Jokris - avsluttet - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 39 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 28 38 ... SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 769
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    jeg lider samme skjebne selv, + jeg ikke er noe dyktig fotograf, men jeg prøver no så godt som evner og utstyr tillater:-P hehe...

problemet med mc er glassplaten

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    her er ett bilde av rogers 12ax7 rørene som nå ligger på gardemoen,kommer fra en canadisk venn av meg

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    her er ett bilde av rogers 12ax7 rørene som nå ligger på gardemoen,kommer fra en canadisk venn av meg

se der ja;-) slikt liker vi vettu!

nå vet jeg ikke hvor mange 12ax7 du har plass til på din 2102, men bruker du å ha alle i samme fabrikat, eller litt forskjellige kombinasjoner?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    se der ja;-) slikt liker vi vettu!

nå vet jeg ikke hvor mange 12ax7 du har plass til på din 2102, men bruker du å ha alle i samme fabrikat, eller litt forskjellige kombinasjoner?

bruker 4 stk om gangen, alle fra samme fabrikat og alle samme type, skal beholde 8 av disse rogers rørene og selge 5, prøver å ha 2 sett av alle typene jeg har bortsett fra de aller dyreste

mesteparten av min tuberolling foregår i min L2 pre, men hender jeg prøver nye rør også i dacen min, den bruker forøvrig samme antall og samme typer rør som pre gjør
    alt i alt har jeg 24 rør i drift

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har bla rogers 12ax7 rørene ankommet og jeg har fått identifisert fabrikk kodene til å være det jeg håpet. nemmelig Haarlen fabrikken i nederland hvor
    ameperex fikk laget mange rør, de er også fra 1966 samme periode som
    bugleboy ble laget , vannvittig opptur og finne ut av det, i tillegg var det siste røret laget av mullard i blackburn
    marconi rørene ser også veldig bra ut og de indisk lagde rørene som er rebrandet sylvania 7025 a , er laget i india på mullard utstyr og av personale opplært av mullard her ble det mye snacks på en gang
    i tillegg fikk jeg ti stk 12ax7a rør laget av rca laget for lowrey og baldwin
    her er desember reddet, men det kommer mer, bla 5751 tung sol, men ikveld skal jeg lytte på amperex

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rene adventen, dette:-D
    Morsomt med amperes-røra,ja. Du holder oss oppdatert, håper jeg...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja skal forsøke å oppdatere her med inntrykk etterhvert, kommer jo en del spennede rør fremover og jeg jobber med å sette sammen min egen juleliste også, foreløpig står det følgende rør på den listen
    svetlana wingded c 6550, tung sol 12au7 black glass, amperex bugle boy 12au7, mullard ecc82,raytheon 5814a fra 55,ge 5814 fra 55

i tillegg er det en 10-12 pakker til på vei også i det altfor trege post og tollingssystemet

foreløpig har amperex rørene virkelig innfridd, spiller musikken veldig uanstrengt og åpent, topp holografi/3d lyd , egentlig akkurat som jeg håpet
    ikke ofte det skjer , en nykommer på topp 5 , 12ax7 listen min er det garantert. gleder meg til testing av marconi også, 50 talls laget i canada på marconi fabrikken der,skal være de samme som de engelske marconi rørene og marconi er jo ett rør navn med historisk sus

de rca lagde 7025a/12ax7 cleartop er også på vei og de blir samleobjekt for meg uansett hvordan de lyder, som egentlig alle andre versjoner av rca cleartop rør

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjenner følelsen av å vente på toll- og postetaten ja. Har en to-tre pakker på vei inn akkurat nå, bla et par jugoslaviske Philips EI-rør (ecc85-kompatibel disse). Hadde ikke du nylig fått inn noen fra EI, eller husker jeg feil? Var de bra i såfall?

Jeg har også nylig fått inn noen rør som ikke var originale. Det var et par som tilsynelatende var Mullard ecc85, men som er merket "Made in Holland". Var litt irritert først (visste det ikke), men paret spillet faktisk veldig bra (sammen med cleartops 12au7, som går godt sammen med alle). Vet ikke hvilken fabrikk dette paret stammer fra. Er Harleen kun Amperex? Rørene minner i og for seg om et par Philips jeg har.

Nå venter jeg bare på et par genuine mullard ecc85, made in Britain, til sammenligning. De burde vært her forlengst. Men noen ganger gjør tollerne litt ekstra....

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av united59
    Kjenner følelsen av å vente på toll- og postetaten ja. Har en to-tre pakker på vei inn akkurat nå, bla et par jugoslaviske Philips EI-rør (ecc85-kompatibel disse). Hadde ikke du nylig fått inn noen fra EI, eller husker jeg feil? Var de bra i såfall?

Jeg har også nylig fått inn noen rør som ikke var originale. Det var et par som tilsynelatende var Mullard ecc85, men som er merket "Made in Holland". Var litt irritert først (visste det ikke), men paret spillet faktisk veldig bra (sammen med cleartops 12au7, som går godt sammen med alle). Vet ikke hvilken fabrikk dette paret stammer fra. Er Harleen kun Amperex? Rørene minner i og for seg om et par Philips jeg har.

Nå venter jeg bare på et par genuine mullard ecc85, made in Britain, til sammenligning. De burde vært her forlengst. Men noen ganger gjør tollerne litt ekstra....

haarlen fabrikken var vel phillips eid, og det var jo amperex også, men mye av de rørene som var av de bedre amperex rørene ble laget nettopp på haarleen fabrikken, sjekk fabrikk koden på de, starter den med en lignende trekant logo er de laget på haarleen fabrikken, mullard var jo også under phillips paraplyen
    og man finner en del rør fra bla 70 tallet som er stemplet f.eks amperex men er mullard lagde
    jeg opplever ei rørene som knallgode til prisen forresten, føler jeg får 90 prosent telefunken til en brøkdel av prisen
    solgte forøvrig 10 par cleartop til en fornøyd kar idag for å få kjøpt inn 6550 rør, så nå er de på plass i mcintoshen og jeg glder meg til testing ikveld
    vårt siste tilskudd er veldig glad i å ligge på brystkassa til pappa og høre musikk så det passer sinnsykt bra
    måtte nesten tørke en liten tåre her om dagen når 2 åringen kommer og sier hun vil høre pappas musikk til barnetv

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    driver nå med lyttetest av 6550 rørene og div 12ax7 rør og jeg må si at foreløpig så virker det som en relativt stor forskjell fra kt88 selv om den underliggende mc klangen er der med begge, 6550 virker til å være mye mer mellomtone og diskant forkusert og det er til dels store forskjeller fra kt88 i disse områdene, bassområdet er , eller virker strammere og med mindre pondus men plenty av bass er det allikevel, stemmer er ett annet kapittel som jeg må komme tilbake til men kan foreløpig si WOW

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    WOW
    Så stort at du har oppdatert overskriften også, ser jeg. Gratulerer! (Men liker ikke helt at noen finner noe som virker bedre enn KT88, kan bli dyrt for noen og enhver å lese fortsettelsen her....).

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    driver nå med lyttetest av 6550 rørene og div 12ax7 rør og jeg må si at foreløpig så virker det som en relativt stor forskjell fra kt88 selv om den underliggende mc klangen er der med begge, 6550 virker til å være mye mer mellomtone og diskant forkusert og det er til dels store forskjeller fra kt88 i disse områdene, bassområdet er , eller virker strammere og med mindre pondus men plenty av bass er det allikevel, stemmer er ett annet kapittel som jeg må komme tilbake til men kan foreløpig si WOW

vil dette si at du opplever 6550 som totalt sett bedre enn KT88? og i tilfelle, hva er KT88 "bedre på" og hva er 6550 "bedre på"?

høres kjempe gøy ut dette jokris:-) grattis med nye rør, atter en gang..

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg skal prøve å holde triggern litt tilbake på dom over hva jeg liker best, vil prøve noen dager til for man får gjerne en aha opplevelse med engang
    sålangt kan jeg si at jeg oppfatter de såpass ulike at jeg på mange måter føler jeg har fått to "forskjellig#e forsterkere, og det er jo ett pluss og da kan man ikke si at det er en dyr oppgradering ihvertfall

Intermediate HPL sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ble anbefalt av Mujtaba på Moiz Audio å gå fra KT88 til 6550 på min Rogue Audio. Blir den ikke solgt innen kort tid, kommer jeg til å teste det innen kort tid tenker jeg. Så jeg venter spent på dine ord etter test.
    Rør er gøy, rør er magi!

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg skal prøve å holde triggern litt tilbake på dom over hva jeg liker best, vil prøve noen dager til for man får gjerne en aha opplevelse med engang
    sålangt kan jeg si at jeg oppfatter de såpass ulike at jeg på mange måter føler jeg har fått to "forskjellig#e forsterkere, og det er jo ett pluss og da kan man ikke si at det er en dyr oppgradering ihvertfall

høres veldig bra ut. Noe forskjeller i hva krefter angår KT88 VS 6550?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HPL
    Jeg ble anbefalt av Mujtaba på Moiz Audio å gå fra KT88 til 6550 på min Rogue Audio. Blir den ikke solgt innen kort tid, kommer jeg til å teste det innen kort tid tenker jeg. Så jeg venter spent på dine ord etter test.
    Rør er gøy, rør er magi!
    det tror jeg kan være med på å forlenge rogues levetid hos deg
    skal prøve å være så objektiv som mulig når jeg skal sammenligne og skrible noen ord
    rogue er forresten noe jeg har lyst til å teste engang i fremtiden og, har lest mye godt om de

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    høres veldig bra ut. Noe forskjeller i hva krefter angår KT88 VS 6550?

nei, det tror jeg ikke egentlig,men interesant spørsmål:-o
    det går heller på litt forskjellige måter å gjenngi musikken på
    ble nesten lurt til å begynne sammenligningen nå,men er prematurt enda:razz:

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kan jo ta med en litt artig observasjon jeg gjorde istad angående 12ax7 rørene og sikkert også 12at7, de vil jo oppleves forskjellig fra kt88 rørene , ganske sikkert ihvertfall, så det er jo en bonus, kan risikere at min favorittliste over disse rørene snus på hodet med 6550 kontra kt88

takker alle som følger med og kommer med innspill, hjelper til å holde tråden min i live

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da har det strømmet inn flere rør:,
    10 stk rca grey plates laget for lowrey, disse er jeg blitt svært glad i, alså rca 12ax7 fra rundt 1960 som er laget for orgelprodusenter +
    i tillegg fikk jeg endelig de rca 7025a cleartop rørene fra canada, de var svært spesielle å pakke opp og montere for de er det ikke mange av i omløp og alt som har med rca cleartop og gjøre er jeg rett og slett blitt glad i
    ellers fikk jeg ett stort parti med raytheon 12au7 shiny black plates fra 1959, de forrige jeg hadde gikk unna som varmt hvetebrød og jeg hadde ikke nok av de til alle, men det har jeg nå ikke minst til meg selv i årene som kommer

god helg ønskes herved til alle audio fantaster og husk nyt litt musikk innimellom julestria

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    her er ett par bilder av 12ax7/7025a rørene, rogers røret er da i praksis ett hollansk laget 12ax7 fra heerlen fabrikken, hvor amperex også ble laget samtidig, disse er identiske faktisk eneste forskjellen er stemplingen på glasset
    de 4 andre rørene er de rca cleartop 7025a røra

Side 8 av 39 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 28 38 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •