Hjemme hos Ganilsen: Oi........bilder! - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 24 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 466
    Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av UOB
    Du har et flott anlegg Ganilsen. Veldig synd du ikke får det til. Jeg tror nokk svaret er eq og subwoofer. Som jeg har sakt i martens tråden på sentralen:-D .

Jeg har hatt akkurat samme problemet som deg, og først når jeg fikk ordnlig fundament i bunn, og mulighet for eq både i subområdet og på hovedhøytalerne løsnet det. Siden du jo prøver mange forskjellige løsninger, og har en sub i kinoen, ville jeg anbefalt deg å prøvd denne. Da vil du ihvertfall få et hint om det er veien å gå.

Klart du trenger en bedre måte å "sy" sammen høytalerne med subben på en du klarer bare med denne subben, men et hint om det er rett vei vil du få.
    Ja, EQ hadde gjort seg sammen med et par suber. Men det er vanskelig å koble til EQ mellom cd-spiller og amp. Hvis ikke hadde noe slikt blitt handlet rimelig fort. De subene jeg kikker på har EQ så det vil muligens hjelpe endel. Og kan jo som du nevner også teste med JLen.

Intermediate maddie sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

.

Nydelite høytallere disse Marten. Selges de i Norge ?

Pyton det der når bassen ikke sitter, jeg vridde selv stuen 90 grader først. Men endte opp med å vri den 180 grader og estetisk sett den dårligste løsninging, men da satt lyden . Synn det tok ca ett år da denne løsningen ikke var lett å få gjennom i heimen.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av maddie
    Nydelite høytallere disse Marten. Selges de i Norge ?

Pyton det der når bassen ikke sitter, jeg vridde selv stuen 90 grader først. Men endte opp med å vri den 180 grader og estetisk sett den dårligste løsninging, men da satt lyden . Synn det tok ca ett år da denne løsningen ikke var lett å få gjennom i heimen.
    Takk for det.
    Marten selges direkte fra AudioRoyal, som også er importør.

Bassen har blitt "fikset" nå. AP er solgt(eller i det minste avtalt solgt) og Getz er flyttet opp på kinorommet. Det låter ganske bra tonalt sett, og med et veldig bra perspektiv. Bruker noen gamle SA som center og surround frem til jeg bestemmer meg for om jeg vil har Marten Alice center, eller kun gå for ren stereo. Tipper det blir Marten kino, må bare teste noen småting i stuen først.

Driver også å leker med oppussing av "kinorommet" for å få et virkelig seriøst lytterom. Må bare sjekke priser på noen småting først. :P

Geir Arne

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nevnte du ikke tidligere i tråden at Marten (kanskje) ikke var så velegnet til kinobruk?

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Nevnte du ikke tidligere i tråden at Marten (kanskje) ikke var så velegnet til kinobruk?
    Jeg har blitt fortalt det. Men etter å ha hørt de på samme rom som Scorpio II tror jeg ikke de skal være så mye værre. Jeg mister såklart den syke AP centeren, men tror Marten kan fungere opp til litt over middels volum i allefall.

Har også innsett at jeg ser på film og spiller maks 1 gang i uken, mens jeg hører på musikk nesten daglig. Derav prioriteringen. Men har ikke landet helt ennå. Vurderer også ren 2 kanal og en relativt billig kino i stuen.

Dette blir litt prøve og feile frem til jeg er fornøyd. Har også begynnt å se på neste oppgradering og planlegger en spareplan mot denne.

Geir Arne

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Godt Nyttår

Da ønsker jeg godt nyttår til alle AVenner!

Dette har for meg vært et meget spennende år sett med audiofile øyne. Masse prøving og feiling med en god porsjon impulskjøp. Setter pris på all hjelpen jeg har fått fra forumet.

Jeg skal prøve å holde dampen oppe hele neste år også, selv om jeg begynner å anse meg som ferdig(mens jeg sparer til syke oppgraderinger) allerede. Men jeg lar ikke det stoppe en elektronikktest hvor mine egene Perreaux skal til dyst mot den nye lovprisede Nad M2 og en EC-kombo bestående av 4.8, 250R og Prelude DAC. I tillegg kaster vi opp en Dartzeel (i nydelig gull og burgunder!!!!) for å sjekke hva man får ekstra om dobler prisen 2-3-4 ganger. Ikke fordi jeg må, men fordi jeg har mulighet. Lenge leve hifivenner.

Skal prøve og komme med en fyldig tilbakemelding på disse meget spennede produktene. Så kan de som ønsker lese mine høyst subjektive oppfattninger kose seg litt.

Igjen, godt nyttår!

Geir Arne

Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lige Lige.

Vi snakkes vel på nyåret.

Spennende prosjekter du har, blir morsomt å høre videre gange her.

Godt nyttår GA.

A.

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt nytt år til deg også.

Likte godt kabeltråden din på sentralen. Fint at noen er ærlige på hva de hører forskjell på og ikke og tar valget å kaste inn hånkle.
    Har selv ikke erfart å høre forskjell på kabler, men skal i løpet av året lage et dedikert lytterom med ok komponeneter samt prøve å dempe det optimalt.
    Da skal jeg prøve noen kabler å erfare dette selv.

Lykke til videre, og det skal bli spennende å følge tråden din fremover.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det gutter. Nå begynner snart feiringen her.

Kabel må jeg sjekke opp mer, for på det siste oppsettet virket det som om det var forskjell. Men å diskutere slikt på HFS er jo bortimot umulig. Den siste tråden tok jo helt av, og etter første siden var det ikke spesielt mye on-topic prat.

Dedikert lytterom kan du se frem til Kriller. Noe som ødela for meg var turen til Ambiance. Et så stort lytterom, med de mulighetene det bringer med seg, ga et resultat jeg ikke kan få i mitt rom. Tenker litt på nytt hus her, men det får vente litt. I mellomtiden sparer jeg og tester "budsjett" produkter.

Geir Arne

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Fikk du prøvd AP Sitara i stereo?

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Hei. Fikk du prøvd AP Sitara i stereo?
    Ja. Ble tynnt på rommet mitt. Sammenlignet med Scorpio såklart. Ble ikke sånn videre imponert over tonaliteten, men rom og detaljer var den god på.

Geir Arne

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Utstyrs-testen som aldri tar slutt.

Vel. Er på tide jeg skriver noen ord om hva som har skjedd på med Marten siste tiden.

Som kjent var den en teste med litt ymse saker her. NAD M2 ble dessverre ikke med i testen da den ikke ankom klubben i tide (har ennå ikke kommet).

Det som ble målt opp mot min egen Perreaux ble da kun EC-riggen samt min egen SP32 med 250R som effekttrinn.

For å si det med en gang. Lydmessig likte, eller liker, jeg Primare lyden. Den sammen med 250R ble veldig bra, men det manglet detaljer. Jeg skal være så ærlig å si at jeg slettes ikke vet om dette skyldes at de 2 andre fremhever noen områder eller om Primare rett og slett er dårligere.

EC fungerte noe bedre her, men det er noe rart med "EC-lyden" IMO. Klarer ikke helt å forklare hva. Men litt uryddig i bunnen kan man vel kalle det. God kombo, men det er noe rart(for all del ikke feil) med lyden etter min smak.

EC dacen ble også testet mot dacen i Perreauxen. Syntes denne var litt skarp. Overhodet ikke hva jeg hadde forventet med EC, men uansett det inntrykket jeg sitter igjen med.

Perreaux gjorde ikke så mye galt hos meg. Ikke like feit og morsomt som EC. Og ikke like livlig som Primare, men den god allrounder. Den er i allefall betydelig strammere enn EC komboen. Misstenker dog at Perreaux er ganske mørk oppover, men den får likevel frem MASSE detaljer og er morsom å høre på. Jeg er ikke fornøyd med denne, men den har ikke blitt slått ennå.

Jeg er dermed fremdeles på jakt, men budsjettet begrenser meg litt akkurat nå. Og det er kommet en grense for hvor mye jeg er interesert i å bruke på hifi fremover.

I den anledning er alt av kabler til salgs. Mye er solgt allerede, da jeg ikke har troen på at disse metallederne skal utgjøre så mye fra eller til. Tester nå noen kabler fra Signal Cable, levert av Stilimento.no. Fornuftig prisede etter mitt skjønn, og med et utseende jeg kan betale litt ekstra for sammelignet med Clas o.l.

Har også Wyred4sound på besøk i form av en integrert og en dac, også fra stilimento. Dette skal testes mot Perreaux.

JLen er nå også solgt for å finnansiere noe nytt til kinoen(som nå er i stuen). Nemmelig full pakke fra JBL LS-serien. Gleder meg til dette, og for å se hvordan det står seg mot AP til formålet kino og rock.

Geir Arne

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Intr. lesning.

Hva slags musikk bruker du til testing, og hva lytter du etter i de ulike låtene?
    Regner med at du har noen rutiner du går etter her:grin:

Intermediate HiFi-nevøen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Som kjent var den en teste med litt ymse saker her. NAD M2 ble dessverre ikke med i testen da den ikke ankom klubben i tide (har ennå ikke kommet).
    Geir Arne
    Trodde du droppa test av M2 da den ikke kom nyttårs-helgen da du spurte etter den? Jeg har i alle fall ikke mast noe videre for å få den ned hit etter det. Den var til test i et eller annet magasin, og da ble lokal-sjappa her desverre satt i andre rekke. Om ikke tredje eller fjerde... :P Om du fortsatt vil teste den så får vi det sikkert til :-) Evt om du skulle til Oslo mandag, så tipper jeg den er å finne i HFK der.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HiFi-nevøen
    Trodde du droppa test av M2 da den ikke kom nyttårs-helgen da du spurte etter den? Jeg har i alle fall ikke mast noe videre for å få den ned hit etter det. Den var til test i et eller annet magasin, og da ble lokal-sjappa her desverre satt i andre rekke. Om ikke tredje eller fjerde... :P Om du fortsatt vil teste den så får vi det sikkert til :-) Evt om du skulle til Oslo mandag, så tipper jeg den er å finne i HFK der.
    Må tenke litt på hva jeg skal gå for fremover. Har ikke mast da det ikke har hastet.

Geir Arne

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kriller
    Intr. lesning.

Hva slags musikk bruker du til testing, og hva lytter du etter i de ulike låtene?
    Regner med at du har noen rutiner du går etter her:grin:
    Veldig enkelt egentlig.

Stramhet bør det være. Samt god tonal balanse i oppsettet mot høyttalerne. Om noen detaljer kommer bedre frem prøver jeg å finne ut hvorfor. Altså om den "beste" fremhever noe eller om det bare kommer bedre frem.

Det jeg er på jakt etter er at det skal være så rundt og behagelig som mulig, men også låte realistisk (innenfor rimelighetens grenser med mine høyttalere).

Bruker svært mye "drittmusikk" når jeg lytter. Samt noe hifi-musikk. Men dette er noe jeg ikke hører så mye på uansett. Så ta dette med en liten klype salt. Men slik jeg føler det er de gode innspillingene alltid gode, mens de dårlige må jeg jobbe med for å få til å sitte.

Som nevnt tidligere i tråden er jeg ikke noen "highender". Jeg er glad i musikk.

Geir Arne

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jbl Ls

Da har JBL LS pakken kommet i hus. Har såvidt koblet opp frontene, men skal prøve å spille ordentlig på det i løpet av uken.

Kommer naturligvis tilbake med synspunkter på dette settet som jeg har stor tro på.

Geir Arne

Intermediate zantrix sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer! Blir spennende å høre hva du synst om dette settet, da jeg har som vi pratet om tidligere mye positive erfaringer med det!

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zantrix
    Gratulerer! Blir spennende å høre hva du synst om dette settet, da jeg har som vi pratet om tidligere mye positive erfaringer med det!
    Jupps.

Skal prøve å få koblet det opp i dag. Tror dette kan bli veldig bra. Er meget spent på suben.

Blir nok litt kobling, masse justering og så en film til kvelden.

Geir Arne

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kabler

Da har mye av kablene blitt solgt også. Og inn kommer Eagle stort sett hele veien. Går over til orginale strømkabler på det meste, mens Clas Olson på høyttalersiden har blitt terminert med bananer fra Eagle for enkelhets skyld. Enkelt og greit.

Testet også LS serien litt i går. Kan si med en gang at jeg syntes IKKE LS80 spille høyt nok. Det får nok bank så det holder av Scorpio når det kommer til SPL. Hvor dypt de går er heller ikke sammenlignbart med Scorpio, men det var heller ikke forventet. Dynamikk derimot var voldsom. "Larger than life" følelsen ligeså. De kan også stå overaskende nære bakvegg uten å miste åpenheten i mellomtonen og det er befriende. Dette bør selvfølgelig tas med en liten klype salt, da høyttalerne mest sannsynlig ikke er ferdig innspillt. Vet ikke om de er spillt på i det hele tatt.

Centeren overasket på musikk(som large). På tross av størelsen og at den er lukket. Den ruller også naturlig av slik at deling på 80hz er nok like greit på film.

Suben har jeg ikke fått integrert skikkelig, men tror denne vil sparke tilfredstillende. Litt deilig med en sub som har refleks igjen. Får se hvor bra denne klarer seg alene på film når jeg deler resten av høyttalerne.

Kan ikke annet enn å bli morsomt det her.

Geir Arne

Side 5 av 24 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •