Yey, fikk min Optoma HD82 i dag :-)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Yey, fikk min Optoma HD82 i dag :-)

Yey!

ENDELIG!
    Men seff passet ikke festet fra HD800XLV, sikkert pga dette er en mye tyngre pj.. (veier vel ca 9kg denne her). Må vel ut å kjøpe meg et feste i morgen, muligens.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tenkte meg innom elkjip eller lefdal i dag, for å kjøpe nytt feste.
    ser de har meget konkurransedyktige priser, samt de har det på lager.

Fant tre fester:
    Matsui projektortakfeste - Elkjøp
    > er denne 20kg eller 6kg, det må jeg høre i butikken :-P

Hama takfeste - Elkjøp
    > denne ser ut som den kanskje er litt knotete å henge opp

Omnimount projektortakfeste - Elkjøp
    > denne bygger muligens litt lite, men jeg har jo lensshift i hd82

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gjør deg selv den tjeneste å kjøpe et skikkelig takfeste til en projektor på den størrelsen. Med de "pinglete" greiene du linker til, blir det unødvendig vanskelig å henge opp projektoren korrekt (vinkelrett i tre "akser")
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Active
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp deg et CHIEF takfeste.

Litt dyrt men det blir det eneste takfestet du noengang trenger å kjøpe.

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,637
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Støtter forslaget om Chief.
    Jeg har hatt fra hjemmemekket, til tilsvarende de Elkjøp-linkene og nå Chief.
    Aldri før har det vært så lett å henge opp og ta ned projektor fra taket.
    (Har hatt 2 reklamasjoner)
    Og aldri har jeg så raskt fått bildet på lerret med korrekt geometri.
    Og aldri har den geometrien tidligere blitt værende på akkurat samme sted over tid.

Det klarer Chief med bravur.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hm, ikke dumt.. Problemet er at jeg er alt for "aktiv".
    Klarer aldri å vente, jeg måtte bare kjøpe noe i dag.

Jeg kjøpte det festet som var oppgitt til 20kg og 6 kg.
    I butikken var det oppgitt til 8kg, he he.. Det er jo 8.5KG jeg nå monterte, så et lite avvik var det jo.

Klarte å feste den alene, holdt pj'en med ene armen fra undersiden, men så var det helt latterlig patent på "skrufestet". Måtte holde oppe en hylse over en kule, mens jeg måtte skru inn to skruer (heldigvis for hånd) fra siden.

Den låser seg i alle retninger, slik den er når jeg skrur de til.
    Det fungerte egentlig greit, men jeg måtte borre ut festet for å få boltene til optoma gjennom festet. Måtte opp 1.5mm i dia på hullene, men det var fremdeles en del gods igjen.

Jeg tok også å justerte festet slik at prosjektoren skulle bli mest mulig "selvbalanserende", så den ikke skulle belaste de fremre festene mest (den er veldig fremtung).

Bildekvaliteten var forøvrig veldig bra, samt 22db i eco-modus fungerer knall.
    Sortnivå og kontrast er noe helt annet enn hd800xlv, det samme gjelder farger.

nå må jeg bare få ny sofa :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tok å justere enda lengre "frem" enn dette:

Sånn ble det

Avstandsfoto

Ps. den er "ute av senter" med vilje, pga. jeg har en L formet stue og projektoren henger i den minste delen. (lerretet går altså ikke helt vegg i vegg på den store veggen, motsatt side av projector).

Sånn ser det ut motsatt

Beklager dårlige foto, jeg brukte kompaktkamera og måtte derfor forpeste med blitz.. prøvde uten, men jeg er litt mer ustø enn kameraet likte.
    Forøvrig ser jeg at lerretet buer på bildet, men det er ikke sånn IRL, det er vel pga zoomen på kameraet tror jeg.

Ledningen bak bildet er også midlertidig, jeg må flytte forsterkeren så jeg får kjørt hdmi via den og ikke to kabler opp til pj'en. Hadde bare plass til strøm og en hdmi opp via kabekanalen :/

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne har fremdeles 0 timer, hmm.. Jeg burde vel gjort noe med det snart, men har ikke følt helt for å se film eller spille ps3.

Tror jeg må arrangere filmkveld, spillkveld, elns., så jeg får testet denne :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    spinnvill du! Første jeg skal gjøre når jeg får min er å klaske den på stuebordet og fyre den i gang for å teste!

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fenixen
    spinnvill du! Første jeg skal gjøre når jeg får min er å klaske den på stuebordet og fyre den i gang for å teste!
    he he, jeg startet den i går.. slo på ps3en.. men så ombestemte jeg meg.
    la meg tidlig for en gangs skyld, 23:00, våknet for en gangs skyld uthvilt 0700! Det var sykt digg å kjøre til jobb i den tilstanden, er nesten så jeg lurer på å begynne å få skikkelige søvnrutiner. Pleier å sove ca 6 timer +- 1 t.

Anyhow, jeg slo av igjen ps3en.. he he.. var ca 5 minutter inni "store".
    Jeg lurer litt på om jeg skal game den siste nfs world fra pcen, på pjen.. ev. left 4 dead hadde vært morro, eller bf bc2. Men da må jeg snu bordet

Naboen sa han ville gjerne finne på noe når samboeren hans reiser vekk om ikke så lenge, så jeg tenkte jeg kunne jo sett litt filmer og gamet med han. Er ikke helt det store å sitte alene å se på 123" :P

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har Full Playstation move pakke klar som skal brukes når PJ kommer, også har jeg spart Deamons Souls

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fenixen
    Har Full Playstation move pakke klar som skal brukes når PJ kommer, også har jeg spart Deamons Souls
    Så ikke dumt ut..

Dilemmaet mitt med å være såpass casual, er at det er veldig kjipt å eie en TV.
    Jeg hadde TV når jeg kjøpte leiligheten for ca 5.5 år siden, samt jeg hadde kabeltv. Men jeg innså jo fort at de løpende utgiftene var helt bortkastet, da jeg så maksimalt 1-2 timer tv i uken.

Med hd800xlv brukte jeg den en del mer, det ble vel ca 100 timer på ca 6 mnd jeg og samboeren min så på film og gamet ps3.. Vi hadde en del fester med rockband også, som var knas egentlig.

Little big planet er også et spill som i seg selv er fantastisk når man er 4 venner, men det blir jo bare enda bedre på storskjerm! Selv om jeg bruker linser, må man jo nesten myse når man gamer multiplayer på en vanlig tv :-P

Ulempen med "lysblending" klarer jeg meg egentlig 100% med, iom. jeg som du vet aldri ser på TV. Tvserier kan jeg se på pcen, så det blir jo bare en film eller to i uken, nå i det siste 0 filmer i uken. Har jo gardiner også og hd82en på 123" fungerer faktisk helt greit i passelig lyskontrollert rom, trenger ikke å slå av alt taklyset en gang. (det påvirker selvsagt kontrast i lyse sekvenser, men det er fremdeles mulig å se på, med ok kontrast).

Sorry for alt babbelet mitt, jeg tror det er noe vi bergensere bare gjør - og da spesielt jeg.

edit: litt ironisk at jeg nå har brukt mer tid på å skrive om at jeg ikke har brukt projektoren enda, enn jeg har brukt på projektoren.. he he

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har ikke ord. man kjøper prosjektor og tester den ikke en gang LOOOOOOL :shock:

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av evgeny
    jeg har ikke ord. man kjøper prosjektor og tester den ikke en gang LOOOOOOL :shock:
    He he, blir vel å teste den snart.

Når jeg gikk hjem fra en pokerturnering i går (som forvørig gikk overraskende bra, mtp. jeg er en pokernoob), så kjente jeg igjen noen folk som gikk ca 500 meter foran meg på fortauet.

Var egentlig pga hunden at jeg kjente de igjen først (hunden kjente meg igjen fra ca 1km avstand, så det ut som, selv om det var mørkt).

Men ja, det viste seg å være ene naboen min og en eller annen jente.
    Naboen sa at hun og samboeren ville gjerne komme å spille Buzz på pj'en.

Jeg sa jeg bare måtte bli kvitt noe trepaneler som ligger på stuen, etter jeg bygget om på kjøkkenet i forrige uke.

Tenkte jeg måtte kjøpe meg det Daemons Souls som fenixen snakket om også, det ser jo knall ut :-) Men tror jeg får det sendt til min samboer, som for tiden er i UK, slik at hun kan ta det med til Noreg. Da slipper jeg jo unna med 300kr for spillet.

Skal si det var litt rush i går ja, he he.. 11 players, jeg er NOOB i poker.. 55.000 i chips og når vi gir oss, er vi bare to igjen. Da satt jeg med 35800 av 55.000, hun andre som var "i live" satt med 19.200.

Jeg økte altså chipsmengden min med 7.16. Gikk hjem i lykkerus kan man vel si, he he.. Hele dagen i går var egentlig sykt bra, er som jeg sa på jobben: Skulle vært en fredag i dag! Jeg knekte et annet problem vi hadde mtp. datamigrering fra en kompilert applikasjon til oracle. Så hele gårsdagen var bare 110% positiv. Var litt tungt å stå opp i morges dog., iom jeg jobbet fra 0730 til 1700 i går, så ble det jo øl og slikt på turneringen og jeg kom meg i seng 01.00.. He he, men ja.. jeg hadde aldri trodd poker var så morro! (jeg hadde nok hatt det gøy om jeg tapte også)

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Flytter tråd

Siden denne tråden ca 0% teknisk, og nærmere 99% personlig, så flytter jeg den til hvilket utstyr har AVforums medlemmer
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Siden denne tråden ca 0% teknisk, og nærmere 99% personlig, så flytter jeg den til hvilket utstyr har AVforums medlemmer
    he he, den er grei.

Har testet pj'en en del nå og den fungerer veldig bra!
    Stuen har blitt ommøblert også, fått ut pcene fra stuen :-)

Kommer vel noen bedre bilder snart, men skal si pj'en fungerer utmerket, selv med taklys over sofaen på.

Newcomer doncorl sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får gi en lyd dersom det er aktuelt med en demo kveld, er vel gjerne flere Bergensere som er lysten på det

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •