Hjemme hos Ganilsen: Oi........bilder! - Side 14

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 14 av 24 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 ... SisteSiste
Viser resultater 261 til 280 av 466
    Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av kenneth andersen
    Har siklet på Ca5300.
    Og da mann først har fått den i hus, er det vell ingen vei utenom SSP800.
    Men dette skraper veldig godt og langt ned i lommeboka da.
    Så dette blir vell ikke før vinteren nærmer seg igjen. :cry:
    Pass på å ha nok dybde i racket ditt.

Mener å huske denne var 60cm dyp når jeg sjekket målene. :P

Geir Arne

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Noen oppgraderinger i kinoen.

Kinoen har også vært gjennom en liten makeover. Alt untatt TVen og konsoller er byttet.

Det kinoen består av nå er 3stk ADAM Audio GTC88 i front, 2stk GTC55(midlertidig for GTC77) bak og 4stk GTC Sub(2 foran og 2 bak). Alt drives av en Yamaha RX-A3010 som klarer seg overaskende bra, men en effektforsterker vil nok komme relativt fort.

Samtlige høyttalere(utenom sub såklart) bruker ADAMs etterhvert ganske kjente ART bånddiskant på topp. Mellomtonen i frontene er på 5,5" og bassene måler 8,5". Bakhøyttalerne har da 5,5" bass i tillegg til bassmellomtonen og subene er på 12". På GTC88 kan man også bytte plass på øvre bass og diskant/mellomtone. Og når den skal brukes som center vris modulen 90grader. Genialt!

På film deles samtlige høyttalere på 100hz og alle 4 suber er i bruk. På musikk har jeg stort sett fronter som large og kun subene i front i bruk. De få gangene det skal spilles skikkelig høyt er det "kinomodus" som gjelder iom at A3010 rett og slett går tom for krefter. Men det er overaskende hvor høyt og dynamisk frontene orker å spille.

Men dere vil vel ikke lese, dere vil se bilder?

Geir Arne

Hjemme hos Ganilsen: Oi........bilder!-1-jpg

Hjemme hos Ganilsen: Oi........bilder!-2-jpg

Hjemme hos Ganilsen: Oi........bilder!-3-jpg

Hjemme hos Ganilsen: Oi........bilder!-4-jpg

Hjemme hos Ganilsen: Oi........bilder!-5-jpg

Hjemme hos Ganilsen: Oi........bilder!-6-jpg

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Noen målinger

Siden det er blitt så populært å legge ut målinger kan jo jeg også legge ut noen av kinoen.

Legg merke til at det er zoomet ganske mye på de 2 første, så alle feil syntes veldig godt. Siste bruker derimot "standardvisning". Må si meg greit fornøyd mtp at jeg bare har en 7-bånds kvasi-parametrisk EQ til disposisjon. Rommet sliter også fra 20-30hz og nedover, så uansett hva som settes inn vil det rulle av fra rundt 30hz. Likevel syntes jeg det trykker mer enn nok, men noe mer risting kunne vært enda morsommere.

Måling av front L/R(fullrange):
    Hjemme hos Ganilsen: Oi........bilder!-16-03-12-front-jpg

Måling av center(fullrange):
    Hjemme hos Ganilsen: Oi........bilder!-16-03-12-center-jpg

Front + sub med deling på 100hz:
    Hjemme hos Ganilsen: Oi........bilder!-16-03-12-front-sub1-2-jpg

Planen videre å bytte om plassen på mellomtone og bass på frontene(ikke center) og sette disse oppå subene. Jeg håper dette vil hjelpe en del med suckouten rundt 260-270hz. Samt litt optimalisering mtp plassering. Og ikke minst litt målrettet demping.

Geir Arne

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som et ganske heftig og seriøst surroundoppsett. Mye membranarealet og det liker vi jo.
    Virker som Adam har spart utgifter på finish til denne serien og det er jo en veldig fornuftig prioritering til hjemmekino.

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fint oppsett.

Sentern var ikke større nei.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Ser ut som et ganske heftig og seriøst surroundoppsett. Mye membranarealet og det liker vi jo.
    Virker som Adam har spart utgifter på finish til denne serien og det er jo en veldig fornuftig prioritering til hjemmekino.
    Finishen er definitivt ikke påkostet. Det ser ut som Proson, selv om diskanten røper litt av ambisjonene. Dette er laget for mørke rom og/eller plassering bak lerret.

Vurderer to suber til i front og da fjerne racket. Da kan centeren hvile på disse og alt kan settes nærmere veggen. Litt praktisk da rommet er så lite.

Geir Arne

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S
    Fint oppsett.

Sentarn var ikke større nei.
    Takk for det.

Nei den er liten, under 1m(997mm). :P

Geir Arne

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var et skikkelig sprekt oppsett! Hvem er egentlig importør av ADAM nå..er det fortsatt Midgard? Finnes det noe priser noe sted?

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende det oppsette der!! Tviler ikke på at det gir deg en meget god og hyggelig film opplevelse. Når jeg drev å planla egen kino tittet jeg på å gå for 7stk GTC88.

Lurer litt på hvorfor du velger å dele såpass høyt som 100hz, kan du si litt om hva du føler du får ved å dele såpass høyt på det oppsettet?

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Dette var et skikkelig sprekt oppsett! Hvem er egentlig importør av ADAM nå..er det fortsatt Midgard? Finnes det noe priser noe sted?
    Takk for det.

Midgard er fremdeles norsk importør, men er ikke forhandler lenger. Det vil dukke opp i allefall et par selskaper i løpet av sommeren som skal føre bl.a. ADAM Audio.

Noen offisiell prisliste ligger ikke ute på GTC såvidt jeg vet. Men etter hva jeg vet blir prisene:
    GTC88: 18k/stk
    GTC77: 10k/stk
    GTC55: 7k/stk
    GTC Sub: 12k/stk

Geir Arne

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Spennende det oppsette der!! Tviler ikke på at det gir deg en meget god og hyggelig film opplevelse. Når jeg drev å planla egen kino tittet jeg på å gå for 7stk GTC88.

Lurer litt på hvorfor du velger å dele såpass høyt som 100hz, kan du si litt om hva du føler du får ved å dele såpass høyt på det oppsettet?
    Det låter ganske hyggelig. GTC88 er i allefall ganske rå, selv om alt blir relativt når man snakker med deg. :P

Delingen er mye fordi Yamahaen ikke skal gå tom, og at det ikke skaper noen problemer. Med effektforsterker vil jeg nok ha deling på mellom 60-80hz da frontene har godt med output.

Geir Arne

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Delingen er mye fordi Yamahaen ikke skal gå tom, og at det ikke skaper noen problemer. Med effektforsterker vil jeg nok ha deling på mellom 60-80hz da frontene har godt med output.

Geir Arne
    Var det jeg hadde en mistanke om, for jeg har hørt de høyttalerne på messe og de har gjort meget godt ifra seg, så jeg skulle tro at de nesten tålte å gå full range med nok effekt. For de har jo en meget behagelig punch og dynamikk i seg.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Var det jeg hadde en mistanke om, for jeg har hørt de høyttalerne på messe og de har gjort meget godt ifra seg, så jeg skulle tro at de nesten tålte å gå full range med nok effekt. For de har jo en meget behagelig punch og dynamikk i seg.
    Helt enig.

Utrolig dynamikk i disse gjennom hele spekteret. På vanlig volum kan jeg bruke disse som fullrange uten problemer. Men når man skal dra på skikkelig er det mer overskudd i subene, naturlig nok.

Det skal bli morsomt å se hvor mye råere de blir med skikkelig effekt.

Geir Arne

Active Brummund sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jøjemeg, her har du tatt den helt ut! Gratulerer :-) Hvordan er det sammenlignet med AP-ene du har/hadde?

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Wow! Dette skulle jeg likt å hørt! Imponerende og veldig morsomt at noen tar den slik ut!
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Brummund
    Jøjemeg, her har du tatt den helt ut! Gratulerer :-) Hvordan er det sammenlignet med AP-ene du har/hadde?
    Takk for det.

ADAM og AP er ikke så veldig forskjellige, men noe er det. Generelt er det mer snert og kapasitet enn hva Scorpio kunne by på i GTC88. Spesielt mellombassen er vesentlig råere enn jeg var vant med fra AP. AP er også noe mer analytiske i lyden enn hva ADAM(i allefall GTC) er. Jeg liker AP veldig godt, og de har stått seg meget bra mot likt priset utstyr syntes jeg. Jeg føler likevel det er en oppgradering til GTC, selv på musikk.

Den største oppgraderingen er definitivt "centeren". Jeg har hørt mange gode og dyre centere, men om de ikke klarer å gjengi stemmer helt klart og naturlig er det ikke noe å satse på for min del. High-end 25 centeren til AP er den beste centeren jeg personlig har hørt(har foretrukket denne fremfor mye dyrere saker), men nå må den se seg slått. GTC88 er ikke så mye bedre på noen parameter syntes jeg, den går riktignok litt dypere men det er ikke avgjørende, men det blir aldri anstrengt slik som AP centeren kunne bli. Og med det ekstra overskuddet syntes jeg den er veldig nær fullkommen.

Geir Arne

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Wow! Dette skulle jeg likt å hørt! Imponerende og veldig morsomt at noen tar den slik ut!
    Takk for det, en demo er sikkert mulig å få til.

Jeg syntes på den andre siden at sånne som deg, Jerome, BEF, atledreier, teddytusen, drar det enda lenger hvor da størelse ikke er noe hinder lenger. På 14kvm har jeg visse utfordringer, men med dette oppsette føler jeg at jeg har løst det på en fornuftig måte, men jeg setter virkelig pris på slike tilbakemeldinger.

2 lytterom er derimot under planlegging, og da kan jeg kanskje utfolde meg enda litt til.

Geir Arne

Active Brummund sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da må det bli bra! Fint med et dedikert mororom!

Nå er jeg velsignet med en bedre halvdel som liker store høyttalere, men jeg ble lei av høyttalere overalt. Vi får se hvor lenge jeg klarer meg uten en senter.

Er det REW du har brukt til grafene?

Edit: Du har nok vært en smule mer metodisk enn meg, jeg skulle egentlig bare høre på Palladium.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Brummund
    Da må det bli bra! Fint med et dedikert mororom!

Nå er jeg velsignet med en bedre halvdel som liker store høyttalere, men jeg ble lei av høyttalere overalt. Vi får se hvor lenge jeg klarer meg uten en senter.

Er det REW du har brukt til grafene?

Edit: Du har nok vært en smule mer metodisk enn meg, jeg skulle egentlig bare høre på Palladium.
    Da er våre bedre halvdeler ganske like på det punktet. Drar straks inn noen høyttalere i stua som er nesten like store som dine, uten noen form for klager. Herlig jente.

Det er REW som er brukt ja. Grafene er etter litt leking med Yamahaen.

Du klarer deg lenge uten center bare du sitter i midten.

Geir Arne

Intermediate bUlk sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    797
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nydelig oppsett ganilsen, dette vil jeg gjerne få hørt en gang Den senteren så også interessant ut. Vi er jo nesten naboer har jeg sett

Side 14 av 24 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •