Hjemme hos Ganilsen: Oi........bilder! - Side 18

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 18 av 24 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 ... SisteSiste
Viser resultater 341 til 360 av 466
    Intermediate zantrix sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Vil tro dette spiller helt vanvittig morsomt!

Hos meg låter hvertfall 3 x GTC77 og 2 x GTC sub helt fantastisk bra

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zantrix
    Vil tro dette spiller helt vanvittig morsomt!

Hos meg låter hvertfall 3 x GTC77 og 2 x GTC sub helt fantastisk bra
    Det spiller ganske godt.

Det spiller også sinnsykt høyt. Når ørene mine gir seg har GTC88 såvidt begynnt å våkne. Sub derimot får man aldri nok av.

Men jeg må virkelig gjøre noe med rommet det står i. For mye refleksjoner som ødelegger opplevelsen, spesielt på musikk. Dog fungerer 6-kanals musikk og film veldig godt.

Geir Arne

Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter en del forsøk på å få innpass hos GA, fikk jeg endelig mulighet til å lytte til tre forskjellige oppsett. Adam oppsett i to kanaler, og et Adam oppsett i multikanal, og til slutt Django.

Vi startet tidlig på morgenen (kl 0900) hos GA på to kanals Adam oppsett. Her ble det servert typisk hifi musikk over aktive høyttalere. Første melodien vi spilte syntes jeg fantomsenter ikke satt helt som det burde, men etter at jeg fikk spillet noe fra egen musikk samling, fikk fantomsenter godt feste. Amt diskanten til Adam spillte ikke så oppløst som jeg er vant til, og bassen var med en del mere en hva jeg foretrekker. Lydbildet var stort, og oppsettet var ellers alt etende hva musikk angår.

I kinoen ble Batman og transformers demonstrert, og her trivdes jeg godt i sweetspot etter at noen justeringer på Ypao ble utført. Bassen satt godt, og det spillte kraftfullt og dynamisk. Selv om rommet var relativt lite, så var sammenhengen i lydspekteret godt. Morsomt oppsett.

Så var det Django og Classe da. Må nok innrømme at dette ble for min del høydepunktet av dagens tre oppsett. Har var alt etter min smak og preferanser. Akkurat passe fylde nedover, og innbydende mellomtone og diskant. Spillte stort og Pinpointingen var spot on etter mitt skjønn. Kort og godt ett av de bedre hifi opplevelsene jeg har hatt hos noen andre på en god stund. Jeg ble imidlertid overrasket over fysiske størrelsen på Django, dem ragger nesten like høyt som mine Socrates, og designet gjør seg ikke bort det heller. Smakfullt oppsett!

Takker for innpass hos dere!

A.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt det var noe som falt i smak. Det er også morsomt å få gode tilbakemeldinger.

Takk for besøket, så sier jeg ifra når neste oppgradering har funnet sted.

Geir Arne

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Disse ordene må ikke forveksles med at det spillte dårlig! Det gjorde det på ingen måte. Men det er alltid lettest å huske det som ikke var helt etter egene preferanser. og det var tross alt tre oppsett som vi pløyde gjennom på en dag og da blir inntrykkene mange, og for mange til å gå i detalje på hvert system.

A.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sirant
    For ett par dager siden var jeg på en liten visitt hos Ganilsen i forbindelse med en demo av Marten Django - en høyttaler jeg har hørt mye lovende om, men ikke hadde hatt annleding til å høre - før nå.

Vil først & fremst anbefale alle som enten er nysgjerrige eller på jakt etter nye høyttalere til å holde ørene og øynene åpne for disse fantastiske svenskene. Vi startet litt med noe demomusikk Ganilsen hadde liggende og vi fikk virkelig demonstrert hva som bor i disse høyttalerne - og det er ikke rent lite. Dypbassen har jeg knapt hørt noe lignende og jeg opplevde ett stort & åpent lydbilde. Jeg må få ordensskyld nevne at vi spilte i ett relativt lite og ubehandlet rom - jeg forstod det slik som at det var ett midlertidig rom, og ikke det som skulle bli det fremtidige demorommet. Vi spilte cd på Classe elektronikk. Resten av kvelden spilte vi medbrakt musikk i varierte sjangere, men jeg vil si at Marten klarte alt med glans. Var også noen flere detaljer i lydbildet enn hva ihvertfall jeg er vant med fra før.

Jeg er ikke flink til å beskrive lyd med ord så oppfordrer heller interesserte til å sjekke de ut selv. Ganilsen er ihvertfall en hyggelig og kunnskapsrik person så jeg ville ikke nølt med å ta kontakt.

Kvelden gikk som de fleste slike kvelder - litt for fort - så ikke usannsynlig at jeg må finne på en unnskyldning for å ta en ny svipptur til Porsgrunn

-SirAnt
    Nå har det tatt sin tid med ferie osv. men jeg var også med på denne demoen og kan stille meg bak alt Sirant her sier.

Marten Django var virkelig en høyttaler som falt i smak. Bunnregisteret var helt fantastisk og jeg har i grunn aldri hørt bedre uten bruk av sub i tillegg. Alt fra demo-cd'en til Dali til Pantera låt som gull og om noen er på utkikk etter høyttalere i denne prisklassen vil jeg absolutt anbefale en tur til Porsgrunn for demo.

Det var også veldig hyggelig å prate med en så kunnskapsrik mann som ganilsen. Jeg forhørte meg om tips til min egen kino og det fikk jeg plenty av. En annen sak jeg setter veldig pris på med deg ganilsen, er at du er ydmyk mtp lyd, plassering, akustikk osv. Altfor ofte møter jeg folk som har fasitsvar de har lest seg til rundt om og denne hobbyen vår er så full av myter og "sannheter" at man kan jo bli gal av mindre. Du søker virkelig etter å lære så mye som mulig og du kommer ikke med helt generelle, bastante påstander om at slik og slik er det. Utsagnene er basert på erfaring, målinger, utprøving og nye målinger. Det setter jeg veldig pris på :-)

Så om jeg skal kjøre en skikkelig seriøs analyse av rommet mitt og hvilke tiltak jeg bør gjøre videre for å komme enda nærmere lydnirvana er du hjertelig velkommen ;-)
    Kino: DI(by BEF) SEAS LRO4Y 10" *4 + SEAS 6,5" Koax | Hypex PSC2.700D - DSP *2 | Krell Resolution C | DefTech Supercube Reference *2 | SVS sss-01 *4 | Yamaha 1030 | Vincent S3 | 106" rammelerret | Sony vpl-vw95 | PS4 | Stue: DefTech DI 6,5LR | Denon AVR-X1200W | Squeezebox |

Min hjemmekino

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vebbis
    Nå har det tatt sin tid med ferie osv. men jeg var også med på denne demoen og kan stille meg bak alt Sirant her sier.

Marten Django var virkelig en høyttaler som falt i smak. Bunnregisteret var helt fantastisk og jeg har i grunn aldri hørt bedre uten bruk av sub i tillegg. Alt fra demo-cd'en til Dali til Pantera låt som gull og om noen er på utkikk etter høyttalere i denne prisklassen vil jeg absolutt anbefale en tur til Porsgrunn for demo.

Det var også veldig hyggelig å prate med en så kunnskapsrik mann som ganilsen. Jeg forhørte meg om tips til min egen kino og det fikk jeg plenty av. En annen sak jeg setter veldig pris på med deg ganilsen, er at du er ydmyk mtp lyd, plassering, akustikk osv. Altfor ofte møter jeg folk som har fasitsvar de har lest seg til rundt om og denne hobbyen vår er så full av myter og "sannheter" at man kan jo bli gal av mindre. Du søker virkelig etter å lære så mye som mulig og du kommer ikke med helt generelle, bastante påstander om at slik og slik er det. Utsagnene er basert på erfaring, målinger, utprøving og nye målinger. Det setter jeg veldig pris på :-)

Så om jeg skal kjøre en skikkelig seriøs analyse av rommet mitt og hvilke tiltak jeg bør gjøre videre for å komme enda nærmere lydnirvana er du hjertelig velkommen ;-)
    Takker for meget flott ord. Da har jeg tilsynelatende gjort noe riktig.

Du har vel også nummeret mitt om du vil avtale en seanse hos deg.

Det kommer også ny elektronikk til Marten i løpet av uken. At jeg gleder meg er en understatement.

Som jeg sa til Sirant, det var veldig koselig å ha dere på besøk.

Geir Arne

Newcomer Aerik sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må bare henge meg på med resten her, å gratulere med den veldig lekre nyanskaffelsen som tydelig spiller veldig bra :-D
    Det er gøy å lese tilbakemeldinger fra andre som har vært hos deg med slike kommentarer:
    Kort og godt ett av de bedre hifi opplevelsene jeg har hatt hos noen andre på en god stund.
    Gratulerer

Mvh
    Arild

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bildene du legger ut bør du ikke linke fra sider som krever at du er pålogget medlem for å kunne se.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Bildene du legger ut bør du ikke linke fra sider som krever at du er pålogget medlem for å kunne se.
    Har merket det.

Skal legge inn direkte fremover.

Geir Arne

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nye forsterkere.

Da har siste investering kommet i hus. 4 store pakker fra Audionet. Dette er deres største integrerte forsterker, DNA, sammen med en toppklasse cd-spiller, ART G3. Begge disse er oppgradert med hver sin eksterne strømforsyning.

Blir dette morsomt tro?

Hjemme hos Ganilsen: Oi........bilder!-audionet01-jpg

Hjemme hos Ganilsen: Oi........bilder!-audionet02-jpg

Hjemme hos Ganilsen: Oi........bilder!-audionet03-jpg

Geir Arne

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei dette så dyrt ut! Er det strømforskyningen som er under?

Veldig lekkert var det ihvertfall!! Gratulerer så mye Dette er til stua eller?
    Min tråd

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b3nd1k
    Nei dette så dyrt ut! Er det strømforskyningen som er under?

Veldig lekkert var det ihvertfall!! Gratulerer så mye Dette er til stua eller?
    Takk for det.

Strømforsyningene som er under ja.

Dette er ikke stuen, men lytterommet.

I stuen har jeg ADAM Audio Pencil(aktiv) og 1stk SW260(foreløpig). Kilder er platespiller fra Denon, samt cd og pre/dac fra Classé. Slik ser det ut:

Hjemme hos Ganilsen: Oi........bilder!-adam01-jpg

Geir Arne

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ah, i see

Veldig pen stue du har ihvertfall! Hva er førsteinntrykk på Audionet da?
    Min tråd

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig lekkert, du må garantert ha ett problem når du er hjemme alene med å velge hvilke av rommene du vil lytte i.

Gratulerer

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lekkert oppsett, både stua og Pencil

Har du Django koblet opp i "Audionet rommet" nå?
    (Legg gjerne ut bilde isåfall)

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Da har siste investering kommet i hus. 4 store pakker fra Audionet. Dette er deres største integrerte forsterker, DNA, sammen med en toppklasse cd-spiller, ART G3. Begge disse er oppgradert med hver sin eksterne strømforsyning.

Blir dette morsomt tro?

Hjemme hos Ganilsen: Oi........bilder!-audionet01-jpg

Hjemme hos Ganilsen: Oi........bilder!-audionet02-jpg

Hjemme hos Ganilsen: Oi........bilder!-audionet03-jpg

Geir Arne
    Blei det morsomt da?

Store forskjeller fra Classe?

A.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b3nd1k
    Ah, i see

Veldig pen stue du har ihvertfall! Hva er førsteinntrykk på Audionet da?
    Takk for det.

Jeg har ikke så stort sammenligningsgrunnlag da jeg ikke har testet så mye annet enn Classé på Django ennå. Men det er en litt annen klang med Audionet koblet til. Det første som slår meg hver gang jeg lytter, og når jeg tenker tilbake, er hvilket "tempo" Audionet har. Har ingen bedre forklaring på fenomenet. Det virker i allefall som om trasientresponsen(ofte kalt dynamikken) er i toppklasse, noe jeg setter stor pris på. Det er også vanvittig stramt, kanskje litt for stramt etter min smak men jeg får se hvordan det låter etter noen timer med spilling. Mellomtonen er noe av det bedre jeg har hørt. Den er frisk og realistisk.

Geir Arne

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S
    Veldig lekkert, du må garantert ha ett problem når du er hjemme alene med å velge hvilke av rommene du vil lytte i.

Gratulerer
    Takk skal du ha.

Har løst problemstillingen på en veldig enkel måte. Oppsettene har temmelig forskjellig lydsignatur. Audionet/Django brukes til finlytting på musikk og avslapping. Her er signaturen presis, stram og frempå. Det graver frem detaljer, men uten å bli slitsomt med mindre man spiller skikkelig høyt.

ADAM/Classé har en mer laidback stil og passer til daglig lytting. Det er egenlig mye detaljer her også, men det er ikke like frempå som den andre kombinasjonen eller dyrere ADAM modeller. Vurderer sterkt en oppgradering til ADAM Audio Column etterhvert da denne er friskere i øvre mellomtone, noe som passer smaken min godt.

ADAM GTC/Yamaha blir "gutteoppsettet". Her er fokus transientrespons og dyp bass. Dette blir brukt til film, spilling og når musikk skal spilles skikkelig høyt.

Så alle oppsettene har sin misjon.

Geir Arne

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av audunivers
    Lekkert oppsett, både stua og Pencil

Har du Django koblet opp i "Audionet rommet" nå?
    (Legg gjerne ut bilde isåfall)
    Takk for det.

Har Django koblet opp ser ja. Skal se om jeg kan ta noen flere bilder, men jeg har tydeligvis klar å trylle vekk den saken som man fester kameraet til stativet med. Og da var det ingen vits med så mange bilder da kvaliteten blir merkbart dårligere. Når jeg finner denne kal jeg oppdatere minHifi og minHjemmekino(og selvfølgelig legge ut bildene her).

Geir Arne

Side 18 av 24 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •