Jokris - avsluttet - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 39 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 27 37 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 769
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    da har jeg fått inn ett par tesla ecc801 s, og de spiller veldig bra ut fra esken
    høres faktisk bedre ut enn de ordinære ecc82 fra telefunken jeg har
    Er ikke dette det samme som ecc81 da?
    Mens ecc ecc802s er det samme som ecc82?
    Bare lurer, men meget spennende er det ja

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av united59
    Er ikke dette det samme som ecc81 da?
    Mens ecc ecc802s er det samme som ecc82?
    Bare lurer, men meget spennende er det ja

det har du selvfølgelig helt rett i de virker veldig detaljerte men har samtidig luften i behold så foreløpig ett spennede bekjentskap

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er avgjørelsen tatt om å sikte meg inn på en oktett med 6550 rør,
    har så langt blitt anbefalt tung sol av en amerikansk kilde og svetlana wingded c av motron, tar gjerne imot forslag men det skal være innenfor galskapens grenser pengemessig allså maks 5 k for 8 stk slike 6550 rør
    drømmen hadde jo vært tung sol fra 60 tallet men da er man over på galskapens område prismessig, ihvertfall for meg

i tillegg vurdere jeg ett par tung sol black glass fra 50 tallet og ett sett med marconi b309 til

nå er det litt stillere med testing av rør som skal ut og da benytter jeg anledningen å teste rør for egen del, driver nå og tester en del raytheon versjoner av 12au7, og må si at de jevnt over holder høy lydmessig kvalitet
    spiller veldig i min gate for å si det sånn, akkurat som bla cleartop fra rca

begynner etterhvert å få inn en del tilbud om å kjøpe større partier med rør fra noen av forhandlerne jeg kjøper fra,men dette er vanskelig å få gjennomført da dette tross alt ikke er butikk for meg

som tidligere fortallt er det dog en del artige rør på vei inn
    f.eks Rogers 12ax7 laget i holland, rca cleartop 7025a/12ax7 og raytheon shiny black plates 12au7a fra 59, ellers har jeg også slått til på noen westinghouse rør og jeg håper de overrasker like positivt som sine andre amerikanske rørmerker, fikk også tak i 4 stk sylvania bp 12au7 rør fra 1951 igår og de skal være noe veldig gode rør såvidt jeg har forstått

mer cleartop er også på vei inn 23 stk har jeg vel fått tak i, prøver nå å få tak i andre versjoner enn de rødmerkede rca utgavene, dvs f eks. de som er laget for wurlitzer,baldwin hammond osv, har fått ett eget forhold til cleartop rørene generellt og må si at her kicker samlemanien inn

det var det for denne gang fra galsskapens rørhjerne

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    blir spennende å høre hva du mener ang 6550 rør.

selv har jeg muligens på glid forhandler, slik jeg får testet MC275, og muligens 2102 jeg også.. kanskje en av disse selger selv til meg:-)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gleder meg nå over at min pakke fra canada er snart fremme, og i den ligger det 30 stk 12ax7 rør, flest er det av rogers 12ax7, holland lagde, og marconi 12aX7, med i pakken er det også rør fra international laget i india, trodde disse egentlig bare var kanonføde ,men etter en samtale med brynjar har jeg forandret mening og er veldig spent på nettopp disse, inderne var vissnok ganske så flinke til å produsere rør etter å ha fått opplæring av folk fra phillips og de ble laget på mullard utstyr også
    rogers rørene er jo også spennende da de er som sagt laget i holland , noe som kan bety phillips eller amperex fabrikk, de kjøpte mye rør derifra etter som jeg har lest meg til, marconi rørene er jeg også ekstremt glad for å ha fått tak i, har fått ett kjærlighetsforhold til rørene deres og jeg ser ikke ofte hverken 12au7 eller 12ax7 rør på markedet heller

skal forsøke å knipse litt bilder av mine lille rørsamling etterhvert og også innvendige bilder av min pre og dac hvis noen vil se hva som skjuler seg der

skal man tuberolle litt bør man ta takhøyde for å skaffe seg en del rør , og ikke bare fra mullard telefunken ol, da får man noen fine aha opplevelser underveis og i beste fall sitter man igjen med mullard og telefunken rør til salgs

gleder meg til helgen skal forhåpentligvis på testet ut tre par forskjellige
    12au7 rør og jeg tror det blir bytte av rør i dacen også, ut går telefunken og inn kommer rft/ei eller tesla ecc802s
    i pre skal jeg teste ut ett sett cbs, ett par raytheon og ett par tungsol

håper alle får en god rørhelg med noen timer inne foran "varmeovnen" i kulda

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    blir spennende å høre hva du mener ang 6550 rør.

selv har jeg muligens på glid forhandler, slik jeg får testet MC275, og muligens 2102 jeg også.. kanskje en av disse selger selv til meg:-)

utrolig gøy å høre
    tror nok du skal ta takhøyde for at det fort kan bli kjøp av en av de ja
    leste på tråden din at akustikk tiltakene dine funker og det er gøy, var nesten som deja vu, var nemmelig slik jeg opplevde den investeringen også ta litt takhøyd for litt tuberolling eterhvert også da, det er en egen del av rørgleden som følger med, har forresten mc275 autobias eller må den justeres?
    og jeg har da bestillt 8 stk 6550 fra brynjar , går for svelana wingded c og får de rundt 10 desember, du kan få full tilbakemelding av meg på de
    hvis du får en mcintosh 275 med sovtek rør så anbefaler jeg å bytte de på sikt med svetlana wingded c fra motron, er en helt annen kvalitet enn sovtek
    men jeg tror kanskje de nyeste mc275 kommer med svetlana nå, sovtek er noe tynnere i lyden hvis jeg har forstått riktig og holdbarheten er også mye bedre på svetalan wingded c
    ellers er det vel 12at7 og 12ax7 rør i 275? og der er det mange gode alternativer som ikke koster skjorta hvis man kikker etter riktige rør

ville bare ta med at 2 stk mc275 ikke er billigere rør messig enn en mc2102 heller så pris
    så hvis man vurderer 2 slik så kan en "ikke" brokoblet mc2102 være løsningen, den kan forresten også brukes som monoblokk og der da stabil ned til 1 ohm

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    utrolig gøy å høre
    tror nok du skal ta takhøyde for at det fort kan bli kjøp av en av de ja
    leste på tråden din at akustikk tiltakene dine funker og det er gøy, var nesten som deja vu, var nemmelig slik jeg opplevde den investeringen også ta litt takhøyd for litt tuberolling eterhvert også da, det er en egen del av rørgleden som følger med, har forresten mc275 autobias eller må den justeres?
    og jeg har da bestillt 8 stk 6550 fra brynjar , går for svelana wingded c og får de rundt 10 desember, du kan få full tilbakemelding av meg på de
    hvis du får en mcintosh 275 med sovtek rør så anbefaler jeg å bytte de på sikt med svetlana wingded c fra motron, er en helt annen kvalitet enn sovtek
    men jeg tror kanskje de nyeste mc275 kommer med svetlana nå, sovtek er noe tynnere i lyden hvis jeg har forstått riktig og holdbarheten er også mye bedre på svetalan wingded c
    ellers er det vel 12at7 og 12ax7 rør i 275? og der er det mange gode alternativer som ikke koster skjorta hvis man kikker etter riktige rør

ville bare ta med at 2 stk mc275 ikke er billigere rør messig enn en mc2102 heller så pris
    så hvis man vurderer 2 slik så kan en "ikke" brokoblet mc2102 være løsningen, den kan forresten også brukes som monoblokk og der da stabil ned til 1 ohm

slik jeg har forstått har 275 autobias ja:-)

har tatt høyde for kjøp hvis jeg liker de i oppsettet mitt, og da blir det den jeg liker best jeg går for, har fått relativt gode priser, men er det lite som skille er jo 275 billigere selvsagt!

har nok allerede beregnet å handle litt forskjellige rør dersom dette blir noe av, slik jeg for eksperimentere litt, og finne det jeg skikkelig liker!

akustikk er faktisk noe av det jeg burde gjort aller først, men ser at de fleste enten gjør dette sist, eller ikke i det hele tatt.. det er dumt!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    slik jeg har forstått har 275 autobias ja:-)

har tatt høyde for kjøp hvis jeg liker de i oppsettet mitt, og da blir det den jeg liker best jeg går for, har fått relativt gode priser, men er det lite som skille er jo 275 billigere selvsagt!

har nok allerede beregnet å handle litt forskjellige rør dersom dette blir noe av, slik jeg for eksperimentere litt, og finne det jeg skikkelig liker!

akustikk er faktisk noe av det jeg burde gjort aller først, men ser at de fleste enten gjør dette sist, eller ikke i det hele tatt.. det er dumt!

jepp, akustikk er dessverre ett litt glemt kapittel
    får du mulighet til å teste de opp mot hverandre? med pre også eller bare fra receiver? min erfaring når jeg testet ut anl4 mot mc2102 her hjemme var at forskjellen ble sykt større ved bruk av L2 pre enn når jeg kjørte fra receiveren

i utgangspunktet vil jeg tro at mc2102 er noe tyngre i lyden, med mer kontroll
    og større frekvensområde, 275 vil nok også få pusteproblemer hvis den skal holde følge med mc2102, men det er jo bare naturlig, blir spennende å høre hva du synes om de hjemme hos deg som er ett stort pluss å få testet

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jepp, akustikk er dessverre ett litt glemt kapittel
    får du mulighet til å teste de opp mot hverandre? med pre også eller bare fra receiver? min erfaring når jeg testet ut anl4 mot mc2102 her hjemme var at forskjellen ble sykt større ved bruk av L2 pre enn når jeg kjørte fra receiveren

i utgangspunktet vil jeg tro at mc2102 er noe tyngre i lyden, med mer kontroll
    og større frekvensområde, 275 vil nok også få pusteproblemer hvis den skal holde følge med mc2102, men det er jo bare naturlig, blir spennende å høre hva du synes om de hjemme hos deg som er ett stort pluss å få testet

de seneste målingene jeg har sett av nyeste utgave 275, er at denne har output på ca 95 watt, mens 2102 ikke har altfor mye mer.. til volumet jeg opererer med 85% av tiden, er det uansett ikke kreftene det vil stå på med noen av de.

forhåpentligvis vil de bli testet samtidig ja, det jeg håper på!

skal også prøve ut en stereopre samtidig, trolig en NC2100 i første omgang..

men denne testen er vel egentlig for å få teste ut rør på eget oppsett, samt litt sammenligning av 2102 og 275 i første omgang! tror nok 2102 er litt kraftigere ja, men om behovet for det er nok gjenstår å se for min del! og prisen tatt i betraktning så er jo 2102 litt mer påkostet også! men her blir det lyden som avgjør, og evt kompromiss med tanke på pris hvis det ikke er sinnsyke forskjeller da:-)

det blir hvertfall kjempespennende hvis dette ordner seg!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja, dette blir spennende å se, mc2102 har nok mer krefter å rutte med om enn ikke mye mer watt, og som du sier det er forskjeller konstruksjonsmesseig,men begge to er knallgode forsterkere det er det ingen tvil hos meg om det , om den er dobbelt så god pga dobbelt pris er vel heller tvilsomt for sånn fungerer det ikke dessverre
    aner heller ikke om 275 er klasse a rør som mc2102 er
    på mc2102 blir det hentet ut 2x100 watt men konstruksjonsmessig mener jeg å ha lest at de kunne hentet mye mer, men har valgt en lav belasning på rørene fremfor å tyne ekstra watt ut for å få den lyden corderman ville ha
    den er jo lillebroren av en jubileumsforsterker som kom i begrenset antall
    og kostet rundt 100 k
    corderman fikk som oppgave å gjennskape tilnærmet samme kvalitet til en mindre pris og den har mange likhetstrekk ,men mangler bla strømforsyningen
    som ble byttet ut for å senke prisen, jubileumsforsterkeren er vel på 2x130 watt så her er wattene dyre for å si det sånn
    mc2102 yter 1x200 watt i klasse a i1/2/4 ohm når den er brukt som monoblokk forresten.
    kan nok fint hende du klarer deg med mc275 hvis behovet blir dekket med den, det jeg har imidlertid lagt merke til er at mange over tid da ønsker seg mer kraft og går for en til, ergo fant jeg ut at mc2102 i praksis ikke blir dyrere på sikt, og så digger jeg vu meterne og da, må innrømme det
    drømmen er vel tilhørende pre fra mcintosh så spørs om jeg ikke må begynne
    å spare når rørfeberen legger seg noe
    les testen av mc2102 her hvis du vil
    McIntosh MC2102 power amplifier | Stereophile.com

http://www.mcintoshlabs.com/download...773_MC2102.pdf

god lesing

tok med disse da det er langt mer å finne om mc275 som er noe mer kjent

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    den testen har jeg lest en del ganger:-) heh..

du ahr rett i mye du sier her, og selv elsker jeg McIntosh designet med VU-meterne som du sier, har derfor siklet veldig på f.eks 402 og 501, men samtidig så digger jeg 275 designet der rørene står ute til forlystelse!

Dekker ikke 275 mitt behov, så blir det nok uansett ikke denne, så det blir selvsagt pris vs behov, og så må jeg vurderer hva jeg gjør.. 2 stk kan jeg ikke se for meg blir aktuelt, så den ene må dekke mitt behov for variert musikk/film, samt det volumet jeg kan finne på å bruke den på..

Hører mange som mener 275 er blant kremen du har testet på Referance, og er det nok krefter samt at dette stemmer så kan ting skje.. jeg har fått en pris som ikke er avskrekkende på både 275 og 2102, men sistnevnte er tross alt fremdeles dyrere, så det blir nok uansett med å vurderingen.

og som du tidligere har nevnt, rørbytte er jo rimeligere på 275, og det er ikke akkurat et minus det heller, for min del..

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ifølge de tekn.spec og info jegh ar klart å komme over, er visstnok 275 også klasse A.

ikke at det betyr all verden for meg, sålenge sluttresultat blir bra vel og merke:-)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    den testen har jeg lest en del ganger:-) heh..

du ahr rett i mye du sier her, og selv elsker jeg McIntosh designet med VU-meterne som du sier, har derfor siklet veldig på f.eks 402 og 501, men samtidig så digger jeg 275 designet der rørene står ute til forlystelse!

Dekker ikke 275 mitt behov, så blir det nok uansett ikke denne, så det blir selvsagt pris vs behov, og så må jeg vurderer hva jeg gjør.. 2 stk kan jeg ikke se for meg blir aktuelt, så den ene må dekke mitt behov for variert musikk/film, samt det volumet jeg kan finne på å bruke den på..

Hører mange som mener 275 er blant kremen du har testet på Referance, og er det nok krefter samt at dette stemmer så kan ting skje.. jeg har fått en pris som ikke er avskrekkende på både 275 og 2102, men sistnevnte er tross alt fremdeles dyrere, så det blir nok uansett med å vurderingen.

og som du tidligere har nevnt, rørbytte er jo rimeligere på 275, og det er ikke akkurat et minus det heller, for min del..

helt klart, mc275 er jo en forsterker som jeg også vil eie en gang , vakker sak med god lyd, og som du sier det er ett stort hopp prismessig også

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    gleder meg til dine erfaringer ang 6550, så håper det ikke er langt unna.. :-)

hvis det blir rør på meg også så har du hvertfall sikkert en del anbefalinger å komme med, som hjelper litt på vei!

merket du noe forskjell i lyden etter at du byttet ut kt88 rørene dine egentlig?
    tenkte på f.eks fordel/ulepmer ang å bytte ut original kt88 rørene med noe annet, om det har noe for seg?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    gleder meg til dine erfaringer ang 6550, så håper det ikke er langt unna.. :-)

hvis det blir rør på meg også så har du hvertfall sikkert en del anbefalinger å komme med, som hjelper litt på vei!

merket du noe forskjell i lyden etter at du byttet ut kt88 rørene dine egentlig?
    tenkte på f.eks fordel/ulepmer ang å bytte ut original kt88 rørene med noe annet, om det har noe for seg?
    jeg kjøpte nye kt88 rør rett ogs slett fordi de var brukte og jeg ville ha kontroll på hvor brukte mine kt88 rør er, det sitter orginalt svetlana wingded c rør(merket mcintosh) i mc2102 så rørene var identiske , men jeg synes jeg fikk litt mer fres med nye rør
    6550 rørene er forsatt ca 12-14 dager unna

har nok både litt anbefalinger og ikke minst kanskje også noe sett med rør liggende, selger en del rør på hfs om dagen
    men det blir jo din smak som avgjør , er ikke lett å anbefale eller garantere noe angående rør og hvordan de spiller i forskjellige forsterkere, sålang har de med samme utstyr som meg selv og de med unison reasearch og ma likt samme som meg , og jeg har fått veldig mye rosende godord i retur både på rør og match, og de fleste bestiller fler umiddelbart

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg kjøpte nye kt88 rør rett ogs slett fordi de var brukte og jeg ville ha kontroll på hvor brukte mine kt88 rør er, det sitter orginalt svetlana wingded c rør(merket mcintosh) i mc2102 så rørene var identiske , men jeg synes jeg fikk litt mer fres med nye rør
    6550 rørene er forsatt ca 12-14 dager unna

har nok både litt anbefalinger og ikke minst kanskje også noe sett med rør liggende, selger en del rør på hfs om dagen
    men det blir jo din smak som avgjør , er ikke lett å anbefale eller garantere noe angående rør og hvordan de spiller i forskjellige forsterkere, sålang har de med samme utstyr som meg selv og de med unison reasearch og ma likt samme som meg , og jeg har fått veldig mye rosende godord i retur både på rør og match, og de fleste bestiller fler umiddelbart

hva skjer når rørene er brukt opp/ødelagt? det kan ikke skade forsterkern på noe måte?

har nå i ettermiddag fått sammen siste dvd-hyllen, og hengt opp akustikk platene, så nå skal jeg nyte lyden litt fremover.

fått opp i plate bak hver fronthøytaler, dette hjalp faktisk mer enn jeg trodde, og var derfor de ble plassert her(noe som egentlig ikke var planen i utgangspunktet)
    2 plater ble montert i førsterefleksjoner på hver sin side, samt 1 over liggende over sofa , og da har jeg en igjen, som er plasser(dog ikke montert og fastsatt enda) liggende under vindu - denne siste platen skal testes litt hvor jeg får mest resultat av denne før det taes endelig beslutning:-)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva skjer når rørene er brukt opp/ødelagt? det kan ikke skade forsterkern på noe måte?

har nå i ettermiddag fått sammen siste dvd-hyllen, og hengt opp akustikk platene, så nå skal jeg nyte lyden litt fremover.

fått opp i plate bak hver fronthøytaler, dette hjalp faktisk mer enn jeg trodde, og var derfor de ble plassert her(noe som egentlig ikke var planen i utgangspunktet)
    2 plater ble montert i førsterefleksjoner på hver sin side, samt 1 over liggende over sofa , og da har jeg en igjen, som er plasser(dog ikke montert og fastsatt enda) liggende under vindu - denne siste platen skal testes litt hvor jeg får mest resultat av denne før det taes endelig beslutning:-)

nå er jeg absolutt ikke ekspert på det med utgåtte rør,men man vil over tid legge merke til at lyden forandres, f.eks så kan man få nivå forskjell på høyre og venstere ht, svetlana rørene vil du ha i mange år med normalt bruk, dvs hver dag noen timer, og å kjøpe 6550 rør fra motron som jeg absolutt anbefaler, koster deg heller ikke mer enn ett par kabler, 4 stk havner rundt 1600-2000 kroner tenker jeg , og 12 ax 7 rør og 12at rør blir heller ikke dyrt med 2 av hver

høres ut som plasseringen av platene dine er greie, jeg bruker faktisk 2 plater i vinduet bak sweetspot når jeg lytter musikk og det hjelper veldig mye, ellers har jeg ved førsterefleksonspunkter på siden og jeg har på siden og rett bak høytalerne
    ellers har jeg 2 store stresslesser og sofa i stoff og gulvteppe og flust av hyller så nå holder det på meg tror jeg, mulig det blir noe bak ht høyt opp på vegg i form av bilder

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    syns du skulle postet litt bilder av utstyret ditt i tråden, det er alltid hyggelig å se!

bilder av McIntoshen med glødende rør er jo ikke å forakte!?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    syns du skulle postet litt bilder av utstyret ditt i tråden, det er alltid hyggelig å se!

bilder av McIntoshen med glødende rør er jo ikke å forakte!?

skal prøve på det,men har ikke noe godt kamera dessverre

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skal prøve på det,men har ikke noe godt kamera dessverre

jeg lider samme skjebne selv, + jeg ikke er noe dyktig fotograf, men jeg prøver no så godt som evner og utstyr tillater:-P hehe...

Side 7 av 39 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 27 37 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •