Jokris - avsluttet - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 39 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 29 ... SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 769
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Da har jeg via annonsen på hfs igår fått solgt unna ca 30 raytheon 12au7
    og jakten på nye kupp kan da forsette, har forsatt 30-40 av disse tilsalgs
    men jeg har regnet med at det tar tid å bli kvitt 70 rør av en og samme type
    men som sagt sist gang jeg hadde 50 talls bp raytheon var trykket stort og jeg hadde da rett og slett ikke nok av de, er nok mange som er klar over at dette er en av de amerikanske rør skattene fra 50 tallet, og pga at jeg kjøpte 100 fikk jeg prisen ned tre dollar stk, som var greit, sparte da 90 dollar på de 30 jeg skal ha på eget lager:-D og ikke minst kan jeg selge de 20 kr billigere pr stk

ellers kom det 2 par jhs sylvania bp fra 1951 idag, laget i november for 59 år siden, ser ikke mange av disse rundt omkring og jeg glder meg til å teste de når jeg har testet ferdig raytheon rør

12 stk baldwin merka rca12ax7 rør kom idag også, alle fra 1960, regner med at disse er identisk lydmessig med bla de som jeg har som er laget for lowrey og wurlitzer, en av mine absolutt 12ax7 favoritter med en helt særegen klang
    har nå ca 32 slike liggende så jeg har de neste åra som kommer

førsteinntrykket med 6550 røra har satt seg nå, men venter på å finne de rette orda for å beskrive de mest mulig objektivt i forhold til kt88
    for bedre er ett relativt ord, og i dette tilfellet faller jeg ned på annerledes istedet, fordi begge typer har sine styrker og svakheter er ikke lett å dra frem, lover å komme tilbake med mer detaljer senere
    kan ta med at fokuset i musikken flyttes opp til mellomtone,diskantområdet,uten at bassen blir borte, mens kt88 har en mer
    kraftig gjenngivelse av musikk, drar 6550 frem detaljer og viser de til deg uten
    å bli pågående på noen som helst måte, luftig,stor,3d,organiske stemmer er vel noen stikkord

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da har jeg fått testet noen dager og jeg vil med hånden på hjertet si at jeg er glad jeg testet 6550 rør, spiller såpass annerledes at jeg føler jeg nå har tilgang på 2 forskjellige mcintosh amper, og jeg liker begge alternativer, hvem jeg liker best må jeg bruke mye mer tid på,men som sagt liker begge deler, 6550 legger nok mer i detaljgjenngivelsen føler jeg , mens kt88 spiller alt med pondus og bravur på en sjarmerende måte, mellomtonen på 6550 er nok det sterkeste kortet, den er fantastisk og vel verdt å oppleve, diskant og bass er også veldig bra,men mellontonen er kanskje hva jeg vil kalle til tider magisk
    med kt88 føler jeg at ingen deler egentlig stikker seg ut, spiller harmonisk fra bunn til topp
    kan også ta med at jeg har spillt meg inn på ett par tre plater i det siste så jeg hører forskjeller bedre på innspilingene
    kan ta med at det virker som om 6550 spiller hakket større og omsluttende på enkelte sanger , kommer godt frem på bla roger waters amused to death

helgens rør kjøp ble 4 stk ecc81 fra telefunken,4 stk valvo ecc82 laget i holland ved harlen fabrikken, og 1 par ecc telefunken laget av mullard i blackburn

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da har jeg foretatt de siste? rørinnkjøpene før jul
    ble 4 stk telefunkis ecc81, 4 stk harleen produserte valvo ecc82 og ett par mullard produsert telefunken ecc82, det siste paret er ikke vanlig å komme over
    , ikke fordi de ikke ble laget men rett og slett fordi det ikke er så mange av de

ellers har den siste tiden gått med til testing av raytheon og cleartop rør,
    gleder meg til jueletida hvor jeg kan få testet ut en del fler av de forskjellige rørene jeg har liggende, jeg sikler forresten på ett parti 12ax7 jeg har fått tilbud på, x antall mullard produserte rør ,, laget for forskjellige leverandører men alle har blackburn koden etset inn, fordelen er jo da at de går noe billigere enn de mullard merkede røra, ellers er det vel planlagt kjøp av tung sol 12au7 black glass ,men gikk dessverre glipp av det paret jeg hadde på hånden

ellers må jeg også på rørjakt før jul fikk jeg beskjed av kona igår , men det er til treet

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    >Har da mottatt noen rør og driver med testing igjen
    kjører nå med rca 6x5gt rør, svetlana ecl82, og valvo ecc82 produsert ved fabrikken i heerlen i holland (bugle boy fabrikken dukker opp i hodet mitt )
    i mcintoshen er det rogers 12ax7 også produsert i heerlen,og ecc81 fra telefunken, i dac er det uforandret med mullard ,telefunken og bendix

dette er en kombo jeg liker godt, spiller veldig tyst,kroppslig,detaljert og
    jeg forsvinner veldig fort inn i musikken istedenfor å hifilytte, dette er alltid
    ett godt tegn synes jeg og jeg gleder meg til å bli bedre kjent med denne komboen, venter forsatt på tung sol 5751 som jeg er veldig spent på
    tar en avgjørelse på kjøp av 10 stk mullard 12ax7 neste uke også, disse er
    en sammensatt pakke av samme type 12ax7, men 6 av de er produsert for andre som hammond og rogers
    ellers er jeg på utkikk etter noen gode ecl82 rør og 6x5gt rør, har så langt testet ecl82 varianter fra siemens halske,valvo,amperex,rca,svetalana , telefunken,cifte og lorentz
    er spent på å teste ut sylvania og mullard spessiellt her
    når det gjelder 6x5 kunne jeg tenke meg amerikanske varianter

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Amerikarør

Kjøpt juletrerørene ennå? Man må ikke glemme det viktigste....

Apropos amerikarør . sett disse trådene?
    TubeSound » Tubes
    TubeSound » Tubes
    Commonly Seen EIA Codes
    Tubes Asylum

Mye bra informasjon her (men du kan vel det meste, hehe).

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av united59
    Kjøpt juletrerørene ennå? Man må ikke glemme det viktigste....

Apropos amerikarør . sett disse trådene?
    TubeSound » Tubes
    TubeSound » Tubes
    Commonly Seen EIA Codes
    Tubes Asylum

Mye bra informasjon her (men du kan vel det meste, hehe).

Hei, julerøra er ankommet ja, og takk for linkene, er vel bare brynjar som jeg vet om som kan det meste, jeg er grønn i faget enda

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har nå tenkt tanken på å kjøpe heresyll for å teste de opp mot rf63 på oppsetteet mitt, cornwall blir dessverre for dyre

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    innspill?

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å være helt ærlig: kjør på! Det blir sikkert dritrått!
    Evt kommer jo la scala iblant på brukten, noe som måtte bli guddommelig på oppsettet ditt!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ikke særlig fristende når du sier slikt

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    ikke særlig fristende når du sier slikt
    Jojojo!:-) vet ikke om tenkte brukt eller nytt, så usikker på pris du har sett for deg? Men la scala 1 går som regel under 20, mens LS2 overkant av 30 tallet! Er jo ikke akkurat gratis dog..

Intermediate Probie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    908
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ett innspill, bygg CornScala.

Du får da:

- Mellomtonen og diskanten til LaScala*
    - Bassen til Cornwall
    - Prisen til Heresy
    - Glede over å bygge noe

*I teorien, siden du ikke får tak i identisk mellomtonehorn

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Probie

Du får da:

- Bassen til Cornwall
    - Prisen til Heresy
    - Glede over å bygge noe

Ja, men bortsett fra at bassen i LS ruller av litt tidlig, så er den omtrent magisk på alt annet. Heresy er jo konge da, og gleden av å ha det " originalt" er jo også verdt litt?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har kikka på siden til bob og så på cornscala, er ikke en hifi bygger men så snasent ut. scala er ett smykke av en høytaler, samme med cornwall, ble anbefallt å kikke etter forte også, da den skal være ganske lik cornwall men til lavere pris
    er brukt jeg er ute etter i første omgang tror jeg

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da har det vært stille en par dager her, er nå i sluttfasen på handling av enten forte eller heresy ll, lener mot forte så sant vi får til en deal, kom over ett strøkent par takket være en hjelpsom kar på hfs
    det værste er at jeg egentlig tenker som ole brum her, ja takk begge deler, og jeg jobber på spreng for å se om det er mulighet for det , det hadde jo vært kanon å kunne teste to slike klassikere hjemme mot rf63 og finne ut hva som er best for meg i mitt oppsett

på rørfronten er det rolig akkurat nå, ihvertfall når det gjelder rør inn, pga juletraffikken hos posten, kan hende det dukker opp ett par før jul men ikke sikkert, dreier seg da om mullard cv491 eller tung sol 12au7 black glass

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har vlget fallt på klipsch forte l , de er bestillt, eller retter sagt avtale er inngått om sending til uken, gleder meg stort til å teste de hjemme her.
    ellers har jeg gjort noen tuberolling grep idag, satt inn marconi b329 og cifte ecl82 i pre og jeg forsøker meg med ny kombo i mc med telefunken og mullard ecc81 og heerlen ecc83 + mullard ecc83, skal bli spennende å teste i helgen
    B329 er funnet frem fordi det er jul, de er såpass dyre og vanskelige å få tak i at jeg ikke bruker de fast i oppsettet, heldigvis har de lang levetid

god tuberolling helg til alle

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Probie

Du får da:

- Bassen til Cornwall
    - Prisen til Heresy
    - Glede over å bygge noe

er satt opp som mulig prosjekt neste år hos meg ser spenennde ut

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    unnskylder for dårlig kvalitet, skal forsøke å lage noe bedre vids etterhvert ,med ikke minst bedre kamera

YouTube - 100_1918.MOV

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm, da er årests siste? rørpakke bestillt , bla ett par amperex 7316 nos, brimar 13d5 (industriell 12au7), mullard 12ax7(lagetog merket for medisinsk bruk), og ett par nos 5751 rca bp tipplemica fra 50 tallet

er spessiellt interesert i 7316,13d5 og de mullard rørene som er laget for medisinsk bruk, det pleier jo å bety ekstra god kvalitet. rca vet jeg hvordan spiller

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    Hmmm, da er årests siste? rørpakke bestillt , bla ett par amperex 7316 nos, brimar 13d5 (industriell 12au7), mullard 12ax7(lagetog merket for medisinsk bruk), og ett par nos 5751 rca bp tipplemica fra 50 tallet

er spessiellt interesert i 7316,13d5 og de mullard rørene som er laget for medisinsk bruk, det pleier jo å bety ekstra god kvalitet. rca vet jeg hvordan spiller

hva ville rørene brukt til isåmåte? (tenker da medisinsk bruk?)
    mulig det er et dumt spørsmål, men det må stilles for mitt vedkommende..

når flytter Forte inn ?

Side 9 av 39 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 29 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •