Aktos hjemmekino - Side 115

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  8
Side 115 av 132 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 85 95 105 111 112 113 114 115 116 117 118 119 125 ... SisteSiste
Viser resultater 2,281 til 2,300 av 2640
    Active kellex sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Lillehammer
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei Akto.

Er det lov å spørre om hva slags sprøyte BEF bruker når han sprøyter på kontaktlim, og hvor man evt får kjøpt en slik en? Regner med at det er helt vanelig kontaktlim som man får kjøpt på Biltema? Sprøyten også kanskje?

Du skriver under bildene hvor BEF sprøyter lim at resultatet blir bra hvis man vet hva man driver med.. Vil du si at man sprøyter et tynt lag og sørger for å dekke hele stoffet? Aldri gjort det før, og hvis man tabber seg skikkelig ut så blir det en kostbar afære.

Ellers så må jeg si at gulvteppe fargen har begynt å vokse på meg

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du vil ha mer hell med å spørre BEF, dette er hans domene

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fra lim til vann:
    Tenkt noe mere på vannkjølingsprosjektet, eller alternative løsninger for kjøling av filserveren?
    Det ble plutselig så stille rundt det temaet....:roll:

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Fra lim til vann:
    Tenkt noe mere på vannkjølingsprosjektet, eller alternative løsninger for kjøling av filserveren?
    Det ble plutselig så stille rundt det temaet....:roll:
    Har du virketrang Jan, eller vil du bare få en demo? Vi kan jo forresten takke Atle for at vi traff hverandre i 2006 og har holdt kontakten siden da. Det er verdt en flaske godt og et klapp på skuldra. Det hadde jo egentlig vært hyggelig å ta en reunion en vakker dag. Hilsen en helt uten virketrang.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kellex
    Hei Akto.

Er det lov å spørre om hva slags sprøyte BEF bruker når han sprøyter på kontaktlim, og hvor man evt får kjøpt en slik en? Regner med at det er helt vanelig kontaktlim som man får kjøpt på Biltema? Sprøyten også kanskje?

Du skriver under bildene hvor BEF sprøyter lim at resultatet blir bra hvis man vet hva man driver med.. Vil du si at man sprøyter et tynt lag og sørger for å dekke hele stoffet? Aldri gjort det før, og hvis man tabber seg skikkelig ut så blir det en kostbar afære.
    Prøv denne posten.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Har du virketrang Jan, eller vil du bare få en demo? Vi kan jo forresten takke Atle for at vi traff hverandre i 2006 og har holdt kontakten siden da. Det er verdt en flaske godt og et klapp på skuldra. Det hadde jo egentlig vært hyggelig å ta en reunion en vakker dag. Hilsen en helt uten virketrang.
    Hehe, kanskje det ligger et islett av begge deler bak? :wink:
    Ellers vil jeg nok aldri glemme det første "treffet", og ikke minst den første demoen hos Atle! Jeg får fortsatt gåsehud når jeg tenker på spor ti på AMBRA - "Child of The Universe". Kort sagt; En uutslettelig opplevelse..
    Men herregud - er det allerede seks år siden? F**n som tiden flyr. :???:

Bifaller ellers dine tanker, om både det ene og det andre!
    En reunion bør så avgjort settes høyt på prioriteringslista! Vi får vel snakkes nærmere om det, nå som sommerkveldene begynner å bli både lange og lyse...

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har stor lyst til å samle de gamle gutta (nei Scrooge, det var en talemåte og IKKE et sleivspark i din retning ) for en lang kveld i musikkens tjeneste. En fredag ville passet fint, og akkurat som i gamle dager kunne vi drevet på til solen atter sto opp. Gwandarion kunne plukket med seg sin favorittmusikk - kanskje med unntak av sine 45 minutter lange prog-stykker, og hver og en i sær kunne hatt med seg sine greier og presentert for de andre. Vi kunne kanskje testet litt også, en forforsterker eller kanskje LP? Det MÅ vi få til!

Når det gjelder server kommer jeg til å bestille et nytt kabinett og starte derifra. Jeg sjekker ut hvordan støynivået blir - for som marsboer påpeker; varmeutviklingen vil være konstant uansett hva man gjør. Effekt blir aldri borte, den omdannes bare til annen type energi. Ren fysikk med andre ord. Varmen er uansett bare uutholdelig etter at maskinen har stått på konstant i flere uker, og det er bare i sommerhalvåret - den tiden da kinoen frekventeres minst - problemet må håndteres. På vinteren er varmen bare kjærkommen.

Jeg skal være ærlig med dere (og ikke minst med meg selv) og si at jeg neppe tror det blir noe virksomhet i kinoen, ut over hvis til det formål den er skapt, nå i sommer. Andre prosjekter ligger bedre an, slik som huset utvendig og hagen. Men når sommeren går mot hell blir det podie og alt det andre som skal på plass før den blir helt ferdig og jeg kan invitere på demo. De av dere som står meg nær er selvfølgelig velkomne når som helst, for noe jeg trenger mer enn noe annet er kritikk. Det er veldig hyggelig å få skryt - noe jeg har fått ufortjent mye av i det siste - men vel så mye setter jeg pris på kritiske ører. Skal jeg komme dit jeg vil, både med tanke på lyden og bildet, trenger jeg noen som kan sette fingrene på områder med forbedringspotensiale. Det er jo et ***** faktum, at på en høy hest ser man bare ned - i alle fall gjør mange det. I siste Watt står det å lese, at "man skal ikke kritisere andres anlegg", i alle fall ikke hvis det koster over en viss sum - da er det bedre å rakke ned på hverandres koner. Til det tenker jeg bare, "oj". Jeg for min del finner kritikk som en kilde til høyere prestenda

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så dersom jeg holder meg i skinnet og utviser litt takt og tone med musikkvalget og Jan stiller med steinkaker og snurrepiperier, så er det som musikk i dine ører Atle?

Godt å se at du har realistiske forventninger til hvor mye kinoen blir brukt i sommer, når man teller opp alle de andre tingene du har å ta fatt på er det nok et pluss. Selv synes jeg kinoen ser urealistisk bra ut på bildene dine, men alt har en tendens til å se litt bedre ut fortolket gjennom linsene dine. Hadde du ikke dokumentert det glade vanvidd så godt ville det ha vært vanskelig å tro. Det er nok uansett best om jeg som ikke er handy kommer å synser og name dropper noen rare verktøy Jan kanskje vet hva er, så vi i sum fremstår som på nivå.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haha, der fikk jeg den

Hands down, du er jo et oppkomme av god musikk. Men alternativ prog-rock kan jeg styre meg for, og det er ikke særlig god skikk og bruk å spole i gjestens musikk Så, der skulle det meste være sagt om den saken

Når det gjelder bilder og hvordan kinoen fremstår på disse, så mener jeg selv at bildene IKKE yter kinoen full rettferdighet. Det er pent, jada, i all ubeskjedenhet kan jeg si det selv om selvskryt ikke faller meg så lett. Men i dette tilfellet vil jeg hevde at rommet ser bedre ut i virkeligheten, hvor alle detaljer kan studeres og de fysiske inntrykkene kan tas opp med alle sanser. For rommet er veldig lunt, stille og svalt - utstyret er mektig og lyden, vel - den må jo oppleves først av egne ører. Bildet ser i mine øyne helt perfekt ut, men Gorm vil nok sikkert ha masse å ratte på plass før han er fornøyd. Og det skal også skje snart - det er ikke ham det står på

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, dette var jo noen riktig så lune betraktninger fra dere begge, som avgjort bifalles!
    Sleivspark? No problemo - begge deler stemmer uansett forbasket godt!
    Kort og godt: "I'm In, Anytime"!
    Steinkaker? Joda, det kan jeg sagtens stille med, når den tid kommer! Og kanskje jeg attpåtil tar meg jobben med å rigge ned / og opp min beskjedne vinylsnurre, om et ønske om slikt blir særdeles påtrengende?
    Det er jo utrolig hva man kan få til, under press.

Pussig nok får jeg vel si, har jeg i de siste timene snurret vinyl av god gammel årgang. Og du verden som det kan låte, når man treffer på de rette innspillingene!

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden det er sleivspark i knehøyde her, så lar jeg Jan ta med Shout med Lulu på vinyl og lar cden bli igjen hjemme. Jeg er klar anytime med det vanlige forbeholdet :-D

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Herregud - nå må jeg lete: Har jeg virkelig "Shout" på vinyl??

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for besøket i dag, Atle Det var veldig hyggelig med god prat om både lyd/bilde og annet. Er jeg på dine kanter en dag, skal jeg ta deg på ordet. Er det en kino jeg gjerne vil oppleve så er det din. Blir moro å følge videre!

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    What??
    Har du hatt celebert besøk på det blide sørland altså? 8)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    What??
    Har du hatt celebert besøk på det blide sørland altså? 8)
    Hehe, når jeg så du lusket rundt på nattestider, Jan, så klarte jeg ikke å la være å poste Tenkte det ikke ville ta mange sekundene før det kom en reaksjon 8) Men, ja, celebert besøk var det absolutt, men han var ikke på reportasje jobb. Er ikke så mye å ta bilder av her enda...annet enn litt sjøutsikt da :-D

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nåvel, en sørlandsidyll er jo uansett ikke å forakte! :-D
    Nå vet han jo uansett veien til din fremtidige hule, når den tid kommer. ;-)
    Det ser vi jo frem til. Kos deg / dere på de sørlandske svaberg, innimellom slagene! 8)

Active kellex sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Lillehammer
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Prøv denne posten.
    Glimrende!! Takk skal du ha

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Steinkaker? Joda, det kan jeg sagtens stille med, når den tid kommer! Og kanskje jeg attpåtil tar meg jobben med å rigge ned / og opp min beskjedne vinylsnurre, om et ønske om slikt blir særdeles påtrengende?
    Det er jo utrolig hva man kan få til, under press.
    Det der var en rett og slett veldig god ide Jan. Det hadde vært særs interresant å fått sammenlignet min beskjedne (virkelig beskjeden!) vinylsnurre, som står hos Atle, mot din (påtatt beskjedne ). Det tror jeg hadde vært meget opplysende for Atle å høre på sitt eget anlegg.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Hehe, når jeg så du lusket rundt på nattestider, Jan, så klarte jeg ikke å la være å poste Tenkte det ikke ville ta mange sekundene før det kom en reaksjon 8) Men, ja, celebert besøk var det absolutt, men han var ikke på reportasje jobb. Er ikke så mye å ta bilder av her enda...annet enn litt sjøutsikt da :-D
    Veldig hyggelig å treffe deg igjen, utrolig flott sted dere har fått dere, man får stor lyst til å flytte til sørlandskysten når man får oppleve den på en slik dag. Og planene er det ingenting i veien med Gleder meg til å se fortsettelsen, og jeg kommer gjerne innom igjen. Hyggelig å treffe din vakre kone også, du får hilse og si takk for kaffen

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Det der var en rett og slett veldig god ide Jan. Det hadde vært særs interresant å fått sammenlignet min beskjedne (virkelig beskjeden!) vinylsnurre, som står hos Atle, mot din (påtatt beskjedne ). Det tror jeg hadde vært meget opplysende for Atle å høre på sitt eget anlegg.
    Spennende tanke, la oss forsøke å få til dette!

Side 115 av 132 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 85 95 105 111 112 113 114 115 116 117 118 119 125 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •