? (selvom jeg vet det er vanskelig å si stopp...)

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Er vi på litt sånn "mye vil ha mer" bølge her nå? Du har antydet at du ikke er like opptatt av SPL lenger, men vil at opplevelsen skal være bra og at underholdning kanskje er viktigst, spesielt ift de som bruker kinoen mest...aka to små vakre jenter En kino uten små kompromisser er det vel ingen av oss som klarer å oppnå? Hvor skal det ende? (selvom jeg vet det er vanskelig å si stopp...)
    Hehe, jo du er inne på noe

SPL er litt som en effektmåling, hva kan systemet egentlig klare? Og klarer det ikke nok, selv om disse kreftene sjelden brukes, blir det en sak ut av det hvor man forsøker å vende hver en stein til sin fordel. Kanskje er en kombinasjon det beste, eller kan hende jeg skulle slå meg til ro. Vi snakker tross alt ikke om noen stor greie ... Natten har ikke vært til hjelp, jeg har ikke blitt mer klarsynt

Newcomer thenuts sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil jo tro at dersom du liker kombinasjonen ADAM foran og KK bak lydmessig og utseendemessig, så må dette være den beste løsningen.

Da blir jo dette et økonomisk spm. Det mest fornuftige må jo da være å beholde alt slik det er fra før og vurdere når 2x KK kan kjøpes inn.

Øyvind

Intermediate Per Christian sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil tro dette låter ekstremt bra sånn som det er med adam subene, men så er atle kanskje litt kravstor hehe

Er litt som atle skriver, hva som ligger i systemet, jeg har sett endel film i det siste, og kan si at det er ikke mange filmene som har ekstremdyp bass, men så er det noe med og vite at hvis det skulle komme noe skikkelig dup bass så kan systemet takle det på en skikkelig måte

Og for vanlig folk så er det bass som imponerer når man skal vise frem kinoen oftest, er jo litt morro og se folk som smiler og rister på hodet hehe

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, jo du er inne på noe ... Natten har ikke vært til hjelp, jeg har ikke blitt mer klarsynt
    Regner likevel med at du ikke ligger søvnløs pga dette Uansett, så ser jeg absolutt argumentene, og forstår hva som driver deg her. Skulle tatt noen målinger av subbene, så det kanskje gikk ann å forutse hvordan de ville oppføre seg in-room?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,976
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men SUB1 eller SUB2 er de aktuelle da Akto? specs`a ser iallefall heftige ut!

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, det eneste jeg egentlig har lyst på foruten Adam er MX fra Ken Kreisel

Jeg er imidlertid ganske sikker på at jeg skal la det hele ligge litt. Jeg kjenner dette stresser meg en del, og den perioden hvor stress var en stor del av denne hobbyen ønsker jeg ingen reprise på. Jeg er jo veldig fornøyd med Adam SW383, og i lys av dette blir det for dumt å begynne å selge disse for å finansiere noe annet bare et par uker etter at kinoen ble ferdig.

Drømmen hadde vært det beste fra begge verdener, Adam OG Ken Kreisel, noe jeg dessverre ikke har råd til. Og et salg i disse tider hvor High End er vanskelig å selge vil være lite økonomisk lurt av meg og dessuten idiotisk siden prisene måtte blitt dumpet - med alt det vil medføre. Vektskålen taler sitt tydelige språk, og denne gangen skal jeg kanskje velge et fornuftig alternativ.

Edit: Når alt dette er sagt føler jeg meg som en idiot og en Vingle-Petter ...

Intermediate thohaug sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    699
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, det eneste jeg egentlig har lyst på foruten Adam er MX fra Ken Kreisel

Jeg er imidlertid ganske sikker på at jeg skal la det hele ligge litt. Jeg kjenner dette stresser meg en del, og den perioden hvor stress var en stor del av denne hobbyen ønsker jeg ingen reprise på. Jeg er jo veldig fornøyd med Adam SW383, og i lys av dette blir det for dumt å begynne å selge disse for å finansiere noe annet bare et par uker etter at kinoen ble ferdig.

Drømmen hadde vært det beste fra begge verdener, Adam OG Ken Kreisel, noe jeg dessverre ikke har råd til. Og et salg i disse tider hvor High End er vanskelig å selge vil være lite økonomisk lurt av meg og dessuten idiotisk siden prisene måtte blitt dumpet - med alt det vil medføre. Vektskålen taler sitt tydelige språk, og denne gangen skal jeg kanskje velge et fornuftig alternativ.

Edit: Når alt dette er sagt føler jeg meg som en idiot og en Vingle-Petter ...

Hehe.. det å velge det fornuftige nå kan jo faktisk være en veldig god ide.. da kanskje om en stund om trangen blir altfor stor (noe den alltid blir ) så kan du jo eventuelt kjøpe 2 Ken kreisler da.. da slipper du hvertfall å angre på at du solgte adamene på et senere tidspunkt;-) denne hobbyen er desverre ofte altfor mye for lommeboka å takle, men det er jo vanvittig gøy da!
    Akustikk, [SIZE=4]Akustikk, [SIZE=6]Akustikk!
    [SIZE=2]
    Min tråd: http://avforum.no/forum/hvilket-utst...ml#post2045901

Newcomer thenuts sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes du har gjort et fornuftig og ansvarlig valg. Nå kan du ta med familien på ferietur med god samvittighet, istedetfor å telle kroner pga noen ekstra hz. Det går nok flere mnd før du kommer til å vise frem kinoen i veldig stor grad uansett, eller? Regner ikke med at "mangelen" i bassen plager deg nevneverdig på nåværende tidspunkt?

Det er veldig lett å tvile på seg selv når det gjelder HIFI og hjemmekino, det kan skje selv den beste. Jakten på det perfekte er vel kanskje grunnen til at noen (mange?) av oss holder på med dette her, jeg vet ikke? Noen heldige klarer å nyte det de har, men mange er konstant på jakt etter en bedre opplevelse enn det de allerede har. Det er vanskelig å slå seg til ro med at " nå er det bra nok", selvom familen rundt har hoppet av for lenge siden. Når man vet hva som bor i et låt, eller en film, så er det "bittert" å ikke ha det selv, men noen folk bruker tross alt titalls millioner på anlegg rundt omkring. Det finnes "alltid" noe bedre enn det en har selv.

Uansett så vil jeg si at du har en av Norges desidert mest stilfulle kinoer - det er ikke mange som har like lekre høyttalere å vise til! Å selge ADAM-subbene ville vært knusende for helhetsfølelsen. Et par KK bak vil nok være en mye bedre løsning enn å selge ADAM og kjøre 4x KK. Men det får komme til neste år, alt trenger ikke å skje "i går".

Øyvind

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde dette vært på facebook ville jeg trykket "liker" på innlegget ditt. Gode ord og fin oppsummering

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde DIY med samme element som sto i den gamle utgaven av SW393 (Aurasound NS15). Det ble brukt i en lukket kasse og jeg synes den spillte rimelig bra nedover når den fikk litt hjelp med EQ. Kan ikke være verdt å prøve å tette igjen portene og kjøre den lukket?

Side 117 av 132 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 77 87 97 107 113 114 115 116 117 118 119 120 121 127 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •