Aktos hjemmekino - Side 116

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  8
Side 116 av 132 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 76 86 96 106 112 113 114 115 116 117 118 119 120 126 ... SisteSiste
Viser resultater 2,301 til 2,320 av 2640
    Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ellers la jeg litt innsats i å finne den 50Hz brummen jeg hadde i senteren i går, men den feilsøkingen skjønte jeg lite av. Jeg vet at avstanden fra signal til strøm ikke på noe punkt er så nær hverandre at det skulle kunne være snakk om induksering, så hvor begynner man da? Jeg forsøkte å koble inn og ut jord, jeg målte etter overharmoniske på strømnettet, uvisst hvorfor, men her var intet unormalt. Jeg lette etter en periodisk jordlekkasje som like gjerne kan ligge hos en nabo, men den var ikke til stede i går kveld. Så konklusjonen måtte være at det var noe galt med signalkabelen. Jeg byttet den ut og det ble stille som natten. At jeg kunne gjort noe feil ved termineringen anså jeg som utelukket, jeg var jo så nøye. Men det var en stressende tid så kanskje ... Jeg åpnet opp XLR-konnektoren og så med en gang at jeg rett og slett hadde driti meg ut - hastverk er lastverk. I iveren etter å bli ferdig gikk jeg nok på autopilot og hadde rett og slett glemt å la skjermen på kabelen gå til pinne # 1, jeg hadde bare kuttet skjermen i snittet. Ny terminering og alt ble stille. Lykke!

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er også veldig i tankeboksen på subwooferfronten for tiden. Jeg har følgende ønsker:

- Like stramt og slagkraftig som ADAM SW383
    - Like dypt som SVS Ultra

Slik det er nå ruller det hele av ved 18Hz, i prinsippet er 20Hz det siste jeg får nedover, men der er outputen til gjengjeld massiv. Men siden jeg kun bruker subwoofer på film savner jeg det som skjer nedover mot 14Hz. Jeg har liten lyst til å sette inn nok en portet subwoofer bak, siden dette er en dårlig oppskrift og vil føre til mye ugreie, i alle fall har jeg den erfaringen. Jeg kunne tenke meg fire subwoofere - to foran og to bak. Men skal jeg gjøre det må jeg tenke lukkede konstruksjoner, og i min verden, som utelukker DIY, er det ikke mange bra alternativer igjen i en fornuftig prisklasse. Jeg har verken lyst på JL Audio eller Velodyne da de er for dyre for meg (alt skal jo ganges med fire). Så jeg tenker veldig på Ken Kreisel, faktisk så mye at jeg har to MX5000 mkII her på lån nå. Og førsteinntrykket er at det kan fungere.

- De er mindre enn ADAM, noe som er bra.
    - De er langt i fra like pene som ADAM, noe som åpenbart ikke er så bra.
    - De er langt fra like brutale som ADAM fra 20Hz og oppover, noe som kan løses med fire i stedet for to.
    - Å klokke inn fire slike er en utfordring men fullt mulig. Det kan bli veeeldig bra!
    - Jeg har ikke mulighet for å stable de oppå hverandre som KK selv anbefaler. Hmmm, synd, men greit.

Så spørsmålet jeg nå stiller meg er om jeg skal selge ADAMene og satse på fire Ken Kreisel, altså å følge magefølelsen min. Det har jeg alltid gjort og sjelden blitt skuffet.

Hvis jeg får solgt ADAMene for rundt halv pris (markedet er vanskelig men siden det er helt nødvendig er dette en forutsetning) så kan jeg klare å bære resten av kostnadene forbundet med dette. Da må platespiller-prosjektet skrinlegges en stund, men den prioriteringen er lett. Platespiller er ikke en nødvendighet, noe annet er det med alt som skjer fra 10-100Hz. Det er like nødvendig som projektor i en kino.

What to do ...?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Jeg er også veldig i tankeboksen på subwooferfronten for tiden. Jeg har følgende ønsker:

Slik det er nå ruller det hele av ved 18Hz, i prinsippet er 20Hz det siste jeg får nedover, men der er outputen til gjengjeld massiv. Men siden jeg kun bruker subwoofer på film savner jeg det som skjer nedover mot 14Hz. Jeg har liten lyst til å sette inn nok en portet subwoofer bak, siden dette er en dårlig oppskrift og vil føre til mye ugreie, i alle fall har jeg den erfaringen. Jeg kunne tenke meg fire subwoofere - to foran og to bak. Men skal jeg gjøre det må jeg tenke lukkede konstruksjoner, og i min verden, som utelukker DIY, er det ikke mange bra alternativer igjen i en fornuftig prisklasse. Jeg har verken lyst på JL Audio eller Velodyne da de er for dyre for meg (alt skal jo ganges med fire). Så jeg tenker veldig på Ken Kreisel, faktisk så mye at jeg har to MX5000 mkII her på lån nå. Og førsteinntrykket er at det kan fungere.

- De er mindre enn ADAM, noe som er bra.
    - De er langt i fra like pene som ADAM, noe som åpenbart ikke er så bra.
    - De er langt fra like brutale som ADAM fra 20Hz og oppover, noe som kan løses med fire i stedet for to.
    - Å klokke inn fire slike er en utfordring men fullt mulig. Det kan bli veeeldig bra!
    - Jeg har ikke mulighet for å stable de oppå hverandre som KK selv anbefaler. Hmmm, synd, men greit.

Så spørsmålet jeg nå stiller meg er om jeg skal selge ADAMene og satse på fire Ken Kreisel, altså å følge magefølelsen min. Det har jeg alltid gjort og sjelden blitt skuffet.

Hvis jeg får solgt ADAMene for rundt halv pris (markedet er vanskelig men siden det er helt nødvendig er dette en forutsetning) så kan jeg klare å bære resten av kostnadene forbundet med dette. Da må platespiller-prosjektet skrinlegges en stund, men den prioriteringen er lett. Platespiller er ikke en nødvendighet, noe annet er det med alt som skjer fra 10-100Hz. Det er like nødvendig som projektor i en kino.

What to do ...?

Jeg har jo egentlig ikke noenting å si her da, men:

Utseendemessig KK i kinoen din er det vel litt som å putte rattpels og wunderbaum i en ny M3 ...Meeen, det går vel an å sprøyte de høyglans sort så de matcher litt bedre i kinoen..

Selv hadde jeg ikke meg stresse av de siste hz med så lekkert utstyr i kinoen..

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zeke1983
    Jeg har jo egentlig ikke noenting å si her da, men:

Utseendemessig KK i kinoen din er det vel litt som å putte rattpels og wunderbaum i en ny M3 ...Meeen, det går vel an å sprøyte de høyglans sort så de matcher litt bedre i kinoen..

Selv hadde jeg ikke meg stresse av de siste hz med så lekkert utstyr i kinoen..
    Vel, jeg også må innrømme at utseendet teller mye for meg nå. Allikevel er det den totale ytelsen som er viktigst. KK er jo ikke stygge, men i forhold til ADAMene har de ingenting å stille opp med.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Elemental Designs ?

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Elemental Designs ?
    Nei, det kommer nok ikke til å skje. De er kanskje gode de, men da beholder jeg det jeg har. Hvis jeg skal se på ED kan jeg også se på tyve andre merker i samme klasse.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, jeg også må innrømme at utseendet teller mye for meg nå. Allikevel er det den totale ytelsen som er viktigst. KK er jo ikke stygge, men i forhold til ADAMene har de ingenting å stille opp med.
    Akkurat det skjønner jeg utrolig godt.. Og personlig ville jeg tenkt likt som deg! Jeg har en lei tendens til å henge meg opp i detaljer, og tror nok ikke jeg kunne byttet det lekre Adamene!

Hvor dypt går ca Adam da? Ref siste posten er det brått slutt på 18hz?

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zeke1983
    Akkurat det skjønner jeg utrolig godt.. Og personlig ville jeg tenkt likt som deg! Jeg har en lei tendens til å henge meg opp i detaljer, og tror nok ikke jeg kunne byttet det lekre Adamene!

Hvor dypt går ca Adam da? Ref siste posten er det brått slutt på 18hz?
    Under 20 finnes det lite. Over 20 er det avsindig. 20 og 18 blir så nært, men tross at mange mener noe annet skjer det utrolig mye ned til 10 Hz på film.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Under 20 finnes det lite. Over 20 er det avsindig. 20 og 18 blir så nært, men tross at mange mener noe annet skjer det utrolig mye ned til 10 Hz på film.
    Det skjer helt klart utrolig masse under der

Men så lenge det ikke blir støy under der de ruller av så ofrer iallefall jeg litt under der..

Men har du mulighet til noe Custom ala BEF med høyglans sort eller?

Intermediate eksu sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS

Min tråd

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eksu
    Slo meg mens jeg holdt på å finne link..
    Hadde egentlig tenkt å forelå SUB1 eller SUB2 jeg da

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Overnevnte har noe saker som heter Sub 1 og Sub 2....

Edit: Var en snik som kom før meg der

Intermediate Per Christian sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man kan ikke få i pose og sekk uansett prisklasse virker det som desverre!

Hvor dypt spiller de to kk'ene nå da?
    og hvor mye dypere vil det bli med to til?

Vanskelig og si så mye da man ikke har noe av dette men hvordan låter de nye i forhold til adam? personlig tror jeg at 4 kk kan funke godt, men hvor dypt de spiller er ikke lett og si:P de er oppgitt til 20hz men her kommer jo rommet inn også

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

What to do ...?
    Går det ikke ann å supplere ved med å bruke forskjellige suber til forskjellige frekvenser?

Har sitti med tanken før, men egentlig ikke letet etter å se om det finnes. Men det burte finnes en sub fordeler som man kunne fordele frekvensene til forskjellige suber, slik at man kunne la noen jobbe veldig lavt, og andre høyt. Dermed fått begge deler?

Hadde du dyttet inn en SVS som jobber helt nederst så får du vel det til?

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig bra du fant ut av den brummen

Når det gjelder output under 18Hz, så er det jo trist å måtte ofre Adam subbene De ser jo dyrere ut enn det de er og som du sier så øser de jo ut varene over 20Hz.

Hva med en kombinasjon som AndersT2 antyder, f.eks to SVS og to KK, en trenger vel egentlig ikke å dele subsignalet men la de utfylle hverandre.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Steinkaker? Joda, det kan jeg sagtens stille med, når den tid kommer! Og kanskje jeg attpåtil tar meg jobben med å rigge ned / og opp min beskjedne vinylsnurre, om et ønske om slikt blir særdeles påtrengende?
    Spennende tanke, la oss forsøke å få til dette!
    Hører du Jan ? :-D

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan du legge ut en graf med KK tilkoblet, og en med SW393 så man kan se forskjellen på avrullingen?

Usikker på hvor dypt porten på ADAMene er tunet, men det gir utgangspunkt for hvor mye EQ de tåler i bunn. Er de tunet til 18hz kan du klare å tvinge de ned til rundt 15hz. Stusselige 3hz, men det er jo nesten en halv oktav der nede i dypet.

Spennende det du sier her, for når jeg hørte forrige versjon av suben du har nå var det ikke ekstrem dypbass som var kjennetegnet. Men mye kan være gjort med den nye modellen og integrasjon fra rom til rom er jo veldig viktig så langt ned i frekvens.

Geir Arne

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fire slike (Rythmik)? Bare et forslag.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [...] Men skal jeg gjøre det må jeg tenke lukkede konstruksjoner, og i min verden, som utelukker DIY, [...]
    Når du sier DIY, mener du å gjøre det selv eller å bruke et DIY design (uansett hvem som gjøre det). Jeg vet, jeg tror at jeg vet, om en person som hadde mer enn gjerne hjulpet deg å få skikkelig bass i rommet ditt Og nei, det er ikke meg!

En annen mulighet kunne være å bygge en ny falsk vegg bak, nærmere sofa, slik at du kunne bruke hva som helst uansett design.

Intermediate partyboynr1 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,014
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor negativ til DIY??
    Det du gjør av DIY blir jo uansett flottere enn både Adam og KK og alt annet, så skjønner ikke den negativiteten

Side 116 av 132 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 76 86 96 106 112 113 114 115 116 117 118 119 120 126 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •