Aktos hjemmekino - Side 101

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  8
Side 101 av 132 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 71 81 91 97 98 99 100 101 102 103 104 105 111 121 131 ... SisteSiste
Viser resultater 2,001 til 2,020 av 2640
    Intermediate AnaXyd sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Dette blir jo helt vanvittig kult! Digger fargene, deilig å se noe som virkelig skiller seg ut, deilig å se noen som TØR å gå disse veiene! All cred for det Akto!

Selv om jeg og mange var skeptiske til tapeten når vi fikk se den, skjønner jeg jo nå hvorfor du valgte den nå som teppet og lyset er på sin plass. Dette blir jo helt krem, og med farger som trøkker litt, det liker jeg!

Man må jo rett og slett bli glad med en gang man går inn i rommet?

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det

Alle hankjønn med et par unntak har rynket på nesen til fargevalget - før de har sett rommet enten på de siste bildene eller live, mens alle hunkjønn har vært svært positive. Det er et spenstig valg, men som jeg tidligere har nevnt så ønsket jeg med det beste fra alle verdner; batcave til film og lun og kos stemning til musikk. Og når jeg ser på rommet nå så her jeg i mine øyne oppnådd det.

Jeg har vært nede i rommet, gått litt rundt og prøvesittet alle setene sikkert ti ganger allerede, og jeg er svært tilfreds med hvordan det har blitt

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ellers har jeg faktisk blitt litt usikker på det podiet bak. Den opprinnelige tanken var å ha en tilsvarende løsning som før, altså bare en firkantet kloss som sto på gulvet. Men ...

... jeg har litt lyst til å bygge dette podiet med inspirasjon fra stolene. Jeg har allerede kjøpt inn stoff av nøyaktig samme type (fra Ekornes) til å kle podiet, så den saken er i boks. Hvis jeg skal følge formen til stolraden i front blir ikke utfordringen først og fremst å bygge det, men å kle det i ettertid. Det er enkelt å "tapetsere" med stoffet overalt, men overgangene blir svært vanskelig, og siden det blir utvendig hjørne med minkende vinkel vil listing bli nærmest umulig å få pent. Det er først og fremst buen som blir problemer å liste på en fornuftig måte. Forslag mottas med takk!

Aktos hjemmekino-podie-jpg

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En mulighet er å bygge dette i fire steg, og kle alle sidevegger på mellomstykkene, samt platene på topp og side som ordinære rammer, for så å sette modulene sammen slik at alle inntrekk på stoffet blir skjult under platene.

Aktos hjemmekino-podie-oppdelt-jpg

Intermediate Zocral sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    551
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg laget mange snitter på baksiden av listen da jeg skulle feste listen til min bue. Ellers strålende utført arbeid. Utrolig gjennomført, og som flere andre ser jeg frem til installeringen av utstyret.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Jeg har dessverre dratt på meg en senebetennelse i armen, noe jeg egentlig har slitt med i snart tre uker, men siden jeg ikke har holdt armen i ro blir den heller ikke bedre. Jeg får se hva jeg gjør med den
    Du MÅ tøye litt, Atle! Kan hindre det i å bli verre, og det vil du ikke...
    HTML-kode:
    http://www.youtube.com/watch?v=Ub0UQpPzttc
    Edit:Hmmm...her ble det noe feil med linken...spol ut ca til 1.50min så ser du en god øvelse.

Intermediate Per Christian sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og bygge det i 4 moduler er vel det letteste med tanke på stoffet, men det er også endel mer jobb, men det er vel ikke noe hinder for deg8)

bare lurer på en ting, fyller du podiet med isolasjon? eller blir det "hult"? Jeg har det nemmelig hult hos meg og jeg merker det går mye vibrasjoner i podiet, på visse frekvenser, og det gjør at når man hører på musikk så føler man at den frekvensen som det vibrer mest på stikker ut fra lydbildet hvis du skjønner så jeg kommer til og fylle opp med isolasjon for og se om det hjelper noe.

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den må da fylles med noe for å forhindre resonanser, med mindre du lager hele greia om til en salgs helmholtz diffusor

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ellers har jeg faktisk blitt litt usikker på det podiet bak. Den opprinnelige tanken var å ha en tilsvarende løsning som før, altså bare en firkantet kloss som sto på gulvet. Men ...

... jeg har litt lyst til å bygge dette podiet med inspirasjon fra stolene.
    Hadde det ikke vært litt kjedelig for fremtiden å tenke på at du valgte en kjedelig firkantet klump i stedet for det som kanskje vil passe best?

Når du også har planen for ett rått podium, og velger noe annet så tror jeg flere blir skuffet. Hvorfor kun ha ett 95% rått rom, når også ett bra podium vil gi det det lille ekstra.

Husk at man får bøybar MDF, som vil gjøre buen enkel å bygge. Bruk 2 lag av den, så blir det bra. Ett lag blir litt pinglete. Reisverket for buen laget enkelt med utskjæring i 2x4", ved stor bue lim ett par sammen for å kunne lage buen stor nok.

For lister, hvis treverk, gå får ett treverk du kan legge i vann for å myke opp, så legg det i press i ca lik bue som det skal opp i, og la det tørke. Eventuelt fest det vått (vet ikke om det er helt lurt). Skal du ha av metal så får man det rullet til vil jeg tro, bare å finne riktig sted.

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fantastisk, fargekombinasjonen er uttrolig bra.
    Godt det er noen som fortsatt ikke velger kunn sort kino.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Hadde det ikke vært litt kjedelig for fremtiden å tenke på at du valgte en kjedelig firkantet klump i stedet for det som kanskje vil passe best?

Når du også har planen for ett rått podium, og velger noe annet så tror jeg flere blir skuffet. Hvorfor kun ha ett 95% rått rom, når også ett bra podium vil gi det det lille ekstra.

Husk at man får bøybar MDF, som vil gjøre buen enkel å bygge. Bruk 2 lag av den, så blir det bra. Ett lag blir litt pinglete. Reisverket for buen laget enkelt med utskjæring i 2x4", ved stor bue lim ett par sammen for å kunne lage buen stor nok.

For lister, hvis treverk, gå får ett treverk du kan legge i vann for å myke opp, så legg det i press i ca lik bue som det skal opp i, og la det tørke. Eventuelt fest det vått (vet ikke om det er helt lurt). Skal du ha av metal så får man det rullet til vil jeg tro, bare å finne riktig sted.
    Joda, på kornet som vanlig - nøyaktig hva jeg grubler på også. Å lage den ordinær ville være den enkleste løsningen - men akk så ordinært . Dog tror jeg det prosjektet må utsettes litt for det kan bli litt snaut med stoff, og leveringstiden er lang. Med mindre jeg velger teppe på trinnene, da kanskje det går akkurat. Det vil nok sikkert bli penest å bryte det litt også.

Å lage det byr ikke på problemer, jeg har allerede mer enn nok MDF liggende i garasjen, den tynneste på 6mm kan fint bøyes i den radiusen, som ikke vil bue mer enn 25 cm på 2 meter. Og 4 biter sammenlimte 2x6" skal jeg også kunne hoste opp fra plankehaugen utenfor. Selve konstruksjonen er en smal sak. Men det har vært et spørsmål om pen avslutning på stoffet, og det skal gå fint med den skissen jeg har lagt ut.

Så joda, det blir nok slik. Jeg skal ta noen mål og vinkler så skal jeg lage nøyaktige tegninger.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men er dette bedre? Da følger profilen både sofaen i front og takkonstruksjon ...

Aktos hjemmekino-podie-rev3-jpg

(skal selvfølgelig være likt på begge sider)

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Likte den siste versjonen best. Avrundingen av trinnet (trinnene) var pent, og det passer til resten av rommet. Ville nok ha bygd podiet i ett stykke siden det forenkler det litt, men får du problemer med trekkingen er det kanskje enklere å dele den i to.

Og resten av rommet ser smashing ut! Får andre hjemmekinoer til å se avlegse og gammeldagse ut. Litt vågalt også, tror ikke jeg hadde våget meg på en slik fargekombo (er nok for gammel... )
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

... jeg har litt lyst til å bygge dette podiet med inspirasjon fra stolene. Jeg har allerede kjøpt inn stoff av nøyaktig samme type (fra Ekornes) til å kle podiet, så den saken er i boks. Hvis jeg skal følge formen til stolraden i front blir ikke utfordringen først og fremst å bygge det, men å kle det i ettertid. Det er enkelt å "tapetsere" med stoffet overalt, men overgangene blir svært vanskelig, og siden det blir utvendig hjørne med minkende vinkel vil listing bli nærmest umulig å få pent. Det er først og fremst buen som blir problemer å liste på en fornuftig måte. Forslag mottas med takk!
    Hva med å sy kantene? Mikrofiber/alcantara er et solid stoff, samt at det da vil matche sofaene enda bedre. Som en bonus vil du da kunne føye sydame til din imponerende liste med ferdigheter.8)

Newcomer OdinBerzerk sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

+1

Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Hva med å sy kantene? Mikrofiber/alcantara er et solid stoff, samt at det da vil matche sofaene enda bedre. Som en bonus vil du da kunne føye sydame til din imponerende liste med ferdigheter.8)

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hunsbedt
    Likte den siste versjonen best. Avrundingen av trinnet (trinnene) var pent, og det passer til resten av rommet. Ville nok ha bygd podiet i ett stykke siden det forenkler det litt, men får du problemer med trekkingen er det kanskje enklere å dele den i to.

Og resten av rommet ser smashing ut! Får andre hjemmekinoer til å se avlegse og gammeldagse ut. Litt vågalt også, tror ikke jeg hadde våget meg på en slik fargekombo (er nok for gammel... )
    Takk for det, Hunsbedt.

Jeg tipper det blir avrundede former, men jeg er usikker på hvilken radius MDF-en tåler å bli buet. Og jeg må se nærmere på hvordan sofa og tak er slik at jeg får hentet inn de riktige formene.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Hehe, skal det syes (hvordan f... bøyer man egentlig dette verbet?) må jeg få en salmaker til å gjøre det. Det finnes en veldig dyktig salmaker i Fetsund som har gjort en jobb for meg tidligere. Skal sjekke hva det vil koste, men jeg må innrømme at jeg ikke har særlig hug til å koste på flere tusen kroner på noe slikt. Jeg har jo ikke akkurat lite å bruke pengene på her hjemme ... :neutral:

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det, Hunsbedt.

Jeg tipper det blir avrundede former, men jeg er usikker på hvilken radius MDF-en tåler å bli buet. Og jeg må se nærmere på hvordan sofa og tak er slik at jeg får hentet inn de riktige formene.
    MDF FIBRAFORM BØYBAR - Fritzöe Engros

2 typer for hvilken bøyradius man ønsker. Disse bør man ha i 2 lag så vidt jeg husker fra når en møbelsnekker brukte den på ett sted jeg jobbet. For stivhetens skyld. De må heller ikke brukes som avstiving, eller for å holde noe oppe.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, skal det syes (hvordan f... bøyer man egentlig dette verbet?) må jeg få en salmaker til å gjøre det. Det finnes en veldig dyktig salmaker i Fetsund som har gjort en jobb for meg tidligere. Skal sjekke hva det vil koste, men jeg må innrømme at jeg ikke har særlig hug til å koste på flere tusen kroner på noe slikt. Jeg har jo ikke akkurat lite å bruke pengene på her hjemme ... :neutral:
    Tror du undervurderer dine egne muligheter her. Salmaker vil nok koste (for) mye tror jeg også.

Du kunne jo gjøre en liten prøve. Jeg har selv sydd et bassengtrekk(!!) en gang i tiden, og det å sy med seilduksgarn i solid materiale er lettere en jeg trodde. Poenget er bare å være nøye, det er jo din spesialitet.

Pluss at det ville jo vært veldig moro om du fikk det til

Active Seigmann sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Christian
    på visse frekvenser, og det gjør at når man hører på musikk så føler man at den frekvensen som det vibrer mest på stikker ut fra lydbildet hvis du skjønner
    Jeg skjønner akkuratt hva du mener, jeg har det samme problemet, bare med senga mi.
    og det ødelegger mye av det fysiske balansen i bassen, sitter jeg på en krakk merkes alle frekvenser like godt og det sitter mye bedere.

Kanskje avkoble stolen fra podiet og dempe eller stive av og sandfylle podiet?
    Kan ingenting, gjør alt!

Side 101 av 132 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 71 81 91 97 98 99 100 101 102 103 104 105 111 121 131 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •