Aktos hjemmekino - Side 107

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  8
Side 107 av 132 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 77 87 97 103 104 105 106 107 108 109 110 111 117 127 ... SisteSiste
Viser resultater 2,121 til 2,140 av 2640
    Newcomer Kaos73 sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Fyttikatta før et hakeslipp jeg fikk da jeg kom inn på kinotråden nå. Words don't come easy.... Har fulgt tråden din nå fra begynelse til slutt og det har vært en fryd. Gratulerer så mye :-) Topp score herfra.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Barbie og diamantslottet er jo også regnet som en referanse, så det er viktig at anlegget er godt kalibrert, ellers blir opplevelsen bare så-som-så...

Men ellers: WOW, dette ble utrolig stilig! Fargene kom mye mer til sin rett nå, veldig lekkert rett og slett. Tommel-opp!
    Takk for det! Jeg tror dessuten at slike filmer blir det ikke få av i denne kinoen, så da gjelder det å ha ting på stell for de små prinsessene ...

Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Har fulgt prosjektet hele veien Atle, men ville vente til du var ferdig med å kommentere. Dette setter helt klart en benchmark som blir vrien å toppe. Jeg synes du har fått til en flott balanse i rommet mellom rått og koselig. At du som vanlig tar flotte bilder gjør heller ingenting.

Det er etterhvert mange flotte hjemmekinoer/lytterom på forumet til inspirasjon.
    Takk for det gamle ørn . Det er utrolig mye kult som foregår på forumet for tiden, og jeg har mer enn nok selv med å følge med på alle byggetrådene. Det burde jo vært en egen kategori dette, selv om det strengt tatt finnes allerede.

Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Det ble utrolig kult!

Her er det bare å sette opp venteliste for demo (og jeg vil være på toppen om jeg kan velge). :P
    Takk! Men du er dessverre ikke i nærheten av å bli førstemann inn på demo, til det håper jeg og kona på å først få gjøre ære på gutta fra denne posten: http://avforum.no/forum/1694327-post855.html ... og fra denne posten: http://avforum.no/forum/1817242-post1820.html

Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Kappable til og nå ønsket lydtrykk de Slår kansje to svs pb13 på film lyd også ?
    Var skeptisk til farge valget i starten, men nå er det blitt et "jeg har lyst på rom" :-D
    Slik det høres ut har de lite problemer med å slå følge med Ultra, men til nesten fire ganger prisen pr. stykk bør det jammen meg være slik også ...

Sitat Opprinnelig postet av eksu
    Dette er utvilsomt et av de fineste rommene jeg har sett, gratulerer med det nye rommet.
    Tusen takk!

Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Incredibly beautiful
    Gleder meg stort til å kunne få se og oppleve den live en dag i framtiden. Meget godt jobbet Atle.
    Takk min gode venn. Du og visse andre er alltid velkomne

Sitat Opprinnelig postet av Zeke1983
    Har fulgt med i skyggene her, og må bare si GRATULERER!
    Fantastisk lekkert det ble når de sorte komponentene kom inn og sofan kom på plass!
    Subbene og centeren ser seriøst kapable ut!! RÅTT!!!
    MVH Johan
    Takk, det var hyggelig sagt!

Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Den kan jeg selv relatere til, og det er noe jeg visualiserer jeg også om noen måneder Gratulererer med en usedvanlig lekker kino!! Men, hvem skal skrive "hjemme hos" med denne kinoen da?
    Takk! Jeg får skrive litt selv og legge ut på min hjemmekino

Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Helt konge dette her, gratulerer med (snart) vellendt kinoprosjekt - noe av det lekreste jeg har sett!!
    Takk Lygren. Jeg gleder meg også stort til å se dine greier, det bør sette en ny referanse, det er du av alle forpliktet til

Sitat Opprinnelig postet av Andreas21
    Dette var meget lekkert! Når kan jeg komme på demo??
    Takk! Demoer kommer når alt er ferdig og jeg har gjort litt ære på de som har spillt både blod og svette for min del!

Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Utrolig flott! På dette bildet synes jeg fargekombinasjonene fungerer utmerket
    Takk Ak. Fargene må nesten oppleves, jeg sliter med å uttrykke meg på bildefronten i denne kinoen. Kanskje kommer jeg en dag til å klare det, men det krever iherdig jobbing i Photoshop for å få alle fargene og lyset slik våre egne øyne oppfatter det ...

Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Bare en ting å si - UTROLIG LEKKERT:-D :-D
    Kjenner misunnelsen river i kroppen:wink:
    Takk!

Sitat Opprinnelig postet av Hunter2
    Gratulerer! Meget smakfullt og særdeles høy kvalitet på utstyr og utførelse!
    Takk!

Sitat Opprinnelig postet av roeng2
    Lekkert, heftig og meget gjennomført. Dette er blant de aller beste kinoene jeg har sett.
    Takk!

Sitat Opprinnelig postet av and_elli
    Utruli lækker og gjennomført kino som du har bygd opp, i min bok refransen hær på forumet på Style og finish
    Takk!

Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S
    Det ble svinlekkert. Respekt.
    Takk!

Sitat Opprinnelig postet av sirant
    Gratulerer!
    Takk!

Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Dette ble utrolig lekkert Atle, vi takker og bukker for alt du har delt med oss så det er bare å vente deg en solid førsteplass på Min hjemmekino i nær fremtid.

Welldone, vi skåler.
    Takk! Det er utrolig gøy å få slik mer eller mindre fortjent kred for denne jobben

Sitat Opprinnelig postet av Kaos73
    Fyttikatta før et hakeslipp jeg fikk da jeg kom inn på kinotråden nå. Words don't come easy.... Har fulgt tråden din nå fra begynelse til slutt og det har vært en fryd. Gratulerer så mye :-) Topp score herfra.
    Tusen takk for det

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Espen000
    Gratulerer så mye Akto! Du har hatt veldig bra fremdrift. Har du fått noen lytteinntrykk på forskjellen før og etter oppgraderingen av kinoen?

Så vidt jeg kan forstå er vel forskjellen:
    nye sub'er
    ny receiver
    ny effekt
    prescence kanaler
    og ikke minst rommet/akustikk!
    Forskjellen så langt - dog med svært begrenset tid til lytting og erfaring enda - er at akustikken er på en annen planet enn tidligere. Det låter så mye mer skikkelig nå.

Ellers består forskjellen av alt du selv nevner, pluss ny projektor, nytt lerret, ny Blu-ray-spiller, ny PVR, ny (brukt) CD-spiller og nye kabler.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto

Takk! Men du er dessverre ikke i nærheten av å bli førstemann inn på demo, til det håper jeg og kona på å først få gjøre ære på gutta fra denne posten: http://avforum.no/forum/1694327-post855.html ... og fra denne posten: http://avforum.no/forum/1817242-post1820.html
    Du trenger ikke gjøre noe stor ære for meg, jeg synes bare det er meget hyggelig å kunne få lov til å hjelpe deg. Skulle ønske jeg kunne hjelpt deg mere!

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    ok............

Her må det utdypes litt! Dette låter mye mer enn "ok" ukalibrert/ujustert, det er en bredde og dybde på lyden som en sjelden hører. Lydbilde bare strakte og strakte seg ut på sider og fremover. Tror dette best beskrives som at veggene forsvinner. :-D Beta alene leverer et sykt trykk med mye av det jeg vil beskrive som "slam bass", når en kobler inn de ikke helt små og unseelige subbene så kom det dypbass av en type som på noen spor "ristet" hårene på armene 8) En meget spesiell opplevelse. Det var noen hull i lydbildet og justering må til, etter hva jeg leser ble nok dette allerede gjort samme kveld.

Det visuelle inntrykket av kinoen MÅ bare oppleves live, ingen bilder blir rettferdige, selv ikke Akto sine egne.
    Takk for det
    Det spiller meget bra, det må innrømmes. Men når du lyttet så var det ganske mye EQ på begge høyttalerne som nok passet det forrige rommet godt, men som ødela mye i mellomtoneområdet. Det var der bortimot 3 dB lavere enn det skulle, samt at input gain var ubalansert med nesten 4 dB forskjell på høyre og venstre front. Som du husker så hadde jeg en vegg rett i mot den ene høyttaleren i det gamle rommet, som også var hovedårsaken til at det rommet ble revet, som var årsaken til denne EQ-en. Den hadde jeg ikke deaktivert så det hullet du hørte var virkelig et hull som gjorde det ganske tamt og snilt.

Rommet er nesten håpløst og ta bilder av. Hvis lilla skulle bli det nye svart så må Lyd & Bilde + Hjemmekino øke vederlaget for Hjemme Hos-reportasjene mine, for det ville medført mye jobb

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Det har blitt fantastisk Alte.

Valgte å gi deg full score på siden din, men hadde det vært mulig så skulle jeg ha trekt 1/2 poeng. Du kunne vel ha gredd teppet før bildene ble tatt , da hadde alt vært helt perfekt.

Du har ikke tenkt å begynne som frilanse hjemmekino bygger også?
    Du har vært en flott bidragsyter i denne tråden, og for det takker jeg deg. Det teppet kommer nok til å volde meg en del hodebry

Hadde jeg ikke drevet med det jeg gjør så kunne jeg godt tenke meg å drive med noe slikt. Jeg tror scenebygging blir det nærmeste man kommer, for la oss for øvelsens skyld si at et slikt rom, som jeg har brukt omtrent 350 timer eller så på å bygge, skulle vært omsatt til penger med en timepris på 450,-. Det ville blitt ca 160.000,- pluss materialer. Det ville vært fint mulig å leve av noe slikt, men jeg tror ikke man kunne fyllt et arbeidsliv med akkurat dette - det er ikke nok gærninger der ute

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Frekvensrespons av høytalere ??? Pure Direct :-D

Vi må jo se hvor pass vellykket romet er ;p hehe

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AnaXyd
    Ekstremt! Dette er jo bare helt ekstremt! Fargevalget er helt perfekt, alt harmonerer, og jeg ville ihvertfall blitt i veldig godt humør av å oppleve stemningen rommet gir! Litt annerledes enn et typisk bat-cave (som jeg selv har), som kanskje gir en litt mer dystrere stemning. Jeg ville uten tvil valgt en slik fargekombinasjon selv om jeg skulle bygd nå! HELT RÅTT! Når blir det demo?
    Takk. Det er nøyaktig slik tankene mine har vært. Jeg ønsker en batcave, men allikevel ikke, om du skjønner (noe jeg vet at du gjør). Da er lilla genialt da fargen er varm og lun

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Total eleganse, RÅflott rett og slett! Gratulerer nok en gang med et fantastisk jobb,og ditto resultat! :-D

En ting som kanskje stikker seg litt ut, er fargen på fronter og senter? Men dette blir vel kanskje ekstra godt synlig med såpass mye lys som er brukt for fotografering?
    Sort silkematt kunne kanskje være et bedre alternativ?
    Skjønt - i mørket er alle katter grå. ;-)
    Takk kjære venn!

Jeg har tenkt de samme tanker vedrørende "fargene" på front og senter. Jeg vurderer å kontakte en lakkerer for å høre om pris på lakkering i samme pianolakk som frontene, men jeg tror nok det blir med tanken. For som du sier: I mørket er alle katter grå

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 8x12_TOM
    Kjekt å være snekkeren til akto - har allerede noen timer i kinoen, og det jeg hørte etter de siste justeringene var *****ig bra, selvom det er ennå mer å hente.
    Må være det perfekte sted for rekovalesens etter en hard arbeidsdag
    Takk, og ditto; det er kjekt å få lov å hyre en snekker som er både nøye og rask. Det er derfor jeg ikke lar deg være i fred og at du må kjøre halve landet rundt for å jobbe her i Fetsund Dere andre kan glede dere til å se bilder av ferdig hus, det er like kult som kinoen!

At du av alle sier det er så bra betyr mye for meg, siden jeg vet du er ærlig og siden det eneste jeg egentlig bryr meg om er ærlige tilbakemeldinger.

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vakkert Atle. :-)

Får eg bruke ditt rom som "mal" når eg skal til?

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Frekvensrespons av høytalere ??? Pure Direct :-D

Vi må jo se hvor pass vellykket romet er ;p hehe
    Det vil nok komme målinger etter hvert, men akkurat nå er det andre ting først

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Electra
    Vakkert Atle. :-)

Får eg bruke ditt rom som "mal" når eg skal til?
    Takk! Det ville i så fall vært en ære!

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Æren er på min side da.. ;-)

Fekk så smått lyst til å begynne på mitt rom og når eg såg ditt tilnerma nesten ferdige resultat. Fekk beskjed av min bedre halvdel at slek skulle ein heimekino sjå ut når ho fekk sett rommet ditt.. :-P

Intermediate MindWaste sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser jo helt sånn passe greit ut det der da akto, litt sånn bob-bob lissom :roll: [/svada]

Hvis du mot formodning en gang skulle høre noe skrapelyder på ytterdøra di, er det ingen grunn til å bli bekymret. Det betyr bare at jeg endelig har funnet ut hvor i heite Fetsund er

Intermediate Per Christian sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    gratulerer med nesten ferdig rom, Dette ble lekkert! cleant og deilig tipper lyden er helt i topp klasse, gleder meg til den dagen det blir demo

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk folkens

Jeg har en for meg ny erfaring å dele med dere, og kan hende noen kan komme med råd:

IR-øye i front + 3D-projektor = uante problemer og trøbbel.
    Når projektoren kommuniserer med 3D-brillene med IR blir IR-extenderen over lerretet helt tullerusk og jeg må slite med å få i gjennom signalene fra fjernkontrollene. Det virker kun unntaksvis. Tips til hvordan dette kan unngås tas i mot med takk. Eller har jeg rett og slett gjort noe dumt?

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk folkens

Jeg har en for meg ny erfaring å dele med dere, og kan hende noen kan komme med råd:

Når projektoren kommuniserer med 3D-brillene med IR blir IR-extenderen over lerretet helt tullerusk og jeg må slite med å få i gjennom signalene fra fjernkontrollene. Det virker kun unntaksvis. Tips til hvordan dette kan unngås tas i mot med takk. Eller har jeg rett og slett gjort noe dumt?
    Hmm, interessant problem. Jeg har personlig ikke noen slike problemer med oppsettet mitt. Så er mottakeren din som her et større frekvens område enn hva min har. For IR signalet ligger litt høyere i frekvens enn hva fjernkontroll signalet gjør.

Intermediate AnaXyd sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har faktisk merket noe problem med IR og 3D projektor selv. Plutselig dukket menyen til receiveren min opp! Og nei, jeg satte meg ikke på fjernkontrollen til den, men den dukket helt random opp mens jeg dreiv på med 3D testing

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk folkens

Tjah. Flytte IR-ekstenderen litt ut på siden eller under lerretet?
    Henge ett eller annet delvis gjennomskinnelig foran ekstenderen for å dempe påvirkningen fra projektoren?
    "Wild guesses", men man vet jo aldri? ;-)

Side 107 av 132 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 77 87 97 103 104 105 106 107 108 109 110 111 117 127 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •