Hjemme hos Ganilsen: Oi........bilder! - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 24 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 466
    Intermediate zantrix sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hmm, hørest litt merkelig ut, synst å huske at LS80 spiller ufattelig høyt!

Kan du slenge ut et bilde etterhvert også kanskje?

Active HFfredd sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    435
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt LS80 og det tok litt tid før de "løsnet" men da var det meget morro

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zantrix
    Hmm, hørest litt merkelig ut, synst å huske at LS80 spiller ufattelig høyt!

Kan du slenge ut et bilde etterhvert også kanskje?
    Kommer ann på hva du sammenligner med det. AP Scorpio II spiller høyere og med mer skyv syntes jeg. Foreløpig i allefall. Burmester B25 spiller ennå høyere. Hvis man kun tenker SPL vel og merke.

Sitat Opprinnelig postet av HFfredd
    Tror de har noen timer til gode. Centeren låter klart mer lukket, så jeg er litt usikker. LS80 låter forøvrig fantastisk på vokal. Over all forventning. Suben var også ganske lett å integrere.

Men det er sikkert noen timer med finplassering og justeringer igjen. Men det kan jo bare bli bedre.

Geir Arne

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bilder

Her er bilder som lovet.

Tok bare noen raskt med blitz, så bra er det ikke. Men et inntrykk gir de jo.
    Hjemme hos Ganilsen: Oi........bilder!-dsc_0482-custom-jpg

Bakhøyttalerne skal man heller ikke kimse av.
    Hjemme hos Ganilsen: Oi........bilder!-dsc_0481-custom-jpg

Må legge til at dette lover bra. Jeg liker helt klart JBL lyden. Vil ikke uttale meg noe voldsomt før jeg er sikker på at de nærmer seg potensialet, men har tatt meg selv i å igjen høre på musikken igjen og ikke hifien. Og det er utelukkende positivt. Sort høyglans ble heller ikke så dumt som fryktet. Centeren tipper bakover, og LS80 er buet, så det er ingen gjenskinn.

Geir Arne

Intermediate Homealone sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    835
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende høytalere dette. Vurderte de selv men fikk et godt tilbud på noen tl 260 jeg bare måtte prøve.

Liker godt lyden i jbl. Åssen matcher disse mot primare da?

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Homealone
    Spennende høytalere dette. Vurderte de selv men fikk et godt tilbud på noen tl 260 jeg bare måtte prøve.

Liker godt lyden i jbl. Åssen matcher disse mot primare da?
    De matcher ganske godt virker det som. Kunne sikkert blitt enda bedre med en stor kl. A/B forsterker, men det låter bra med kl. D også.

Må teste den integrerte jeg har på disse senere, samt en kraftig receiver. Da finner jeg nok ut hvordan landet ligger i forbindelse med Primare. Men enn så lenge smiler jeg bare.

Geir Arne

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble stilig da! jeg har også LS80 hjemme nå, på hjemlån! virkelig høy underholdningsfaktor, og utvilsomt veldig imponerende bra på musikk synst jeg! bruker den på EC nå!q

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HFfredd
    Godt å høre Fredrik. Erik pratet om noen 100 timer.

Kan jeg spørre om hva du skal ha? :P 9900??

Geir Arne

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zantrix
    Ble stilig da! jeg har også LS80 hjemme nå, på hjemlån! virkelig høy underholdningsfaktor, og utvilsomt veldig imponerende bra på musikk synst jeg! bruker den på EC nå!q
    Morsom denne.

Som du sier, meget bra på musikk. Men hele pakken på film virker også meget bra.

Geir Arne

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bilen

Når vi er inne på JBL kan jeg jo nevne at jeg har hatt JBL (eller H/K da, men antar JBL har laget de) i bilen i ett år. Trengte noen km før det var spillt inn, men nå låter det bra der også.
    Hjemme hos Ganilsen: Oi........bilder!-dsc_0486-custom-jpg

Geir Arne

Newcomer K.S sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bmw E46?

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, utrolig morsom på film! synst det låter alt i ett veldig bra! litt trist rommet mitt er for lite bare!

Mener Fredrik har Revel, han får rette meg om jeg ikke tar helt feil!

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av K.S
    Bmw E46?
    Ikke nå lenger.

Nå er det E87 "koneracer" som gjelder. Med tik-tik motor. :???:

Geir Arne

Newcomer IlPedro sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

LANG innspillingstid på LS80

Hei!
    Jeg skulle bare si meg enig i at JBL LS80 tar lang tid å spille inn. Jeg har hatt mine i et halvt år nå, og til tross for nesten 2 døgn i en betongkjeller på god guffe i starten så er de neppe innspilt enda.
    Jeg synes stadig de "løsner" litt mer, særlig i i bassen.
    En onkyo 808 surroundreciever driver dem overaskende bra men jeg vet her er mer å hente - så en Hegel H200 er til vurdering. Eller noe annet med strøm i... Disse er liten vits i å parre med en liten forsterker. Ellers meget fornøyd, også til annet enn rock. De er fete på f.eks akustisk blues. :-D
    P.S.: Det låter IKKE skrikende PA-horn......

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av IlPedro
    Hei!
    Jeg skulle bare si meg enig i at JBL LS80 tar lang tid å spille inn. Jeg har hatt mine i et halvt år nå, og til tross for nesten 2 døgn i en betongkjeller på god guffe i starten så er de neppe innspilt enda.
    Jeg synes stadig de "løsner" litt mer, særlig i i bassen.
    En onkyo 808 surroundreciever driver dem overaskende bra men jeg vet her er mer å hente - så en Hegel H200 er til vurdering. Eller noe annet med strøm i... Disse er liten vits i å parre med en liten forsterker. Ellers meget fornøyd, også til annet enn rock. De er fete på f.eks akustisk blues. :-D
    P.S.: Det låter IKKE skrikende PA-horn......
    Skrikende er de ikke, men det har godt med sprut oppover heldigvis.

Mine spilles inn fremdeles og står da som large både på musikk og film. Det gjelder alle sammen, ikke bare LS80. Noen ting har jeg jo lagt merke til alerede. Vokal gjør den veldig bra. Dynamikken er også meget god, i hele frekvensområdet. Dog, ved meget høy spilling i large syntes jeg frontene begynner å låte litt anstrengt. Med deling derimot kan de presses meget høyt.

Noe annet jeg fant ut var at jeg må ha en sub til. LS80 håner en LS120, og det eneste den klarer å tilføre er litt ekstra dybde. Naturligvis er det hovedoppgaven til en sub, men noen ganger er det deilig med litt headroom så man kan justere suben til "party-nivå".

Frem til nå har jeg brukt Primare settet, og det gir 150W pr kanal i 8ohm. Frontene er biampet, men likevel føler jeg disse har for lite krefter. Om det er høyttaleren som ikke vil mer eller om det er for lite effekt vet jeg ikke, men om det er det siste syntes jeg det er litt rart. Har ikke testet med annen amp ennå, men det vil nok gi et bedre svar.

Vurderer også overgang til NAD Master i kinoen grunnet mulighetene for RK, og Primare settet er lagt ut for salg, evt bytte i NAD.

Utenom det står en sub til på ønskelisten som nevnt, og et sett P520WS. Det sammen med RK tror jeg vil gjøre underverk i en stue på 4x8m når denne er pusset opp.

På stereo siden kan det se ut som om jeg beholder Scorpio II til musikk. Kjøper et Asus lydkort og mater på med en NAD M3. Så beholder jeg likevel et musikkrom. HIHI. Da blir det "budsjettløsning" med en "rimelig" forsterker og lydkort i PCen. That's it. Så får vi se hvordan det resultatet blir. Kanskje også prøve å bruke PCen som EQ.

Mye info, og til dere som gadd å lese alt: Takk for at dere følger med.

Geir Arne

Intermediate Kolschtat sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alltid spennende å følge med hos deg

Dessverre har jeg falt litt av da jeg ikke har vært så hyppig innom forumet de siste ukene og nettet har takket for seg i dag så jeg er på 3G - og det går sakte. Forklarer nå hvorfor jeg ikke har lest flere sider tilbake før jeg stiller spørsmålet.
    Hva er det egentlig du har av utstyr nå?
    Forstått at kinoen inneholder JBL LS-serien som, utifra demoen jeg fikk på stativhøyttaleren, må være morsomt. Hørte de på en H200.

Ser på stereofronten at du vurderer å beholde AP, er Marten solgt?

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan bare legge til at med Asus xonar trår du ikke feil. Masseproduksjon og mangel på kunstig segmentering på pris gir valutta for pengene!

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    835
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CNK
    Kan bare legge til at med Asus xonar trår du ikke feil. Masseproduksjon og mangel på kunstig segmentering på pris gir valutta for pengene!
    Rått lydkort!

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CNK
    Sitat Opprinnelig postet av Homealone
    Rått lydkort!
    Var det jeg håpet på. Har hatt en omsetning siste året som ikke har vært sann. Og jeg kan ikke si jeg ble noe nærmere fonøyd uansett hvor mye prisen gikk opp.

En tankevekker er at den "beste" lyden jeg har hatt totalt sett var med Hegel H200, HD10 og Scorpio II. Skal ærlig innrømme at derfra tråkket jeg endel feil. Om ikke feil, så i det minste utenfor sporet.

Så nå skal jeg prøve en annen vri. Pc'en bruker jeg uansett og et lydkort er ikke spesielt dyrt, om enn bare for testen sin skyld. Denne tanken kom jeg til etter alle diskusjonene på HFS om hvorfor USB burde unngås. I værste fall vil lydkortet fungere som en digitalutgang, men det er fremdeles billigere enn min Bel Canto USB til S/P-DIF konverter som ikke har DAC!!! Er dette selve definisjonen på HIFI verdens griskhet eller er det en god grunn til å legge mer penger i slike ting. Akkurat det har nemlig gitt meg MYE hodebry i det siste og det er jo kun en måte å finne ut av det på. Test it!

Har ikke helt bestemt meg for lydkort ennå. Marsboer går god for og anbefaler sitt ASUS Xonar Essence STX (mener det var det kortet i allefall). Men jeg lurer på hvordan mitt eget ASUS Xonar HDAV1.3 Deluxe står seg mot dette. Skal teste litt her, men tro veien til bytte er kort med den lave prisen på STX.

Geir Arne

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    835
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruk analoge kabler fra lydkortet og sett output til 24 bit/192 kz.

Dette blir knall

Side 6 av 24 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •