Hjemme hos Ganilsen: Oi........bilder! - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 24 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 23 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 466
    Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Så A30.7 driver ikke AP i kinoen lenger?

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, den driver ikke Scorpio lenger, og det er synd jeg ikke har bi-wire muligheter på høytalerne mine for bruker da bare 3 av 7 kanaler. Mulig denne blir solgt etterhvert, men den er jo ikke så dyr, så beholder den inntil videre.

Geir Arne

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dramatikk i heimen!

Etter en lang kveld med morsom musikk på høyt volum fra Perreauxen tenkte jeg og koble over på A30.7 for å finne ut om jeg skal beholde Perrauxen eller ikke. Etter normal prosedyre (dog ikke heeelt etter boka) skrur jeg ned volumet, kobler fra Perreaux og dytter XLR- og HT-kabler inn på faste plasser i A30.7. Dette endte med protest i form av et blinkende grønt lys så jeg tenkte svenskeknappen er tingen (Primare er jo svensk for de som ikke vet det). Det likte den overhodet ikke. Det kom en litt rar lyd da jeg dro ut stikkontakten (noe som burde ringt en bjelle) men jeg koblet inn igjen strømen og hørte det gnistret inne i ampen. Dro raskt ut strømen idet jeg la merke til en sort sky av røyk, med en påfølgende lukt vi som er glad i elektronikk ikke liker.

Så nå sitter jeg her, i tussmørket "uten" forsterker og vet ikke helt hvem jeg skal være mest sur på. Meg eller Primare? Det var uansett noe dritt dette........RIP

Geir Arne (som endelig får hvilet ørene i det minste)

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hotswapping av kabler er vel noe de fleste elektronikkleverandører ser på med skepsis. Var strømmen koblet til både SP32 og A30.7?

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jupps. Så frykter reprasjon må komme fra egen lomme. Men det rare var at det ikke skjedde når jeg koblet, men etterpå.

Geir Arne

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blinkende grønne lyset var nok et forvarsel. Godt det gikk så bra som det gikk, da. I slike tilfeller er tap av hus og/eller liv faktisk mulige utfall.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så du tok en "Scrooge" ja...

Trist å høre, men godt det ikke gikk verre enn det gjorde som Hellnoob skriver. Husker da en kondis i LG BH200 poppet for en stund siden, jeg var ikke særlig høy i hatten da.

Regner med at neste steg nå blir å ta kontakt med forhandler for å høre hva det vil koste å fikse dette.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Det blinkende grønne lyset var nok et forvarsel. Godt det gikk så bra som det gikk, da. I slike tilfeller er tap av hus og/eller liv faktisk mulige utfall.
    Gjett om jeg har tenkt på det i natt...... Burde ringt en bjelle, men regnet med den hadde gått i protection og bare trengte en reset.
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Så du tok en "Scrooge" ja...

Trist å høre, men godt det ikke gikk verre enn det gjorde som Hellnoob skriver. Husker da en kondis i LG BH200 poppet for en stund siden, jeg var ikke særlig høy i hatten da.

Regner med at neste steg nå blir å ta kontakt med forhandler for å høre hva det vil koste å fikse dette.
    Så det er fler som har gjort det?

Tar kontakt med Soundgarden i dag. Jeg forventer i utgangspunktet at det ikke skal være skadelig (i allefall denne graden) å gjøre noe slikt. I værste fall burde en sikring gå. Men jeg kommer til å være ærlig og si hva jeg gjorde, så får de ta den inn til sjekk og ha det som utgangspunkt. Jeg mener det står i manualen at den skal skrues av, som det står om alt annet også, så om de vil nekte med gratis rep/ny har de nok retten på sin side.

Men kan noe slikt skje av seg selv? Eller er det fordi jeg tuklet som jeg gjorde?

Geir Arne

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser AP kinoen er på vei ut dørene.

Hva er planen?

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det står litt i annonsen. Er blitt veldig bitt av demoen på Burmester B25 så det er denne jeg prøver å finansiere. Gjør det billig i utgangspunktet da jeg har SA center og 2 sett stativhøyttaler i cherry finish som vil matche B25 i Massacar greit. Så kommer C8 (eller en mindre center om det kommer) på sikt sammen med B20. Men mulig jeg bare kjøper et sett Explorer også for å spare litt penger og heller kjøpe alt samlet (B25/C8/B20).

Det er litt vemodig å kvitte seg med AP settet, og spesielt etter at jeg er "ferdig", men det har blitt en liten helomvending i heimen. Stereoen som er på vei blir klart mest analytisk og forhåpentligvis magisk, så syntes Marten fortjener det beste rommet istedenfor å nærmest "missbrukes" i en stue. Da må naturlig nok kinoen flyttes ned i stuen og da syntes jeg spesielt centeren blir litt dominant. Scorpio er heller ikke bittesmå. Jeg kommer til å prøve med AP i stuen og legge 10cm rockwool i store deler av taket for å hindre at det blir for skarpt i toppen. Det som til sist ble avgjørende er at Scorpio ikke rocker skikkelig, og planen min har alltid vært et hifi-annlegg og et musikk-anlegg hvor sistnevnte skal klare dårlige innspillinger, rock og film for å nevne noe. AP blir litt for allround, de er gode på alt men ikke best på noe og avslører dårlige innspillinger nådeløst. Disse fortjener også brutalt med effekt og det vil jeg ikke ha i stuen. Perreauxen blir dermed levert tilbake og A30.7 (når den blir fikset) skal drive allt, med bi-amping av kommende fronter. Scorpio har "kun" singelwire og dette er en av få ganger jeg ønsket den hadde biwire.

Sånn i korte trekk.

Geir Arne

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Det står litt i annonsen. Er blitt veldig bitt av demoen på Burmester B25 så det er denne jeg prøver å finansiere. Gjør det billig i utgangspunktet da jeg har SA center og 2 sett stativhøyttaler i cherry finish som vil matche B25 i Massacar greit. Så kommer C8 (eller en mindre center om det kommer) på sikt sammen med B20. Men mulig jeg bare kjøper et sett Explorer også for å spare litt penger og heller kjøpe alt samlet (B25/C8/B20).

Det er litt vemodig å kvitte seg med AP settet, og spesielt etter at jeg er "ferdig", men det har blitt en liten helomvending i heimen. Stereoen som er på vei blir klart mest analytisk og forhåpentligvis magisk, så syntes Marten fortjener det beste rommet istedenfor å nærmest "missbrukes" i en stue. Da må naturlig nok kinoen flyttes ned i stuen og da syntes jeg spesielt centeren blir litt dominant. Scorpio er heller ikke bittesmå. Jeg kommer til å prøve med AP i stuen og legge 10cm rockwool i store deler av taket for å hindre at det blir for skarpt i toppen. Det som til sist ble avgjørende er at Scorpio ikke rocker skikkelig, og planen min har alltid vært et hifi-annlegg og et musikk-anlegg hvor sistnevnte skal klare dårlige innspillinger, rock og film for å nevne noe. AP blir litt for allround, de er gode på alt men ikke best på noe og avslører dårlige innspillinger nådeløst. Disse fortjener også brutalt med effekt og det vil jeg ikke ha i stuen. Perreauxen blir dermed levert tilbake og A30.7 (når den blir fikset) skal drive allt, med bi-amping av kommende fronter. Scorpio har "kun" singelwire og dette er en av få ganger jeg ønsket den hadde biwire.

Sånn i korte trekk.

Geir Arne
    Du må slå på stor tromma å gå for B30 :-D

Neida, men jeg forstår deg. Jeg følger hvertfall spent med i tråden din, så antar jeg du oppdaterer oss så fort det skjer noe.

Men, skal Primaren drifte B25 også? Eller er den bare prosessor for en eventuell effekt?

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk du hørt på H30 -K2?
    Litt dyrt kansje?

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kriller
    Fikk du hørt på H30 -K2?
    Litt dyrt kansje?
    Nei desverre. Fikk ikke reist innover likevel.

Hvordan låt det?

Tror ikke jeg skal ha noe Hegel i nær fremtid.

Geir Arne

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Du må slå på stor tromma å gå for B30 :-D

Neida, men jeg forstår deg. Jeg følger hvertfall spent med i tråden din, så antar jeg du oppdaterer oss så fort det skjer noe.

Men, skal Primaren drifte B25 også? Eller er den bare prosessor for en eventuell effekt?
    Bra du følger med.

Er B30 som frister mest. Med B20/25 bak. Men det er ikke noen som haster lenger. Har tatt meg en pust i bakken siste dagen og lar narturlig nok AP settet bli liggende, mens jeg begynner å spare til Burmester. Blir settet solgt går jeg mest sannsynelig til innkjøp av Explorer eller Ranger da jeg allerede har SA Exact center og 520 til bak HT mens jeg sparer videre med god egenkapital.

Men når jeg leser testen i fidelity(av B25) klarer jeg ikke å kjenne meg igjen. Der skriver de at B25 er mer rolig enn Virgo som låter mer rocka. Scorpio på sin side er enda mer rocka enn Virgo mens jeg syntes B25 var overlegen Scorpio på dette punktet. Skal teste/flytte Scorpio(hele AP settet forøvrig) i stuen snart og se om den endrer signatur.

Mtp forsterker så hadde det blitt Primare A30.7 inntil videre med doble kanaler pr høyttaler, for B25 liker effekt. Dette må jo naturlignok endres over tid.

Ble forøvrig litt ikke hifi-relatert innkjøp i går kveld (med noen forbehold). Håper noen liker dette så legger ut bilde for intereserte: (er redd det blir kostbart med bakdekk til sommeren)
    Hjemme hos Ganilsen: Oi........bilder!-mustang-jpg

Geir Arne

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Min SP32 er kun prosessor. Har A30.7 som effekt om det var uklart. Så effekt amp må jeg uansett ha. Var kanskje SPA22 du tenkte på(med 5x100W)?

Geir Arne

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ahh, pent! Gratulerer med ny bil.
    Min tråd

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b3nd1k
    Ahh, pent! Gratulerer med ny bil.
    Jo takker for det. Har faktisk en til nesten helt lik. Men den står i deler og jeg begynner å bli lei av å skru. Så til sommeren blir det bare kjøring.

Geir Arne

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Betyr hurtiglåsene på panseret at det skjuler seg noe spennende under?

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Betyr hurtiglåsene på panseret at det skjuler seg noe spennende under?
    Hvis man sammenligner med en gjennomsnittlig Yaris så er det litt spennende. :P

Men i innvidde kretser er ikke dette noe annet en normalt. Det står en 351 Windsor (5,7l for de som ikke vet hva cubic inch er) parret med en C4 automat. Tørre tall tilsier rundt 300hk og i overkant av 500nm. Men noen racer er det ikke, det sørger automaten og veigrepet for.

Geir Arne

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det fikk meg til å savne min gamle Pontiac med 400 blokk, men den hadde bare noen 200hester tror jeg. Uansett så høres motorlyden bare helt himmelsk ut=)

Gratulerer med "nytt" glis!

Side 3 av 24 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 23 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •