Hjemme hos Ganilsen: Oi........bilder! - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 24 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 466
    Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Kolschtat
    Alltid spennende å følge med hos deg

Dessverre har jeg falt litt av da jeg ikke har vært så hyppig innom forumet de siste ukene og nettet har takket for seg i dag så jeg er på 3G - og det går sakte. Forklarer nå hvorfor jeg ikke har lest flere sider tilbake før jeg stiller spørsmålet.
    Hva er det egentlig du har av utstyr nå?
    Forstått at kinoen inneholder JBL LS-serien som, utifra demoen jeg fikk på stativhøyttaleren, må være morsomt. Hørte de på en H200.

Ser på stereofronten at du vurderer å beholde AP, er Marten solgt?
    Koselig at du følger med. Byttefrekvensen og pengebruken kommer nok til å trappes ganske drøyt ned fra i fjor dog, så like spennende blir det nok ikke fremover. (Med mindre de ringer fra Hamar såklart)

Det som spiller nå er:
    Kinorommet:
    JBL LS 5.1
    Primare settet (SP32, A307 og DVD26)
    Xbox og PS3
    Overnevnte Bel Canto konverteren.
    Samsung 3D LED

Stuen:
    AP Scorpio II
    Perreaux 250i og CDt

Pakket bort:
    Marten Getz
    AP Sitara
    AP High end center
    SA Exact, 2x520 og 2x505.

Det er slik det står imens jeg skriver dette. Kinoen og stereoen vil ila sommeren bytte plass igjen. Eller nesten, kinorommet blir soverom men skal bruke "tvillingrommet" til stereo. Eneste bakdelen er at jeg mister AC på stereo rommet, men jeg kan ikke sitte inne på de fineste dagene slik jeg gjorde i fjor. Litt sosial får jeg bli.

PCen er nevnt som kilde med Asus lydkort. Scorpio ser ut til å bli beholdt, men det er en ørliten mulighet for at jeg går over til Dynaudio. På forsterkersiden heller jeg veldig mot å kjøpe en NAD M3. Alternativt kan jeg gå for Hegel H200 en gang til, men akkurat nå leder NAD på ønskelisten.

Kinoen har jeg også nevnt litt om tidligere. Der står en sub og sidehøyttalere på ønskelisten. I tillegg ligger Primare settet til salgs. Hvorfor? Fordi jeg frykter RK vil være et must og ikke bare et ønske når jeg flytter kinoen ned i stuen. Hvis Primare settet blir solgt frister det veldig med NAD Masters her også. Men etter en lengre diskusjon med en god bekjent hvor vi gikk gjennom RK systemer var ikke Audyssey så overlegent som på papiret/målinger lenger. Går jeg for receiver er da Pioneer LX83 førstevalget grunnet kreftene. Men H/K 760, Pioneer LX73, Denon 4311, Onkyo 5508 og 3008 samt Yamaha 3067 er hete kandidater. Her også må jeg teste litt etterhvert. Har en sterkt ønske om dobbel sub ut, god korrigering og mulighet for 9.1.

Hva jeg ender med vil tiden vise og tips til både integrert og receiver mottas gjerne.

Geir Arne

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Homealone
    Bruk analoge kabler fra lydkortet og sett output til 24 bit/192 kz.

Dette blir knall
    Tenkte å upsample, men da til 88,2 eller 176,4 for å få symetrisk upsampling. Men skal helt klart teste det.

Geir Arne

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Romkorreksjon via PC

Trenger også tips til RK jeg kan bruke via PC. Audiolense er det eneste jeg kan komme på? Finnes det annet?

Og hva er pris på Audiolense?

Geir Arne

Intermediate Kolschtat sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Koselig at du følger med. Byttefrekvensen og pengebruken kommer nok til å trappes ganske drøyt ned fra i fjor dog, så like spennende blir det nok ikke fremover. (Med mindre de ringer fra Hamar såklart)

Det som spiller nå er:
    Kinorommet:
    JBL LS 5.1
    Primare settet (SP32, A307 og DVD26)
    Xbox og PS3
    Overnevnte Bel Canto konverteren.
    Samsung 3D LED

Stuen:
    AP Scorpio II
    Perreaux 250i og CDt

Pakket bort:
    Marten Getz
    AP Sitara
    AP High end center
    SA Exact, 2x520 og 2x505.

Det er slik det står imens jeg skriver dette. Kinoen og stereoen vil ila sommeren bytte plass igjen. Eller nesten, kinorommet blir soverom men skal bruke "tvillingrommet" til stereo. Eneste bakdelen er at jeg mister AC på stereo rommet, men jeg kan ikke sitte inne på de fineste dagene slik jeg gjorde i fjor. Litt sosial får jeg bli.

PCen er nevnt som kilde med Asus lydkort. Scorpio ser ut til å bli beholdt, men det er en ørliten mulighet for at jeg går over til Dynaudio. På forsterkersiden heller jeg veldig mot å kjøpe en NAD M3. Alternativt kan jeg gå for Hegel H200 en gang til, men akkurat nå leder NAD på ønskelisten.

Kinoen har jeg også nevnt litt om tidligere. Der står en sub og sidehøyttalere på ønskelisten. I tillegg ligger Primare settet til salgs. Hvorfor? Fordi jeg frykter RK vil være et must og ikke bare et ønske når jeg flytter kinoen ned i stuen. Hvis Primare settet blir solgt frister det veldig med NAD Masters her også. Men etter en lengre diskusjon med en god bekjent hvor vi gikk gjennom RK systemer var ikke Audyssey så overlegent som på papiret/målinger lenger. Går jeg for receiver er da Pioneer LX83 førstevalget grunnet kreftene. Men H/K 760, Pioneer LX73, Denon 4311, Onkyo 5508 og 3008 samt Yamaha 3067 er hete kandidater. Her også må jeg teste litt etterhvert. Har en sterkt ønske om dobbel sub ut, god korrigering og mulighet for 9.1.

Hva jeg ender med vil tiden vise og tips til både integrert og receiver mottas gjerne.

Geir Arne
    Da er jeg med igjen.

Hvorfor ikke en M2 om du har lyst på NAD? Den har jo fått kritikk som setter M3 i skyggen.

Når det kommer til receiver har jeg ikke testet like mye som jeg har innen stereo, men jeg frykter at LX83 på LS-serien kan bli litt lyst i klangen. Mulig det fungerer bra på film, men du burde nok fått lånt deg LX83, 3067 og kanskje marantz sin AV7005 med matchende effekttrinn til en test.

Utover dette stusser jeg over at du har hjerte til å pakke bort Marten, skal disse inn når rommene byttes igjen?

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor ikke en M2 om du har lyst på NAD? Den har jo fått kritikk som setter M3 i skyggen.
    Enkelt, pris.

Når det kommer til receiver har jeg ikke testet like mye som jeg har innen stereo, men jeg frykter at LX83 på LS-serien kan bli litt lyst i klangen. Mulig det fungerer bra på film, men du burde nok fått lånt deg LX83, 3067 og kanskje marantz sin AV7005 med matchende effekttrinn til en test.
    Tenkte å teste de 2, ikke Marantz. Tror den blir for svak. Målet med receiver er å slippe effekttrinn.

Utover dette stusser jeg over at du har hjerte til å pakke bort Marten, skal disse inn når rommene byttes igjen?
    Hehe. Har du hørt de? Marten Getz er en god høyttaler med utrolig nærhet i mellomtonen. Når det er sagt så blir den veldig pågående i toppen på musikken jeg spiller. Den gir seg også litt tidlig mtp volum. Det er nok ikke høyttaleren det er noe galt med egentlig, men musikksmaken min (og kanskje litt matching). Og når det er sagt er Scorpio en mye bedre allrounder, og en knakende god høyttaler.

Geir Arne

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hehe. Har du hørt de? Marten Getz er en god høyttaler med utrolig nærhet i mellomtonen. Når det er sagt så blir den veldig pågående i toppen på musikken jeg spiller. Den gir seg også litt tidlig mtp volum. Det er nok ikke høyttaleren det er noe galt med egentlig, men musikksmaken min (og kanskje litt matching). Og når det er sagt er Scorpio en mye bedre allrounder, og en knakende god høyttaler.

Geir Arne
    Har ikke hørt Getz, men Marten Miles III har jeg stiftet nærmere bekjentskap med og det var særdeles hyggelig. Nå har ikke jeg eid dem, av den grunn har jeg heller ikke fått testet de med så altfor mye musikk. Det jeg har hørt var helt strålende.

Jeg hørte de på BAT forsterkeri og fra eier ble det uttalt av transistor var bare å glemme på de, det kan jo forklare litt av den harde toppen du opplever. Volum-begrensninger fant jeg aldri ut av, men virker som du har krav til hva det skal klemme ut av lyd

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke hørt Getz, men Marten Miles III har jeg stiftet nærmere bekjentskap med og det var særdeles hyggelig. Nå har ikke jeg eid dem, av den grunn har jeg heller ikke fått testet de med så altfor mye musikk. Det jeg har hørt var helt strålende.

Jeg hørte de på BAT forsterkeri og fra eier ble det uttalt av transistor var bare å glemme på de, det kan jo forklare litt av den harde toppen du opplever. Volum-begrensninger fant jeg aldri ut av, men virker som du har krav til hva det skal klemme ut av lyd
    Har hørt at folk har fått det til med begge deler. Både Johnnygrandis og Ambiance har fått til kjeramiske elementer med transistor, så mulig skal det jo være. Men rør blir ofte nevnt ja, og helt klart foretrukket av flesteparten av kundene. Men rør er nok ikke noe for meg. Missmatch med rommet var også et problem. Egentlig burde jeg hatt noen små stativhøyttalere med kontrollert spredning, men så var det de gangene jeg vil ha volum da. :evil:

Er kanskje en litt dum påstand dette, men må man bruke rør for å få en høyttaler behagelig er det noe galt med høyttaleren. Og da satser jeg andre veier, sparer penger, leter etter nytt hus, leser om akustikk. Og da, etter 5-10-15år skal jeg igjen slå til igjen. Innen den tid skal jeg ha hørt alt som er verdt å høre og kan dermed gjøre et veloverveid valg. Impulskjøp i 100+ klassen er ikke å anbefale.

Men du kan få en fin pris på Getz om du vil ha de.

Geir Arne

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hørt at folk har fått det til med begge deler. Både Johnnygrandis og Ambiance har fått til kjeramiske elementer med transistor, så mulig skal det jo være. Men rør blir ofte nevnt ja, og helt klart foretrukket av flesteparten av kundene. Men rør er nok ikke noe for meg. Missmatch med rommet var også et problem. Egentlig burde jeg hatt noen små stativhøyttalere med kontrollert spredning, men så var det de gangene jeg vil ha volum da. :evil:

Er kanskje en litt dum påstand dette, men må man bruke rør for å få en høyttaler behagelig er det noe galt med høyttaleren. Og da satser jeg andre veier, sparer penger, leter etter nytt hus, leser om akustikk. Og da, etter 5-10-15år skal jeg igjen slå til igjen. Innen den tid skal jeg ha hørt alt som er verdt å høre og kan dermed gjøre et veloverveid valg. Impulskjøp i 100+ klassen er ikke å anbefale.

Men du kan få en fin pris på Getz om du vil ha de.

Geir Arne

Ser den, hadde vært morsomt å testet Getz på McIntosh, men tror dine "fin" pris er litt mer enn hva jeg kan bla opp på stående fot Men du skal få lov til å sende meg en PM med prisen.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser den, hadde vært morsomt å testet Getz på McIntosh, men tror dine "fin" pris er litt mer enn hva jeg kan bla opp på stående fot Men du skal få lov til å sende meg en PM med prisen.
    Tror det kunne blitt en god match med Mac, og du hadde nok fått en voldsom stramhet. Vurderte selv MA7000 før jeg la disse på is. Det som er kjekt/morsomt med Mac er jo at du kan dempe toppen litt. Det er det fort behov for, samt rundt delefrekvensen. Du har i allefall muligheten om du har pre eller integrert.

Geir Arne

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror det kunne blitt en god match med Mac, og du hadde nok fått en voldsom stramhet. Vurderte selv MA7000 før jeg la disse på is. Det som er kjekt/morsomt med Mac er jo at du kan dempe toppen litt. Det er det fort behov for, samt rundt delefrekvensen. Du har i allefall muligheten om du har pre eller integrert.

Geir Arne
    Enn så lenge har jeg kun effekt, men Bel Cantoen er såpass nøytral og vidunderlig i sitt arbeid at jeg er litt usikker på om jeg skal satse på den nye C48-en fra McIntosh... Skulle gjerne beholdt begge, men da begynner det å bli dyrt igjen

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enn så lenge har jeg kun effekt, men Bel Cantoen er såpass nøytral og vidunderlig i sitt arbeid at jeg er litt usikker på om jeg skal satse på den nye C48-en fra McIntosh... Skulle gjerne beholdt begge, men da begynner det å bli dyrt igjen
    Fant fort ut at det koster å satse i denne hobbyen.

Du får si ifra om Getz frister for mye.

Geir Arne

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Forsterkerjakt!

Ser ut som om jeg ender opp med å beholde mine kjære AP. Og siden jeg står uten forsterker må jeg ut å lete litt, fortrinnsvis i de lavere prisklassene. Jeg stiller ikke store krav til ampen, men om den har loop funksjon (mulighet for utvendig kabling mellom pre og effekt delen) er det en fordel, men ikke noe krav.

Høyttalerne er med sine 14 elementer pr par er krevende. Likevel er jeg klar over at behovet for effekt i mange tilfeller blir overvurdert, men jeg har selv testet endel amper på disse nå, og det som går igjen er at jo kraftigere, jo bedre. Best resultat har jeg hatt med 600W inn fra hhv Vincent og Perreaux. Primare sin kraftige A32 røsket også brukbart mye liv i de. Den beste i kategorien pris/ytelse var derimot Hegels H200. Det er i sistnevnte (pris)klasse jeg nå skal ut på tur. Nytt eller brukt.

I hodet mitt har tankene flakket mellom H200 igjen eller en NAD M3. Vincents største integrerte (238) har stått som en outsider.

MEN! Tar man utgangspunkt i påstanden om at watt ikke er alt så dukker det opp noen interesante alternativer. Densen blir omtalt som god match med AP. Har også stor tro på Naim og da spesielt Supernait. I tillegg finnes det jo spennende ting på brukten. MBL 7006 er vel aldri å forakte. Det frister også å teste TAC (Vincent sitt rørmerke) Dream, men frykter den med sine 40 rørwatt kan få litt å streve med.

Så da er spørsmålet; har Densen, MBL evt Naim krefter nok til å drive APene godt på høye volum. Eller er jeg best tjent med å gå for noe som er safe med masse watt?

Er det noe annet jeg burde rette oppmerksomheten mot? Ønsker en klar mellomtone og et godt fundament i bunnen med et godt driv.

Geir Arne

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv brukt xpa-2 (2x500w 4ohm)og usp-1 til scorpio 2 med hva jeg mener gav et bra resultat. Manglet ikke på driv og engasjement for mitt vedkommende, men alt kommer selvsagt an på hvordan en vil ha musikken presentert.

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende. Ser ut som beholder mine Scorpio jeg og.
    Ayon forsterkeren blir nok solgt, så trenger en ny jeg og.

Har du vurdert Emotiva? Mange som skryter av den

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Emotiva har fristet litt. Men de har vel ingen integrert sak?

Kunne uansett tenkt meg å testet. Men er skeptisk.

Hvor mye vil en emotiva løsning komme på?

Geir Arne

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Scorpio 25 og High End Center 25. :D

Da er tiden kommet for mitt 1000'ende innlegg her på dette fantastiske forumet. Og mye har skjedd siden forrige gang.

Etter at min kjære og jeg fant ut at det var et barn på vei har mange av mine tanker rundt oppsett blitt endret ganske så kraftig. Kinorommet ryker og stuen blir litt motvillig min nye arena for lyd. Audio Physic settet jeg har står fremdeles her hjemme og selv om fargen matchet dårlig i stuen, slik den kommer til å bli, så det ut som om jeg måtte beholde dette. JBL settet vil naturlig nok da bli lagt ut for salg snart. Et knakende godt sett som har mange sterke sider.

Etter et heftig besøk på PULS-messen til OHC fikk jeg god tid til å kikke det ypperste denne butikken har å tilby. Jeg fikk også til noen lengre samtaler med Burmester's sales manager, og ikke minst konstruktørene til henholdsvis AVID (platespillere/RIAA) og Audio Physic. Rett og slett en konge fredag hvor jeg var i high end himmelen.

Dette endte jo som det pleier å gå, og etter litt diskusjon med personalet fant vi en løsning på AP problemet mitt, og Scorpio 25 og High End center 25 er klare for bestilling. Denne gang i sort ask for å slippe farge konflikt. Sitara blir dermed ofret og det blir innkjøp av Ikon On-wall MKII som vil danne en 5.0 i stuen. Sub må jeg også kikke på, og må si det frister med dobbel F112.

Grunnet behov på RK vil også Primare settet forsvinne med tiden. NAD Masters M15HD og M25 er for meg hete kandidater. Da vil jeg få det beste Audyssey systemet, altså XT, og mulighet for "Pro-kalibrering".

Med en såpass oppegående kino vet jeg ikke om behovet for stereo er der så mye lenger så dette bli lagt på is. En liten Head-fi er derimot ikke usannsynelig.

Så, juvelen. Scorpio har jeg som dere vet masse erfaring med. Og selv ved kraftige oppgraderinger har jeg ikke klart å forsvare prisforskjellen. Dynamikken, skyvet, renheten og den avslappende spillestilen har jeg aldri klar å glemme. Centeren er også av meget høy klasse. Så dette gleder jeg meg virkelig til. Etter hva jeg har blitt fortalt er Scorpio 25 i prinsippet en Avanti 5 i Scorpio kabinett. Noen forandringer har man måttet gjøre. Den nye HHCTII cone diskanten (på 1,75") er åpen, så denne har fått eget kammer. Mellomtonene har såvidt jeg kunne forstå fått nye demperinger mot fasepluggen. Enda en AP inovasjon. I tillegg er bassene noe kraftigere og delefilteret tilpasset de nye elementene. Trenger jeg si at jeg gleder meg?

Tror dette kan bli en god løsning en tid fremover. Så hifi-venner, hva tror dere?

Geir Arne

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dali & B&W har sine svake og sterke sider, her er det lommeboka og fornuften som spiller et puss. Det blir spennende og se hva du ender opp med i hvertfall, moro å se at du hadde det hyggelig på den messen til OHC. Jeg må nesten få dratt inn neste gang det er noe der inne, virker som det er helt sjukt mye av det som dukker opp i demorommene der til tider. Synd dem har en stiv pris på mye av varene sine, dessuten synes jeg ikke noe om sleske selgere i skjorte og dressbukser.

Intermediate HiFi-nevøen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må se å få prøvd M3 eller M2 i heimen snart, da. Så finner du ut om det er "tingen" for deg. Jeg er faktisk spent selv

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tviler på at du kommer i mål slik du holder på nå. Ene impulskjøpet etter det andre og mye borkastede penger spør du meg. For det du har brukt på hifi den siste tiden kunne du ha kjøpt høyttalere skreddersydd til rommet, satt opp med seriøs romkorreksjon og fått akustisk ekspert hjelp med tiltak.
    VÅKN OPP!

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Jeg tviler på at du kommer i mål slik du holder på nå. Ene impulskjøpet etter det andre og mye borkastede penger spør du meg. For det du har brukt på hifi den siste tiden kunne du ha kjøpt høyttalere skreddersydd til rommet, satt opp med seriøs romkorreksjon og fått akustisk ekspert hjelp med tiltak.
    VÅKN OPP!
    Bra du ikke vet pris på det jeg handler da. :P

Tankegangen er fornuftig, men har ikke sett noe skreddersydd ennå som er pent nok.

Bare for å klarere, AP 25-settet var ikke noe impulskjøp selv om det heller ikke var planlagt. Liker Scorpio godt, men hadde "feil" finish. Nå får jeg i pose å sekk, nytt utseende og oppdatert modell.

Men tanken din har streifet meg mer enn en gang. Fått noe som måler bra I rommet. Men jo dypere jeg graver jo vanskeligere er det å få svar. Og som Jørn Rune sier; "vi har alle våre kjepphester". Så jeg må ofte gjette på hvilke preferanser kunskapsrike folk har. Er ikke alltid det går overens med egene preferanser. Men hvis noen kan fortelle meg om noe som er likt eller lavere priset enn det jeg har nå, måler bra i rommet, ser bra ut og har en kanon center så er det bare å hyle ut. Tonaliteten bør jo også treffe min preferanser.

Alternativene jeg har kommet frem til foreløpig er KEF Ref og PSB. Det ene merket er for dyrt, og det andre er bortimot umulig å teste hjemme uten å handle "uhørt".

Mange andre mer eller mindre relevante parameter som teller inn her, men vi kan starte med tips til høyttalere samt hva jeg skal se etter og ikke minst være obs på.

Trenger forøvrig 1000 innlegg til for å våkne. Både her og på sentralen. Kanskje i kabelhjørnet?

Geir Arne

Side 7 av 24 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •